DIF_Soldier skrev: ↑2022-09-28 20:28:52 Det här forumet är det mest dystra samling grinkukar i världshistorien tror jag![]()
Min stendöda gravsatta mormor ser fan ljusare på framtiden
HA 22/23: Djurgårdens IF- Kristianstad 28/9
Minst speltid av alla backar och överlag ok set till just det MEN han gör en tabbe på ettan där han verkade tro att han hade en motståndare precis bakom sig (jag såg hans blick på rätt nära håll) och Galajda lyckades inte hålla tätt.
Då var det megalånga bytet av Ludde/Tim&gänget i tredje ett betydligt större mysterium.
Överlag såg man verkligen hur otroligt svårt som Luddes lina hade när de startade i egen zon. Kassa är lite väl starkt men det var plågsamt att se vilka problem de hade.
Enda plussen ikväll (sett till förväntningarna) var Blomman och Odelius. Sen tycker jag Nilsson gjorde en bra match.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Ändå ett framsteg mot förra säsongenSTINGRAY71 skrev: ↑2022-09-28 20:38:22 Copy paste på förra säsongens fiasko byggebra jobbat..150 cm snitt längd och 62 kg snitt vikt funkade inte förra säsongen heller...
Backarna är ett skämt ...igen !? Hur tänker man !?
Glaijdaren den nya keepern verkar ju ha fejkat sin cv rätt fett...klarar han ens Sdhl !?
Falk lika bra som han var när han fick lämnaArnesson står kvar där dom lämna honom senaste fiaskot..Hedström letar fortfarande utveckling men det har vi inte råd med i år tyvärr..
Orkeslöst..idefattigt och samma ängslan i egen zon..Rensfeldt som straff skytt efter att varit iskall från minut 1 va e de för djävla coachning...det blir en lång plågsam säsong till där undvika degredering blir huvudmålet..
Snittlängd 149,8 cm
Medelvikt 59.5 kg
Men vad gör det, ca 100 matcher kvar och serien börjar på riktigt när fotbollssäsongen tar vinterledigt.
Blir skoj att resa söderut på fredag med P-tåget och besöka Kebabstaden.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Precis min analys. Det fanns dessutom oceaner av yta ovanför tekningscirklarna men bara Norman var klyftig nog att sticka in näsan där ett par gånger men då vände vi åt fel håll eller kluddade i rundeln istället.dr111DIF skrev: ↑2022-09-28 20:53:48 Lite baksmällavarning efter premiären. De försvarar visserligen kompakt men rätt osofistikerat och alldeles för passivt när vi anfaller med pucken under kontroll, precis den sortens spel som vi måste straffa i HA vid spelövertag. Fanns stora ytor om vi snabbt vänt back-back som rakt igenom väljs bort till förmån för långsammare vändningar i rundeln, svårare spel på liten yta eller skott genom 5 spelare. Trots detta tillräckligt många brända lägen för att ge IG till effektiviteten också.
Vi fick rätt bra kontroll bakom kassen i offensiv zon ett par gånger men DÅ stressar vi istället för att locka ner och luckra upp.
Många ingångar i fart som dock upphörde vid märkena för nåt osäkert sökande. Vill ha antingen full fart ner och sen diagonalt in, alt tvärstopp ala Gretzky och platsbyte med rusning på mål på dem utan puck istället för den här halvmesyren.
Senast redigerad av Praetori den 2022-09-28 21:51:41, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
17 min på Falk ikväll altså. Det är ungefär 15 min för mycket.
Första skall ha ha. Andra har vi en motståndare som ensam får bearbeta i sidled och sånt kan man inte lasta målvakterna för utan det är helt och hållet utespelarna som får ta på sig. Tredje är ett bra skott men den borde han nog tagit 9/10 MEN han gjorde 2-3 grymma saves som nog borde varit KIK-mål också.Knickedick skrev: ↑2022-09-28 20:45:41
*Galajda "kan inte slajda" gjorde en katastrofal första halv av matchen.
Tillfälligheter och första tävlingsmatchen i den professionella karriären. Jag är minst orolig för målvaktssidan. Tom mindre än förra säsongen. Men det är just nu skall tilläggas. Seriespel och lunk tror jag ör lugnt. Eventuella måstematcher eller slutspel när den mentala pressen är betydande så skulle man ju vilja ha rutin och inte behöva lägga den pressen på två unga och orutinerade keeprar.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag sa det efter första matchen jag såg honom (mot Almtuna) och jag säger det igen. Galajda är en puckmotare som känns otroligt osäker. Han kommer släppa många farliga returer.Praetori skrev: ↑2022-09-28 22:00:58Första skall ha ha. Andra har vi en motståndare som ensam får bearbeta i sidled och sånt kan man inte lasta målvakterna för utan det är helt och hållet utespelarna som får ta på sig. Tredje är ett bra skott men den borde han nog tagit 9/10 MEN han gjorde 2-3 grymma saves som nog borde varit KIK-mål också.Knickedick skrev: ↑2022-09-28 20:45:41
*Galajda "kan inte slajda" gjorde en katastrofal första halv av matchen.
Tillfälligheter och första tävlingsmatchen i den professionella karriären. Jag är minst orolig för målvaktssidan. Tom mindre än förra säsongen. Men det är just nu skall tilläggas. Seriespel och lunk tror jag ör lugnt. Eventuella måstematcher eller slutspel när den mentala pressen är betydande så skulle man ju vilja ha rutin och inte behöva lägga den pressen på två unga och orutinerade keeprar.
Visst har du rätt i din iaktagelse att en motståndare som går framför i sidled..... MEN?? Ska han släppa den returen?? Det är en riktig myra som han släpper ut. Nog för att han till viss del kan vara skymd men inte helt... Jag tycker de har en ramträff i andra han borde ha tagit också.... För mig är Lindbom förstemålvakt just nu.
Bredare rink kräver anpassningar. Ge Mikko lite tid med honom så tror jag det kommer bli bra.Knickedick skrev: ↑2022-09-28 22:35:58 Jag sa det efter första matchen jag såg honom (mot Almtuna) och jag säger det igen. Galajda är en puckmotare som känns otroligt osäker. Han kommer släppa många farliga returer.
Visst har du rätt i din iaktagelse att en motståndare som går framför i sidled..... MEN?? Ska han släppa den returen?? Det är en riktig myra som han släpper ut. Nog för att han till viss del kan vara skymd men inte helt... Jag tycker de har en ramträff i andra han borde ha tagit också.... För mig är Lindbom förstemålvakt just nu.
Detta var första professionella tävlingsmatchen och jag tycker faktiskt att han kändes rätt stabil sett till att han kunde skaka av sig inledningen och göra ett par kvalitativa räddningar i riktigt risiga lägen därefter. Jag tror det kan vara en riktigt bra värvning och jag får inte alls samma olustkänsla som jag fick med tex Chet (som verkligen var en "puckmotare" som släppte returer lite hursom).
Sen är Lindbom en av de bästa målvaktslöftena vi fått fram på... ja evigheter men han KOMMER försvinna iväg på JVM så det måste tillåtas tävling mellan dem och Galajda kommer behöva speltid för att komma in i det. Men potentialen finns där.
-
Jag hoppas du får rätt. Det känns lugnande att du tror på det. Han var ändå 7 bästa räddningsprocenten i hela NCAA i fjol.Praetori skrev: ↑2022-09-28 22:48:10Bredare rink kräver anpassningar. Ge Mikko lite tid med honom så tror jag det kommer bli bra.Knickedick skrev: ↑2022-09-28 22:35:58 Jag sa det efter första matchen jag såg honom (mot Almtuna) och jag säger det igen. Galajda är en puckmotare som känns otroligt osäker. Han kommer släppa många farliga returer.
Detta var första professionella tävlingsmatchen och jag tycker faktiskt att han kändes rätt stabil sett till att han kunde skaka av sig inledningen och göra ett par kvalitativa räddningar i riktigt risiga lägen därefter. Jag tror det kan vara en riktigt bra värvning och jag får inte alls samma olustkänsla som jag fick med tex Chet (som verkligen var en "puckmotare" som släppte returer lite hursom).
Sen är Lindbom en av de bästa målvaktslöftena vi fått fram på... ja evigheter men han KOMMER försvinna iväg på JVM så det måste tillåtas tävling mellan dessa och Galajda kommer behöva speltid för att komma in i det. Men potentialen finns där.
Det som är oroväckande är att vi har exakt samma problem i egen zon som förra säsongen, och vi är återigen sämst i serien (okej, näst sämst nu) när det gäller att ta emot skott i skottsektorn.
Känns som vi inte lärt oss nånting på den fronten.
Känns som vi inte lärt oss nånting på den fronten.
-
- Säsongskort: Ja
Falk måste bänkas håller inte
Hur många backar har vi då?
–Ni gömmer er som ubåtar där ute, men inte du, Fimpen. Du ligger och flyter som en död jävla planka
-
Har väl gått typ 4 år dessutom som vi har varit lika dåliga där. Så jävla trött på skiten.
Som någon skrev tidigare i tråden, det sitter nog i väggarna på Hovet...Nattuggla_ skrev: ↑2022-09-29 10:33:57Har väl gått typ 4 år dessutom som vi har varit lika dåliga där. Så jävla trött på skiten.
-
Och nu ska vi altså möta ett tok-taggat SSK med Linus Videll i spetsen.
Längtar inte.
Längtar inte.
Senast redigerad av Nattuggla_ den 2022-09-29 13:15:39, redigerad totalt 1 gånger.