Mvildma skrev: ↑2022-08-11 23:48:03
Jag tror personligen att vi kan få se en ruggigt bra kedja med Lekki-Östlund-Öhgren.
Östlund kan garanterat ha minst lika bra utveckling som lill fimpen hade under sin andra säsong, och kemin vi såg mellan Holtz och Eklund finns det ännu mer av mellan dem 3 grabbarna.
Bara ett par backar, lite tålamod så jävlar vad vi åker sen!
Dem har inte sagt det rätt ut men allt pekar på att de inte kommer spela tillsammans. Vilket jag tycker är bra.
Östlund hade direkt kemi med Krüger-Brodin.
Och sen sa Fagervall inför första matchen att Lekki och Öhgren ska in i de kedjorna där juniorerna spelade igår.
Så förmodligen:
Söderlund-Rensfeldt-Lekkerimäki
Öhgren-Norman-Liss.
Tror det kommer bli kanon.
Jag tror personligen att vi kan få se en ruggigt bra kedja med Lekki-Östlund-Öhgren.
Östlund kan garanterat ha minst lika bra utveckling som lill fimpen hade under sin andra säsong, och kemin vi såg mellan Holtz och Eklund finns det ännu mer av mellan dem 3 grabbarna.
Dem har inte sagt det rätt ut men allt pekar på att de inte kommer spela tillsammans. Vilket jag tycker är bra.
Och sen sa Fagervall inför första matchen att Lekki och Öhgren ska in i de kedjorna där juniorerna spelade igår.
Så förmodligen:
Öhgren-Norman-Liss.
Jag skulle nog hellre se att man lirar JVM-spelarna tillsammans. Det är lättare att bygga upp kontinuitet i de övriga kedjorna och isf rulla mer primärt på 3 befintliga linor när grabbarna är iväg i vinter. Dvs när de är "borta" så är de borta. Annars måste man hålla på och formera om laget om de blir kallade på camper eller drar till JVM.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Rolv skrev: ↑2022-08-12 09:43:16
Bör inte gårdagens match och kommande uppställningar under säsongen diskuteras i andra trådar än den här?!
Vän av ordning så jo. Men matchen tycker jag diskuteras i matchtråden redan? Sillytråden kommer ju ofelbart alltid att innehålla diskussioner om uppställningar och dess resultat eftersom det är högst relevant för vilka lämpliga värvningar man kan spekulera kring?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Knickedick skrev: ↑2022-08-12 00:33:07
Med det sagt så vill jag addera att Victor Rask var på matchen idag. Var han bara där för att hälsa på Olle Liss??
NHL spelaren Victor Rask? Hehe ja den hade smakat. Han bor väl i Stockholm på somrarna och går in i valfritt SHL lag samt även Schweiz, så den kan vi nog skriva av.
Hoppas Noah Östlund fortsätter i denna fina form. Varför är inte Noah Östlund med i JVM? Det känns ju inte som att de har överdrivet många bra forwards i svenska laget men bra för DIF. Dessa fyra juniorer i DIF som var med och var dominanta i u18 vm senast känns väldigt intressanta och jag hoppas man fortsätter ge dem mycket förtroende.
Senast redigerad av klintan85 den 2022-08-12 10:55:10, redigerad totalt 1 gånger.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
klintan85 skrev: ↑2022-08-12 10:48:10
Hoppas Noah Östlund fortsätter i denna fina form. Varför är inte Noah Östlund med i JVM? Det känns ju inte som att de har överdrivet många bra forwards i svenska laget men bra för DIF.
Detta är 02/03ornas JVM, bara fördröjt.
Att vi ändå har 04or som Lekkerimäki och Öhgren med som utespelare handlar snarare om hur exceptionella de är kombinerat med avhopp (de är dessutom de enda 04orna i truppen).
Östlund har dessutom en liten bit kvar utvecklingsmässigt och fysiskt men jag tror att han har goda chanser till vinterns JVM.
Hoppas Noah Östlund fortsätter i denna fina form. Varför är inte Noah Östlund med i JVM? Det känns ju inte som att de har överdrivet många bra forwards i svenska laget men bra för DIF.
Att vi ändå har 04or som Lekkerimäki och Öhgren med som utespelare handlar snarare om hur exceptionella de är kombinerat med avhopp.
Östlund har dessutom en liten bit kvar utvecklingsmässigt och fysiskt men jag tror att han har goda chanser till vinterns JVM.
Jo men jag tycker nog ändå att han skulle platsa i detta svenska jvm för som sagt så har de inte jättebra forwards det är mest backar och målvakter som är bra i detta lag.
-Rolle Stoltz
Att vi ändå har 04or som Lekkerimäki och Öhgren med som utespelare handlar snarare om hur exceptionella de är kombinerat med avhopp.
Jo men jag tycker nog ändå att han skulle platsa i detta svenska jvm för som sagt så har de inte jättebra forwards det är mest backar och målvakter som är bra i detta lag.
Absolut men det faller ju sig naturligt att man plockar in ersättare i första hand. En rightad vinge i form av Lekkerimäki och en vänster i form av Öhgren istället för ytterligare en center som man inte hade brist på i juniorkronorna.
Trodde att det var helt klart att alla juniorer stannar?
” Djurgården hoppas och tror att klubben får behålla samtliga fyra spelarna under sin kamp i Hockeyallsvenskan för att ta sig tillbaka till SHL. När Noah Östlund, 18, skrev på ett rookiekontrakt med Buffalo gjordes det också klart att han ska spela i Djurgården i minst en säsong till. JVM-forwarden Jonathan Lekkerimäki har ännu inte skrivit på för Vancouver och ser därför ut att bli kvar i Stockholm en säsong till.
Djurgården jobbar på att få behålla även Calle Odelius och Liam Öhgren och tror att det blir så.
– Det är det vi har fått. Vad gäller Noah så har vi ett undertecknat avtal och det förväntas ske med de andra två inom kort också, säger Djurgårdens sportchef K-G Stoppel till HockeyNews.se.”
Sjukt dåligt att gå in i säsongen med 12 forwards där vi inte ens vet om Öhgren stannar.
Det blir intressant att följa Galadja i fortsättningen nu för han gav ju inget tryckt intryck i första matchen men kommer nog bara bli bättre och bättre hoppas jag. Fredrik Forsberg kan nog bli nyttig under denna säsong med sin snabbhet, han var ju inte tillräckligt bra för SHL men här kan han nog få mer fördel av sin snabbhet.
-Rolle Stoltz
Knickedick skrev: ↑2022-08-12 00:33:07
Med det sagt så vill jag addera att Victor Rask var på matchen idag. Var han bara där för att hälsa på Olle Liss??
NHL spelaren Victor Rask? Hehe ja den hade smakat. Han bor väl i Stockholm på somrarna och går in i valfritt SHL lag samt även Schweiz, så den kan vi nog skriva av.
Självklart gör han det! Men vem vet, han kanske vill vara i Stockholm?
Syrran hans spelar väl för oss??
Han är dessutom kompis med Liss.
Nä självklart önsketänkande från min sida…. men jag gillar ändå tanken
Så förmodligen:
Öhgren-Norman-Liss.
Tycker det är synd att inte jr kedjan får spela ihop. Om Fagervall har dom planerna. Åtminstone bör Östlund gå center.
Det innebär då att vi har fyra ruggigt bra centrar. Kan vi värva en eller två fw så har vi fyra producerade kedjor. Löjligt bra. Och det skulle inte kosta speciellt mycket att hamna i det läget heller.
Tycker det är ett enormt mervärde att spela Östlund som center istället för Berglund.
Efter igår kan väl inte den mest envisa hävda att den sistnämnda är i närheten av dom fyra övriga.
Men jag tror tyvärr det kommer fogas in till i stort sett vilket pris som helst. .
Men men. Fagervall kommer avgå innan vi går upp. Trist att behöva sitta och vänta på det.
Nattuggla_ skrev: ↑2022-08-12 13:10:37
Trodde att det var helt klart att alla juniorer stannar?
” Djurgården hoppas och tror att klubben får behålla samtliga fyra spelarna under sin kamp i Hockeyallsvenskan för att ta sig tillbaka till SHL. När Noah Östlund, 18, skrev på ett rookiekontrakt med Buffalo gjordes det också klart att han ska spela i Djurgården i minst en säsong till. JVM-forwarden Jonathan Lekkerimäki har ännu inte skrivit på för Vancouver och ser därför ut att bli kvar i Stockholm en säsong till.
Djurgården jobbar på att få behålla även Calle Odelius och Liam Öhgren och tror att det blir så.
– Det är det vi har fått. Vad gäller Noah så har vi ett undertecknat avtal och det förväntas ske med de andra två inom kort också, säger Djurgårdens sportchef K-G Stoppel till HockeyNews.se.”
Sjukt dåligt att gå in i säsongen med 12 forwards där vi inte ens vet om Öhgren stannar.
KG sänder ocå ut oklara signaler nät han oansvarigt väljer (!) att gå med 12...han letar karaktär, rätt sådan. Och det kommer finnas betydligt mindre av dom senaste. Och ännu mindre exkat då vi kommer att få skador.
Om kg tycker att j 20 ska ersätta våra bortfall i åtminstone halva säsongen tycker jag han ska stå för det och säga det. Man vill ju inte höra att nu är marknaden si eller så, vi kunde inte veta att vi skulle få skador på han och just nu osv osv
Så förmodligen:
Öhgren-Norman-Liss.
Tråkigt ändå då jag tror dem hade kunnat spela bättre än att separera dem eftersom dem spelade ju mycket tillsammans.