DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av Praetori »

Eriksson skrev: 2022-09-11 19:02:45
Lee Harvey Oswald skrev: 2022-09-09 09:04:19 Ja suveränt iskall på nästan-friläget och sparkar färre bollar åt skogen. Men WZ tycker jag känns tryggare när det är tight i luften. Men det är egentligen ett lyxproblem. Båda är bra.
Mot Bajs i bussen så gick ca 80% av WZ utsparkar/kast till fel adress i första halvlek
Ja men kolsäckarna torskade mot Varberg vilket gjorde min dag ändå. :lol:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Praetori skrev: 2022-09-11 19:17:01
Lee Harvey Oswald skrev: 2022-09-09 09:04:19 Ja suveränt iskall på nästan-friläget och sparkar färre bollar åt skogen. Men WZ tycker jag känns tryggare när det är tight i luften. Men det är egentligen ett lyxproblem. Båda är bra.
Mot Bajs i bussen så gick ca 80% av WZ utsparkar/kast till fel adress i första halvlek
Hmm...hm
Jag blev felciterad där, det är Praetori som är impad av WZ:s spel på inlägg och fasta (höjdspelet), själv skakar jag av oro varje gång han ska ut och hänga tvätt, som vid Bajens offsidemål

Dock gjorde han det bra på friläget igår
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori

DIF Fotboll

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev: 2022-09-12 07:10:33
Praetori skrev: 2022-09-11 19:17:01
Hmm...hm
Jag blev felciterad där, det är Praetori som är impad av WZ:s spel på inlägg och fasta (höjdspelet), själv skakar jag av oro varje gång han ska ut och hänga tvätt, som vid Bajens offsidemål

Dock gjorde han det bra på friläget igår
Jag avsåg "tryggare" jämfört med Vasyutin. Jag skaka av oro varenda gång det är fasta situationer. Bortamatchen på Cypern var en typisk sådan mardröm.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

DIF Fotboll

Praetori skrev: 2022-09-12 21:47:37 Jag avsåg "tryggare" jämfört med Vasyutin. Jag skaka av oro varenda gång det är fasta situationer. Bortamatchen på Cypern var en typisk sådan mardröm.
Ok, fair enough

Fortsatt bra resultat från övriga lag, kan man få önska sig ett kryss mellan BKH-Bajen?
Alt, Bajen tar 3p, för att i omgången efter det kamma noll mot MFF.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Vikas

DIF Fotboll

Inlägg av Vikas »

Ville de inte ha bort soft penalties i UEFA?

Men det märks att vi inte har bredden för att utmana i Europa. För mycket skador och utbrända spelare.
Medlem: Ja, ständig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av #10 »

Smart att sluta spela efter 2-1 mot 10 man
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

DIF Fotboll

Molde är ett bättre lag än DIF, men stark ändå att ro hem detta, karaktär!

Känslan är ändå att det börjar vara lite soppatorsk nu, länge sedan vi gjorde genuint bra 90min, fullt förståeligt.
Men jag blir ändå lite imponerad av att DIF är så cyniska i europaspelet, tar vara på det som bjuds, målen är ju bara 100% vilja

Någon som har koll, blir det mer klirr i kassan vid vinst i denna C-liga i Europaspelet?
Praetori

DIF Fotboll

Inlägg av Praetori »

Vikas skrev: 2022-09-15 18:37:04
Men det märks att vi inte har bredden för att utmana i Europa. För mycket skador och utbrända spelare.
Tycker man kan ana vikande nivå i laget som började i och med det dubbla matchadet från sista kvalmatcherna och framåt (både i Allsvenskan och ECL).

Många "experter" i diverse tidningar, tv, poddar mm har ju hävdat att laget skulle störas av europaspel och även om jag avfärdade det när det begav sig så verkar de ju ha rätt.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Säsongskort: Ja

DIF Fotboll

Inlägg av Mattias_87 »

Lee Harvey Oswald skrev: 2022-09-15 21:49:43
Någon som har koll, blir det mer klirr i kassan vid vinst i denna C-liga i Europaspelet?
Oavgjort i gruppspel: 166 000 euro, motsvarande ca 1,7 miljoner kronor.Vinst i gruppspel: 500 000 euro, motsvarande ca 5,2 miljoner kronor.Gruppsegrare: 650 000 euro, motsvarande ca 6,8 miljoner kronor.Grupptvåa: 325 000 euro, motsvarande ca 3,4 miljoner kronor.

Så kan bli stora pengar om man vinner gruppen.
Avskaffa tre mot tre.
Skidlöparn

DIF Fotboll

Inlägg av Skidlöparn »

Praetori skrev: 2022-09-15 21:57:06
Vikas skrev: 2022-09-15 18:37:04
Tycker man kan ana vikande nivå i laget som började i och med det dubbla matchadet från sista kvalmatcherna och framåt (både i Allsvenskan och ECL).

Många "experter" i diverse tidningar, tv, poddar mm har ju hävdat att laget skulle störas av europaspel och även om jag avfärdade det när det begav sig så verkar de ju ha rätt.
Malmö har ju t ex bara vunnit ligan en gång samtidigt som de spelat gruppspel i Europa, vilket säger en del om hur tufft det är att dubbla hela hösten. I år är det dessutom mycket mer komprimerat pga VM.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

DIF Fotboll

Ekdals följsamhet saknas enormt idag. Fisk lyfter bara långa bollar i djupled och det livsfarligt typ varje gång
Pjotrs inläggsspel är det div 7-klass på idag

Allt behöver skruvas upp till andra
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Kontakt:

DIF Fotboll

Inlägg av Jimmy Peterson »

Det finns mycket här i livet som jag inte är säker på men jag vet att det var två fantastiskt korrekta straffar idag.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

DIF Fotboll

Jimmy Peterson skrev: 2022-09-18 18:20:33 Det finns mycket här i livet som jag inte är säker på men jag vet att det var två fantastiskt korrekta straffar idag.
Anar jag en viss ironi :D (den andra straffsituationen, där tar inte bollen ens på handen)

Annars, ingen höjdarmatch, div gratisstraffar och en snedträff av Edvardsen gav 3 blytunga poäng
WZ hade en lyckad utspark idag, det tar sig :D
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Kontakt:

DIF Fotboll

Inlägg av Jimmy Peterson »

Lee Harvey Oswald skrev: 2022-09-18 18:45:24
Jimmy Peterson skrev: 2022-09-18 18:20:33 Det finns mycket här i livet som jag inte är säker på men jag vet att det var två fantastiskt korrekta straffar idag.
Anar jag en viss ironi :D (den andra straffsituationen, där tar inte bollen ens på handen)

Annars, ingen höjdarmatch, div gratisstraffar och en snedträff av Edvardsen gav 3 blytunga poäng
Kanske en aning ironi. 🙂

En helt okej match. Men det duger så länge vi ändå är så pass stabila och tunga i spelet. Och framförallt trots allt gör mål igen och även vinner.
Donkels-3.0

DIF Fotboll

Inlägg av Donkels-3.0 »

Lee Harvey Oswald skrev: 2022-09-18 18:45:24

...så sant en dag på jobbet match men ändå überlägsna tex vaniljpsykena i bajen vad det gäller organisation, vinnarmentalitet och avsaknad av överbetalda divor som dom har en drös av och gnaget ska inte ens diskuteras längre
Skriv svar