Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Puckey

Inlägg av Puckey »

Nattuggla_ skrev: 2022-09-09 09:25:57 Står om Kempe och Vejdemo i dagens Sillysnurr med Ros & Abris. Har ej plus själv tyvärr.
Fem SHL-klubbar är intresserade av Kempe, som uttrycker att det vore en fin utmaning att spela upp Djurgården igen och att han ska gå på premiären. Han säger att han haft flera samtal med KG under sommaren, men väntar med några beslut tills rehabiliteringen är 100% klar. Får faktiskt intrycket av att han är mer sugen på HA med DIF än SHL. Signar han här trots stort intresse får vi nog glömma bort några klumpiga uttalanden från förr och välkomna honom in o värmen igen.

Vejdemo har också haft kontakt med KG och förväntas spela någonstans i Europa när han är rehabbad framåt december. Sämre signaler här, där han tackat nej till att träna/rehaba med Djurgården för att inte "binda upp sig för mycket". Vill han satsa vidare mot NHL lär han inte ta klivet ner i HA ens för en halv säsong (egen spekulation, inte från artikeln).
Användarvisningsbild
jsson
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av jsson »

Skulle givetvis smaka otroligt illa om Kempe och Vejde väljer andra klubbar i december/januari när de precis gått av rehab.

Ta chansen att få mjukstarta i allsvenskan.
Ta chansen att få spela upp ERAN klubb till SHL.

Är det så jävla mycket begärt egentligen?
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Puckey

Inlägg av Puckey »

jsson skrev: 2022-09-09 09:44:34 Skulle givetvis smaka otroligt illa om Kempe och Vejde väljer andra klubbar i december/januari när de precis gått av rehab.

Ta chansen att få mjukstarta i allsvenskan.
Ta chansen att få spela upp ERAN klubb till SHL.

Är det så jävla mycket begärt egentligen?
Vejdemo är i en kritisk ålder om han ska förverkliga drömmen om NHL. Vill han få en sista chans behöver han lyckas i SHL efter rehab, tar han en "mjukstart" hos oss och sen ett år i SHL är hans fönster förmodligen förbi. Förhoppningsvis väljer han att prioritera en lång och fruktsam karriär på hemmaplan och ger upp NHL, men jag tror att Kempe är mer sannolik.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Med DIFs historik med alla skador så tycker jag inte att man ska värva spelare som precis kommit från skador. Och sen ska det vara spelare som är beredda att satsa hundra procent för laget.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Djurgårdseken

Inlägg av Djurgårdseken »

Har sett Kempe som abslout avskriven, men här får jag erkänna att jag haft fel, det tar ju emot som fan. Därför inte följt hans situation.
När är han klar med sin rehabilitering och kan gå "typ för fullt" på is ? Någon???
Skulle vi få in honom i November, Kanske början/mitten på december skulle han kunna lyfta våra toppkedjor om dom kört fast eller tappat självförtroendet av olika anledningar.
Det blir förmodligen en viss rotation då, OM det behövs. Som skulle kunna visa sig bli en vändning. OM vi är i det läget.

Jag är helt för att Mario kommer och välkomnar honom.
Vejdemo kommer såklart vilja ta dom chanser han får för att nå sitt mål. Ser abslout noll konstigheter med det. Att få hem riktigt bra spelare i åldern 25/26-30 år naivt att tro.
Sören var ju ett undantag. Lika mycket cred som han ska ha för att han ville tillbaka, ska han ha för sitt beteende när han drog igen, som kapten. Fattar han ville dra och det köper jag. Men utan att säga ett ord i sin roll. Jävligt ynkligt. Kunde inte se oss i ögonen och erkänna sitt och lagers fel. t.om Videll hade gjort det snyggare..
Fredrik Claessons Järnkamimer
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Difjs

Inlägg av Difjs »

Jim Morrison skrev: 2022-09-09 20:38:46
Spännande!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Snälla, säg inte att det är Johan Alm.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Bogart

Inlägg av Bogart »

Jim Morrison skrev: 2022-09-09 21:02:15 Snälla, säg inte att det är Johan Alm.
Engelskan tyder på nordamerikan, får man hoppas i alla fall.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev: 2022-09-09 21:02:15 Snälla, säg inte att det är Johan Alm.
Säkerligen en Transatlant med tanke på att han skriver på engelska.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Ojojoj. Stefan Elliott enligt Madhawk. Vilken jävla klass.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2022-09-09 21:21:38 Ojojoj. Stefan Elliott enligt Madhawk. Vilken jävla klass.
Otroligt fin värvning. Hoppas inte han också dröjer till Oktober bara.
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Elliott var ju en dröm för några månader sedan. Snyggt K-G!
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Nattuggla_ skrev: 2022-09-09 21:24:02
Jim Morrison skrev: 2022-09-09 21:21:38 Ojojoj. Stefan Elliott enligt Madhawk. Vilken jävla klass.
Otroligt fin värvning. Hoppas inte han också dröjer till Oktober bara.
Det lär han göra. Är väl samma princip med honom som med Schilling. Ansluter nog i mitten på oktober.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Ja nu börjar det se riktigt bra ut! Märkligt att Elliott inte stannar i SHL, men bra jobbat K-G :D
Låst