Djurgårdens IF - Brynäs IF, 2/2 2008
-
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Skitgäng som Brynäs? Brynäs är en klassisk förening som alltid drar mycket folk i Stockholm! Ett riktigt klassikermöte med andra ord!Kall-El skrev:Här känns det som att du är helt fel ute. Tycker snarast det är fantastiskt att det antagligen kommer vara en siffra på över 10k i tredje raka matchen på hemmais. Den tomten som lagt spelschemat kan inte ha mycket till koll den saken är säker. ALLA som vet något om hockey vet att det inte är någon bra idé att lägga tre matcher hemma för DIF på detta sätt. Likväl sker det varje år. Detta upplägg kanske funkar i orter som Karlstad och liknande, men absolut inte här.Jockmaniac skrev:Tycker det är dåligt att JK inte snackar mer om den här matchen. Jag tycker att eftersom det länge har varit känt att brynäsarna storsatsar på den här matchen så tycker jag det är riktigt dåligt om vi inte kommer med över 1000 man i klacken. Det vore ruggigt pinsamnt ifall vi blir utsjungna utav den klubb som jag tycker har sämst tryck i sin hemmahall av alla Elitserien.
Jag och min bror köpte klackplåt så fort vi fick möjlighet när vi hörde om den här Gävle-storsatsningen. Jag vägrar att få se Brynäs göra om Globen till deras hemmahall och hoppas att fler tänker likadant och skaffar klackplåt SNARAST! Och är det som föregående skribent Elias säger att det är 1500 brynäsare på plats så finns det ju förhoppningsvis också 12000 Djurgårdare på plats om det nu blir fullsatt
Blir det tre matcher hemma på en vecka kommer klackstorleken att påverkas på ett negativt sätt svårare än så är det inte. Om man dessutom har med i beräkningarna att de båda senaste matcherna dessutom varit mot "storlag" kan man utgå från att tändningen mot ett skitgäng som Brynäs knappast blir på topp.
Brynäs har valt att satsa på denna match och det är bara att tacka och ta emot. Låt dem komma hit och spendera sina pengar. Har själv ofantligt svårt att se hur vi på egen hand under samma förhållanden hade lockat mer än runt 6000 åskådare.
100% DJURGÅRDSJ***L
Klassisk match? Inte i min bok i alla fall. Jag tänder till betydligt mer i möten mot lag som LHC, VFHC, HV71, FBK, TIK för att nämna några. Brynäs känns ungefär lika heta att möta som MoDo, SAIK och Luleå, dvs inget speciellt alls.
Att sedan BIF skulle dra mycket folk till Globen stämmer, men bara på det viset att det är personer med brynäs-sympatier som dyker upp. Det är inte så att BIF drar extra mycket DIF-fans om man säger så. ( Och det är snarast den variabeln som avgör om en match är "klassisk" eller het för den delen. )
Att sedan BIF skulle dra mycket folk till Globen stämmer, men bara på det viset att det är personer med brynäs-sympatier som dyker upp. Det är inte så att BIF drar extra mycket DIF-fans om man säger så. ( Och det är snarast den variabeln som avgör om en match är "klassisk" eller het för den delen. )
-
När jag säger klassisk så menar jag att det är två gamla klassiska föreningar som iaf för mig känns speciellt. Ungefär som Leksand. Jag tror knappast att det bara var Brynäsare på matchen i Hovet den 30 oktober den här säsongen. Och då var det fullsatt! Jag kommer ihåg att jag såg den matchen på Canal+ och då var det mycket Djurgårdare på plats. Vad hindrar folk ifrån att gå nu? Får vi ihop de Djurgårdare som var på plats då plus de som går för att det är Globen så ska vi nog kunna ge Brynäs en match även på läktaren.Kall-El skrev:Klassisk match? Inte i min bok i alla fall. Jag tänder till betydligt mer i möten mot lag som LHC, VFHC, HV71, FBK, TIK för att nämna några. Brynäs känns ungefär lika heta att möta som MoDo, SAIK och Luleå, dvs inget speciellt alls.
100% DJURGÅRDSJ***L
Tja att det är tredje matchen på hemmaplan på en vecka kan ha ganska stor betydelse. Inte direkt många som hinner / orkar / har lust / har råd att gå på tre matcher under så kort tid. Hade det inte varit för att just BIF-fans köpt många biljetter skulle jag gissa att publiksiffran till denna match blivit betydligt sämre jämfört med de två föregående.Jockmaniac skrev:När jag säger klassisk så menar jag att det är två gamla klassiska föreningar som iaf för mig känns speciellt. Ungefär som Leksand. Jag tror knappast att det bara var Brynäsare på matchen i Hovet den 30 oktober den här säsongen. Och då var det fullsatt! Jag kommer ihåg att jag såg den matchen på Canal+ och då var det mycket Djurgårdare på plats. Vad hindrar folk ifrån att gå nu? Får vi ihop de Djurgårdare som var på plats då plus de som går för att det är Globen så ska vi nog kunna ge Brynäs en match även på läktaren.Kall-El skrev:Klassisk match? Inte i min bok i alla fall. Jag tänder till betydligt mer i möten mot lag som LHC, VFHC, HV71, FBK, TIK för att nämna några. Brynäs känns ungefär lika heta att möta som MoDo, SAIK och Luleå, dvs inget speciellt alls.
Jag kan köpa att vissa personer rankar BIF som ett klassiskt lag, men för min del känns inte denna match het. Vi har helt enkelt mött laget i för få "avgörande / viktiga matcher" för att man skal lfå den där sköna känslan i magen inför matchen. BIF kan inte hela skapa det "hat" jag känner inför vissa föreningar som t ex FBK och LHC. Enkelt uttryckt för min del känns matcherna mot BIF som lite av en gäspning. Det enda som gör denna match ljummen är tabelläget. Vinst här och BIF hamnar väldigt långt bakom oss i serien och detta vore om inte annat för mina nervers skull något väldigt positivt.
-
Visst, jag håller med om att det är negativt att det är tredje matchen den här veckan. Självklart. Jag håller också med om att lag som FBK, LHC, SSK och FHC är snäppet värre. Men det här handlar inte egentligen om vilket lag vi möter. Det här handlar om Djurgårdens heder. Som jag skrev i ett inlägg för ett tag sedan: Jag VÄGRAR stå på Globens kortsida och bli utsjungen utav sveriges sämsta publik. Jag hoppas bara att fler har fått den känslan!Kall-El skrev:Tja att det är tredje matchen på hemmaplan på en vecka kan ha ganska stor betydelse. Inte direkt många som hinner / orkar / har lust / har råd att gå på tre matcher under så kort tid. Hade det inte varit för att just BIF-fans köpt många biljetter skulle jag gissa att publiksiffran till denna match blivit betydligt sämre jämfört med de två föregående.Jockmaniac skrev:När jag säger klassisk så menar jag att det är två gamla klassiska föreningar som iaf för mig känns speciellt. Ungefär som Leksand. Jag tror knappast att det bara var Brynäsare på matchen i Hovet den 30 oktober den här säsongen. Och då var det fullsatt! Jag kommer ihåg att jag såg den matchen på Canal+ och då var det mycket Djurgårdare på plats. Vad hindrar folk ifrån att gå nu? Får vi ihop de Djurgårdare som var på plats då plus de som går för att det är Globen så ska vi nog kunna ge Brynäs en match även på läktaren.Kall-El skrev:Klassisk match? Inte i min bok i alla fall. Jag tänder till betydligt mer i möten mot lag som LHC, VFHC, HV71, FBK, TIK för att nämna några. Brynäs känns ungefär lika heta att möta som MoDo, SAIK och Luleå, dvs inget speciellt alls.
Jag kan köpa att vissa personer rankar BIF som ett klassiskt lag, men för min del känns inte denna match het. Vi har helt enkelt mött laget i för få "avgörande / viktiga matcher" för att man skal lfå den där sköna känslan i magen inför matchen. BIF kan inte hela skapa det "hat" jag känner inför vissa föreningar som t ex FBK och LHC. Enkelt uttryckt för min del känns matcherna mot BIF som lite av en gäspning. Det enda som gör denna match ljummen är tabelläget. Vinst här och BIF hamnar väldigt långt bakom oss i serien och detta vore om inte annat för mina nervers skull något väldigt positivt.
100% DJURGÅRDSJ***L
-
- Säsongskort: Ja
- 136_Djurgårdare
- Kontakt:
-
11K
över 11500 biljetter sålda men varför är det sånt drag nu och inte dom 20 första matcherna? jo det ska jag förklara.
dom flesta (inte alla) Djurgårdare är medgångssupportrar dom kommer när det går bra för DIF och skiter i höstsäsongen för dom matcherna gäller inget, men det är klart dom gör hade vi inte lirat som vi gjorde på Hösten så hade vi inte vart där vi är nu.
men nu när det går bra för DIF dom utklassar topplag efter Topplag (FBK, LHC mm) så kommer dom och vågar g ut med att dom är Djurgårdare.
själv tror jag att om alla skulle ha viljan och visa lite hjärta för DIF så skulle det kunna vara fullsatt i Globen varenda match.
Gör som Frölunda dom satsar som f*n nu på både spelare och arena och dom kommer inom några år vara Sveriges klart överlägsna lag om inget händer med odm andra storlagen. DVS DIF
dom flesta (inte alla) Djurgårdare är medgångssupportrar dom kommer när det går bra för DIF och skiter i höstsäsongen för dom matcherna gäller inget, men det är klart dom gör hade vi inte lirat som vi gjorde på Hösten så hade vi inte vart där vi är nu.
men nu när det går bra för DIF dom utklassar topplag efter Topplag (FBK, LHC mm) så kommer dom och vågar g ut med att dom är Djurgårdare.
själv tror jag att om alla skulle ha viljan och visa lite hjärta för DIF så skulle det kunna vara fullsatt i Globen varenda match.
Gör som Frölunda dom satsar som f*n nu på både spelare och arena och dom kommer inom några år vara Sveriges klart överlägsna lag om inget händer med odm andra storlagen. DVS DIF
åhh vad det är skönt att se Djurgårn göra mål!
-
- Säsongskort: Ja
Alla kanske inte har tid att dyka upp på 27 hemmamatcher utan man har annat att göra och så är det mycker fotboll i början och i slutet av hockeysäsongen.
Men visst borde folk få upp ögonen för hockeyn mer det är en skit rolig sport med mycket fart och intensivitet. Nu fyller vi Globen och sjunger ut dom där jävla bönderna, vi ses i kruvan djurgårdsfamiljen.
Men visst borde folk få upp ögonen för hockeyn mer det är en skit rolig sport med mycket fart och intensivitet. Nu fyller vi Globen och sjunger ut dom där jävla bönderna, vi ses i kruvan djurgårdsfamiljen.