Djurgårdens IF - Brynäs IF, 2/2 2008
Dags att vi vaknar till ordentligt och täpper igen truten på gävleborna. De har som sagt abonnerat ett tåg och beräknas bli minst 1500 på plats. Inte nog med det så har de bokat en egen bar i globen där såväl spelare som tränare kommer att göra gästspel. Det är för mig helt oacceptabelt att ett gäng inavlade bönder tillåts komma till hufuvstaden och ha hemmamatch. Vore inte helt fel om JK eller någon handlingskraftig styrde något spontant uppladdningshak så att lördagens drabbning blir något utöver det vanliga.
Stockholm och Globen tillhör oss, dags att kraftsamla!
Stockholm och Globen tillhör oss, dags att kraftsamla!
Gult på ticnet!!!
Verkar ju kunna bli fullsatt som vissa antyder. Jag menar, det är gult om man går in på ticnet och kollar biljetter. Är det någon som vet var gränsen går för att det ska vara gult? Själv är man givetvis där då man är säsongare på sittplats. Samma sak med tjejen och mina två polare, alla givetvis med matchtröjor (tre får aktionen senast och en två år gammal)
Sen blir det nog tre till, även dom säsongare. Så det ska bli skönt att se våra krigare plocka hem tre färska poäng på lördag. Dom lär behövas om det ska bli något slutspel i år. Även på torsdag är det viktiga poäng att spela om.
Nä nu tackar jag för mig och taggar upp tills på lördag med ett par härliga filmer med DIF.

Sen blir det nog tre till, även dom säsongare. Så det ska bli skönt att se våra krigare plocka hem tre färska poäng på lördag. Dom lär behövas om det ska bli något slutspel i år. Även på torsdag är det viktiga poäng att spela om.
Nä nu tackar jag för mig och taggar upp tills på lördag med ett par härliga filmer med DIF.

mycket å mycket, vi kommer väl typ i en liten större klunga än alla andra matcher, dock ingen tusenmanna eller något, som det blir mot ssk.espen21 skrev:Hade varit underbart med en fullsatt Glob igen. Nån som vet om järnkaminerna kommer med mycket folk?
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT
/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
HÄLL TÄTT BAKÅT
/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tycker det är dåligt att JK inte snackar mer om den här matchen. Jag tycker att eftersom det länge har varit känt att brynäsarna storsatsar på den här matchen så tycker jag det är riktigt dåligt om vi inte kommer med över 1000 man i klacken. Det vore ruggigt pinsamnt ifall vi blir utsjungna utav den klubb som jag tycker har sämst tryck i sin hemmahall av alla Elitserien.
Jag och min bror köpte klackplåt så fort vi fick möjlighet när vi hörde om den här Gävle-storsatsningen. Jag vägrar att få se Brynäs göra om Globen till deras hemmahall och hoppas att fler tänker likadant och skaffar klackplåt SNARAST! Och är det som föregående skribent Elias säger att det är 1500 brynäsare på plats så finns det ju förhoppningsvis också 12000 Djurgårdare på plats om det nu blir fullsatt
Jag och min bror köpte klackplåt så fort vi fick möjlighet när vi hörde om den här Gävle-storsatsningen. Jag vägrar att få se Brynäs göra om Globen till deras hemmahall och hoppas att fler tänker likadant och skaffar klackplåt SNARAST! Och är det som föregående skribent Elias säger att det är 1500 brynäsare på plats så finns det ju förhoppningsvis också 12000 Djurgårdare på plats om det nu blir fullsatt

100% DJURGÅRDSJ***L
- Emil Svelander
Brukar alltid vara minst 3000 brynäsare på matcherna i Stockholm, utan att deras supportar anordnar resa. Vi kan nog räkna med 5000 brynäsanhängare i Globen.Jockmaniac skrev:Tycker det är dåligt att JK inte snackar mer om den här matchen. Jag tycker att eftersom det länge har varit känt att brynäsarna storsatsar på den här matchen så tycker jag det är riktigt dåligt om vi inte kommer med över 1000 man i klacken. Det vore ruggigt pinsamnt ifall vi blir utsjungna utav den klubb som jag tycker har sämst tryck i sin hemmahall av alla Elitserien.
-
Ja, okej då. Då är det 9000 Djurgårdare som ska vara där så då sjunger vi ut dem iaf. Men om vi ska få ihop 9000 pers måste vi ligga i. Ta med så många kompisar och släktingar alla Djurgårdare som ni kan komma på så ska vi visa att Djurgården inte är att leka med.Emil svelander skrev:Brukar alltid vara minst 3000 brynäsare på matcherna i Stockholm, utan att deras supportar anordnar resa. Vi kan nog räkna med 5000 brynäsanhängare i Globen.Jockmaniac skrev:Tycker det är dåligt att JK inte snackar mer om den här matchen. Jag tycker att eftersom det länge har varit känt att brynäsarna storsatsar på den här matchen så tycker jag det är riktigt dåligt om vi inte kommer med över 1000 man i klacken. Det vore ruggigt pinsamnt ifall vi blir utsjungna utav den klubb som jag tycker har sämst tryck i sin hemmahall av alla Elitserien.
100% DJURGÅRDSJ***L
- Emil Svelander
Finns inga matcher i grundserien som lockar 9000 Djurgårdare. Förutom avgörande matcher och liknande. Ofta är det 20-30 % bortasupportrar, en hel del neutrala och resten Djurgårdare.Jockmaniac skrev:Ja, okej då. Då är det 9000 Djurgårdare som ska vara där så då sjunger vi ut dem iaf. Men om vi ska få ihop 9000 pers måste vi ligga i. Ta med så många kompisar och släktingar alla Djurgårdare som ni kan komma på så ska vi visa att Djurgården inte är att leka med.Emil svelander skrev:Brukar alltid vara minst 3000 brynäsare på matcherna i Stockholm, utan att deras supportar anordnar resa. Vi kan nog räkna med 5000 brynäsanhängare i Globen.Jockmaniac skrev:Tycker det är dåligt att JK inte snackar mer om den här matchen. Jag tycker att eftersom det länge har varit känt att brynäsarna storsatsar på den här matchen så tycker jag det är riktigt dåligt om vi inte kommer med över 1000 man i klacken. Det vore ruggigt pinsamnt ifall vi blir utsjungna utav den klubb som jag tycker har sämst tryck i sin hemmahall av alla Elitserien.
Här känns det som att du är helt fel ute. Tycker snarast det är fantastiskt att det antagligen kommer vara en siffra på över 10k i tredje raka matchen på hemmais. Den tomten som lagt spelschemat kan inte ha mycket till koll den saken är säker. ALLA som vet något om hockey vet att det inte är någon bra idé att lägga tre matcher hemma för DIF på detta sätt. Likväl sker det varje år. Detta upplägg kanske funkar i orter som Karlstad och liknande, men absolut inte här.Jockmaniac skrev:Tycker det är dåligt att JK inte snackar mer om den här matchen. Jag tycker att eftersom det länge har varit känt att brynäsarna storsatsar på den här matchen så tycker jag det är riktigt dåligt om vi inte kommer med över 1000 man i klacken. Det vore ruggigt pinsamnt ifall vi blir utsjungna utav den klubb som jag tycker har sämst tryck i sin hemmahall av alla Elitserien.
Blir det tre matcher hemma på en vecka kommer klackstorleken att påverkas på ett negativt sätt svårare än så är det inte. Om man dessutom har med i beräkningarna att de båda senaste matcherna dessutom varit mot "storlag" kan man utgå från att tändningen mot ett skitgäng som Brynäs knappast blir på topp.
Brynäs har valt att satsa på denna match och det är bara att tacka och ta emot. Låt dem komma hit och spendera sina pengar. Har själv ofantligt svårt att se hur vi på egen hand under samma förhållanden hade lockat mer än runt 6000 åskådare.
Re: Gult på ticnet!!!
vilken auktion? har jag missat tröjauktion?Christer skrev:Verkar ju kunna bli fullsatt som vissa antyder. Jag menar, det är gult om man går in på ticnet och kollar biljetter. Är det någon som vet var gränsen går för att det ska vara gult? Själv är man givetvis där då man är säsongare på sittplats. Samma sak med tjejen och mina två polare, alla givetvis med matchtröjor (tre får aktionen senast och en två år gammal)![]()
Nä nu tackar jag för mig och taggar upp tills på lördag med ett par härliga filmer med DIF.![]()
![]()

Alltid oavsett - förevigt Djurgården.