Inte om Alm lastar så stora minuter.Nattuggla_ skrev: ↑2022-09-30 09:36:09Registrerad och klar, och fystesterna klarade han. Nu är det bara kontroll av tidigare skada.
https://hockeynews.se/articles/25802/
Tycker ändå man får en stabil känsla av den här intervjun. Vi har koll på vad vi får in vad gäller historik och hur pass bra tränad han är.
Och visst är detta en backsida som ska ha god chans att ta sig an ett Hockeyallsvenskt slutpel?
Elliott-Alm
Schilling-Karlsson
Arnesson-Ytterell
Hedström-Odelius
Falk
Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg
- Jim Morrison
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Schilling-ElliotJim Morrison skrev: ↑2022-09-30 09:46:19Inte om Alm lastar så stora minuter.Nattuggla_ skrev: ↑2022-09-30 09:36:09Registrerad och klar, och fystesterna klarade han. Nu är det bara kontroll av tidigare skada.
Tycker ändå man får en stabil känsla av den här intervjun. Vi har koll på vad vi får in vad gäller historik och hur pass bra tränad han är.
Och visst är detta en backsida som ska ha god chans att ta sig an ett Hockeyallsvenskt slutpel?
Elliott-Alm
Schilling-Karlsson
Arnesson-Ytterell
Hedström-Odelius
Falk
Arnesson-Ytterell
Alm-Karlsson
Första backpar borde logga minst 25 min. Så får resterande backar 15-20 min.
-
Jaja nu var ju fördelningen snabbt skriven. Men vill gärna ha honom bredvid någon av våra tre toppbackar (Karlsson, Elliot eller Schilling).Jim Morrison skrev: ↑2022-09-30 09:46:19Inte om Alm lastar så stora minuter.Nattuggla_ skrev: ↑2022-09-30 09:36:09Registrerad och klar, och fystesterna klarade han. Nu är det bara kontroll av tidigare skada.
Elliott-Alm
Schilling-Karlsson
Arnesson-Ytterell
Hedström-Odelius
Falk
mb81 skrev: ↑2022-09-30 09:55:44Schilling-ElliotJim Morrison skrev: ↑2022-09-30 09:46:19Inte om Alm lastar så stora minuter.Nattuggla_ skrev: ↑2022-09-30 09:36:09Registrerad och klar, och fystesterna klarade han. Nu är det bara kontroll av tidigare skada.
Elliott-Alm
Schilling-Karlsson
Arnesson-Ytterell
Hedström-Odelius
Falk
Arnesson-Ytterell
Alm-Karlsson
Första backpar borde logga minst 25 min. Så får resterande backar 15-20 min.

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Riktigt bra! Alm är såklart ingen dålig back Men trodde inte man skulle lägga de pengarna på en nionde back. Skulle hellre lägga de på en forward.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Japp klokt
The DIF ONE
- Jim Morrison
Falk/Alm är hugget som stucket. Just nu spelar båda och vårt försvar blir ännu lite sämre fram tills att Schilling kommer och Falk eventuellt blir sjundeback.
Ungefär så skulle jag resonera.
Trist att Odelius verkar petas i de flestas uppställning. Tycker han gjorde en riktigt bra match senast.
Trist att Odelius verkar petas i de flestas uppställning. Tycker han gjorde en riktigt bra match senast.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Alm är en gigantisk förbättring kontra Falk förutsatt att han är hel nu för att han är en mycket bättre back än Falk råder det inga tvivel om
- Jim Morrison
Han är lite större men just den spelstilen tenderar att ge samma outcome oavsett om det är marginellt ”bättre” eller inte. Därför värvningen känns överflödig.Donkels-3.0 skrev: ↑2022-09-30 10:32:03 Alm är en gigantisk förbättring kontra Falk förutsatt att han är hel nu för att han är en mycket bättre back än Falk råder det inga tvivel om
Falk och Alm är verkligen inte "hugget som stucket". Befängt och direkt provocerande. Som att jämföra Fredrik Forsberg med Tim Söderlund ungefär. Ni vet att det finns rangordning och olika nivåer även bland defensiva spelare?Jim Morrison skrev: ↑2022-09-30 10:26:28 Falk/Alm är hugget som stucket. Just nu spelar båda och vårt försvar blir ännu lite sämre fram tills att Schilling kommer och Falk eventuellt blir sjundeback.
- Jim Morrison
Såklart, men jag tycker inte att Johan Alm är någon defensiv virtuos utan snarare i Falk-facket. Men självklart finns det många bra defensiva backar därute. Typ Arnesson på den här nivån.Manijock skrev: ↑2022-09-30 10:37:27Falk och Alm är verkligen inte "hugget som stucket". Befängt och direkt provocerande. Som att jämföra Fredrik Forsberg med Tim Söderlund ungefär. Ni vet att det finns rangordning och olika nivåer även bland defensiva spelare?Jim Morrison skrev: ↑2022-09-30 10:26:28 Falk/Alm är hugget som stucket. Just nu spelar båda och vårt försvar blir ännu lite sämre fram tills att Schilling kommer och Falk eventuellt blir sjundeback.
-
Fast har du ett bättre förslag?Jim Morrison skrev: ↑2022-09-30 10:39:22Såklart, men jag tycker inte att Johan Alm är någon defensiv virtuos utan snarare i Falk-facket. Men självklart finns det många bra defensiva backar därute. Typ Arnesson på den här nivån.Manijock skrev: ↑2022-09-30 10:37:27Falk och Alm är verkligen inte "hugget som stucket". Befängt och direkt provocerande. Som att jämföra Fredrik Forsberg med Tim Söderlund ungefär. Ni vet att det finns rangordning och olika nivåer även bland defensiva spelare?Jim Morrison skrev: ↑2022-09-30 10:26:28 Falk/Alm är hugget som stucket. Just nu spelar båda och vårt försvar blir ännu lite sämre fram tills att Schilling kommer och Falk eventuellt blir sjundeback.
Om vi ska leka med tanken att det ska sparas lite pengar också för att möjligtvis förstärka i vår samt att forwards ska in.
Vilken monsterback ville du istället ha in, som också är realistisk?
Isåfall är också Ytterell och Elliott hugget som stucket. Kom igen, det går inte att jämföra de två.
- Jim Morrison
Jag tycker vi har tillräckligt med backar. Kanske ett lån? Eller någon talang från div 1 som nöjer sig med lite speltid. Vill verkligen inte ha någon monsterback utan hellre att vi lagt dom pengarna på vår väldigt tunna FW-sida. Vad jag fattar bli Alm rätt dyr dessutom om vi skulle spara in pengar.Nattuggla_ skrev: ↑2022-09-30 10:44:39Fast har du ett bättre förslag?Jim Morrison skrev: ↑2022-09-30 10:39:22Såklart, men jag tycker inte att Johan Alm är någon defensiv virtuos utan snarare i Falk-facket. Men självklart finns det många bra defensiva backar därute. Typ Arnesson på den här nivån.Manijock skrev: ↑2022-09-30 10:37:27Falk och Alm är verkligen inte "hugget som stucket". Befängt och direkt provocerande. Som att jämföra Fredrik Forsberg med Tim Söderlund ungefär. Ni vet att det finns rangordning och olika nivåer även bland defensiva spelare?Jim Morrison skrev: ↑2022-09-30 10:26:28 Falk/Alm är hugget som stucket. Just nu spelar båda och vårt försvar blir ännu lite sämre fram tills att Schilling kommer och Falk eventuellt blir sjundeback.
Om vi ska leka med tanken att det ska sparas lite pengar också för att möjligtvis förstärka i vår samt att forwards ska in.
Vilken monsterback ville du istället ha in, som också är realistisk?
Senast redigerad av Jim Morrison den 2022-09-30 10:50:16, redigerad totalt 1 gånger.
Och inför säsongen så var även Arnesson i Falk-facket.... "Spelar ingen roll om du spelat i NHL eller Division 1. Är du defensiv är det ingen större skillnad". Typ!Jim Morrison skrev: ↑2022-09-30 10:39:22Såklart, men jag tycker inte att Johan Alm är någon defensiv virtuos utan snarare i Falk-facket. Men självklart finns det många bra defensiva backar därute. Typ Arnesson på den här nivån.Manijock skrev: ↑2022-09-30 10:37:27Falk och Alm är verkligen inte "hugget som stucket". Befängt och direkt provocerande. Som att jämföra Fredrik Forsberg med Tim Söderlund ungefär. Ni vet att det finns rangordning och olika nivåer även bland defensiva spelare?Jim Morrison skrev: ↑2022-09-30 10:26:28 Falk/Alm är hugget som stucket. Just nu spelar båda och vårt försvar blir ännu lite sämre fram tills att Schilling kommer och Falk eventuellt blir sjundeback.