Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 31/1 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Jockmaniac »

Självklart blir det förlust när vi inte har Rompa med. Edvin är en av 2000-talets sämsta värvning. Tompa pallar inte trycket längre. Så är det bara.

ROMPA FOR PRESIDENT :D
100% DJURGÅRDSJ***L
jjonas

Inlägg av jjonas »

Fan att Linkan brände en straff nu. :(
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

[quote="Caveman
Det är en jävla tur att vi HAR spöat/tagit poäng av dem s.k topplagen, annars hade vi legat sist nu. Men enligt ditt sätt att se på det hela så skulle vi förlorat både mot dem bättre & sämre lagen.[/quote]

Åhh, du är rätt så smart (för att bo i en grotta alltså).
Du förstod precis vad jag menade......skönt
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

jjonas skrev:Fan att Linkan brände en straff nu. :(
Bra straff, tog i stolpen och ut.

Vi förtjänar att förlora och vi förtjänar även att förlora med så här mycket. Nej fyfan, sämre spel var det längesen jag såg, framför allt i egen zon. Kom hem, Fredrik Ericson!
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Coachningen horribel som vanligt, Edvin och Thomas bör stanna hemma på bortamatcherna. Konstigt att vi är så ojämna, men detta hade man väl lite på känn.

Aja, ladda om nu och krossa Brynäs på lördag, det kräver jag.
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

Årets säämsta match ! vi är 6e man på alla puckar, vi är slarviga, v¨ra avslut är tama (inte linkans mål och linkans straff). Men nu taggar vi till och krossar bryänäs på lördag !
Djuuuuuuuuuuuuu
Bäst-i-stan

Inlägg av Bäst-i-stan »

Detta glömmer vi och siktar in oss på lördag då vi spelar inför ett fullsatt kokande Globen. :D
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Känns inte så oväntat, det är FAN typiskt Dif. 3 - 4 matcher kanon sen tap, orkeslöst, lepra i benen, det kan aldrig bli poäng med detta i bagaget. Tror lite att grabbarna laddar för Globen, fick lite känslan av det. Då får vi se blå/gul/röda maskinen turboladdad på nytt, väl mött i Globen
Användarvisningsbild
Emil Svelander

En sak som är frapperande är att de äldre spelarna (framförallt backarna) är som sämst på bortaplan. De måste ta tag i spelet om vi ska kunna vinna på bortaplan framöver och ta oss till slutspel.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Det här är så jävla typiskt DIF..
Och har varit det i väldigt många säsonger nu
Ända från slutet av 80-talet
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

warrant skrev:Det här är så jävla typiskt DIF..
Och har varit det i väldigt många säsonger nu
Ända från slutet av 80-talet
Vad?
Att bli våldtagna av Lappar?
Att vara sämst när det gäller?
Att missa slutspelet?

Ovan nämnda händelser har sedan 80-talet varit sååå Otypiskt för DIF.

Endast det sista 3 säsongerna har "köpelagen" skrattat sig fördärvade åt DIF
Rådgivaren

Inlägg av Rådgivaren »

Visst, det är bara en förlust men det jag inte begriper är hur man kan vika ner sig på det här viset i en match som betyder så oerhört mycket. Bli inte förvånad om vi missar slutspel med typ två poäng, då kan spelarna se tillbaka på kvällen i Skellefteå när de åkte omkring som döda fiskar på isen...

Visst, kalla mig medgångssupporter för det blir man ju kallad så fort man skriver nåt kritiskt i det här forumet.

Men lika mycket som laget förtjänar att hyllas när de spelar bra - lika mycket ska de sågas en kväll som denna. Det var inte HV71 som stod på andra sidan, det var Skellefteå...

Nu vill jag att Säcken intalar spelarna att lördagens match är direkt avgörande för slutspel och att laget kämpar till sista blodsdroppen. Förlust på lördag igen så tror i alla fall jag att vi får svårt att nå slutspel.
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

herre gud 40-15 i skott....
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Hawk skrev:herre gud 40-15 i skott....
Det är bara vi i elitserien som kan vara så uddlösa in en så pass viktig match. Undrar vad det beror på...
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Nu är väl sannolikheten att vi ska få uppleva ett slutspel inte speciellt stor, men kan ni tänka er hur det skulle kunna se ut mot HV71 i en match där det gäller något? Om vi kan bli såhär förnedrade mot fittäckelskellefteå som är ett riktigt jävla skitlag, så kan en bortamatch mot HV i ett slutspel mycket väl bli den första slutspelsmatchen genom tiderna som slutar med tresiffrigt resultat. Och om det inte vore för ekonomins skull så skulle jag hoppas innerligt att säsongen är över efter 55 matcher.

För övrigt borde det vara kriminellt att vara så dålig som Marusak. Har faktiskt aldrig sett något liknande på elitnivå.
Skriv svar