Träningsmatch 22/23: Visby/Roma- Djurgårdens IF 19/8
- Jimmy Peterson
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Matchstart 19:00 och matchen sänds på Sportexpressen Premium Max.
Ytterell är med men Rensfeldt är det inte. Får se hur Fagervall och Ragnarsson väljer att formera laget denna gång.
Ytterell är med men Rensfeldt är det inte. Får se hur Fagervall och Ragnarsson väljer att formera laget denna gång.
Jag tänker såhär. Ikväll är det fullt fokus på backsidan. Visby/Roma är ett sådant lag att vi SKALL klara av att sätta de defensiva grunderna.
Ja de har verktyg i lådan och ett par hyggligt vassa skyttar som försökte utmana Frölunda lite men jag vill verkligen se att defensiven sitter även om vi "spelar vårt spel".
Målvaktssidan blir svårare att säga nånting om. Den prövningen kommer mot Frölunda imorgon och då kan det verkligen bli läge att specialstudera burväktaren.
Ja de har verktyg i lådan och ett par hyggligt vassa skyttar som försökte utmana Frölunda lite men jag vill verkligen se att defensiven sitter även om vi "spelar vårt spel".
Målvaktssidan blir svårare att säga nånting om. Den prövningen kommer mot Frölunda imorgon och då kan det verkligen bli läge att specialstudera burväktaren.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Harmageddon
Träningsmatchen känns lite kittlande då man får möta Säckens lag. Släkten är värst el. vad man brukar säga
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Kul att Hugo Frylén har blivit inplockad från Västerås juniorverksamhet och får spela ikväll. Han är en intressant spelare som jag definitivt kan se ta några chanser i HockeyAllsvenskan under säsongen. En stor, skridskoskicklig vinge som gärna och ofta bryter in framför mål. Som nästan alla unga spelare så har han också väldigt fina händer.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Kul! Hans pappa var ju upphovet till forumtrenden "hata säsongens back" back in 2007. Någon startade till och med tråden "Creme Fryhlén" (felstavat) och beklagade sig över hur usel Edvin var. Fast han var långt från usel, förstås.Bogart skrev: ↑2022-08-19 16:51:16 Kul att Hugo Frylén har blivit inplockad från Västerås juniorverksamhet och får spela ikväll. Han är en intressant spelare som jag definitivt kan se ta några chanser i HockeyAllsvenskan under säsongen. En stor, skridskoskicklig vinge som gärna och ofta bryter in framför mål. Som nästan alla unga spelare så har han också väldigt fina händer.
Nu verkar det vara Falks tur till yxan.
Säg den glädje som varar
Ja kul. Jisses vad tiden går, han var ju snorunge nyss.Bogart skrev: ↑2022-08-19 16:51:16 Kul att Hugo Frylén har blivit inplockad från Västerås juniorverksamhet och får spela ikväll. Han är en intressant spelare som jag definitivt kan se ta några chanser i HockeyAllsvenskan under säsongen. En stor, skridskoskicklig vinge som gärna och ofta bryter in framför mål. Som nästan alla unga spelare så har han också väldigt fina händer.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Ja Visby/Roma var ju inte mycket till motstånd, vilket ändå är skönt att konstatera. Kanske jinxar på något sätt nu men det är en ganska rejäl överlägsenhet vi visar upp här.
- Hepsnastian
Av det jag sett såhär långt så ser Östlund, Norman och Odelius riktigt bra ut för att vara försäsong.
Delägare
Skönt att se att Odelius får lira pp
Ja för plötsligt blev det yra höns och mål i baken.
Sjukt svårspelad match. Vi har redan vunnit. Klasskillnaden gör så att matchen inte går att ta seriöst, inte ens för spelarna. Blir lite vilda western där ute
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Äh, det är försäsong då får man räkna med det.
Ja det har verkligen varit en helt grotesk klasskillnad så här långt. VR såg dock inte så här dåliga ut mot Frölunda.
-
- Säsongskort: Ja
Hur mycket leder vi med?
5-1. Men matchen dog typ och blev konstig när vi satte femman. Eller egentligen blev den ostrukturerad efter att ena linjedomaren blev omkullåkt och gjorde en faceplant i isen och fick kliva av.
Vi har stundvis spelat som PP fast det varit 5v5 avbrutet av perioder med djungelhockey.