HA 22/23: Kristianstad - Djurgårdens IF 4/10

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

DIF_Soldier skrev: 2022-10-04 20:50:18 Inte ett dugg förvånade att detta forum helst saknar förståelse för vilken enorm press dessa spelare och ledare spelar under. Autistiskt synsätt och bitterhet - det är NI
Du kan va.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Manijock skrev: 2022-10-04 20:48:05
Praetori skrev: 2022-10-04 20:43:35
#10 skrev: 2022-10-04 20:37:02 …trots massivt övertag från hemmalaget (expressen)
Första perioden var det ju så.
Verkligen inte. Väldigt likvärdiga! Under slutet på andra körde de över oss. Första var i min bok böljande och jämn där vi bytte chanser. Våra var dessutom snäppet vassare.
Ja det är lustigt vilken skillnader man kan uppleva när man sett samma match.
Jag ska villigt erkänna att jag var ute och hämtade käk från min 10 till 18 i första men jag får väl veva video i vanlig ordning och se om jag får omvärdera.
Mitten på andraperren tycker jag vi dominerar rätt bra. Tredje är jämn men överlag tycker jag vi får de mer kvalitativa chanserna matchen igenom.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Kul, men vi har en bra bit kvar till en spelmässig nivå som motsvarar ett topplag i den här serien. Vi behöver analysera varför och skruva på saker och ting. För det här kommer aldrig hålla i längden. Spelarmaterialet är alldeles för bra för att det ska se ut såhär efter fyra matcher.
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Tycker dock att vi är ganska brutalt mycket jämnare och stabilare mot Ssk. Den kändes som ett ordentligt steg åt rätt håll. Idag var high chaparallen tillbaks men vill nog ge det lite längre tid. HA är som soldaten är inne på också en helt annan serie än SHL. Mer junis-liknande. Full spätta och mindre hjärna.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

SirDIFalot skrev: 2022-10-04 21:09:06 Kul, men vi har en bra bit kvar till en spelmässig nivå som motsvarar ett topplag i den här serien. Vi behöver analysera varför och skruva på saker och ting. För det här kommer aldrig hålla i längden. Spelarmaterialet är alldeles för bra för att det ska se ut såhär efter fyra matcher.
Precis så är det

Men med denna poängmässigt starka start finns det ju chans att vi kommer hitta "mer rätt" lite längre fram.
9p är bra utdelning och ger arbetsro.

För med lite oflyt (baklängesmål i fel läge) hade vi torskat även mot VIK och SSK
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori

Inlägg av Praetori »

Manijock skrev: 2022-10-04 21:20:05 Tycker dock att vi är ganska brutalt mycket jämnare och stabilare mot Ssk. Den kändes som ett ordentligt steg åt rätt håll. Idag var high chaparallen tillbaks men vill nog ge det lite längre tid. HA är som soldaten är inne på också en helt annan serie än SHL. Mer junis-liknande. Full spätta och mindre hjärna.
SSK spelade ju dock en helt annan hockey. KIK försökte tamefan "köra" all in för hemmafansen i 3x20min utan att släppa gasen mer än nån del i andra när vi faktiskt tvingade dem.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Manijock skrev: 2022-10-04 21:20:05 Tycker dock att vi är ganska brutalt mycket jämnare och stabilare mot Ssk. Den kändes som ett ordentligt steg åt rätt håll. Idag var high chaparallen tillbaks men vill nog ge det lite längre tid. HA är som soldaten är inne på också en helt annan serie än SHL. Mer junis-liknande. Full spätta och mindre hjärna.
Precis så. Initialt lider vi ju märkligt nog av att majoriteten spelare är för ovana eller ja, för smarta/bra för bra för HA. De måste acklimatisera sig. Att trots det vinna 3 av 4 är starkt i sig.

Sen är det ju så... Bönderna går på adrenalin, livet är kul så här fyra matcher in. Det kommer se annorlunda ut när verkligheten kommit ikapp och de inser sin plats i näringskedjan. Jag är faktiskt inte ett dugg orolig just för att INSTÄLLNINGEN är rätt. Den kan du inte träna på, den måste du ha. Och det har vi. Faktiskt.
Säg den glädje som varar
Praetori

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev: 2022-10-04 21:28:24
SirDIFalot skrev: 2022-10-04 21:09:06 Kul, men vi har en bra bit kvar till en spelmässig nivå som motsvarar ett topplag i den här serien. Vi behöver analysera varför och skruva på saker och ting. För det här kommer aldrig hålla i längden. Spelarmaterialet är alldeles för bra för att det ska se ut såhär efter fyra matcher.
Precis så är det

Men med denna poängmässigt starka start finns det ju chans att vi kommer hitta "mer rätt" lite längre fram.

För med lite oflyt (baklängesmål i fel läge) hade vi torskat även mot VIK och SSK
Så är det väl alltid men det går ju åt båda hållen.
Våra motståndare har ju samtidigt inte tokbränt frilägen, skjutit utanför vid öppen kasse eller att våra målvakter radat upp idioträddningar ala Hasek.

Ska man försöka vara nyanserad och sätta ett ord på det hela är det ju "Trevande".

Jag tycker att man kan se våra styrkor redan nu även om det inte fått utväxling än. Vi kluddar lite när vi vunnit pucken genom överbelastning och får en andravåg mot oss istället för att alltid sätta utgången. Vi tappar i offensiva förstalägen eller misslyckas att trycka dit den när vi fått snurr i offensiv zon över tid.
Det är detaljer i sammanhanget men det finns något där.

Om allting istället stämt och alla studsar varit med oss hade tidningarna redan börjat skriva krönikor om hur orättvist övertaget för degraderade SHL-lag är.

Om alla stjärnor står rätt och allting skulle klaffa resten av säsongen så skulle det bli tidernas största promenadseger i Allsvenskan med det här materialet. Men nu är Hockey inte fullt så enkelt....
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Praetori skrev: 2022-10-04 21:40:14
Lee Harvey Oswald skrev: 2022-10-04 21:28:24
Precis så är det

Så är det väl alltid men det går ju åt båda hållen.
Våra motståndare har ju samtidigt inte tokbränt frilägen, skjutit utanför vid öppen kasse eller att våra målvakter radat upp idioträddningar ala Hasek.

Ska man försöka vara nyanserad och sätta ett ord på det hela är det ju "Trevande".

Jag tycker att man kan se våra styrkor redan nu även om det inte fått utväxling än. Vi kluddar lite när vi vunnit pucken genom överbelastning och får en andravåg mot oss istället för att alltid sätta utgången. Vi tappar i offensiva förstalägen eller misslyckas att trycka dit den när vi fått snurr i offensiv zon över tid.
Det är detaljer i sammanhanget men det finns något där.

Om allting istället stämt och alla studsar varit med oss hade tidningarna redan börjat skriva krönikor om hur orättvist övertaget för degraderade SHL-lag är.

Om alla stjärnor står rätt och allting skulle klaffa resten av säsongen så skulle det bli tidernas största promenadseger i Allsvenskan med det här materialet. Men nu är Hockey inte fullt så enkelt....
Exakt så. Vi behöver vara bäst när det gäller. Men bara lite lite bäst, räcker. Jag tror dock att vi kommer behöva ta in en "Jens Jakobs" när vi har vind i seglen för att det ska gå som vi alla vill.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
agne

Inlägg av agne »

captcash skrev: 2022-10-04 20:29:48
Janzoo skrev: 2022-10-04 20:27:14 Kommentatorn får guldstjärna idag. Lite virrig men kändes väldigt neutral, vilket känns sällsynt.
Eller hur? Bästa med HA är att vi slipper Lena 'LULÄÄÄÄÄ' Kvoteradsson. Kan lätt köpa en kvinnlig kommentator men Lena är fan horribel med sin skrikiga/öronmördande röst och fullständigt biased till vissa lag.
Käften.
–Ni gömmer er som ubåtar där ute, men inte du, Fimpen. Du ligger och flyter som en död jävla planka
Donkels-3.0

Inlägg av Donkels-3.0 »

Skönt med seger mot ett lag som gått som tåget hittills och sen så noterar jag att aftonhoran anställt en ny pissluffare när det gäller hockey - aftonhoran företaget där det endast krävs ett fåtal hjärnceller för att fungera
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

Fy fan vilket tempo det var i första perioden...huuh. Tur att de inte orkar resten, jag tyckte det kändes som vi var totalförvirrade. I andra får vi stopp på dem längre upp i banan och de kommer inte i samma bredd med lika mycket folk vilket gör att vi får mer tid och yta. Så uppspelen fungerar hyfsat. Dock har vi forfarande svårt att skapa något konstruktivt i anfallszon. Jag tycker att det är väl Söderlund och Liss som klarar av att kombinera i Offensiven allra bäst i 5 v 5 även om Söderlunds "playmaking skills" lämnar mer att önska.
Calle är fantastisk i målet, fy fan vilken stjärna vi har där. KIK skjuter ju på allt och jobbar på varenda chanspuck och slarv i från oss. Men tack o lov för Calle och BP. Boxen är fantastisk. Där framförallt forward med Krüger, Brodin, Norman och Berglund är grymma.

Jag tror det kommer bli riktigt bra när junisarna växer in i det mer och gamlingarna når Mid-season formen. Helt klart är att vi måste bli bättre på att sätta stopp i spelet. Där tycker jag Kevin Karlsson visar idag att han inte bara är en bra offensiv back utan även står upp fysiskt på open-ice idag.
Kanske blir det bättre när Schilling kommer.

Jag vill även berömma kedjan med Blomgren-Nilsson och Berglund som jag tycker gör ett bra jobb i att få ner pucken djupt idag och jobba fast och hålla den där.

En vinst är en vinst det är den som räknas även om spelet i sig lämnar mycket att önska.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Knickedick skrev: 2022-10-04 22:14:53
Calle är fantastisk i målet, fy fan vilken stjärna vi har där. KIK skjuter ju på allt och jobbar på varenda chanspuck och slarv i från oss. Men tack o lov för Calle och BP. Boxen är fantastisk.
Lindbom ÄR fantastisk. Jag har velat lobba för honom länge men det har varit svårt att hylla någon som inte fått chansen att bevisa sig sig på högstanivån än.

Med det sagt så tror jag Galajda också hade sett ut som ett monster där ute ikväll. Prövningen handlade mer om fysik och tålamod än skills och båda målvakterna känns grymt lovande.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

agne skrev: 2022-10-04 21:49:47
captcash skrev: 2022-10-04 20:29:48
Janzoo skrev: 2022-10-04 20:27:14 Kommentatorn får guldstjärna idag. Lite virrig men kändes väldigt neutral, vilket känns sällsynt.
Eller hur? Bästa med HA är att vi slipper Lena 'LULÄÄÄÄÄ' Kvoteradsson. Kan lätt köpa en kvinnlig kommentator men Lena är fan horribel med sin skrikiga/öronmördande röst och fullständigt biased till vissa lag.
Käften.
Eh, är Vrål-Lena din morsa eller?
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
EspenK

Inlägg av EspenK »

Norman var bästa fw idag.
Innan målet var känslan stt det var han som kunde avgöra.
Skriv svar