Säsongen 22/23

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Hepsnastian
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av Hepsnastian »

Snabb Reflektion efter senaste matcherna.

Brodin/Krüger/Norman har inte nått sin form än helt klart, och man förväntar sig mer såklart. Men det släpper nog tror jag.

Liss är bra, han är vass i anfallszon. Blir nog bara bättre också.

Junisar (exkl. Lindblom) har varit ganska bleka ändå, men jag tror att växer in i det till slut. Dock orolig att deras draft kan ha hämmat dom en del. Likt holtz/Eklund.

Alm/shilling är stabila. Och kommer bli viktiga för oss. Bra rutin.
Kevin kommer nog plocka många poäng om han fortsätter som han gjort.

Handen på hjärtat så tycker jag berglund/rensfeldt är svaga. Jag gillar verkligen den senare. Han har från dag 1 varit nya hank på nått sätt, stått upp och gjort grovjobbet. Men igår (bortsett från 1+1) så var han inte bra..
Utan att låta för mycket som Trollet här inne, så är jag direkt skeptisk till vad berglund fyller för funktion. Visst han brunkar, å tar dom där extra skären, men utöver det.

Galajda måste spela mer för att man ska kunna utvärdera. Men han är okej 2a keeper.

Som sagt snabb sammanfattning, resten har jag inga åsikter om, än.
Delägare
Nattuggla_

Säsongen 22/23

Inlägg av Nattuggla_ »

Hepsnastian skrev: 2022-10-13 09:19:21 Snabb Reflektion efter senaste matcherna.

Brodin/Krüger/Norman har inte nått sin form än helt klart, och man förväntar sig mer såklart. Men det släpper nog tror jag.

Liss är bra, han är vass i anfallszon. Blir nog bara bättre också.

Junisar (exkl. Lindblom) har varit ganska bleka ändå, men jag tror att växer in i det till slut. Dock orolig att deras draft kan ha hämmat dom en del. Likt holtz/Eklund.

Alm/shilling är stabila. Och kommer bli viktiga för oss. Bra rutin.
Kevin kommer nog plocka många poäng om han fortsätter som han gjort.

Handen på hjärtat så tycker jag berglund/rensfeldt är svaga. Jag gillar verkligen den senare. Han har från dag 1 varit nya hank på nått sätt, stått upp och gjort grovjobbet. Men igår (bortsett från 1+1) så var han inte bra..
Utan att låta för mycket som Trollet här inne, så är jag direkt skeptisk till vad berglund fyller för funktion. Visst han brunkar, å tar dom där extra skären, men utöver det.

Galajda måste spela mer för att man ska kunna utvärdera. Men han är okej 2a keeper.

Som sagt snabb sammanfattning, resten har jag inga åsikter om, än.
Lindbom kommer ju förmodligen dra till JVM, så jag tycker man ska börja spela Galajda mer redan. Det funkar ju inte att spela honom var femte match för att sedan tro att han ska gå in och spika igen i December.
Känns skakigt.
Sen tror jag fortfarande att Svedberg kommer komma in dock (som förövrigt inte ens är avtackad av oss ännu).
niz

Säsongen 22/23

Inlägg av niz »

Märkligt spelschema igen - för Västerås. Deras senaste match var i fredags så alltså 8 dagar till den mot oss. Jag kan inte se att det skulle vara annat än positivt för oss.

Målvaktsmässigt för morgondagens match tycker jag vi solklart ska spela en formstark Lindbom. Galajda ska såklart också få matcher och han står därför mot hästen. Sen någon av dem mot Löven nästa v.
Glory1

Säsongen 22/23

Inlägg av Glory1 »

Förstår mig inte riktigt på spelschemat. Vi har mött Västerås, Kristianstad, Södertälje, Almtuna och Västervik. Efter morgondagens match har vi alltså mött Västerås, Kristianstad och Södertälje två gånger vardera. Vi gör också vår första match mot Karlskoga den 16 december, matchen efter gör vi vår fjärde och sista mot Kristianstad..
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Säsongen 22/23

Inlägg av DIF_Soldier »

Glory1 skrev: 2022-10-14 16:18:57 Förstår mig inte riktigt på spelschemat. Vi har mött Västerås, Kristianstad, Södertälje, Almtuna och Västervik. Efter morgondagens match har vi alltså mött Västerås, Kristianstad och Södertälje två gånger vardera. Vi gör också vår första match mot Karlskoga den 16 december, matchen efter gör vi vår fjärde och sista mot Kristianstad..
Många av dem är (förväntade) topplag och vi har redan plockat många pinnar av dem. Modo är vad det verkar den stora nöten att knäcka men det kan på ett sätt vara skönt att avverka de här lagen tidigt, trots att det är ett fyllo som gjort schemat

Jag vet inte hur statistiken ser ut med skottsektor osv (Morrison?) men vi är just nu det lag med minst insläppta mål i ligan. Galet om det fortfarande är så att vi släpper till så mycket.

Mål framåt är vi hyfsade, på nedre halvan till och med. Intressant är att Modo läcker satan bakåt men tycks ha räddats av en stark offensiv.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Säsongen 22/23

Inlägg av SirDIFalot »

Kristianstad har gått om i total antal tillsläppta skott bakåt. Vi har ju senaste två matcherna lyckats reducera antal skott i egen skottsektor. Södertälje, Kristianstad och Västervik har gått om där. Senaste tre matcherna är vi bättre än tio lag i båda kategorierna. Baby steps!
Expert.
Donkels-3.0

Säsongen 22/23

Inlägg av Donkels-3.0 »

SirDIFalot skrev: 2022-10-15 21:06:35 Kristianstad har gått om i total antal tillsläppta skott bakåt. Vi har ju senaste två matcherna lyckats reducera antal skott i egen skottsektor. Södertälje, Kristianstad och Västervik har gått om där. Senaste tre matcherna är vi bättre än tio lag i båda kategorierna. Baby steps!
Säger att det beror på en kombo av cameffekten, almeffekten och falkeffekten
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Säsongen 22/23

Inlägg av SirDIFalot »

Donkels-3.0 skrev: 2022-10-15 21:12:23
SirDIFalot skrev: 2022-10-15 21:06:35 Kristianstad har gått om i total antal tillsläppta skott bakåt. Vi har ju senaste två matcherna lyckats reducera antal skott i egen skottsektor. Södertälje, Kristianstad och Västervik har gått om där. Senaste tre matcherna är vi bättre än tio lag i båda kategorierna. Baby steps!
Dom minuterna Alm har varit på isen har vi visserligen en prestation som motsvarar ett bottenlag om vi går efter samma siffror. Cam's siffror första två matcherna är ingen vacker syn heller. Tvärtom är det faktiskt när dessa två inte spelat som vi haft övertag i skott etc.
Expert.
Praetori

Säsongen 22/23

Inlägg av Praetori »

SirDIFalot skrev: 2022-10-15 21:17:15
Dom minuterna Alm har varit på isen har vi visserligen en prestation som motsvarar ett bottenlag om vi går efter samma siffror. Cam's siffror första två matcherna är ingen vacker syn heller. Tvärtom är det faktiskt när dessa två inte spelat som vi haft övertag i skott etc.
Det kan ju bero på hur Fagervall matchat dem och forwards också...
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock

Säsongen 22/23

Inlägg av Manijock »

Men fortfarande noll insläppta med dessa inne antar jag..... Tunga tuffa tider!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Säsongen 22/23

Inlägg av SirDIFalot »

Praetori skrev: 2022-10-15 21:21:05
Det kan ju bero på hur Fagervall matchat dem och forwards också...
Zonstarter och sånt är rätt överdrivet tycker jag. Majoriteten av alla byten sker ju "on the fly". Det handlar mer om att dom har en tendes att fastna i egen zon. Jag hade nog försökt hitta par som kompletterar varandra bättre. Nu tycker jag vi har ett så pass bra lag att ambitionen bör vara att alla kedjor och backpar kommer ut på "plus".

Bild
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Säsongen 22/23

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev: 2022-10-15 21:26:13
Men fortfarande noll insläppta med dessa inne antar jag..... Tunga tuffa tider!
Visst, men nu pratade vi avslut för och emot. Målen brukar korrelera med avslut om man ger det mer tid. Blir rätt slumpartat med mål för och emot när man bara tittar på några matcher.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 22/23

Inlägg av Jim Morrison »

Jag kan tycka att det är synd att Alm tar Hedströms minuter. Liknande spelartyp och jag är positivt överraskad av Hedström på den här nivån. Han är dessutom hemfostrad samt DIF in i märgen. Förmodligen väldigt mycket billigare också, inte för att det spelar någon större roll nu dock.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Säsongen 22/23

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev: 2022-10-15 21:30:28 Jag kan tycka att det är synd att Alm tar Hedströms minuter. Liknande spelartyp och jag är positivt överraskad av Hedström på den här nivån. Han är dessutom hemfostrad samt DIF in i märgen. Förmodligen väldigt mycket billigare också, inte för att det spelar någon större roll nu dock.
Jag har väl inga problem med att Alm spelar. Men idag spelar han näst mest av alla backar i 5v5. Det tycker jag inte är rimligt. Karlsson-Odelius funkar jättebra och Arnesson-Ytterell också. I min bok är Alm 6:a och kan spela mycket boxplay. 7:a när Elliott kommer in, fortfarande ombytt och spela mycket boxplay.
Expert.
Manijock

Säsongen 22/23

Inlägg av Manijock »

Jag är iallafall glad att vi har Fagervall och Ragge som coachar när jag ser detta iallafall :lol:
Skriv svar