Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
EspenK
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av EspenK »

mb81 skrev: 2022-09-27 10:17:06 [quote="Osten östlund" post_id=508703 time=<a href="tel:1664267337">1664267337</a> user_id=34705]
Håller med. Som ovan.

Kanske byta plats på Brodin och Tim (försöka få igång Tim).

Gällande backar. Dela på Shilling och Eliott i seriespelet. Få 3 lite jämnare backpar.

Spaning: Såg Mario Kempe på premiären!?
Börja inte kasta om massa det första vi gör. Noah Krüger-Brodda funkar riktigt bra. Svårt dra några slutsatser annars med så mycket special-teams. Tim-Norman-Liss är jag övertygad kommer producera bra under säsongen och junisarna med Rensfeldt kommer växa. Både Öhgren och Lekker har haft lite röriga försäsonger och de fick inte heller jättemycket speltid.

Fredrik Forsberg helt bänkad. Trodde han skulle vars en perfekt fjärdekedjespelare i allsvenskan med hans speed.

Skulle gärna se backparen så när alla kommit:
Schilling-Elliot
Arne-Ytter
Hedström-Karlsson
Odelius/Falk.

Arne med Ytter såg bra ut. Tyvärr tycker jag inte Odelius tagit chansen så mycket som jag hoppats(än iaf). Första backpar kan logga mycket speltid vid behov. Med dessa backpar ska vi inte ha samma problem att komma ut egen defensiv zon som vi hade i premiären.
[/quote]

Lagom hård sarg ut är väldigt underskattat i dagens hockey. Nästan utrotat spelsätt.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

EspenK skrev: 2022-09-27 10:34:27
mb81 skrev: 2022-09-27 10:17:06 [quote="Osten östlund" post_id=508703 time=<a href="tel:1664267337">1664267337</a> user_id=34705]
Håller med. Som ovan.

Gällande backar. Dela på Shilling och Eliott i seriespelet. Få 3 lite jämnare backpar.

Börja inte kasta om massa det första vi gör. Noah Krüger-Brodda funkar riktigt bra. Svårt dra några slutsatser annars med så mycket special-teams. Tim-Norman-Liss är jag övertygad kommer producera bra under säsongen och junisarna med Rensfeldt kommer växa. Både Öhgren och Lekker har haft lite röriga försäsonger och de fick inte heller jättemycket speltid.

Fredrik Forsberg helt bänkad. Trodde han skulle vars en perfekt fjärdekedjespelare i allsvenskan med hans speed.

Schilling-Elliot
Arne-Ytter
Hedström-Karlsson
Odelius/Falk.

Arne med Ytter såg bra ut. Tyvärr tycker jag inte Odelius tagit chansen så mycket som jag hoppats(än iaf). Första backpar kan logga mycket speltid vid behov. Med dessa backpar ska vi inte ha samma problem att komma ut egen defensiv zon som vi hade i premiären.
Lagom hård sarg ut är väldigt underskattat i dagens hockey. Nästan utrotat spelsätt.
[/quote]

För att sarg-ut nästan alltid betyder att motståndarna får nästa anfall. Men kan vara bra vid rätt tillfällen istället som i framförallt andra perioden när vi spelade fast oss. Men det initiala ska alltid vara att ha kontrollerade utgångar ur egen zon.
Djurgårdseken

Inlägg av Djurgårdseken »

Odelius stirrar puck på ena målet tillsammans med Falk (?) Eller var det Karlsson? Och slog en grov Indian. I övrigt bra . Får stopp på motståndare och skicklig med pucken. Rörlig, hänger klart med i tempot. Han kommer växa.
Jag tycker man ska dela på Öhgren och Lekki. Och då borde tim spela med Öhgren för att få ut mest , mer yta att vända på.

Blomgren tycker jag ändå är värd en chans. Han tillsammans med Forsberg i form kommer klara av jobbet bra.
Gåtan är som vanligt vad exakt man ser i Berglund som inte dom andra kan göra MINST lika bra...
Fredrik Claessons Järnkamimer
EspenK

Inlägg av EspenK »

mb81 skrev: 2022-09-27 16:21:31
EspenK skrev: 2022-09-27 10:34:27
Håller med. Som ovan.

Schilling-Elliot
Arne-Ytter
Hedström-Karlsson
Odelius/Falk.

För att sarg-ut nästan alltid betyder att motståndarna får nästa anfall. Men kan vara bra vid rätt tillfällen istället som i framförallt andra perioden när vi spelade fast oss. Men det initiala ska alltid vara att ha kontrollerade utgångar ur egen zon.
[/quote]

Tänker mest att få ett avbrott i pressen och hinna byta en eller annan spelare. Om inte hinner man sortera ut spelarna igen. Hela förra säsongen var ju det stora problemet att vi inte hade en backsida som klarade av att ha kontrollerade utgångar.
Difjs

Inlägg av Difjs »

Bröderna Davidsson petade i Hv.
Kanske kan få en utlåning på en av dom till oss?
Daven

Inlägg av Daven »

Johan Alm är klar för oss enligt Norran.se, spelat ungefär 20 matcher på tre säsonger på grund av skador.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Daven skrev: 2022-09-27 22:58:55 Johan Alm är klar för oss enligt Norran.se, spelat ungefär 20 matcher på tre säsonger på grund av skador.
Låter märkligt då KG sagt (senast i DIF-podden) att spelare med skadehistorik går bort.
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Buford skrev: 2022-09-27 23:28:33
Daven skrev: 2022-09-27 22:58:55 Johan Alm är klar för oss enligt Norran.se, spelat ungefär 20 matcher på tre säsonger på grund av skador.
Låter märkligt då KG sagt (senast i DIF-podden) att spelare med skadehistorik går bort.
Kanske på lån tills amerikanerna kommer?
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Alm har väl ryktats till Solna.

Får hoppas de tagit fel stockholmskubb - inget jag är intresserad av.

Om det nu inte är en korttidsgrej tills våra nya backar kommer in.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

jsson skrev: 2022-09-27 23:30:24
Buford skrev: 2022-09-27 23:28:33
Kanske på lån tills amerikanerna kommer?
Är det så så köper jag det. Hoppas på korttidskontrakt oktober ut.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jahapp, Madhawk skriver att AIK helt enkelt inte hade råd att vi nu slantat upp.. Vem blir back 8 och 9:a här när Schilling och Elliott anslutit?
Expert.
Difjs

Inlägg av Difjs »

SirDIFalot skrev: 2022-09-28 00:47:51 Jahapp, Madhawk skriver att AIK helt enkelt inte hade råd att vi nu slantat upp.. Vem blir back 8 och 9:a här när Schilling och Elliott anslutit?
Lär väll bli Falk som blir nr 9.
Odelius 8 ?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

En rätt dålig och väldigt skadebenägen back som nu dessutom blir dyr?

Yikes.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Då får vi hålla tummarna att han är skadefri nu. Han har musklerna och storleken. Falk Måste vara 9:e back. Min ranking skulle vara:

Schilliing
Elliot
Arnesson
Alm
Ytterell
Kevin K

Hedström
Odelius
Falk

Inte många lag som slår den backsidan om alla får vara friska.
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

Backsidan är klar, Johan Alm skrev på igår.
Låst