Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Praetori »

klintan85 skrev: 2022-08-10 10:02:44 Tänk om man fått behålla Tomas Johansson istället för Jocke som sportchef för det var när Tomas försvann som allt börja dala för jocke. Jag tror många DIF spelar hade valt att komma hem om Tomas hade varit sportchef istället. Tomas gick väl för att han tyckte att DIF gick helt fel väg. Redan där skulle det ju ha varit en varningsklocka om Jockes och styrelsens dåliga jobb.
Tycker att vi hade en väldigt bra VD i Jenny som stod för kontinuitet och rätt anda i föreningen. Vi var ändå i Final 2019. Allting började gå utför i samband med att hon försvann och glappet i att Kraft kom in först ett halvår senare i slutet på 2020 gjorde knappast saken bättre.
Det säger ju sig självt att personer inom organisationen måste suttit på extra stolar över laguppbyggnadsdelen, försäsong och hela hösten 2020 innan Kraft kom in och det behövs egentligen inte mycket mer än så för att en anda/företagskultur skall börja krackelera.

Resultaten den efterföljande våren 21 var ju total katastrof och sedan försvann både Robban, Hank och på sätt och vis även Josefson som enda riktigt starka kulturbärare och föregångsman.
Vi försökte värva oss ur problemen med "namn" som Videll, Sörensen mfl men utan kemi är det som att sminka en gris som vet att den är på väg till slakt.

VD-byten, organisatoriska förändringar, spelarbyten, tränarbyten mm är lätt att skrika efter men tittar man på föreningens fall från finalåret 2019 så är just antalet förändringar och bristen på kontinuitet en bidragande faktor. OnT kopplat till detta ovan så tror jag det som andra tidigare nämnt är viktigare att KG värvar "rätt" spelare än att de är "bra på pappret" och att vi får kontinuitet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-3.0 »

Praetori skrev: 2022-08-10 10:30:27
klintan85 skrev: 2022-08-10 10:02:44 Tänk om man fått behålla Tomas Johansson istället för Jocke som sportchef för det var när Tomas försvann som allt börja dala för jocke. Jag tror många DIF spelar hade valt att komma hem om Tomas hade varit sportchef istället. Tomas gick väl för att han tyckte att DIF gick helt fel väg. Redan där skulle det ju ha varit en varningsklocka om Jockes och styrelsens dåliga jobb.
Tycker att vi hade en väldigt bra VD i Jenny som stod för kontinuitet och rätt anda i föreningen. Vi var ändå i Final 2019. Allting började gå utför i samband med att hon försvann och glappet i att Kraft kom in först ett halvår senare i slutet på 2020 gjorde knappast saken bättre.
Det säger ju sig självt att personer inom organisationen måste suttit på extra stolar över laguppbyggnadsdelen, försäsong och hela hösten 2020 innan Kraft kom in och det behövs egentligen inte mycket mer än så för att en anda/företagskultur skall börja krackelera.

Resultaten den efterföljande våren 21 var ju total katastrof och sedan försvann både Robban, Hank och på sätt och vis även Josefson som enda riktigt starka kulturbärare och föregångsman.
Vi försökte värva oss ur problemen med "namn" som Videll, Sörensen mfl men utan kemi är det som att sminka en gris som vet att den är på väg till slakt.

VD-byten, organisatoriska förändringar, spelarbyten, tränarbyten mm är lätt att skrika efter men tittar man på föreningens fall från finalåret 2019 så är just antalet förändringar och bristen på kontinuitet en bidragande faktor. OnT kopplat till detta ovan så tror jag det som andra tidigare nämnt är viktigare att KG värvar "rätt" spelare än att de är "bra på pappret" och att vi får kontinuitet.
Det absolut och övergripande sämsta var att Kaarel lyckades klamra sig kvar i 10 år drygt som ordförande en totalt tondöv och i mångt mycket inkompetent person på fel position och jag ber till alla gudar att vår nuvarande ordförande har noll likhet med Kaarel
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Bortsett från den lilla detaljen att Leksand faktiskt spelar i högsta serien nästa år så har väl inte Leksands prestation, sett över de senaste åren, varit direkt överlägsen gamla fina Djurgårdens? Speciellt inte sett till price/performance.
Senast redigerad av DRC den 2022-08-10 16:55:53, redigerad totalt 1 gånger.
Djurgårdseken

Inlägg av Djurgårdseken »

Hur tänker du KG kring att plocka in ett antal nya fw under säsongen. Det som är den viktigaste egenskapen dig själv, lär det finnas kraftigt mycket mindre av under säsongen att ""bara hämta hem"" lagom till vi får skador mm.
Tänker att dom med den "extremt viktiga karaktären" sitter på kontrakt eller kommer att kontrakteras INNAN säsongen börjar.
Kg, finns det mer eller mindre spelare just nu med det du efterfrågar jämfört med mitt under brinnande sösong?
Är det då helt ärligt att säga att du vill ha rätt karaktär när du Uppenbart är villig att skjuta från höften med förmodligen 2-4 spelare mitt under säsong?
Går du för "rätt karaktär" framåt ocå? Oavsett om spelaren i fråga är tveksam rent talagmässigt. (Berglund/Falk)
Fredrik Claessons Järnkamimer
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

Tycker att ni gör ett bra jobb/ håller tråden levande :D

Som ngr vart inne på, DIF hockey är inte på topp. Hela föreningen, ink supportrar måste revidera vart vi är 22/23.

Hockey allsvenskan, ekonomi osv osv.

Sluta gnälla. Var positiva. KG har varit "öppen". Ge han och Co till jul/nyår. Innan vi börjar "kritisera dem".

Vore kul om det var mer Silly, formationer, stöttning etc etc.
Zpy65

Inlägg av Zpy65 »

Hallå igen,
Men för helvetet, sluta tracka nu, på våran sportchef,
Vi kommer att få ett bra lag, faan ge er,
Alltid oavsett Djurgården
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Högst oklart.

Så hur går backjakten?
– Det är svårt att säga. Vi tittar i det breda perspektivet och så försöker vi hela tiden smalna av. Men det beror hela tiden var man får första nappet hur man tar vidare det andra. Vi hoppas kunna få någon på plats i närtid, för det gör det lite lättare att ta sig vidare, säger Stoppel till HockeyNews.se.

https://hockeynews.se./articles/25350/
Djurgårdseken

Nattuggla_ skrev: 2022-08-10 17:22:43 Högst oklart.

Så hur går backjakten?
– Det är svårt att säga. Vi tittar i det breda perspektivet och så försöker vi hela tiden smalna av. Men det beror hela tiden var man får första nappet hur man tar vidare det andra. Vi hoppas kunna få någon på plats i närtid, för det gör det lite lättare att ta sig vidare, säger Stoppel till HockeyNews.se.

https://hockeynews.se./articles/25350/
Precis. Från att två bra backar ska in till att en kanske (!) hinner komma innan mitten/slutet på oktober.
Och kg är klart nöjd med att köra ytterligare 2-3 juniorer i början (till mitten?) av säsongen beroende på hur många skador vi får. Bra då vet vi det.

Man hör hur konkurrenterna skrattar ända till Stockholm.
Uselt jobb men backsidan. Och det, Osten Östlund, tänker jag tycka så länge KG inte förändrar den bilden.
Lägger man till beslutet med 12 fw och satsa på en tränare som bevisat sig sämst när det gäller, i närtid i DIF, ja då går både förhoppningar och förtroende ner.
"- Det ska väl bli jäkligt svårt att slå oss över fyra matcher"
KG stoppel innan 4-0 förlusten i matcher i kvalserien 2022.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Elpriser, matpriser, boräntor, bränslepriser, kommande lågkonjuktur, klimatkris, krig i Ukraina….

…och Djurgårns backsida.

Grejen är väl att folk tror att precis ALLA toppbackar vill spela i HA med DIF. Så är det inte. Vi får försöka ta smulorna från bordet när SHL,KHL,Schweiz, Finland mfl har ätit.

Klart KG trott på någon av Claesson eller Gustafsson men de valde något annat.

Bättre att vi får in det bästa vi kan få istället för att panikvärva skit som förstör mer än bidrar. Jag tror definitivt att laget ska klara topp 10.

Jag är inte bekväm med situationen men har 100 gånger hellre Kurt-Georg än Jocke på posten.
Djurgårdseken

Zpy65 skrev: 2022-08-10 17:07:23 Hallå igen,
Absolut. Vi kan låtsas att allt går smidigt och är bra. Inget att oroa sig för! Och är det ändå inte bra. Så ska vi abslout inte kritisera den ansvariga. Visst? Lite så det fungerar i landet idag. Tänk om han blir kränkt. Och då blir någon kränkt på dess vägnar....
Hoppas det känns bättre? Jag är fortfarande inte helt övertygad om att låtsas att allt är bra kommer lösa det...
Djurgårdseken

Espen, om du är nöjd med topp 10. Okej det ska ingen ta ifrån dig. Många andra här har kanske lite högre ambitioner än så. Vi ska upp och det är KG j*vla jobb att lösa bästa laget. Han är sportchef i DIF , det berör väldigt många.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Djurgårdseken skrev: 2022-08-11 05:13:13
Zpy65 skrev: 2022-08-10 17:07:23 Hallå igen,
Absolut. Vi kan låtsas att allt går smidigt och är bra. Inget att oroa sig för! Och är det ändå inte bra. Så ska vi abslout inte kritisera den ansvariga. Visst? Lite så det fungerar i landet idag. Tänk om han blir kränkt. Och då blir någon kränkt på dess vägnar....
Hoppas det känns bättre? Jag är fortfarande inte helt övertygad om att låtsas att allt är bra kommer lösa det...
Det är väl en hygglig skillnad mellan någon som nyss tillträtt som sportchef i DIF och vars lagbygge inte spelat en enda match än så länge, jämfört politiker som styrt landet flera mandatperioder?

Hur kan man såga någon när man inte sett facit än? Innan vi ens spelat några matcher?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Djurgårdseken skrev: 2022-08-11 05:13:13 Tänk om han blir kränkt. Och då blir någon kränkt på dess vägnar....

Och vissa blir kränkta över att vi inte chans-värvar skrytnamn på backsidan, för pengar som inte finns
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

Hockey är en lagsport som ställer höga krav på samförstånd, synergier och intuitiv förmåga i det offensiva och defensiva spelet. I en modern hockey där de största utmaningarna ligger i att inte förlora puck i jobbiga lägen krävs att ovanstående kravställningar uppfylls. En tuff uppgift när backsidan ser ut som den gör.

Men problemet som jag ser det är att vi går in i försäsongen med en back som vi vet på en allsvensk nivå kan leverera ett bra offensivt spel. Vi skulle tidigare fokuserat på skickligare backar med puck och då menar jag inte att vi skulle fyllt backsidan i maj/juni för jag är helt och hållet införstådd i att det mesta blivit förskjutet i år och det finns fortfarande skickliga spelare som är möjliga att få in som väntar på andra alternativ. Men däremot hade man kunnat struntat i en värvning av Alexander Falk till exempel och tagit in två av följande:
Erik Flood
Gustav Bouramman
Kim Johansson
Albert Lyckåsen
Johannes Johannesen
August Berg
Colby Sissons
Alexander Lindelöf

Samtliga spelare hade varit fullt rimliga att få in och hade breddat vår backsida i kompetenser och kvar hade "bara" två topplatser varit vakanta. Johannes Johannesen och Colby Sissons exempelvis hade dock kunnat vara en av våta toppbackar på den här nivån.

Så resonemanget med att det är svårt att hitta bra backar och man måste vänta köper jag inte. De fanns där, om man fokuserat annorlunda, tidigare.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Lee Harvey Oswald skrev: 2022-08-11 08:35:22
Djurgårdseken skrev: 2022-08-11 05:13:13 Tänk om han blir kränkt. Och då blir någon kränkt på dess vägnar....

Och vissa blir kränkta över att vi inte chans-värvar skrytnamn på backsidan, för pengar som inte finns
Majoriteten av oss i den här tråden har gett rimliga alternativ som inte är några ”skrytnamn” på pappret, men som hade gett en trygghet och vissa av dem hade kunnat gå in som Topp-4 backar beroende på vem de hade fått bredvid sig.
Se John Terrys inlägg ovan.

Problemet är att K-G känns lika vilsen i Hockeyallsvenskan som en säl hade gjort Vättern.
Han har inte koll på allsvensk bredd eller för den delen allsvenska backar med utvecklingspotential.

Dessutom kan vi skippa snacket med att pengar inte finns. För även om Reideborn, Claesson och EG älskar Djurgården så hade de inte spelat gratis.
Låst