Säcken.....
Fd Skuggan. Va fan tror du? Kom ja åt en öm punkt? Låter som att du e släkt lr ngt med honom....
Nej, jag e så säker så på att du inte e mer hockey kunnig än vad jag är heller. Tyckte du att han gjorde ett bra jobb förra året så e du ju inte på riktigt.
Du ska förstå de att det jag ifrågasätter mest är hans MATCH coaching, där han brister alldeles för ofta. "han har tagit fram landslagsspelare som axelsson, enqvist". Njaeh, de va knappast tack vare honom. Är de inte MÄRKLIGT att då ha 2 st landslagspelare i 4e femman och ge dem 4-5 min istid match efter match? Hur Fan ska dem komma tillbaka med den matchning dem får?
Du e enögd, antar att du heter Särkijärvi i efternamn också!
"Topp 6-lag på pappret"?
Dream on...
Vi har kraftigt överraskat i år "på pappret".
Ja vet, forstätt och grunda dina åsikter efter din favorit tidning Aftonbladet. För du som "Djurgårdare" borde väl veta att allt aftonbladet skriver, helt stämmer överens med verkligheten. Bara för att Aftonbladet dömde ut Djurgårn innan säsongen......................Pajas
Nej, jag e så säker så på att du inte e mer hockey kunnig än vad jag är heller. Tyckte du att han gjorde ett bra jobb förra året så e du ju inte på riktigt.
Du ska förstå de att det jag ifrågasätter mest är hans MATCH coaching, där han brister alldeles för ofta. "han har tagit fram landslagsspelare som axelsson, enqvist". Njaeh, de va knappast tack vare honom. Är de inte MÄRKLIGT att då ha 2 st landslagspelare i 4e femman och ge dem 4-5 min istid match efter match? Hur Fan ska dem komma tillbaka med den matchning dem får?
"Topp 6-lag på pappret"?
Dream on...
Ja vet, forstätt och grunda dina åsikter efter din favorit tidning Aftonbladet. För du som "Djurgårdare" borde väl veta att allt aftonbladet skriver, helt stämmer överens med verkligheten. Bara för att Aftonbladet dömde ut Djurgårn innan säsongen......................Pajas
-
För det första så kan vi hålla oss borta från personangrepp. Varför skulle han grunda sina åsikter från Aftonbladet? Får inte han tycka (som enligt mig är lite mer realistiskt) att DIF inte är ett topp-6 gäng?pedda_p skrev:Fd Skuggan. Va fan tror du? Kom ja åt en öm punkt? Låter som att du e släkt lr ngt med honom....
"Topp 6-lag på pappret"?
Dream on...
Sedan så såg Säcken tillsammans med Challe till så att den svagaste Djurgårdstruppen någonsin hängde kvar i elitserien. Jag tror att hans lugna sätt, har varit bra för juniorerna. Har de sluppit komma upp till A-laget och ha någon som står och skriker, eller ställer stora krav på dem.
Jag kommer fortsätta stötta HELA Djurgården Hockeys organisation. Sedan får ni andra avgöra hur ni vill stötta.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
-
Undrar vem som har en öm punkt? (Eller du verkar iofs mest vara väldigt ung, sett till sättet du skriver på...)pedda_p skrev:Fd Skuggan. Va fan tror du? Kom ja åt en öm punkt? Låter som att du e släkt lr ngt med honom....
"Topp 6-lag på pappret"?
Dream on...
Jag har aldrig träffat Säcken och jag skiter fullständigt vad Aftonbladet skriver och tycker.
Minnet verkar VÄLDIGT kort hos många här på forumet. Minns ni inte snacket inför förra säsongen ?
"Åker vi inte ut nu i år, åker vi aldrig ur".
Att vi sen istället var en hårsmån från att gå till slutspel var inget annat än en smärre sensation.
Tack vare många såklart, framförallt spelarna, men Säcken har en stor del i det, med sitt lugn och tålamod med en ung, orutinerad och brokig trupp.
- Ritterwand
Håller med. Den som påstår att det här laget är bra nog på pappret för att vara ett topp-6 lag nog lite väl optimistisk.Enbom skrev: På pappret borde vi hamna i ingenmansland.
Med Ossi i laget och en jäkla massa flyt så är DIF ett slutspelslag, allt över det är ren bonus. Men det här laget kunde lika gärna vara nere med Mora och Luleå i bottenträsket. Och vem vet hur säker vår slutspelsplats är, det är 13 omgångar kvar och bara 8 poäng ner till 9:e platsen.
Det saknas mycket för att vi skall kunna anse att dagens trupp skall ligga topp 6. Till att börja med skulle man behöva få in 2-3 spelskickliga och snabba backar. Vidare behöver man fylla på med minst en center av hög kvalité. Görs detta samtidigt som man hittar en oöm och snabb målskytt, ja då har vi ett lag för topp 6. Känns faktiskt fortfarande som att vi har överpresterat en hel del denna säsong. Vi har tackvare en ruggig effektivitet i vissa matcher plockat fler päng än jag räknat med. Med allt detta ill jag ha sagt att vi har ett lag som bör hamna någonstans 7-10 och antagligen ligger vi närmare kvalserien än att hamna topp 6.
Det är en aning skrämmande att se att folk skulle byta Säcken mot Wikegård! Tycker att säcken gjort ett riktigt bra jobb i DIF och gjorde även så i SSK innan han fick kicken därifrån av nån outgrundlig anledning. Det gick ju inte nått vidare för kringlorna efter att man kickade Säcken!
DIF är ett lag för slutspel iår och jag tycker dom blev ganska nedskrivna inför året. Det de flesta sk "experter" va tveksamma till va väl om Larsson skulle orka va bra över längre tid. Juniorer har ofta djupare dalar än lite mer rutinerade spelare, men Larsson har ju varit riktigt vass i år. En bra målvakt kan lyfta ett försvar flera klasser och ge backarna självförtroende, likväl som en dålig kan göra ett helt lag osäkert.
Sen så finns det sparkapital i laget iform av Ölvestad och Marusak som inte kommit igång förrän först efter Jul. Ölvestad kommer bli viktig i ett eventuellt slutspel...
Ska bli kul att se vilket lag som väljer att möta DIF i en kvartsfinal om det blir aktuellt för DIF! Tror varken FBK eller HV är så där supersugna på att möta "Stockholms Stolthet"!
DIF är ett lag för slutspel iår och jag tycker dom blev ganska nedskrivna inför året. Det de flesta sk "experter" va tveksamma till va väl om Larsson skulle orka va bra över längre tid. Juniorer har ofta djupare dalar än lite mer rutinerade spelare, men Larsson har ju varit riktigt vass i år. En bra målvakt kan lyfta ett försvar flera klasser och ge backarna självförtroende, likväl som en dålig kan göra ett helt lag osäkert.
Sen så finns det sparkapital i laget iform av Ölvestad och Marusak som inte kommit igång förrän först efter Jul. Ölvestad kommer bli viktig i ett eventuellt slutspel...
Ska bli kul att se vilket lag som väljer att möta DIF i en kvartsfinal om det blir aktuellt för DIF! Tror varken FBK eller HV är så där supersugna på att möta "Stockholms Stolthet"!
Eftersom laget har dragits med skador så är det först nu efter det senaste landslagsuppehållet som DIF har varit i stort sätt skadefritt. Då är det jävligt svårt att få igång alla spelare samtidigt. Men nu när vi har full trupp har också högstanivån & jämnheten höjts avsevärt.Emil svelander skrev:På pappret är vi ett topp 6-lag. Dock verkar Säcken ha svårt att få igång alla spelare samtidigt och därav de mindre lyckade resultaten ibland.Enbom skrev:På pappret borde vi hamna i ingenmansland.pedda_p skrev:Sägs att många i laget verkar ha problem med säcken.
Vi har ett bra lag på pappret, ett som ska klara sig till slutspel utan problem.
Tycker hans coaching under förra året var under all kritik, och han har knappast glänst i år. Kom tillbaka, Wikegård!!
Sen är det konstigt att en del här inne, tycker att DIF ska förlora mot ett på pappret bättre lag så länge vi slå dem sämre. Skrattretande resonemang, hade vi spelat efter det så hade vi legat på plaserna 11-12 nu. Eftersom vi luggar dem s.k topplagen i parti och minut men haft det jobbigare mot de sämre. ALLA 3 poängare är lika mycket värda...
-
Själv tycker jag att vi har mycket att hämta ifrån DIF iår. Många har dalat upp och ner, liksom alltid varit nån/några som är nära sin lägsta nivå hela tiden. Men så är det ju dock alltid. Sen tycker jag också att DIF visar upp en oerhörd motivation, vilket kommer löna sig i många fall.
På pappret har vi ett lag i ingemansland. Men vår motivation samt effektivitet är avgörande.
Mot Slutspel!
På pappret har vi ett lag i ingemansland. Men vår motivation samt effektivitet är avgörande.
Mot Slutspel!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Mycket bra skrivet,fd skuggan skrev:Är folk härinne på forumet helt från vettet?!
Hade ni nån som helst kunskap och respekt för Säckens jobb med laget under dom förutsättningar han jobbar under, hade ni fattat att han (och Johansson och Montén) har varit GULD VÄRDA både denna säsong och förra. Under hans ledning har vi utvecklat en landslagsmålvakt i Daniel Larsson (grattis!), landslagsspelare och kompeta elitseriespelare i Dick Axelsson, Niklas Danielsson, Patrik Hörnquist och Andreas Engquist.
Säcken gör en kanonjobb och förtjänar varenda hyllningstråd istället för inkompetent gnäll för att vi inte vinner varenda j..la match!
"Flera spelare ryktas har problem med Säcken"...
So what? Under Wikegårds ledning fanns det flera missnöjda spelare som hade problem med honom. Och...?
Tränarens jobb går inte ut på att vara fikapolare med spelarna. Det finns alltid missnöjda spelare. Helt naturligt och inget ovanligt.
Vad f..n tror ni egentligen?
Sen det roligaste citatet:
"Topp 6-lag på pappret"?
Dream on...
bara det faktum att vi har den billigaste truppen borde väl få folk att inse vår "överprestation".
Kan du visa en källa på det som gäller för den här säsongen?BOMBOM BOUCHARD skrev:fd skuggan skrev:
bara det faktum att vi har den billigaste truppen borde väl få folk att inse vår "överprestation".
Det tjatas om det hela tiden att vi har så billig trupp, men aldrig har jag sett någon vettig källa.
i
Nu heter inte jag "fd skuggan" men svarar ändå med mitt första inlägg på din fråga.isolerad skrev:BOMBOM BOUCHARD skrev:Kan du visa en källa på det som gäller för den här säsongen?fd skuggan skrev:
Det tjatas om det hela tiden att vi har så billig trupp, men aldrig har jag sett någon vettig källa.
Enligt Expressen så såg spelarbudgeten för Elitserielagen 07/08 ut såhär i november.
FÄRJESTAD Spelarbudget: 40 miljoner
HV71 Spelarbudget: 40 miljoner
FRÖLUNDA Spelarbudget: 38 miljoner
LINKÖPING Spelarbudget: 35 miljoner
MODO Spelarbudget: 35 miljoner
TIMRÅ Spelarbudget: 34 miljoner
MORA Spelarbudget: 32 miljoner
SKELLEFTEÅ Spelarbudget: 32 miljoner
SÖDERTÄLJE Spelarbudget: 30 miljoner
LULEÅ Spelarbudget: 29 miljoner
BRYNÄS Spelarbudget: 28 miljoner
DJURGÅRDEN: Spelarbudget: 26 miljoner
Intressant är att Färjestad, HV71 och Frölunda har ca 50% högre lönepost än Djurgården. Vi skulle kunna få många "Ossi-värvningar" för dom pengarna om vi hade haft råd.
Föregående säsong hade Djurgården Hockey en omsättning på drygt 70 milj att jämföra med Svenska mästarna Modo som omsatte 125 milj. Andra lag som ligger på en helt annan nivå är Frölundas 120 milj, Färjestads 120-125 milj, Linköpings 115 milj, HV71s 110-120 milj.
Sett till dessa siffor tycker jag verkligen Säcken & Co har gjort en "överprestation" i år.
Vi har inte haft möjlighet att värva eller tackat nej till spelare som vill ha överbetalt sett till deras förväntade prestation på isen. Istället har vi satsat på nya unga spelare, helt rätt med facit i hand.
Nu gäller det bara att få Axelsson, Danielsson, Engqvist, Ridderwall och de andra unga att skriva på lite längre kontrakt, och vem vet, snart kanske vi kan börja få skäligt betalt för de spelare vi släpper till NHL!
Då ser framtiden lite ljusare ut för Djurgården Hockey!
Ledningen har gjort det bra i år. Satsningarna på Danielsson, Larsson, Axelsson, Engqvist och Calle har varit bra.
Värvningen av Ossi var strålande samtidigt som den av Frylén lämnar en del att önska. Bra att klubben släppte Ask. Ryno blir bättre och bättre och jag kan kanske få äta upp min kritik av honom senare i år. Hade dock gärna sett att Tobias Lindström fått mer speltid, som är en bra högerfattad tekare med näsa för mål i J20.
Det jag saknar är dock att Oscar Eklund får så lite speltid samtidigt som Tomas Johansson är väldigt ojämn och direkt dålig i vissa matcher. Jag menar att Oscar borde matchas in i laget i år för att kunna ersätta Thomas säsongen 09/10. Kanske önskar Säcken att säkra en slutspelsplats och att spela in ett lag för slutspelet innan Eklund får mer speltid? Eller så håller kanske Eklund inte måttet?
Tycker även att Säcken har coachat bättre i år en tidigare. Säcken kanske trivs bättre utan Challe? Eller snällare sagt om Challe så kanske Säcken trivs bättre med Montén och Micke J?
Säcken är inte en favorittränare, men jag kan inte hålla med om att han är dålig. De som lovsjunger DIF:s spelarmaterial bör titta en gång till och konstatera att DIF bara har:
1. Tre till fyra backar av etablerad elitserieklass.
2. Två centrar av etablerad elitserieklass.
3. Fyra forwards av etablerad elitserieklass.
Resten av laget består av unga alternativt mycket gamla spelare som det är mycket svårt att bygga ett etablerat lag på. Nästa år kan bli än mer problematiskt om Larsson väljer att lämna DIF tillsammans med Hörnqvist och att DIF:s grundstomme blivit ett år äldre.
Värvningen av Ossi var strålande samtidigt som den av Frylén lämnar en del att önska. Bra att klubben släppte Ask. Ryno blir bättre och bättre och jag kan kanske få äta upp min kritik av honom senare i år. Hade dock gärna sett att Tobias Lindström fått mer speltid, som är en bra högerfattad tekare med näsa för mål i J20.
Det jag saknar är dock att Oscar Eklund får så lite speltid samtidigt som Tomas Johansson är väldigt ojämn och direkt dålig i vissa matcher. Jag menar att Oscar borde matchas in i laget i år för att kunna ersätta Thomas säsongen 09/10. Kanske önskar Säcken att säkra en slutspelsplats och att spela in ett lag för slutspelet innan Eklund får mer speltid? Eller så håller kanske Eklund inte måttet?
Tycker även att Säcken har coachat bättre i år en tidigare. Säcken kanske trivs bättre utan Challe? Eller snällare sagt om Challe så kanske Säcken trivs bättre med Montén och Micke J?
Säcken är inte en favorittränare, men jag kan inte hålla med om att han är dålig. De som lovsjunger DIF:s spelarmaterial bör titta en gång till och konstatera att DIF bara har:
Resten av laget består av unga alternativt mycket gamla spelare som det är mycket svårt att bygga ett etablerat lag på. Nästa år kan bli än mer problematiskt om Larsson väljer att lämna DIF tillsammans med Hörnqvist och att DIF:s grundstomme blivit ett år äldre.
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag anser att Danielsson, Linkan, Anger, Otto, Falken, Bäcker, Fimpen, Ryno, Jimpa och Bengan är etablerade elitseriespelare.Östgöten skrev:Ledningen har gjort det bra i år. Satsningarna på Danielsson, Larsson, Axelsson, Engqvist och Calle har varit bra.
Emil svelander skrev:Jag anser att Danielsson, Linkan, Anger, Otto, Falken, Bäcker, Fimpen, Ryno, Jimpa och Bengan är etablerade elitseriespelare.Östgöten skrev:Ledningen har gjort det bra i år. Satsningarna på Danielsson, Larsson, Axelsson, Engqvist och Calle har varit bra.
Det tycker jag med