Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Djurgårdseken

Inlägg av Djurgårdseken »

När Ek ställer frågan rakt till fagervall,
Du har helt otroligt nog tre spelare som du kan sätta ihop som har enorma meriter osv..
Ändå bara noll poäng.
Fagervall;
"- Jag hade inte räknat med att dom skulle vara så bra tillsammans som dom är nu . det tar minst tre matcher"

Man häpnar!!!!! KG !!!!!!!!!!! Ta det tuffa beslutet, som borde vara enkelt redan nu! Vi kommer inte gå upp med denna man ideer !!!

Insikten om att ligans bästa spelare FAKTISKT KAN producera med rätt spelide saknas helt.
Fagervall ÄR inte rätt man på rätt plats.
Och ni som säger emot. Ge mig några bra argument, tecken på att Fagervall är på väg att vända vårt usla spel ? Några nya ideer som ni tror han kommer plocka fram ? Som han sparat på. Som han inte valde att försöka med i kvalet i våras ?
Vad för tydliga linjer ser ni i vårt """"""offensiva """""'"" spel som Fagervall så genialiskt infört?
Säger ni PP så NEJ !!!!!!!! Lägg av.
Fredrik Claessons Järnkamimer
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

Djurgårdseken skrev: 2022-10-13 11:22:27 När Ek ställer frågan rakt till fagervall,
Du har helt otroligt nog tre spelare som du kan sätta ihop som har enorma meriter osv..
Ändå bara noll poäng.
Fagervall;
"- Jag hade inte räknat med att dom skulle vara så bra tillsammans som dom är nu . det tar minst tre matcher"

Man häpnar!!!!! KG !!!!!!!!!!! Ta det tuffa beslutet, som borde vara enkelt redan nu! Vi kommer inte gå upp med denna man ideer !!!

Insikten om att ligans bästa spelare FAKTISKT KAN producera med rätt spelide saknas helt.
Och ni som säger emot. Ge mig några bra argument, tecken på att Fagervall är på väg att vända vårt usla spel ? Några nya ideer som ni tror han kommer plocka fram ? Som han sparat på. Som han inte valde att försöka med i kvalet i våras ?
Vad för tydliga linjer ser ni i vårt """"""offensiva """""'"" spel som Fagervall så genialiskt infört?
Jaa låt oss sparka tränaren. Vi ligger tvåa och har ett jättefint poängflöde men vem bryr sig? Det kommer ju absolut inte orsaka panik och röra till det i huvudet på spelarna..... Vem bryr sig om harmoni och arbetsro?

Herrejävlagud vilket absurdum.

Här har vi ett hopplöst fall men ni andra som gastar buar och rent allmänt onödigt sprider dynga och dålig energi kring vårat hockeylag. Håll er undan och boka en jävla all inklusive eller något. Det värsta som kan hända är att de inte får jobba ifred och känner av dessa absurda idiotiska vibbarna nu.

Hade vi legat likt Löven och Aik hade jag köpt det. Men snälla backa en stund nu för både Djurgårdens och er egen skull.
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-3.0 »

OK vi ska alltså införa SD/stalinism att bara vissa åsikter får tillåtas fyi kommer fortsätta kritisera det som jag anser vara dåligt inom Difhockey och det är min förbannade rättighet som mångårig medlem kommer även påpeka det som är bra tex att Falk petades i senaste matchen
Manijock

Inlägg av Manijock »

Donkels-3.0 skrev: 2022-10-13 12:11:47 OK vi ska alltså införa SD/stalinism att bara vissa åsikter får tillåtas fyi kommer fortsätta kritisera det som jag anser vara dåligt inom Difhockey och det är min förbannade rättighet som mångårig medlem kommer även påpeka det som är bra tex att Falk petades i senaste matchen
Gillar du inte Falk???
Senast redigerad av Manijock den 2022-10-13 12:56:37, redigerad totalt 2 gång.
Donkels-3.0

Inlägg av Donkels-3.0 »

Manijock skrev: 2022-10-13 12:51:47
Donkels-3.0 skrev: 2022-10-13 12:11:47 OK vi ska alltså införa SD/stalinism att bara vissa åsikter får tillåtas fyi kommer fortsätta kritisera det som jag anser vara dåligt inom Difhockey och det är min förbannade rättighet som mångårig medlem kommer även påpeka det som är bra tex att Falk petades i senaste matchen
Gillar du inte Falk???
,,,inte som spelare på isen representerandes Djurgården
Manijock

Inlägg av Manijock »

Det handlar inte om att man inte får tycka vad man vill. Det handlar snarare om att kanalisera rätt energi vid rätt tidpunkt. Vad gör mer skada än nytta? När är det läge att sätta press? Kan inte finnas en enda vettig människa som anser att press och drastisk förändring är vägen att gå i detta läge....

Tänker du till så förstår du vad jag menar, det är jag övertygad om.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Donkels-3.0 skrev: 2022-10-13 12:55:03
Manijock skrev: 2022-10-13 12:51:47
Gillar du inte Falk???
,,,inte som spelare på isen representerandes Djurgården
Hur kan jag ha missat det.....
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Döden skrev: 2022-10-13 09:10:04
Nattuggla_ skrev: 2022-10-13 09:01:38
Döden skrev: 2022-10-13 08:41:09
Nattuggla_ skrev: 2022-10-13 08:19:06
Döden skrev: 2022-10-13 08:04:32 Ok, kan någon hjälpa en lekman, så jävla less på siffror hit och dit. Schilling sämst "siffror" vafan betyder det? Är han sämst i ALLT? Var han sämst på isen då? Tycker hockey nuförtiden är alldeles för mycket corsi hit och siffror dit... fine om man summerar en större portion av eller en hel säsong... men i min värld kan väl "siffror" i en enstaka match ha med andra omständigheter att göra än att just DEN personen var "dålig", ta en sån enkel sak som +/- det är ju en hel femma på isen under det fram- eller baklängesmålet.

Virrigt inlägg, men kontentan är att jag blev förvånad att Schilling hade sämst siffror (som jag inte ens vet vad det innebär :) ) jag tyckte han såg ok ut med tanke på att han inte spelat på ett halvår.
Hade högst Corsi Against igår, altså skottförsök när spelaren är på isen (16 st), och även lägst procent av backarna om man räknar skott för och skott emot (27,27%).
Det jag reagerar på är att kollar man på Alm, så har han ganska dåliga stats, men med "ögontestet" så gillas han av många här inne, plus experter. Främst beroende på spelstil. Tittar vi på Odelius exempelvis, så har han väldigt fina stats, men ögontestet säger annat, iallafall hos mig.

Jag gillar statistik, det vet ni här inne som jag tjatar, men det finns ju tillfällen då vi borde titta på fler parametrar. Schilling exempelvis var ju otroligt uppskattad förra säsongen, men hans siffror var inte direkt imponerande då heller.
Tack, Fattar, men vidhåller fortfarande att man kan vara ”bra” med ”dåliga” siffror. Jag fortsätter gå på ögontestet… då har ju jag alltid rätt :)
Det tycker jag med, och även tvärtom. Men övertid så ska du naturligtvis ligga plus för att du ska gå bra.

Jag menar, ta förra säsongen till exempel. Schilling hade 427 corsi against på sina 22 matcher, slår man ut ett snitt så blir det runt 19 per match. Och hade han spelat hela säsongen med samma siffror hade det blivit 1009 st (att jämföra med den som hade mest i laget som spelade hela säsongen, Rasmus Bengtsson, på 761). Joey LaLeggia var sämst i serien på 860 stycken.

Så där ser man ju att Schilling har otroligt höga siffror, men han var bra framåt också (siffrorna blir densamma där men i topp i ligan istället), och var väldigt uppskattad bland både Djurgårdssupportrar och experter.
Klart man inte ska bortse från siffror, det är ju självklart att det ger information att luta sig mot, min invändning är att man ibland kan stirra sig blind på dom. Men en balanserad blandning av ”verklighet” och excel kanske är det bästa om jag utgår från det du säger.
Man kan ju inte döma en spelare efter en match. Jag tror att Shilling med sin erfarenhet och sitt kunnande blir en väldigt viktig spelare. Samma sak med Alm som jag tycker har börjat bra och har kommit in snabbt i det hela. Ytterell tycker jag också har rätt karaktär, det är ofta man ser honom ta tag i snacket på isen och så. Arneson tycker jag däremot ska inte spela i första backpar för det är han inte tillräcklig bra som.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Djurgårdseken skrev: 2022-10-13 11:22:27 När Ek ställer frågan rakt till fagervall,
Ändå bara noll poäng.
Fagervall;

Jag tror mycket väl att Fagervall är rätt man för jobbet, han har ändå gjort ett rätt bra jobb med ett helt nykomponerat lag och ligger tvåa och har tagit poäng i alla matcher utan en hittills. Jag tror många har underskattat HA och tror att DIF bara skulle komma hit och totaldominera varje match. Men det är en svår liga att spela. Det gäller att ha tålamod och ge detta lag lite tid för det är inte nu de ska vara som bäst utan i vår. Man jämför mycket med HV förra säsongen men HV hade ju ett lag som var i stort sätt redan ihop spelat när de kom till HA.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Donkels-3.0

Inlägg av Donkels-3.0 »

klintan85 skrev: 2022-10-13 13:29:42
Ändå bara noll poäng.
Fagervall;

Jag tror mycket väl att Fagervall är rätt man för jobbet, han har ändå gjort ett rätt bra jobb med ett helt nykomponerat lag och ligger tvåa och har tagit poäng i alla matcher utan en hittills. Jag tror många har underskattat HA och tror att DIF bara skulle komma hit och totaldominera varje match. Men det är en svår liga att spela. Det gäller att ha tålamod och ge detta lag lite tid för det är inte nu de ska vara som bäst utan i vår. Man jämför mycket med HV förra säsongen men HV hade ju ett lag som var i stort sätt redan ihop spelat när de kom till HA.
Tycker också att de fanns tendenser till bättre 5 mot 5 spel igår även om det än så länge inte på långa vägar är på dom nivåerna som jag hade hoppats på tror väl ändå att inträdet av pucksäkrare backar kontra orosmoln som framförallt Falk och Hedström kommer att förbättra vårt grundspel på sikt
Mvildma

Inlägg av Mvildma »

Rykten om Klasen till oss, enligt expressen och madhawk
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Mvildma skrev: 2022-10-13 15:49:04 Rykten om Klasen till oss, enligt expressen och madhawk
Trodde du trollade men verkar som ett starkt rykte. Madhawk brukar ofta vara rätt ute.
Avskaffa tre mot tre.
Mvildma

Inlägg av Mvildma »

Mattias_87 skrev: 2022-10-13 16:13:09
Mvildma skrev: 2022-10-13 15:49:04 Rykten om Klasen till oss, enligt expressen och madhawk
Trodde du trollade men verkar som ett starkt rykte. Madhawk brukar ofta vara rätt ute.
Tanken kanske ligger att han vill bli hjälte?
Huddingefostrad, djurgårdare.
Trivts bra i andra ligan i schweiz.
Nåväl, finns det substans i det så är det mumma att tänka tanken på klasen+kruger i samma PP...
Donkels-3.0

Inlägg av Donkels-3.0 »

Nattuggla_ skrev: 2022-10-13 16:24:21 Något om DIF i denna?
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... rivalerna/
Ett galet rykte om att Klasen skulle vara på G men Klasen dementerar
Låst