Säsongen 22/23
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Säsongen 22/23
Jag tycker Odelius inte sett mer än OK ut med ögontestet. Men han har faktiskt bäst xG-differens av alla backar i laget. Falk har en siffra som är så låg att jag aldrig sett något liknande med fem matchers sample size. (Fick se en bild hur det såg ur i Sportlogic hittills)
Expert.
- Jim Morrison
Säsongen 22/23
Börjar nog luta åt att ersätta Fagervall eller ge honom en till assisterande som kan hjälpa honom i båset.
Måhända att det är tidigt men jag tycker det ser såpass dåligt ut redan nu att jag hellre försöker åtgärda det direkt.
Måhända att det är tidigt men jag tycker det ser såpass dåligt ut redan nu att jag hellre försöker åtgärda det direkt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Säsongen 22/23
”Vi har bara mött topplag hittills”.Jim Morrison skrev: ↑2022-10-08 15:18:19 Börjar nog luta åt att ersätta Fagervall eller ge honom en till assisterande som kan hjälpa honom i båset.
Svårt att komma med den ursäkten nu.
Säsongen 22/23
Statistiken ljuger inte i det här fallet.
Vi spelar som ett bottenlag. I fucking Allsvenskan.
Nu när PP och BP har blivit lika dåligt som resten av spelet så har vi ingenting kvar.
Vi spelar som ett bottenlag. I fucking Allsvenskan.
Nu när PP och BP har blivit lika dåligt som resten av spelet så har vi ingenting kvar.
-
Säsongen 22/23
197 skott mot eget mål på 6 matcher. Det är ett snitt på 33(!) per match, på TOK för högt.
Att jämföra med Modo som har 102 på 5 matcher.
Sålänge inte BIK släpper till 40 mot Södertälje så är vi fortfarande först i den tabellen efter kvällens matcher.
Horribelt.
Sålänge inte BIK släpper till 40 mot Södertälje så är vi fortfarande först i den tabellen efter kvällens matcher.
Horribelt.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongen 22/23
Jag börjar få avsmak för hockeyn när det ser ut såhär. Har gillat att se på hockey hela mitt liv men börjar tappa intresset.
Avskaffa tre mot tre.
Säsongen 22/23
Jag har alltid älskat hockeyn mer än fotbollen men fortsätter det såhär medans fotbollen går så bra som de gör nu så vete fan. Men jag kommer ändå aldrig tröttna på DIF hockey men man har ju hoppats och önskat att de skulle gå bättre än de gjort än så länge. Både MODO och Björklöven som är de största konkurrenterna känns mer rejäla och mer som ett lag. Och nu har Björklöven varvat upp, så otroligt bra de spelar mot MODO. De leker med MODO.Mattias_87 skrev: ↑2022-10-08 17:41:54 Jag börjar få avsmak för hockeyn när det ser ut såhär. Har gillat att se på hockey hela mitt liv men börjar tappa intresset.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 22/23
Fråga??? Ja ytterligare en sådandär jobbig och provokativ.....MEN???
Är Djurgårdens spelide säsong efter säsong byggd på att vara det attraktivaste alternativet för Hockeygymnasister samt NHL-Pengar??
Är Djurgårdens spelide säsong efter säsong byggd på att vara det attraktivaste alternativet för Hockeygymnasister samt NHL-Pengar??
Säsongen 22/23
Nej jag skulle vilja hävda att DIF är en av de bättre föreningarna i den aspekten. Du bör nog snegla mot Ritorp eller Siljan om du vill leta den typen av syndabockar i Svensk hockey.Knickedick skrev: ↑2022-10-08 20:31:03 Fråga??? Ja ytterligare en sådandär jobbig och provokativ.....MEN???
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Säsongen 22/23
Haha, och ändå misslyckas de kapitalt i den aspektenPraetori skrev: ↑2022-10-08 22:01:53Nej jag skulle vilja hävda att DIF är en av de bättre föreningarna i den aspekten. Du bör nog snegla mot Ritorp eller Siljan om du vill leta den typen av syndabockar i Svensk hockey.Knickedick skrev: ↑2022-10-08 20:31:03 Fråga??? Ja ytterligare en sådandär jobbig och provokativ.....MEN???

Säsongen 22/23
Ja men MODO har släppt in mest mål av topplagen så det är sämre det. Så även fast de inte släpper till lika mycket så har de inte lika bra målvakt och är inte lika bra på att hålla rent framför mål. Om man vänder på det så är det ju rätt bra att bara släppt in 14 mål på 197 skott till skillnad från MODO som har släppt in 21 mål på 143 skott. Statistik betyder inte så mycket i slutändan, huvudsaken är att man tar poäng för poäng tapp är omöjligt att korrigera i efterhand men det kan man göra med ett dåligt försvar.Nattuggla_ skrev: ↑2022-10-08 17:11:51 197 skott mot eget mål på 6 matcher. Det är ett snitt på 33(!) per match, på TOK för högt.
Horribelt.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 22/23
Vill avvakta med att trycka på panikknappen förrän vi har rätt backsida på plats men oroande att vi inte spelar som ett lag. Vi kommer 1 eller 2 i anfallen, fångas upp och slår sedan de evinnerliga sargpassen tills vi tappar pucken. Ser ju bra ut i puckinnehåll men skapar väldigt lite eftersom skotten utan skymning i 99 fall av 100 är plockpotatis för målvakten.
Gillar Tim men att åka 8 or runt försvaret utan att det skapar något varken för honom eller för medspelare ger heller inga poäng.
Jag har hellre en stark förstaline som producerar match efter match än två kedjor som är halvbra.
Så här:
Norman Kruger Brodin
Liss Rensfeldt Söderlund
Öhgren Östlund Lekkerimäki
Nilsson Berglund Forsberg/Blomgren
Sedan måste vi nog värva in karaktärslirare som Hank the Tank som kan ta sin roll utan att vara poängspelare.
Nån som står framför målet eller går rakt mot det och inte går att flytta på hade varit en dröm.
Gillar Tim men att åka 8 or runt försvaret utan att det skapar något varken för honom eller för medspelare ger heller inga poäng.
Jag har hellre en stark förstaline som producerar match efter match än två kedjor som är halvbra.
Så här:
Norman Kruger Brodin
Liss Rensfeldt Söderlund
Sedan måste vi nog värva in karaktärslirare som Hank the Tank som kan ta sin roll utan att vara poängspelare.
Nån som står framför målet eller går rakt mot det och inte går att flytta på hade varit en dröm.
- Jim Morrison
Säsongen 22/23
Fast vi är ju sämst i ligan på att hålla rent framför mål med tanke på att vi också släppt flest skott i egen skottsektor. Det enda vi har är en hetare målvakt just nu, men sådant ändras hela tiden.klintan85 skrev: ↑2022-10-08 23:24:08Ja men MODO har släppt in mest mål av topplagen så det är sämre det. Så även fast de inte släpper till lika mycket så har de inte lika bra målvakt och är inte lika bra på att hålla rent framför mål. Om man vänder på det så är det ju rätt bra att bara släppt in 14 mål på 197 skott till skillnad från MODO som har släppt in 21 mål på 143 skott. Statistik betyder inte så mycket i slutändan, huvudsaken är att man tar poäng för poäng tapp är omöjligt att korrigera i efterhand men det kan man göra med ett dåligt försvar.Nattuggla_ skrev: ↑2022-10-08 17:11:51 197 skott mot eget mål på 6 matcher. Det är ett snitt på 33(!) per match, på TOK för högt.
Horribelt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Säsongen 22/23
EspenK skrev: ↑2022-10-09 06:52:54 Vill avvakta med att trycka på panikknappen förrän vi har rätt backsida på plats men oroande att vi inte spelar som ett lag. Vi kommer 1 eller 2 i anfallen, fångas upp och slår sedan de evinnerliga sargpassen tills vi tappar pucken. Ser ju bra ut i puckinnehåll men skapar väldigt lite eftersom skotten utan skymning i 99 fall av 100 är plockpotatis för målvakten.
Så här:
Norman Kruger Brodin
Liss Rensfeldt Söderlund
OCh som vanligt tittar folk på namnet istället för hur det ser ut på isen.
Vår givna förstaline som det ser ut just nu på isen är
Söderlund-Norman-Blomgren
- SirDIFalot
Säsongen 22/23
Vad gör dom tre till vår givna förstaline?Knickedick skrev: ↑2022-10-09 10:54:55EspenK skrev: ↑2022-10-09 06:52:54 Vill avvakta med att trycka på panikknappen förrän vi har rätt backsida på plats men oroande att vi inte spelar som ett lag. Vi kommer 1 eller 2 i anfallen, fångas upp och slår sedan de evinnerliga sargpassen tills vi tappar pucken. Ser ju bra ut i puckinnehåll men skapar väldigt lite eftersom skotten utan skymning i 99 fall av 100 är plockpotatis för målvakten.
Så här:
Norman Kruger Brodin
Liss Rensfeldt Söderlund
OCh som vanligt tittar folk på namnet istället för hur det ser ut på isen.
Vår givna förstaline som det ser ut just nu på isen är
Söderlund-Norman-Blomgren
Expert.