Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg
Jag är jättestressad att vi åtminstone inte har en av de två tilltänkta toppbackarna signande. Känner hur jag konstant besöker forumet, twitter och diverse hemsidor.
Behöver jag vara stressad? Är det någon annan som känner som mig?
Känns som det är viktigt ändå att få ett par raka vinster i början sen när vi sätter igång och för det så vill man ändå att laget ska ha hunnit spela ihop sig.
Behöver jag vara stressad? Är det någon annan som känner som mig?
Känns som det är viktigt ändå att få ett par raka vinster i början sen när vi sätter igång och för det så vill man ändå att laget ska ha hunnit spela ihop sig.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
-
Tror även att kg är stressad i nuläget. Så du är nog inte ensam i det.
Uttalanden som "det är jäkligt trögt", och, "vi trampar lite vatten" samt att "marknaden borde öppnat upp sig mer än vi trott" tyder på det. Om du frågar honom skulle han väl knappast erkänna sig stressad, men ja.....
Dom två backar som vi ska lägga stora löner på, bör båda vara offensiva backar. Men tyvärr kommer det inte att ske.
Enl mig saknas även två fw som kan spela lite var-som i 1-4 kedja. Men det här med konkurrens om att ens få vara 13e fw ser KG uppenbart inget värde i. Alla får spela. Så länge dom är friska. Är man ur form eller klapprutten får man spela ändå... Sänder framförallt ut bra signaler till , ja just det, vi hade ingen konkurrens. Problemet """""'""löst""""""'".
Uttalanden som "det är jäkligt trögt", och, "vi trampar lite vatten" samt att "marknaden borde öppnat upp sig mer än vi trott" tyder på det. Om du frågar honom skulle han väl knappast erkänna sig stressad, men ja.....
Dom två backar som vi ska lägga stora löner på, bör båda vara offensiva backar. Men tyvärr kommer det inte att ske.
Enl mig saknas även två fw som kan spela lite var-som i 1-4 kedja. Men det här med konkurrens om att ens få vara 13e fw ser KG uppenbart inget värde i. Alla får spela. Så länge dom är friska. Är man ur form eller klapprutten får man spela ändå... Sänder framförallt ut bra signaler till , ja just det, vi hade ingen konkurrens. Problemet """""'""löst""""""'".
Fredrik Claessons Järnkamimer
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Är du medveten om vad du har för namn i citatet ?Djurgårdseken skrev: ↑2022-08-14 12:33:54 Tror även att kg är stressad i nuläget. Så du är nog inte ensam i det.
The DIF ONE
-
Ingen back idag heller, med 5 veckor kvar till säsongsstart så saknar vi ett första backpar.
Vilket mörker.
Vilket mörker.
-
-
GULD skrev: ↑2022-08-15 06:48:20Är du medveten om vad du har för namn i citatet ?Djurgårdseken skrev: ↑2022-08-14 12:33:54 Tror även att kg är stressad i nuläget. Så du är nog inte ensam i det.
Jag är iallafall fine med att du får ha din åsikt. Helt okej så klart!
Men jag ger mig f.n på att du inte sa ett knyst om Danielssons återkomst i DIF. Efter att ha varit i massmördar-kommunism-regimen Kina. Där man har sociala poäng för att tillåtas göra saker. Har man en annan åsikt en den statliga råkar man illa ut ( värdegrunden kallas den i Sverige). Men Inga problem där inte?. Inte heller med att vi har en rysk MV, Alex, i fotbollen. Det säger du heller inget om. Dif gör affärer med St Petersburg.
Och säg nu inte att du visst tänkt på Danielsson och DIF fotboll i sitt agerande med vår ryske mv. För det har du inte.
Det är just när någon (media) säger åt dig att hata på något som du gör det. Solklart i fallet Claesson åtminstone.
Det vänder jag mig emot, och att man inte är konsekvent. Bara vissa (godkända av SVT eller AB dvs staten) är det okej att hata fritt. Jag anser inte bara att det är ett hyckleri utan ocå ett slags bedrägeri.
Men kul att du ställde frågan.
Jag är helt fine med att du har din åsikt utan att hata på dig. Du vet, som man får göra i en demokrati.
Nu vet jag det GULD.
Jag fattar att du tycker att jag borde skämmas, kanske fängslas (?) för mitt citat, det är okej. Visst vore värden underbar om alla bara gjorde vad media säger åt oss att göra ...
Fredrik Claessons Järnkamimer
Tja Vinge!Djurgårdseken skrev: ↑2022-08-15 15:06:53GULD skrev: ↑2022-08-15 06:48:20Är du medveten om vad du har för namn i citatet ?Djurgårdseken skrev: ↑2022-08-14 12:33:54 Tror även att kg är stressad i nuläget. Så du är nog inte ensam i det.
Enl mig saknas även två fw som kan spela lite var-som i 1-4 kedja. Men det här med konkurrens om att ens få vara 13e fw ser KG uppenbart inget värde i. Alla får spela. Så länge dom är friska. Är man ur form eller klapprutten får man spela ändå... Sänder framförallt ut bra signaler till , ja just det, vi hade ingen konkurrens. Problemet """""'""löst""""""'".Ja, hur kan jag, visst..? Jag stöttar Fredrik för ingen vet när saker skrevs på, eller egentligen helt viktigast!, vad han står eller tycker om saker och ting. Oavsett vad så gör Fredrik skillnad på hockey och annat. Folk får väl gnälla och gråta över det. Inga problem. Han läser knappast här inne och han bryr sig sannolikt inte ett skit om vad en del tycker. Även fast vissa gränslöst hatar på han. Tycker det är löjligt. Jag känner ett behov av att ge en annan version ibland, när jag läser om allt hat mot honom. Och väldigt få av dom som hatar på Fredrik skulle våga säga det till honom. Det är tragikomiskt.
Jag är iallafall fine med att du får ha din åsikt. Helt okej så klart!
Men jag ger mig f.n på att du inte sa ett knyst om Danielssons återkomst i DIF. Efter att ha varit i massmördar-kommunism-regimen Kina. Där man har sociala poäng för att tillåtas göra saker. Har man en annan åsikt en den statliga råkar man illa ut ( värdegrunden kallas den i Sverige). Men Inga problem där inte?. Inte heller med att vi har en rysk MV, Alex, i fotbollen. Det säger du heller inget om. Dif gör affärer med St Petersburg.
Och säg nu inte att du visst tänkt på Danielsson och DIF fotboll i sitt agerande med vår ryske mv. För det har du inte.
Det är just när någon (media) säger åt dig att hata på något som du gör det. Solklart i fallet Claesson åtminstone.
Det vänder jag mig emot, och att man inte är konsekvent. Bara vissa (godkända av SVT eller AB dvs staten) är det okej att hata fritt. Jag anser inte bara att det är ett hyckleri utan ocå ett slags bedrägeri.
Men kul att du ställde frågan.
Jag är helt fine med att du har din åsikt utan att hata på dig. Du vet, som man får göra i en demokrati.
Nu vet jag det GULD.
Jag fattar att du tycker att jag borde skämmas, kanske fängslas (?) för mitt citat, det är okej. Visst vore värden underbar om alla bara gjorde vad media säger åt oss att göra ...
Vinge, Jesus Kristus, Djurgårdseken. Kärt barn har många namn. Psykosen fortsätter minst sagt.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
-
https://www.hockeynews.se/articles/25387/
Ärligt talat, vad är det här för trams?
Våra 5 juniorer (Lindbom, Odelius, Lekkerimäki, Östlund och Öhgren) var högt upp på K-Gs önskelista, tidigt. Således skulle han redan i April ha tänkt på att dessa kommer spela i juniorlandslaget.
Att vi går in i säsongen med 12 forwards och ännu inte lyckats fylla backsidan är helt hans egna fel.
Det här ska inte ens vara en diskussion, blir man tillfrågad landslaget så är det spelaren själv som ska få välja. Speciellt i unga åldrar.
Jag skäms fan. Vi ska inte vara ”den” föreningen som stoppar juniorer från landslagsspel.
Våra 5 juniorer (Lindbom, Odelius, Lekkerimäki, Östlund och Öhgren) var högt upp på K-Gs önskelista, tidigt. Således skulle han redan i April ha tänkt på att dessa kommer spela i juniorlandslaget.
Att vi går in i säsongen med 12 forwards och ännu inte lyckats fylla backsidan är helt hans egna fel.
Det här ska inte ens vara en diskussion, blir man tillfrågad landslaget så är det spelaren själv som ska få välja. Speciellt i unga åldrar.
Jag skäms fan. Vi ska inte vara ”den” föreningen som stoppar juniorer från landslagsspel.
- SirDIFalot
Pinsamt. Alla visste att våra juniorer skulle spela landslagsspel. Då kan man inte gå in i säsongen med 12 forwards (enligt plan dessutom) och bara 5 backar och sen försöka stoppa våra juniorer från sitt landslagsspel för att vi inte kan ha ett halvt lag när träningsmatcherna börjar. Osar inkompetens tyvärr.Nattuggla_ skrev: ↑2022-08-15 21:56:35 https://www.hockeynews.se/articles/25387/
Expert.
Bedrövligt faktiskt. Hur i helvete? Kan omöjligt komma som en överraskning. Det här är det jag menar! En juniorer ska aldrig ha en seniors plats i truppen. De ska spela sig in och peta de äldre spelarna. Undantag är väl typ Lekkerimäki. Vi har åt helvete för få vuxna. Ring Törngren och Bergfors!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Bedrövligt agerande av KG att ännu inte landa några backar samt att gå in i säsongen med 12 forwards
- Jim Morrison
Det är som att KG nu fattat att en tongivande junior är iväg på landslagsuppdrag typ hela tiden samt försäsongsläger i NHL. Att då vara beroende av 3-4 stycken av dom är helt galet. Med NOLL buffert i form av breddspelare. Blir ju bra stämning med spelarna när dom förbjuds att representera landslag, något som förmodligen är bra för deras karriär.Manijock skrev: ↑2022-08-16 07:09:30 Bedrövligt faktiskt. Hur i helvete? Kan omöjligt komma som en överraskning. Det här är det jag menar! En juniorer ska aldrig ha en seniors plats i truppen. De ska spela sig in och peta de äldre spelarna. Undantag är väl typ Lekkerimäki. Vi har åt helvete för få vuxna. Ring Törngren och Bergfors!
Orkar fan inte älta detta något mer. Tvåårskontrakt - byt sedan.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Nu kan inte jag hålla mig längre heller, vafan pysslar ansvariga med igentligen just nu!! Snacka om att man underskattar allsvenskan som man beter sig just nu. Hade det saknats en back som man ville vänta med så visst, men nu saknas det hela 3 stycken varav 2 ska vara ledande backar! Lägg sedan till en av backarna som kommit in, enbart fått komma tillbaka på slentrian och bekant ansikte, inte pga att den har varit kanon i allsvenskan (falk). Och nu ska man börja gnälla över att våra duktiga juniorer försvinner, som man vetat om hela tiden........ Börjar bli galet orolig inför det här faktiskt.
-
Vilken skitsilly detta blev alltså.Jim Morrison skrev: ↑2022-08-16 08:37:21Det är som att KG nu fattat att en tongivande junior är iväg på landslagsuppdrag typ hela tiden samt försäsongsläger i NHL. Att då vara beroende av 3-4 stycken av dom är helt galet. Med NOLL buffert i form av breddspelare. Blir ju bra stämning med spelarna när dom förbjuds att representera landslag, något som förmodligen är bra för deras karriär.Manijock skrev: ↑2022-08-16 07:09:30 Bedrövligt faktiskt. Hur i helvete? Kan omöjligt komma som en överraskning. Det här är det jag menar! En juniorer ska aldrig ha en seniors plats i truppen. De ska spela sig in och peta de äldre spelarna. Undantag är väl typ Lekkerimäki. Vi har åt helvete för få vuxna. Ring Törngren och Bergfors!
Orkar fan inte älta detta något mer. Tvåårskontrakt - byt sedan.
I April var framtiden ljus. Trots degradering så kändes det riktigt bra med de framtidsvisioner som framfördes.
Nu känns alltid bara värre och värre för varje intervju K-G gör.