Träningsmatch 22/23: Västerås - Djurgårdens IF 24/8
Ser ut som att Västerås tar den här träningsmatchen på väldigt stort allvar.
Det är bara att vänja sig. ALLA lag vi kommer möta kommer se det som decenniets match.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
De har tagit ansvar. Vi har hög svansföring och gör bort oss. Försäsong är lagets första chans att visa att det är på allvar och det blir skit av det. Signalvärdet i detta är tydligt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Ja, de väljer ju dessutom att släppa samtliga spelförstörande moment såsom interference, hakningar och liknande...
It's the hope that kills you.
Västerås spelar hockey.
Vi vill bara åka hem.
Jag är orolig på riktig.
Vi vill bara åka hem.
Jag är orolig på riktig.
- Hepsnastian
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Samma problem igen.. Helt jävla klappusla i egen zon. Visserligen inte alls optimal backsida (än?), men detta drällande med puck och felpass.
Framåt känns det ändå som att vi kan få till det när våra "stjärnor" kommer i form.
Skulle ändå vilja att Fagervall provar junis kedjan med Lekki -Östlund, när vi får tillbaka Öhgren och Odelius.
Framåt känns det ändå som att vi kan få till det när våra "stjärnor" kommer i form.
Skulle ändå vilja att Fagervall provar junis kedjan med Lekki -Östlund, när vi får tillbaka Öhgren och Odelius.
Delägare
Glöm inte att vi har tränat tillsammans hela sommaren och har en sjuuuuukt sammanssvetsad trupp!!

Exakt så. Detta är psykologiskt spel från deras sida.
De går in för att utmana i år och har ett tydligt föreningsmål att nå SHL inom 2 säsonger. Då gäller det att redan nu pinka in reviret och det gör de med bravur medan vi går in som vore det en internmatch.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Ja det märks på forwardssidan (även om det ät lite försäsongsbekvämt och ingen går in för att bryta nacken) men på backsidan är det typ 2 gubbar som är samspelta....Difjs skrev: ↑2022-08-24 20:06:57Glöm inte att vi har tränat tillsammans hela sommaren och har en sjuuuuukt sammanssvetsad trupp!!![]()
![]()
En Hank, Ahlén, Urbom och Högga (när de var bra alltså) är vad vi saknar.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Usch. Vilken ångest att vi spelar i den här ligan. Nu börjar det smälta in.
Avskaffa tre mot tre.
Värva fler backar, tack.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det är ju det jag säger men ingen lyssnar ju

Nu tror jag vi höll tillbaka lite idag men vi ser ändå ganska små och valpiga ut, inte mycket att säga till om när ett storväxt lag som Västerås visar upp en grinig sida. Kan bli en rolig premiär.
Spela fult
Laget vi har nu måste, MÅSTE vara tillräckligt bra för att mala ner Västerås. Ok att vi blir våldsamt förnedrade av Frölunda men Almtuna och Västerås ska vi mosa, om vi menar något som helst allvar med säsongen 22/23. Det ska INTE hänga på nån transatlant som dyker upp i fucking oktober. Det ska fan inte hänga på ytterligare värvningar.. Laget ska ju spelas samman NU!
Förbannad är jag och besviken. Igen.
Förbannad är jag och besviken. Igen.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Precis så jag menade, såg ut som att Västerås spelade en seriematch medan det såg ut som att vi mest åkte runt och "känner av" grundspelet.Praetori skrev: ↑2022-08-24 20:08:32Exakt så. Detta är psykologiskt spel från deras sida.
De går in för att utmana i år och har ett tydligt föreningsmål att nå SHL inom 2 säsonger. Då gäller det att redan nu pinka in reviret och det gör de med bravur medan vi går in som vore det en internmatch.
PP ser bra ut i varje fall.