Barometer

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
simgla

Barometer

Inlägg av simgla »

Hej!

Undrar varför det inte finns en BAROMETER på hur många biljetter som sålts till varje match, som det finns på fotbollens hemsida :?: :?: :?: :?: :?: :?:

en, två, GUL RÖD BLÅ!!!!!
[/b]
Breitholz rules
oswä0216

Inlägg av oswä0216 »

Denna fråga har kommit upp tusentals gånger. Det har varit exakt samma visa varje gång. Många tror att det är negativt då folk kanske drar sig för att gå om det t ex bara är 4500 biljetter sålda. Endel tycker det är positivt för att man som supporter kan ta del av publik siffrorona. Personligen vet jag inte vad jag ska tycka. Känns som om detta är överstöckat.
spiik
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av spiik »

oswä0216 skrev:Denna fråga har kommit upp tusentals gånger. Det har varit exakt samma visa varje gång. Många tror att det är negativt då folk kanske drar sig för att gå om det t ex bara är 4500 biljetter sålda. Endel tycker det är positivt för att man som supporter kan ta del av publik siffrorona. Personligen vet jag inte vad jag ska tycka. Känns som om detta är överstöckat.
Egentligen är det inte överstökat eftersom det ännu inte har framkommit någon tillräckligt bra förklaring till varför det INTE borde finnas en biljettbarometer. Det är en ypperlig indikator på vilket intresse som finns för matchen och hjälper dessutom till att hausse:a ytterligare.

Det passar sig kanske inte till globen men nu när vi har de flesta matcherna förlagda till Hovet framöver är det en perfekt kombination av piska/morot till dem som inte köpt plåt men som de facto riskerar att bli utan nu när det "bara" får plats 8000 man...
Blue Brigade Sthlm
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Sjävklart skall detta finnas. Borde vara en självklarhet egentligen och så länge som det inte finns får det i alla fall mig att tro att det finns saker med publiksnittet som föreningen vill dölja...
djurgårdarn3

borde inskaffas!!!

Inlägg av djurgårdarn3 »

jag håller med om att en biljettbarometer bord einförskaffas dels för att den kan vara en riktigt snygg dekoration till hemsidan och dels för att det är kul att följa.

håller med kall-el om att det kanske är så att föeningen vill dölja publiksnittet men jag tycker det skulle vara underbart med en sån.

gå in på Frölundas hemsida och kolla dom har enriktigt läcker barometer!!
åhh vad det är skönt att se Djurgårn göra mål!
Bängan

Inlägg av Bängan »

Tamejfan, nu har de en :) Funkar väl nu när biljetterna går åt som smör i solsken
Användarvisningsbild
JoeG

Inlägg av JoeG »

Tack Djurgården, har länge längtat efter detta!
Är där med minst en kompis på lördag!
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Andy »

Får man inte tag på biljetter lär det säljas utanför Globen på lördag tyvärr...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Andy skrev:Får man inte tag på biljetter lär det säljas utanför Globen på lördag tyvärr...
Och de plåtarna ger alla faan i att köpa. SBH borde det vara skottpengar på....
Användarvisningsbild
Royen

Svartebørs

Inlägg av Royen »

Det verste er at det står folk og selger billetter til overpris til kampene våre, uansett om det er utsolgt eller ikke.

Lurer litt på hvem som kjøper dem...
Det er langt fra
Bergen til Hovet
Bäst-i-stan
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bäst-i-stan »

Mycker bra beslut med barometern, nu ska vi se till att barometern stiger i topp. Tack Djurgårn Hockey!
ssk1902

Inlägg av ssk1902 »

Har vi hafft på ssk's hemsida med.En kul grej faktiskt :D
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

kungligt!....men personligen tycker jag den borde sticka ut mer i både färg och form...nu är den lite för lik de vanliga annonserna...jag fick titta både en och två gånger innan jag uppfattade att det var en barometer!:]...
Dèlmar

Inlägg av Dèlmar »

Efterlängtat med en barometer, däremot svårt att sia om det kommer höja publiksnittet. Det finns en del saker som har med matcharrangemangen som föreningen inte direkt är öppen om.
Hade gärna velat få mer info om hur dessa sköts och framförallt dessa företagsbiljetter och gratisplåtar som delas ut.
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Jimmy Peterson »

Dèlmar skrev:Efterlängtat med en barometer, däremot svårt att sia om det kommer höja publiksnittet. Det finns en del saker som har med matcharrangemangen som föreningen inte direkt är öppen om.
Hade gärna velat få mer info om hur dessa sköts och framförallt dessa företagsbiljetter och gratisplåtar som delas ut.
Ta gärna en titt på följande länk:
http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=4414
Skriv svar