Morwiin skrev: ↑2022-08-23 19:48:27
Förstår inte ens varför det pratas om Bergfors. Ända anledningen att han gjorde ens poäng var hans omgivning. Skott som Hank, seg på skridskorna och helt osynlig för det mesta.
Altså det är ingen Allsvensk dussinlirare utan en kille med 5 säsonger i NHL och lika många i KHL.
Att han var osynlig i ett klappuselt DIF förra säsongen tycker jag inte förtar hans uppsidor.
Ingen brunkare, även om han är så pass lojal att han fyller en sådan roll med bravur, men i Allsvenskan skulle han lätt kunna ta en "Holmqvist/Bengan"-roll.
Nedu Praetori, Bergfors hade inte på något sätt ''lätt'' kunnat ta en roll i allsvenskan bara för att han har flera säsonger i NHL och KHL bakom sig, det är att leva i det förflutna och underskatta allsvenskan som liga. Bergfors var tydligt på dekis och hans svagheter hade varit lika tydliga i allsvenskan. Sen handlar det ju framförallt om han själv, hur motiverad är han längre? Han har haft en lång och fin karriär, nu börjar han bli till åren och han har en riktigt dålig säsong bakom sig och det är ju tydligt att han har svårt att hänga med i det höga tempot.. Han kanske vill stanna. Men jag tycker det vore ett stort underbetyg till ledningen om dom gav honom av alla besvikelser ett nytt kontrakt efter degraderingen. Bygg nytt, gå vidare, liksom...
Sen att han är lojal och en toppenkille, 100%.
Jag skrev utan insikt om hans nuvarande fysiska eller motivationsmässiga status, men tidigare säsonger har han ju legat väldigt bra till i fystesterna i vad som var ett SHL-lag. Sen är det klart att det inte spelar någon roll om en spelare saknar motivation och just den punkten vet jag inget om.
Men Jo jag är övertygad om att flera Allsvenska lag gärna skulle tagit in honom. Förutsatt att motivationen för hockey på den nivån finns där då.
Sen ser jag hellre att någon ung utvecklingsbar spelare får chansen just i DIF i Allsvenskan men just nu är vår trupp rätt tunn vid första skadan så jag förstår varför namnet lyftes.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Asså det känns som vi hade behövt 3-4 backar in. Vi har ju knappt halvfärdigt lag om man nu skall slåss om SHL plats. Jävlar va illa det ser ut bakåt. Har aldrig sett såhär illa ut. Trodde man skulle lära sig men icke.
gaspo skrev: ↑2022-08-24 12:28:56
Asså det känns som vi hade behövt 3-4 backar in. Vi har ju knappt halvfärdigt lag om man nu skall slåss om SHL plats. Jävlar va illa det ser ut bakåt. Har aldrig sett såhär illa ut. Trodde man skulle lära sig men icke.
Schilling, Karlsson, Ytterell och Arnesson ska vara en stark topp-4 i HA, kommer det in en till back enligt plan behöver bara en av Odelius/Hedström/Falk hålla i ett tredje backpar. Sen är det inte så det sett ut, men jag vet inte om det skulle göra någon skillnad att ösa in fler backar som borde vara bra i HA när det snarare brister i strukturen. Förhoppningsvis blir det skillnad när Ytterell spelat in sig och Schilling anlänt, men jag tror inte att det är ett problem vi värvar oss ur annars.
Kan bara konstatera att Bergfors skulle vara en klar förbättring till vårt lag i nuläget. Alltså, vad fan som helst, vår bästa J-20 center inkluderat, hade förbättrat vårt lag. Dessutom för en låg kostnad, Men neeej !
12 fw. Och Berglund på två år som grädden på moset
Uselt att gå in i säsongen med 12 fw.
Har precis lyssnat på Aftonbladets hockeysnack om Djurgården.
Jag gissar på att det blir Vejdemo som kontrakteras lite senare i höst och även Svedberg.
Sedan har jag ju en förhoppning att en viss norrman har skrivit in en klausul i sitt ettårskontrakt som skrevs för någon månad sedan, så att han kommer och lirar med grabbarna runt Jul/Nyår. Han blev ju inte helt nöjd med att INTE bli släppt till oss när vi var på väg ur.. så förhoppningsvis vill han bidra med att ta oss upp igen.
Nåja, önsketänkande från min sida.. kommer nog aldrig att ske.
Dessa försäsongsmatcher har ju inte direkt gett mer förtroende. Men men man ska väl inte lägga för stor vikt på dem. HA. är mer av en kämparliga än SHL. Det är inte lika mycket kvalité men de sliter och kämpar desto mer istället. Så spelare som Olle Liss kan bli en väldigt viktig och nyttig spelare.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Tror backsidan är rätt körd oavsett då hälften av den håller väldigt låg allsvensk klass. Då man knappast går igenom en säsong helt skadefri kommer vi förmodligen ha en bas med Falk, Hedström, Arnesson osv och det är långt ifrån tillräckligt bra.
Och jag vill inte ha in våra två bästa backar sent på säsongsstart. Då kan det redan vara kört - som förra säsongen med exakt samma mönster.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Det som är "bra" med dom dåliga resultaten i träningsmatcherna. Är att pressen ökar på ledningen. Samt att vi måste satsa mer. Än om ex vi hade varit överlägsna nu, juniorerna överpresterat etc etc. Hade vi gått in i säsongen med en "övertro" på oss själva. Verkligheten hade kommit ikapp oss senare in på säsongen.
Donkels-3.0 skrev: ↑2022-08-24 19:58:52
Att tro att man gå upp med mediokra backar som Falk och Hedström är ju bara intelligensbefriat
Hedström är knappast medioker. Han kan bli svinbra men han är inte "där" än. Han bör ges samma "slack" som juniorer i övrigt.
Falk är Falk. Använd honom rätt, ge direktiv och avlastning för uppspelen och låt honom kötta defensivt och förtroende i BP men försök inte lira honom som en Hulta eller Karlsson. "En kastrull är en kastrull och en stekpanna är en stekpanna" som en gammal tränare sa till mig en gång i tiden. Lirar man i Allsvenskan måste alla pjäser man fått tillgång till nyttjas rätt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.