HA 22/23: Södertälje - Djurgårdens IF 30/9
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Han är vår största målvaktstalang på väldigt många år. Jämförelser med Lundqvist kan man nog inte göra då det skiljer enormt i målvaktsutbildning och tekniker tidigt 2000-tal och nu men Lindbom är bättre nu än vad Henrik var när han var ett år äldre i Frölunda. Han har förutsättningar att gå riktigt riktigt långt men det finns grejer att slipa på (såklart).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Jag ansluter mig. Jag tar en öl och låter den täppa truten på mig angående Alm.

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Såg att han inte är kapten i Södertälje heller... Vet han om det själv?
Fan släpp Videll nu. Vi vet inte vad som hände och om DIF-spelarna har valt att lämna det hela i omklädningsrummet och istället proppar på isen och låter udda vara jämnt tycker jag vi bör göra detsamma.
-
Jag ska villigt ansluta mig här med.....
det är bara att logga ut för mig idag
Asså jag har kollat om den situationen säkert 10ggr nu och det är nog fan inte ens utvisning. Jag tror att de tog den för att Tim körde en rätt hög tackling tidigare under matchen och därmed "letade" efter tendenser till farligt spel. Men sett i den isolerade situationen är det ju för fasiken Norbe som vänder in och typ skallar Söderlunds arm (som han dessutom håller längs med kroppen). Det är en olycklig situation men Tim kan fasiken inte lastas för att det går som det går.
Jag ansluter mig. Jag tar en öl och låter den täppa truten på mig angående Alm.Knickedick skrev: ↑2022-09-30 21:40:57 [quote=Praetori post_id=509259 time=<a href="tel:1664569754">1664569754</a> user_id=6400]
[quote=dr111DIF post_id=509250 time=<a href="tel:1664567251">1664567251</a> user_id=34608]
Va lite frågande till värvningen av Alm i förmiddags men håll käften på mig..

[/quote]
Jag ska villigt ansluta mig här med.....
det är bara att logga ut för mig idag
[/quote]
Bästa back idag. Och Lindbom är utan tvek förstaspade.
Skönt att Ytterell och Rensfeldt fick göra lite poäng idag.
Håller med delvis.Praetori skrev: ↑2022-09-30 21:42:31Asså jag har kollat om den situationen säkert 10ggr nu och det är nog fan inte ens utvisning. Jag tror att de tog den för att Tim körde en rätt hög tackling tidigare under matchen och därmed "letade" efter tendenser till farligt spel. Men sett i den isolerade situationen är det ju för fasiken Norbe som vänder in och typ skallar Söderlunds arm (som han dessutom håller längs med kroppen). Det är en olycklig situation men Tim kan fasiken inte lastas för att det går som det går.
Ser inte heller matchstraffet. Tim kommer med fart och norbe vänder upp precis när Tim kommer.
Om det blir lång avstängning på det här så undrar man ju…
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag måste säga att jag har svårt att förstå dom här hyllningarna. Visst var det en OK debut, men han tappade pucken till ett friläge, och misslyckades att rensa ur egen zon ett par gånger vilket ledde till förlängda SSK-anfall. Sånt brukar det inte ses mellan fingrarna med här på forumet. Jag tyckte han var bra i boxplay men inte särskilt i 5v5. Men folk pratar om det som att det var en insats vi knappt sett tidigare. Men vissa sa ju samma sak om Stefan Warg första matcherna.DIF_Soldier skrev: ↑2022-09-30 20:20:56 Vilken JÄVLA match han gör, JOHAN ALM!
Gå och lägg dig Morrison
Senast redigerad av SirDIFalot den 2022-09-30 21:50:49, redigerad totalt 1 gånger.
Expert.
Herre jävlar, det här är Djurgården.
Oavsett resultat så är det ett LAG som krigar för varandra.
Man har lyckats bygga ett lag som krigar för skölden, vi har fyllt på med spelare högst upp och längst ner som andas, lever för Djurgården.
Man vet att dessa herrar kommer göra allt för att klubben kommer lyckas utan att se egen vinning i framgången,
det har saknats under många år.
Sen fyller man på med riktigt sköna karaktärer som på sikt kan andas Djurgården.
Tar fotbollen som exempel Kim k var inte Djurgårdare Mange var det inte heller mm men i dag råder det inte någon tvekan om vad deras hjärta ligger.
Jag kommer nu rikta ett stort finger till er alla som spyr galla över våra svagaste länkar i lagbygget. Ni fattar inte vad dessa herrar betyder för en väl fungerande trupp.
Jag vill hylla Falk, Berglund( anser att dessa fått mest skit) vore det inte för er så skulle inte truppen vara välbyggd, ni behövs för att visa de längst ner att man gör allt för skölden krigar med stolthet även vid bristande istid, fostra in nya i samma tänk( oftast juniorer)
Sen ska man i en välfungerande förening ha hjärta högst upp med, det har vi garanterat i årets upplaga.
Men dessa topp spelare har varit juniorer, har garanterat mött spelar i lina 4 som med stolthet har krigat, visat vid bristande is tid att man alltid krigar för skölden när tillfälle ges.
Tack KG som förstår hur man bygger en välfungerande förening, och på sikt kan skörda frukt( vi har många juniorer i dagens trupp)
Slutar som jag startade: Herre jävlar det här är Djurgården, älskar det jag har sett av bygget, kommer bli grymt kul att följa laget i mitt hjärta denna säsong.
Oavsett resultat så är det ett LAG som krigar för varandra.
Man har lyckats bygga ett lag som krigar för skölden, vi har fyllt på med spelare högst upp och längst ner som andas, lever för Djurgården.
Man vet att dessa herrar kommer göra allt för att klubben kommer lyckas utan att se egen vinning i framgången,
det har saknats under många år.
Sen fyller man på med riktigt sköna karaktärer som på sikt kan andas Djurgården.
Tar fotbollen som exempel Kim k var inte Djurgårdare Mange var det inte heller mm men i dag råder det inte någon tvekan om vad deras hjärta ligger.
Jag kommer nu rikta ett stort finger till er alla som spyr galla över våra svagaste länkar i lagbygget. Ni fattar inte vad dessa herrar betyder för en väl fungerande trupp.
Jag vill hylla Falk, Berglund( anser att dessa fått mest skit) vore det inte för er så skulle inte truppen vara välbyggd, ni behövs för att visa de längst ner att man gör allt för skölden krigar med stolthet även vid bristande istid, fostra in nya i samma tänk( oftast juniorer)
Sen ska man i en välfungerande förening ha hjärta högst upp med, det har vi garanterat i årets upplaga.
Men dessa topp spelare har varit juniorer, har garanterat mött spelar i lina 4 som med stolthet har krigat, visat vid bristande is tid att man alltid krigar för skölden när tillfälle ges.
Tack KG som förstår hur man bygger en välfungerande förening, och på sikt kan skörda frukt( vi har många juniorer i dagens trupp)
Slutar som jag startade: Herre jävlar det här är Djurgården, älskar det jag har sett av bygget, kommer bli grymt kul att följa laget i mitt hjärta denna säsong.
- DIF_Soldier
Äh gå och podda sen GÅ OCH LÄGG DIG. Alm har haft en osannolik dag, han borde ha pallat typ ett byte och sen gått på knäna, nu spelade han mest av allaSirDIFalot skrev: ↑2022-09-30 21:48:15Jag måste säga att jag har svårt att förstå dom här hyllningarna. Visst var det en OK debut, men han tappade pucken till ett friläge, och misslyckades att rensa ur egen zon ett par gånger vilket ledde till förlängda SSK-anfall. Sånt brukar det inte ses mellan fingrarna med här på forumet. Jag tyckte han var bra i boxplay men inte särskilt i 5v5.DIF_Soldier skrev: ↑2022-09-30 20:20:56 Vilken JÄVLA match han gör, JOHAN ALM!
Gå och lägg dig Morrison
Men men snurra mustasch i det här läget du. Stropp!
Säg den glädje som varar
Att det listas som armbågstackling trots videogranskning talar väl för att man famlar i mörkret för att rättfärdiga beslutet på isen här. Det är såklart press att döma sådana här matcher men...EspenK skrev: ↑2022-09-30 21:44:52Håller med delvis.Praetori skrev: ↑2022-09-30 21:42:31Asså jag har kollat om den situationen säkert 10ggr nu och det är nog fan inte ens utvisning. Jag tror att de tog den för att Tim körde en rätt hög tackling tidigare under matchen och därmed "letade" efter tendenser till farligt spel. Men sett i den isolerade situationen är det ju för fasiken Norbe som vänder in och typ skallar Söderlunds arm (som han dessutom håller längs med kroppen). Det är en olycklig situation men Tim kan fasiken inte lastas för att det går som det går.
Ser inte heller matchstraffet. Tim kommer med fart och norbe vänder upp precis när Tim kommer.
Om det blir lång avstängning på det här så undrar man ju…
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Okej, det var en insats vi inte sett sen Slava Fetisovs dagar!DIF_Soldier skrev: ↑2022-09-30 21:51:00Äh gå och podda sen GÅ OCH LÄGG DIG. Alm har haft en osannolik dag, han borde ha pallat typ ett byte och sen gått på knäna, nu spelade han mest av allaSirDIFalot skrev: ↑2022-09-30 21:48:15Jag måste säga att jag har svårt att förstå dom här hyllningarna. Visst var det en OK debut, men han tappade pucken till ett friläge, och misslyckades att rensa ur egen zon ett par gånger vilket ledde till förlängda SSK-anfall. Sånt brukar det inte ses mellan fingrarna med här på forumet. Jag tyckte han var bra i boxplay men inte särskilt i 5v5.DIF_Soldier skrev: ↑2022-09-30 20:20:56 Vilken JÄVLA match han gör, JOHAN ALM!
Gå och lägg dig Morrison
Men men snurra mustasch i det här läget du. Stropp!
Expert.