Kanske byta plats på Brodin och Tim (försöka få igång Tim).
Gällande backar. Dela på Shilling och Eliott i seriespelet. Få 3 lite jämnare backpar.
Spaning: Såg Mario Kempe på premiären!?
Börja inte kasta om massa det första vi gör. Noah Krüger-Brodda funkar riktigt bra. Svårt dra några slutsatser annars med så mycket special-teams. Tim-Norman-Liss är jag övertygad kommer producera bra under säsongen och junisarna med Rensfeldt kommer växa. Både Öhgren och Lekker har haft lite röriga försäsonger och de fick inte heller jättemycket speltid.
Fredrik Forsberg helt bänkad. Trodde han skulle vars en perfekt fjärdekedjespelare i allsvenskan med hans speed.
Skulle gärna se backparen så när alla kommit:
Schilling-Elliot
Arne-Ytter
Hedström-Karlsson
Odelius/Falk.
Arne med Ytter såg bra ut. Tyvärr tycker jag inte Odelius tagit chansen så mycket som jag hoppats(än iaf). Första backpar kan logga mycket speltid vid behov. Med dessa backpar ska vi inte ha samma problem att komma ut egen defensiv zon som vi hade i premiären.
[/quote]
Lagom hård sarg ut är väldigt underskattat i dagens hockey. Nästan utrotat spelsätt.
Gällande backar. Dela på Shilling och Eliott i seriespelet. Få 3 lite jämnare backpar.
Börja inte kasta om massa det första vi gör. Noah Krüger-Brodda funkar riktigt bra. Svårt dra några slutsatser annars med så mycket special-teams. Tim-Norman-Liss är jag övertygad kommer producera bra under säsongen och junisarna med Rensfeldt kommer växa. Både Öhgren och Lekker har haft lite röriga försäsonger och de fick inte heller jättemycket speltid.
Fredrik Forsberg helt bänkad. Trodde han skulle vars en perfekt fjärdekedjespelare i allsvenskan med hans speed.
Schilling-Elliot
Arne-Ytter
Hedström-Karlsson
Odelius/Falk.
Arne med Ytter såg bra ut. Tyvärr tycker jag inte Odelius tagit chansen så mycket som jag hoppats(än iaf). Första backpar kan logga mycket speltid vid behov. Med dessa backpar ska vi inte ha samma problem att komma ut egen defensiv zon som vi hade i premiären.
Lagom hård sarg ut är väldigt underskattat i dagens hockey. Nästan utrotat spelsätt.
[/quote]
För att sarg-ut nästan alltid betyder att motståndarna får nästa anfall. Men kan vara bra vid rätt tillfällen istället som i framförallt andra perioden när vi spelade fast oss. Men det initiala ska alltid vara att ha kontrollerade utgångar ur egen zon.
Odelius stirrar puck på ena målet tillsammans med Falk (?) Eller var det Karlsson? Och slog en grov Indian. I övrigt bra . Får stopp på motståndare och skicklig med pucken. Rörlig, hänger klart med i tempot. Han kommer växa.
Jag tycker man ska dela på Öhgren och Lekki. Och då borde tim spela med Öhgren för att få ut mest , mer yta att vända på.
Blomgren tycker jag ändå är värd en chans. Han tillsammans med Forsberg i form kommer klara av jobbet bra.
Gåtan är som vanligt vad exakt man ser i Berglund som inte dom andra kan göra MINST lika bra...
Schilling-Elliot
Arne-Ytter
Hedström-Karlsson
Odelius/Falk.
För att sarg-ut nästan alltid betyder att motståndarna får nästa anfall. Men kan vara bra vid rätt tillfällen istället som i framförallt andra perioden när vi spelade fast oss. Men det initiala ska alltid vara att ha kontrollerade utgångar ur egen zon.
[/quote]
Tänker mest att få ett avbrott i pressen och hinna byta en eller annan spelare. Om inte hinner man sortera ut spelarna igen. Hela förra säsongen var ju det stora problemet att vi inte hade en backsida som klarade av att ha kontrollerade utgångar.
SirDIFalot skrev: ↑2022-09-28 00:47:51
Jahapp, Madhawk skriver att AIK helt enkelt inte hade råd att vi nu slantat upp.. Vem blir back 8 och 9:a här när Schilling och Elliott anslutit?