Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2022-09-30 10:48:37
Nattuggla_ skrev: 2022-09-30 10:44:39
Jim Morrison skrev: 2022-09-30 10:39:22
Manijock skrev: 2022-09-30 10:37:27
Jim Morrison skrev: 2022-09-30 10:26:28 Falk/Alm är hugget som stucket. Just nu spelar båda och vårt försvar blir ännu lite sämre fram tills att Schilling kommer och Falk eventuellt blir sjundeback.

Ungefär så skulle jag resonera.

Trist att Odelius verkar petas i de flestas uppställning. Tycker han gjorde en riktigt bra match senast.
Falk och Alm är verkligen inte "hugget som stucket". Befängt och direkt provocerande. Som att jämföra Fredrik Forsberg med Tim Söderlund ungefär. Ni vet att det finns rangordning och olika nivåer även bland defensiva spelare?
Såklart, men jag tycker inte att Johan Alm är någon defensiv virtuos utan snarare i Falk-facket. Men självklart finns det många bra defensiva backar därute. Typ Arnesson på den här nivån.
Fast har du ett bättre förslag?
Om vi ska leka med tanken att det ska sparas lite pengar också för att möjligtvis förstärka i vår samt att forwards ska in.
Vilken monsterback ville du istället ha in, som också är realistisk?
Jag tycker vi har tillräckligt med backar. Kanske ett lån? Eller någon talang från div 1 som nöjer sig med lite speltid. Vill verkligen inte ha någon monsterback utan hellre att vi lagt dom pengarna på vår väldigt tunna FW- sida. Vad jag fattar bli Alm rätt dyr om vi skulle spara in pengar.
Jag antar att lån inte blev aktuellt eftersom SHL lagen inte är redo att låna ut någon en längre period nu såhär tidigt, och K-G ville ju inte ha någon lånecirkus. Och vi behöver ju backar nu, som jag ser det har vi 4 backar i nuläget som klarar av att spela över 15 min.
Har du sett något officiellt eller vad du tror bara? Hur dyr kan en sådan back bli, med den historiken. Tänker kanske att det var aik som inte ville ge det han faktiskt är värd, och att vi gav ett rimligt bud.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Nattuggla_ skrev: 2022-09-30 10:53:11 Jag antar att lån inte blev aktuellt eftersom SHL lagen inte är redo att låna ut någon en längre period nu såhär tidigt, och K-G ville ju inte ha någon lånecirkus. Och vi behöver ju backar nu, som jag ser det har vi 4 backar i nuläget som klarar av att spela över 15 min.
Har du sett något officiellt eller vad du tror bara? Hur dyr kan en sådan back bli, med den historiken. Tänker kanske att det var aik som inte ville ge det han faktiskt är värd, och att vi gav ett rimligt bud.
Jag tror att han blir vår tredje bäst betalda back efter Schilling och Elliott. Dels för att vi gick in i budkrig med aik och dels för hans CV. Och ett, så bra är han inte och två, det behovet har vi inte.

Du säger att vi behöver backar men vi har gått runt på 12 speldugliga forwards rätt länge nu och enligt mig är det ett mycket större behov att bredda där än att vi måste vänta två matcher till på Schilling.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2022-09-30 10:58:18
Nattuggla_ skrev: 2022-09-30 10:53:11 Jag antar att lån inte blev aktuellt eftersom SHL lagen inte är redo att låna ut någon en längre period nu såhär tidigt, och K-G ville ju inte ha någon lånecirkus. Och vi behöver ju backar nu, som jag ser det har vi 4 backar i nuläget som klarar av att spela över 15 min.
Jag tror att han blir vår tredje bäst betalda back efter Schilling och Elliott. Dels för att vi gick in i budkrig med aik och dels för hans CV. Och ett, så bra är han inte och två, det behovet har vi inte.

Du säger att vi behöver backar men vi har gått runt på 12 speldugliga forwards rätt länge nu och enligt mig är det ett mycket större behov att bredda där än att vi måste vänta två matcher till på Schilling.
Vi har ju spelat med 13 forwards och det brukar ju vara ganska vanligt.
Jag tycker varken 42 eller 41 ska spela över 15 min, sålänge de gör det så måste vi ha in en back som kan peta ner deras min, vilket vi nu fått.

Håller inte med om att Alm är densamma som de ovan nämnda.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Nattuggla_ skrev: 2022-09-30 11:32:41 Vi har ju spelat med 13 forwards och det brukar ju vara ganska vanligt.
Jag tycker varken 42 eller 41 ska spela över 15 min, sålänge de gör det så måste vi ha in en back som kan peta ner deras min, vilket vi nu fått.

Tyvärr tror jag snarare att det är Odelius som ryker, inte Falk eller Hedström vilket för mig tillbaka till min originalpoäng - vi blir ännu lite sämre ett tag tills Schilling kommer och någon av dom eventuellt petas ned.

Men men, jag kan såklart ha fel. Nu är han är så vi får helt enkelt se hur det går.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2022-09-30 11:39:58
Nattuggla_ skrev: 2022-09-30 11:32:41 Vi har ju spelat med 13 forwards och det brukar ju vara ganska vanligt.

Tyvärr tror jag snarare att det är Odelius som ryker, inte Falk eller Hedström vilket för mig tillbaka till min originalpoäng - vi blir ännu lite sämre ett tag tills Schilling kommer och någon av dom eventuellt petas ned.

Men men, jag kan såklart ha fel. Nu är han är så vi får helt enkelt se hur det går.
Men det är ju grovt fel från Fagervall/Ragnarsson. Då blir vi ju sämre pga deras aktiva val, inte pga vem som kommer in.
Att Odelius inte spelar mer än dessa två är obegripligt sett till prestation, som också backas upp av den underliggande statistiken.
Senast redigerad av Nattuggla_ den 2022-09-30 13:02:39, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Vi kommer såklart värva in 2-3 forwards vad det lider. Säkert utifrån hur nuvarande trupp utvecklas.

Jag känner mig nöjd med forwards nu, låt dem få chansen att spela sig till en plats eller tvärtom.
Sedan värva efter behov.

Men backsidan är i akut behov av hjälp.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Jag ser framför mig att Alm, Arnesson och Schilling blir tokviktiga i ett eventuellt slutspel, en stabil defensiv behövs om det här ska bära hela vägen. Håll dig hel Alm.
Spela fult
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Det här är en spelare vi borde hugga på direkt.

mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Lite för mycket råtta nu!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

mb81 skrev: 2022-09-30 16:10:59 Lite för mycket råtta nu!
Är han råtta eller bara Stockholmare som inte varit bra nog för SHL? Spelat i alla tre klubbar i området menar jag.
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av GULD »

Vem pratar ni om ?

Och vilka är det som lexand dumpar ?
The DIF ONE
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Det är mycket klagande på backarna men om man ska vara ärlig så har väl inte forwards varit så bra heller i de första matcherna förutom i pp i första mstchen.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

klintan85 skrev: 2022-09-30 18:12:35 Det är mycket klagande på backarna men om man ska vara ärlig så har väl inte forwards varit så bra heller i de första matcherna förutom i pp i första mstchen.
Så är det. Spelarna måste få spela ihop sig och bli ett lag. Jag är övertygad om att vi kommer bli bättre på allt ju längre säsongen går.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Vilken match Alm gör med den förberedningen.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Manijock

Inlägg av Manijock »

klintan85 skrev: 2022-09-30 20:33:14 Vilken match Alm gör med den förberedningen.
Den matchen hade lika gärna Falk kunnat göra. Alla defensiva backar är same same, och då kan man lika gärna anställa en från division 4 med 20 000 i månaden på dessa tjänster.....

Omöjligt för en sådan att dominera tycker jag mig hört någonstans :wink:

Skäm å sido. Älskar verkligen dessa General-backar när det fungerar. Från minut ett klev han ut och visade tandköttet när en kebabtekniker blev lite för stursk runt Lindbom. Tvärdödar tempot för alla anfallsförsök de kommer med. Lugn med pucken. Utan att vara i form. Styrkebesked. Dominerar faktiskt i egen zon.

Bara hoppas att han inte rasar ala Warg.
Låst