Säsongen 22/23

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Säsongen 22/23

Inlägg av SirDIFalot »

Sämst i serien i både skott på mål emot och skott på mål emot inom skottsektorn är ändå rätt olustigt efter fyra matcher när ambitionen är att vinna serien. Sällan något lag inleder så för att senare hamna typ topp tre i samma kategori.

Vi får väl se över igen när vi spelat 8-9 matcher. Jag hoppas man internt inte är nöjda och inte gömmer sig bakom resultaten, eller går med inställningen att "det löser sig med Schilling och Elliott".
Expert.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av DIF_Soldier »

Jim Morrison skrev: 2022-10-05 07:59:15
Praetori skrev: 2022-10-05 07:35:18 Inte för att vara sån men konfidensintervallet efter 3-4 spelade matcher per lag torde vara så pass dåligt att statistiken lika gärna kan ljuga för oss.
Ja, det är så klart väldigt liten sample size. Titta bara på bilden från SHL där Frölunda har väldigt dåliga siffror första fem-tio matcherna för att sedan bli ett väldigt bra lag. Klart att det finns tid att ändra på saker.

Det som är mer positivt än förra säsongen är att, rent statistiskt sett, vår offensiv är i klass med HVs förra säsongen, vårt målvaktsspel är mycket bättre och våra special teams är mycket bättre. Det enda som också är i klass med vår föregående säsong är defensiven och bara vi tightar till den kommer saker se väldigt bra ut. Men då krävs handling och inte bara resultat-baserade analyser.
Vi är också seriens mest utvisade lag vilket bidragit. Detta för att domarna fått direktiv om att "hålla matcherna mot favoriterna spännande och jämna." Produkten HA vill ha kvar DIF i serien och det märks på domarna, de är väldigt skoningslösa mot oss.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

Björklöven har gått ännu sämre än DIF i början.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 22/23

Inlägg av Jim Morrison »

klintan85 skrev: 2022-10-05 19:49:43 Björklöven har gått ännu sämre än DIF i början.
? Dom har släppt till absolut minst skott på mål i hela serien, både i och utanför skottsektorn. Dom har lite otur just nu men generellt spelat mycket bättre än oss.

Allt handlar inte om det såklart men detta är varför det är farligt att bara analysera spelet efter vinster.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2022-10-05 19:54:22, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av Mattias_87 »

Bara fint att Björklöven tappar poäng för oss. Men dom kommer att komma igång så vi för samla på oss ordentligt med poäng.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

Jim Morrison skrev: 2022-10-05 19:52:45
klintan85 skrev: 2022-10-05 19:49:43 Björklöven har gått ännu sämre än DIF i början.
? Dom har släppt till absolut minst skott på mål i hela serien, både i och utanför skottsektorn. Dom har lite otur just nu men generellt spelat mycket bättre än oss.

Allt handlar inte om det såklart men detta är varför det är farligt att bara analysera spelet efter vinster.
Jo men i slutändan är det poängen som räknas. Nu ligger de under med 0-2 hemma mot Almtuna. En av de sämst tippade lagen.
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 22/23

Inlägg av Jim Morrison »

klintan85 skrev: 2022-10-05 20:00:03

Jo men i slutändan är det poängen som räknas. Nu ligger de under med 0-2 hemma mot Almtuna. En av de sämst tippade lagen.
Jo, men deras spel är mycket mer troligt att ge framgång i längden än vårt. Skulle vi båda fortsätta spela på exakt samma sätt som nu så lovar jag att dom slutar före oss i tabellen. Ibland har man stolpe ut med bra spel, ibland har man stolpe in med sämre spel men det jämnar alltid ut sig till slut.

Men serien är lång och vi har tid att förbättra och det gör jag hellre med poäng i ryggen :)
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Knickedick

Säsongen 22/23

Inlägg av Knickedick »

Det ska verkligen bli spännande att se hur vi klarar oss mot Almtuna på Lördag. Jag tror Almtuna kommer vara en liten överasskning i serien. De har ett bra mycket mer talangfullt och homogent lag än vad folk verkar tänka att dom är.
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

Jim Morrison skrev: 2022-10-05 20:02:36

Jo, men deras spel är mycket mer troligt att ge framgång i längden än vårt. Skulle vi båda fortsätta spela på exakt samma sätt som nu så lovar jag att dom slutar före oss i tabellen. Ibland har man stolpe ut med bra spel, ibland har man stolpe in med sämre spel men det jämnar alltid ut sig till slut.

Men serien är lång och vi har tid att förbättra och det gör jag hellre med poäng i ryggen :)
Jag håller med att DIF inte har börjat bra det är Lindblom och pp och bp som har räddat oss för 5 mot 5 spelet har inte varit bra. Men det är skönt att fler har problem i början.
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
jsson

Säsongen 22/23

Inlägg av jsson »

Knickedick skrev: 2022-10-05 20:04:54 Det ska verkligen bli spännande att se hur vi klarar oss mot Almtuna på Lördag. Jag tror Almtuna kommer vara en liten överasskning i serien. De har ett bra mycket mer talangfullt och homogent lag än vad folk verkar tänka att dom är.
Ska vara på plats. Blir spännande! Att dom blev tippade som bottenlag var lite väl hårt skulle jag tro.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Knickedick

Säsongen 22/23

Inlägg av Knickedick »

jsson skrev: 2022-10-05 20:25:00
Knickedick skrev: 2022-10-05 20:04:54 Det ska verkligen bli spännande att se hur vi klarar oss mot Almtuna på Lördag. Jag tror Almtuna kommer vara en liten överasskning i serien. De har ett bra mycket mer talangfullt och homogent lag än vad folk verkar tänka att dom är.
Ska vara på plats. Blir spännande! Att dom blev tippade som bottenlag var lite väl hårt skulle jag tro.
Bra då blir jag kanske inte själv på bortastå iaf :lol:
Användarvisningsbild
diftobbe89

Säsongen 22/23

Inlägg av diftobbe89 »

Kan ni inte berätta lite mer om framtiden. Vad kommer hända? Vilka kommer gå upp? Vem har mest slagna felpass om 20 matcher? Måste vara underbart att bara titta på ett papper sen ha facit och kunna veta allt om framtiden :D
Spela fult
Nattuggla_

Säsongen 22/23

Inlägg av Nattuggla_ »

Hade ju hellre tagit poäng och position som Björklöven har nu med deras bakomliggande statistik. De är brutala, och kommer vinna serien till slut.
Man bör verkligen inte vara orolig om man är Björklöven-supporter, trots 1-2 mot Almtuna.
Det är vi som ska oroa oss.
Nattuggla_

Säsongen 22/23

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2022-10-05 20:02:36

Det är ju just det här som är lite synd, det sista du skriver. För sålänge vi plockar poäng så tror jag vi är ganska nöjda. Hade vi plockat 0 poäng nu så hade vi varit tvungna att agera ganska tidigt.
Sen är det ju såklart även en styrka att inte få panik och ändra massa saker.

Men måste även säga det att även om inte allt kan lösas med Schilling och Elliott så tror jag mkt kommer se bättre ut. Detta är två backar som ska spela 25+ min per match, då gör man skillnad.
Senast redigerad av Nattuggla_ den 2022-10-05 22:03:46, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Säsongen 22/23

Inlägg av SirDIFalot »

diftobbe89 skrev: 2022-10-05 21:26:10 Kan ni inte berätta lite mer om framtiden. Vad kommer hända? Vilka kommer gå upp? Vem har mest slagna felpass om 20 matcher? Måste vara underbart att bara titta på ett papper sen ha facit och kunna veta allt om framtiden :D
Vem kan det eller har påstått sig kunna förutse framtiden?
Expert.
Skriv svar