Nah. Det håller jag inte med om. Blivit sämre o sämre, självklart delvis beroende på skador. Och han har ju inte direkt kommit starkare ur dom.
Men visst, han får gärna försöka konkurrera med den nya amerikanska mv vi tagit in. I nov dec ?
Jag har lite svårt att se schilling som vår toppback. Efter att ha börjat bra blev han sämre ju längre säsongen gick. Ser hellre andra backar med mer offensiv spets som lyfter dom enorma summorna han skulle lyfta i DIF. Men det är såklart ett önsketänkande med KG vid rodret.
Jag gissar att ni som tror att schilling är värd en topplön och kommer vara en gigant för oss i vinter, kommer ångra er, förmodligen före nyår.
Han är inte värd dom pengarna.
Lägg pengarna på två offensiva topp backar. Vi har mellanmjölks brukare så det räcker och blir över. Utfyllnaden som ska in bör istället vara den defensivt lagda. Någon av alla dessa tveksamma backar borde ju sannolikt lyfta sig något och då är ytterligare en offensiv topp back det vi behöver. Inte en. Två.
Ja litar heller inte helt på att Östergötland kommer bli en hit direkt.
Sen saknar jag helt diskussionen kring att TA IN MINST EN FW TILL . Gärna två. Att det inte arbetas hårt på att åtminstone en 13e fw säger oxå en hel del om hur begränsad KG är när det kommer till att bygga ett lag. Trots stora medel för att lösa det.
Allt är inte sannerligen inte guld och gröna skogar.