Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Begriper inte riktigt hur det är tänkt här. Visst behöver vi lite täckning tills våra nordamerikaner har kommit. Men när nio backar är på plats väntar man ju sig nästan att den som blir 9:a och hamnar utanför helt, kommer avyttras, men majoriteten har ju kontrakt mer än ett år. Dom som har korta avtal är ju inte backarna som ligger i riskzonen att hamna utanför direkt. Kliar mig i huvudet lite åt denna enorma bredd på backsidan när vi är väldigt tunna på forwardssidan.
Expert.
-
Sen känns det väl lite märkligt också om Alm skulle komma in som täckning tills nordamerikanerna kommer, iom att han knappt spelat senaste säsongerna. Ska man ha korttidskontrakt på någon så vill man ju ha en spelare som är skadefri och lirat i de senaste, i detta fall hade ju lån från SHL varit de bästa.SirDIFalot skrev: ↑2022-09-28 05:43:24 Begriper inte riktigt hur det är tänkt här. Visst behöver vi lite täckning tills våra nordamerikaner har kommit. Men när nio backar är på plats väntar man ju sig nästan att den som blir 9:a och hamnar utanför helt, kommer avyttras, men majoriteten har ju kontrakt mer än ett år. Dom som har korta avtal är ju inte backarna som ligger i riskzonen att hamna utanför direkt. Kliar mig i huvudet lite åt denna enorma bredd på backsidan när vi är väldigt tunna på forwardssidan.
Edit. Om det nu är korttidskontrakt, det vet vi väl inte än.
Märklig värvning minst sagt.
Bara hoppas att han lagt skadebekymren bakom sig. Då är det en klassvärvning som absolut hör hemma i SHL.. Tufft för Odelius och Falk! Men som sagt, skadorna kommer att komma. Kanske troligast på Alm dock. Bra skägg!
Litar på KG. Men ser gärna en forward pronto.
Litar på KG. Men ser gärna en forward pronto.
Jag utgår att det är nån tryout, annars känns det otroligt märkligt. Bra iofs att "blocka" en sådan värvning för konkurrenterna och särskilt gnaget för är han nu skadefri (covid-frisk) kan det vara en kanonvärvning men det lär vara något annat bakom. KG&Co måste sitta på mycket mer information och insikt än vi eller journalisterna. Han spelade iofs i slutet av förra säsongen och såg helt ok ut och har ju dessutom haft en hel försäsong så man kanske har kunnat köra fystester och fått läkarutlåtanden.Nattuggla_ skrev: ↑2022-09-28 06:08:51Sen känns det väl lite märkligt också om Alm skulle komma in som täckning tills nordamerikanerna kommer, iom att han knappt spelat senaste säsongerna. Ska man ha korttidskontrakt på någon så vill man ju ha en spelare som är skadefri och lirat i de senaste, i detta fall hade ju lån från SHL varit de bästa.SirDIFalot skrev: ↑2022-09-28 05:43:24 Begriper inte riktigt hur det är tänkt här. Visst behöver vi lite täckning tills våra nordamerikaner har kommit. Men när nio backar är på plats väntar man ju sig nästan att den som blir 9:a och hamnar utanför helt, kommer avyttras, men majoriteten har ju kontrakt mer än ett år. Dom som har korta avtal är ju inte backarna som ligger i riskzonen att hamna utanför direkt. Kliar mig i huvudet lite åt denna enorma bredd på backsidan när vi är väldigt tunna på forwardssidan.
Men det känns som en värvning som man måste se i spel och över ett par matcher för att kunna uttala sig om.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Sett ett par kommentarer från Oskarshamn-supportrar som tycker det var vansinne att Alm inte satsades mer på när han blev skadefri. Tydligen väldigt bra och omtyckt bland skarorna.Praetori skrev: ↑2022-09-28 07:22:40Jag utgår att det är nån tryout, annars känns det otroligt märkligt. Bra iofs att "blocka" en sådan värvning för konkurrenterna och särskilt gnaget för är han nu skadefri (covid-frisk) kan det vara en kanonvärvning men det lär vara något annat bakom. KG&Co måste sitta på mycket mer information och insikt än vi eller journalisterna. Han spelade iofs i slutet av förra säsongen och såg helt ok ut och har ju dessutom haft en hel försäsong så man kanske har kunnat köra fystester och fått läkarutlåtanden.Nattuggla_ skrev: ↑2022-09-28 06:08:51Sen känns det väl lite märkligt också om Alm skulle komma in som täckning tills nordamerikanerna kommer, iom att han knappt spelat senaste säsongerna. Ska man ha korttidskontrakt på någon så vill man ju ha en spelare som är skadefri och lirat i de senaste, i detta fall hade ju lån från SHL varit de bästa.SirDIFalot skrev: ↑2022-09-28 05:43:24 Begriper inte riktigt hur det är tänkt här. Visst behöver vi lite täckning tills våra nordamerikaner har kommit. Men när nio backar är på plats väntar man ju sig nästan att den som blir 9:a och hamnar utanför helt, kommer avyttras, men majoriteten har ju kontrakt mer än ett år. Dom som har korta avtal är ju inte backarna som ligger i riskzonen att hamna utanför direkt. Kliar mig i huvudet lite åt denna enorma bredd på backsidan när vi är väldigt tunna på forwardssidan.
Men det känns som en värvning som man måste se i spel och över ett par matcher för att kunna uttala sig om.
Ingen enkät i ryggen dock. Bara några få citat.
Hur troligt är det att vi skulle kunna få låna in Davidssons egentligen? Marcus utanför truppen helt och Jonte på bänken. Hv lär ju fylla på med spets eftersom i vanlig ordning.
Riktiga drömvärvningar för mig.
Riktiga drömvärvningar för mig.
Ja och nej. Jag tycker fortfarande vi saknar (floskel inject) "grit" som kan ta sig in på insidan och svina och jag tycker inte att någon av bröderna uppfyller de kriterierna. Även om de helt klart skulle vara ett bra tillskott för vår bredd på forwardssidan så skulle jag först vilja se att man kompletterar laget i rätt ända.
Vi vet ju inget egentligen men rent teoretiskt skulle ju just inlån av dessa 2 vara fantastiskt bra (förutsatt att ovanstående också är löst då).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
En Alm som är skadefri är en kanonvärvning

- Jim Morrison
Likt Linkan kommer det visa sig att Davidssons är spelare som bara är grymma i DIF. Märklig förlängning från HVs sida då dom knappt var tongivande i HA ens utan snarare bra bredd där.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Har en hel del Hv-folk i min familj, och de älskade brorsornas frenesi. Väldigt publikfriande! Kände sig säkert lite tvingade att förlänga.Jim Morrison skrev: ↑2022-09-28 09:38:19Likt Linkan kommer det visa sig att Davidssons är spelare som bara är grymma i DIF. Märklig förlängning från HVs sida då dom knappt var tongivande i HA ens utan snarare bra bredd där.
Tycker samma som du så jag tänker att dom nog är billiga för HV (i jämförelse) och att den potentiella uppsidan övervägde den lilla kostnaden. Ser man nu att dom inte bidrar något alls är det förstås mycket bättre att låna ut dom till HA.Jim Morrison skrev: ↑2022-09-28 09:38:19Likt Linkan kommer det visa sig att Davidssons är spelare som bara är grymma i DIF. Märklig förlängning från HVs sida då dom knappt var tongivande i HA ens utan snarare bra bredd där.
Personligen vill jag knappt ha in dom när våra 12 nuvarande forwards är friska men under JVM så absolut och är det skador så också absolut. Är ingen bra utlåning dock om dom hamnar hos oss och någon får stå som 13:de även här.
Senast redigerad av crike den 2022-09-28 09:56:45, redigerad totalt 1 gånger.
- Jim Morrison
Det förstår jag. Dom har ju den stilen som supportrar gillar. Men för ett SHL-lag som ska satsa och ta in massa spelare kändes det konstigt. Cynikern i mig säger att dom förlängde för att inte vi skulle ta tillbaka dom.Manijock skrev: ↑2022-09-28 09:53:26Har en hel del Hv-folk i min familj, och de älskade brorsornas frenesi. Väldigt publikfriande! Kände sig säkert lite tvingade att förlänga.Jim Morrison skrev: ↑2022-09-28 09:38:19Likt Linkan kommer det visa sig att Davidssons är spelare som bara är grymma i DIF. Märklig förlängning från HVs sida då dom knappt var tongivande i HA ens utan snarare bra bredd där.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- John Terry
- Djurgården Hockey
Tror det spelade in att de hade bra underliggande siffror och de tänkte att det kanske var värt chansningen. Om inte annat för bredden i SHL.Jim Morrison skrev: ↑2022-09-28 09:56:15Det förstår jag. Dom har ju den stilen som supportrar gillar. Men för ett SHL-lag som ska satsa och ta in massa spelare kändes det konstigt. Cynikern i mig säger att dom förlängde för att inte vi skulle ta tillbaka dom.Manijock skrev: ↑2022-09-28 09:53:26Har en hel del Hv-folk i min familj, och de älskade brorsornas frenesi. Väldigt publikfriande! Kände sig säkert lite tvingade att förlänga.Jim Morrison skrev: ↑2022-09-28 09:38:19Likt Linkan kommer det visa sig att Davidssons är spelare som bara är grymma i DIF. Märklig förlängning från HVs sida då dom knappt var tongivande i HA ens utan snarare bra bredd där.
- Jim Morrison
Vägde säkert in också. Men om det fortsätter såhär med att dom är utanför laget bör vi ta tillbaka dom och göra dom till våra igen. Stomspelare och kulturbärare. Helst bryta kontraktet annars lån till att börja med.John Terry skrev: ↑2022-09-28 10:16:46Tror det spelade in att de hade bra underliggande siffror och de tänkte att det kanske var värt chansningen. Om inte annat för bredden i SHL.Jim Morrison skrev: ↑2022-09-28 09:56:15Det förstår jag. Dom har ju den stilen som supportrar gillar. Men för ett SHL-lag som ska satsa och ta in massa spelare kändes det konstigt. Cynikern i mig säger att dom förlängde för att inte vi skulle ta tillbaka dom.Manijock skrev: ↑2022-09-28 09:53:26Har en hel del Hv-folk i min familj, och de älskade brorsornas frenesi. Väldigt publikfriande! Kände sig säkert lite tvingade att förlänga.Jim Morrison skrev: ↑2022-09-28 09:38:19Likt Linkan kommer det visa sig att Davidssons är spelare som bara är grymma i DIF. Märklig förlängning från HVs sida då dom knappt var tongivande i HA ens utan snarare bra bredd där.
Sen lockar vi tillbaka Fjällby så har vi en hel kedja att peta in när junisarna drar på JVM-äventyr.Jim Morrison skrev: ↑2022-09-28 10:35:10 Vägde säkert in också. Men om det fortsätter såhär med att dom är utanför laget bör vi ta tillbaka dom och göra dom till våra igen. Stomspelare och kulturbärare. Helst bryta kontraktet annars lån till att börja med.