HA 22/23: Södertälje - Djurgårdens IF 30/9
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Länsderby mot Södertälje.
Båda lagen har vunnit en match och förlorat en match.
Avskaffa tre mot tre.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Given förlust där kräket Videll avgör
Känns tyvärr ytterst rimligt!

"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
SSK är på G men jag tycker ändå att vi borde kunna mala ner dem.Mattias_87 skrev: ↑2022-09-29 18:28:25 Länsderby mot Södertälje.
Lite upp till bevis eftersom det borde finnas revanschlusta efter en halvblek insats i Onsdags.
Många metala bitar som man gärna vill titta närmare på utöver det taktiska.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- diftobbe89
Södertälje kommer inte ha en suck.
2-5
Förlorar vi så kan Falk dra åt helvete. Eller nått..
2-5
Förlorar vi så kan Falk dra åt helvete. Eller nått..
Spela fult
Hade en olustig känsla inför förra matchen… bättre denna gång, tror vi studsar tillbaka!
-
6-1, Videll med fyra poäng.
Videll får en tryckare av Brodin i första, blir ledsen i ögat för det gjorde faktiskt ont, kliver av, får Bamseplåster och isglass och kommer inte tillbaka. Så tyvärr har du fel

-
Så sjukt orolig över våran start. Ytterligare 3 matcher utan Schilling också, efter kvällen.
Sen är ju problemet att han inte kommer lösa allting heller, utan alla måste ju bli bättre.
Inte ett dugg imponerad. Speciellt med tanke på hur det sett ut senaste åren och det ser precis lika dåligt ut i egen zon.
Sen ska man ju kunna skapa betydligt mer offensivt än vad vi gjorde mot Kristianstad, med de spelarmaterial vi har.
Håller helt med, men som du säger "med det spelarmaterial vi har" så är jag ändå försiktigt positivNattuggla_ skrev: ↑2022-09-30 07:38:40Så sjukt orolig över våran start. Ytterligare 3 matcher utan Schilling också, efter kvällen.
Sen är ju problemet att han inte kommer lösa allting heller, utan alla måste ju bli bättre.
Inte ett dugg imponerad. Speciellt med tanke på hur det sett ut senaste åren och det ser precis lika dåligt ut i egen zon.
Sen ska man ju kunna skapa betydligt mer offensivt än vad vi gjorde mot Kristianstad, med de spelarmaterial vi har.

Slutsålt men så är det också SSKs första hemmamatch för säsongen. Om vi överlever frenesin som de flesta lag brukar trolla fram under hemmapremiärer så tror jag vi har en god chans att släcka lyset för dem.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Jim Morrison
Enligt statistiken har vi bäst offensiv i ligan men sämst defensiv. Södertälje har inlett starkt och har väldigt bra siffror åt båda hållen. Lite olika kvalitet på motstånden de två första matcherna dock så blir intressant att se var denna match kommer ta vägen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Vinn.
Vem fan är Videll?
Vem fan är Videll?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Han signade med Djurgården förra säsongen men fick nageltrång och kunde inte spela.
–Ni gömmer er som ubåtar där ute, men inte du, Fimpen. Du ligger och flyter som en död jävla planka
-
Lekkerimäki inte med idag. Berglund går in med Öhgren-Rensfeldt och Blomgren-Nilsson-Forsberg i fjärde.
Alm med sin sjundeback.
Alm med sin sjundeback.