Tror det handlar om förväntningar. Tim är absolut en favorit men folk verkar förvänta sig en Kariya på mål när det snarare rör sig om en Tedenby light.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-10-02 07:02:05Oj så olika man kan se på saker. Men det färgar ju forumet.SirDIFalot skrev: ↑2022-10-01 20:05:18Han har väl ändå varit liiite av en besvikelse första tre här?BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-10-01 19:32:23 Tack för Alm. Vi behöver försvarare som…..just det….försvarar.
Sedan är ju det bara att tacka gudarna att Tim S valde att stanna kvar.
Hur fan kunde Alm välja oss?
Är SHL så jävla bra?
Sedan, har man väl fått en favorit tolererar man ju en del skönhetsfel.
Omvänt med hackkycklingar.![]()
Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg
Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlä
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Elvenes och HV går skilda vägar. Skadar inte att hugga på den KG även om chansen nog är minimal. Har inte tyngden men absolut skridskorna och lite riviga egenskaper som inte skulle sitta helt fel.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Elvenes tyvärr klar för Leksand, enligt Expressen.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Detta är ren spekulation från min sida. Men som ni vet vid detta laget så gillar jag att resonera och spekulera.
SÅ…
Linus Sandin var klar för oss om vi hade hållit oss kvar i SHL.
Linus fick sen ett nytt kontrakt i NHL med Flyers. Jag tror att hans ambition var att ta en plats i NHL.
Nu är han på Waivers och lär hamna i Lehigh Valley Phantoms även denna säsong.
Jag tror att han kommer bryta och vilja komma hem till Sverige.
Hoppas då att vi kan vara ett alternativ även om vi är I HA.
Dock tror jag att LHC ligger närmre än signatur om detta skulle hända……. Om de har plats i budgeten.
SÅ…
Linus Sandin var klar för oss om vi hade hållit oss kvar i SHL.
Linus fick sen ett nytt kontrakt i NHL med Flyers. Jag tror att hans ambition var att ta en plats i NHL.
Nu är han på Waivers och lär hamna i Lehigh Valley Phantoms även denna säsong.
Jag tror att han kommer bryta och vilja komma hem till Sverige.
Hoppas då att vi kan vara ett alternativ även om vi är I HA.
Dock tror jag att LHC ligger närmre än signatur om detta skulle hända……. Om de har plats i budgeten.
-
https://hockeynews.se/articles/25829/
David Blomgren nu permanent i A-laget.
Kul och välförtjänt.
Lite halvjobbigt i December dock, då vi i "sämsta fall" kan förlora 4 forwards, 1 back och 1 målvakt.
Backsidan klarar sig ju om resterande är friska.
Målvaktssidan går ju att lösa om Galajda tar förstaspaden de veckorna. Forwardssidan blir tuff dock. Man har ju sagt att man vill ha in två forwards till men om det är innan eller efter jul är ju oklart.
Det är riktigt kul med bra juniorer men vi kan inte heller spela med för många, det blir ohållbart. De sista två fowardsplatserna får gärna vara rutinerade spelare som spelat i Sverige innan, och måste vi ta in fler i December så gärna lån.
David Blomgren nu permanent i A-laget.
Kul och välförtjänt.
Lite halvjobbigt i December dock, då vi i "sämsta fall" kan förlora 4 forwards, 1 back och 1 målvakt.
Backsidan klarar sig ju om resterande är friska.
Målvaktssidan går ju att lösa om Galajda tar förstaspaden de veckorna. Forwardssidan blir tuff dock. Man har ju sagt att man vill ha in två forwards till men om det är innan eller efter jul är ju oklart.
Det är riktigt kul med bra juniorer men vi kan inte heller spela med för många, det blir ohållbart. De sista två fowardsplatserna får gärna vara rutinerade spelare som spelat i Sverige innan, och måste vi ta in fler i December så gärna lån.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Tycker vi ska hålla oss lugna på forwardssidan till dess vi hittar något riktigt smaskigt.
Hittar vi inget innan JVM så låna in spelare.
Vi ska låta vårt unga lag få chansen att spela till sig viktig erfarenhet.
Tycker våra forwards generellt börjat bra.
Värvar vi in någon nu så ska vi ställa någon annan åt sidan, säkerligen blir det då en junior som får vila.
Värvar vi in någon nu så ska vi ställa någon annan åt sidan, säkerligen blir det då en junior som får vila.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Nä nu är för tidigt. Om vi väntar längre kommer vi ha råd med spetsigare spelare. SHL-lagen dumpar alltid några till exempel. Men innan JVM är väl bra timing. Då behöver vi ha in minst två säkert tre spelare.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-10-03 11:57:29 Tycker vi ska hålla oss lugna på forwardssidan till dess vi hittar något riktigt smaskigt.
-
Vet inte om jag håller med här....jag skulle säga att det är nu de >"bästa" spelarna är klubblösa. Det kommer hända mycket på marknaden från nu och fram tills att de första 9-10 omgångarna av NHL är spelade. En annan aspekt är att det är bra att ge en spelare tid. Att värva in någon strax innan JVM och tänka att denne ska leverera direkt tycker jag är att sätta press på en spelare. En till forward in ganska snart, en spelare av relativt hög klass, sen är vi "set"mb81 skrev: ↑2022-10-03 12:37:57Nä nu är för tidigt. Om vi väntar längre kommer vi ha råd med spetsigare spelare. SHL-lagen dumpar alltid några till exempel. Men innan JVM är väl bra timing. Då behöver vi ha in minst två säkert tre spelare.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-10-03 11:57:29 Tycker vi ska hålla oss lugna på forwardssidan till dess vi hittar något riktigt smaskigt.
Visst har du rätt men om vi skall värva en fwd av relativt hög klass så betyder det att någon annan (tex en junis) får mindre speltid och det tror jag är kontraproduktivt. Vi måste satsa på egna talanger och särskilt sådana som kan ha en chans att bli kvar hos oss över tid. Jag ser nog hellre att man har lite is i magen (om det inte skulle dyka upp något riktigt attraktivt namn som vi inte kan säga nej till).Knickedick skrev: ↑2022-10-03 13:37:23 Vet inte om jag håller med här....jag skulle säga att det är nu de >"bästa" spelarna är klubblösa. Det kommer hända mycket på marknaden från nu och fram tills att de första 9-10 omgångarna av NHL är spelade. En annan aspekt är att det är bra att ge en spelare tid. Att värva in någon strax innan JVM och tänka att denne ska leverera direkt tycker jag är att sätta press på en spelare. En till forward in ganska snart, en spelare av relativt hög klass, sen är vi "set"
Problemet över JVM är tillfälligt och går att jobba runt.
-
Att låta Forsberg och tom Blomgren gå efter Berglund i rangordningen ,som fw dessutom!, är det sista beviset jag behöver för att Vanten enbart spelar i DIF pga hans far. Det är fullständigt uppenbart. Skamligt och ynkligt av Fagervall och KG att låta honom spela.
Få hit Kempe. Och vem som helst som kan göra att Berglund hamnar utanför, Då har vi alla förutsättningar truppmässigt för att gå upp. Alla.
Återstår bara att sparka Fagervall. Men jag tror KG ser honom som en nästan lika helig ko som Vanten.
Nu gick ju tom Vanten in och lira PP sist

Oj oj oj...men Nää då. Det har INGET att göra med far sin. Neeeej nej....Finns inte någonting han är bättre på än Forsberg, Blomgren, Nilsson.
Skott ? Inte en chans
Speed?.

Lyckas hålla en markering/ta pucken av motståndarna? Icke!!!
Spelförståelse?. aldrig i livet
Passningsspel? Fan heller
Tacklingar ( riktiga ej små knuffar med små små armar) ?

Kämpa? Spelar NOLL roll när man aldrig hinner fram eller är så kraftigt begränsad som han är för övrigt.
Men visst
Han är såååå bra så. BP, PP . Går före allt och alla jämt ENBART (!!!!!!!!!!) pga hans far.
Vad i det jag skriver är inte sant ?
Men det är min ton det är fel på, visst ? Inte att vi har en spelare som i stort sett kuppat ( korrupt ) sig in i laget och spelar till vilket pris som helst. Det är inga problem. Nej då.
Få hit Kempe. Och vem som helst som kan göra att Berglund hamnar utanför, Då har vi alla förutsättningar truppmässigt för att gå upp. Alla.
Återstår bara att sparka Fagervall. Men jag tror KG ser honom som en nästan lika helig ko som Vanten.
Oj oj oj...men Nää då. Det har INGET att göra med far sin. Neeeej nej....Finns inte någonting han är bättre på än Forsberg, Blomgren, Nilsson.
Skott ? Inte en chans
Speed?.
Kämpa? Spelar NOLL roll när man aldrig hinner fram eller är så kraftigt begränsad som han är för övrigt.
Men visst
Han är såååå bra så. BP, PP . Går före allt och alla jämt ENBART (!!!!!!!!!!) pga hans far.
Men det är min ton det är fel på, visst ? Inte att vi har en spelare som i stort sett kuppat ( korrupt ) sig in i laget och spelar till vilket pris som helst. Det är inga problem. Nej då.
Fredrik Claessons Järnkamimer
-
Tror lite som visa av er, ju fortare vi får ihop "fullt lag" desto bättre, om ekonomin tillåter.
Prio är SHL. Enda som är viktigt är DIF hockey . Att tänka på juniorers utveckling, att t ex Alm kostar pengar eller ngns kontrakt avslutas i vinter. Är sekundärt.
Är ju ej som fotboll gällande talanger, vi har fått betalt för dem. Summan kommer ej öka. Dom drar till andra SHL klubbar om vi ej går upp eller NHL nästa säsong.
Är bara att gasa!
Prio är SHL. Enda som är viktigt är DIF hockey . Att tänka på juniorers utveckling, att t ex Alm kostar pengar eller ngns kontrakt avslutas i vinter. Är sekundärt.
Är ju ej som fotboll gällande talanger, vi har fått betalt för dem. Summan kommer ej öka. Dom drar till andra SHL klubbar om vi ej går upp eller NHL nästa säsong.
Är bara att gasa!
-
Sämsta spelaren vi haft NÅGONSIN skulle jag nog säga. Inte bra på något.
Visst, i div 1-2 där han hänger med kan hans 'kämpaglöd " vara en """""""""""""tillgång.""""""""""" Men herregud vilken usel spelare och det är bedrövligt hur kg kan SKRIVA 2 ÅR !!!!!!!!!!!!

med han.
Vi får nog se Berglund som Point i båda PP lagom till jul.
Men han borde verkligen få spela ännu mer nu när någon är så elak mot stackars stackars Berglund. Visst. ?
Han ska hyllas ännu mer nu när någon säger det varje tänkande person med lite hockey intresse ser.... Och som inte är totalt förblindad av nostalgi......
Visst, i div 1-2 där han hänger med kan hans 'kämpaglöd " vara en """""""""""""tillgång.""""""""""" Men herregud vilken usel spelare och det är bedrövligt hur kg kan SKRIVA 2 ÅR !!!!!!!!!!!!
Vi får nog se Berglund som Point i båda PP lagom till jul.
Men han borde verkligen få spela ännu mer nu när någon är så elak mot stackars stackars Berglund. Visst. ?
Han ska hyllas ännu mer nu när någon säger det varje tänkande person med lite hockey intresse ser.... Och som inte är totalt förblindad av nostalgi......
Fredrik Claessons Järnkamimer
Haha är du igång om Berglund nu igen? Tar du en snedfylla på vardagar eller vad är det frågan om egentligen?Djurgårdseken skrev: ↑2022-10-03 14:07:57 Att låta Forsberg och tom Blomgren gå efter Berglund i rangordningen ,som fw dessutom!, är det sista beviset jag behöver för att Vanten enbart spelar i DIF pga hans far. Det är fullständigt uppenbart. Skamligt och ynkligt av Fagervall och KG att låta honom spela.
Skott ? Inte en chans
Speed?.
Men visst
En av Hockeyallsvenskans mest rutinerade centrar och som tillika varit lagkapten i både Timrå och Almtuna i flera säsonger men han sparkade väl bort din fotboll på dagis eller nåt.
- Jim Morrison
Rasmus Bengtsson får knappt spela för HV. En snart 30-åring som blev sajnad för tre(!!) säsonger. Han tillsammans med Davidssons har minst speltid i hela HV och får knappt byta om hälften av matcherna.
Tror inte att Lucas Elvenes blir det enda brutna kontraktet från den klubben under den här säsongen.
Tror inte att Lucas Elvenes blir det enda brutna kontraktet från den klubben under den här säsongen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Synd vi är så tjocka på backsidan redan. Han skulle valt och stanna hos oss och varit ledande back här istället. Dyrt för HV att bryta massa kontrakt.Jim Morrison skrev: ↑2022-10-03 14:54:18 Rasmus Bengtsson får knappt spela för HV. En snart 30-åring som blev sajnad för tre(!!) säsonger. Han tillsammans med Davidssons har minst speltid i hela HV och får knappt byta om hälften av matcherna.