Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Djurgårdseken

Inlägg av Djurgårdseken »

klintan85 skrev: 2022-08-08 15:03:28 Hur är det med Svedberg är han helt avskriven för han skulle vara perfekt förstamålvakt om han är frisk.
Nah. Det håller jag inte med om. Blivit sämre o sämre, självklart delvis beroende på skador. Och han har ju inte direkt kommit starkare ur dom.
Men visst, han får gärna försöka konkurrera med den nya amerikanska mv vi tagit in. I nov dec ?

Jag har lite svårt att se schilling som vår toppback. Efter att ha börjat bra blev han sämre ju längre säsongen gick. Ser hellre andra backar med mer offensiv spets som lyfter dom enorma summorna han skulle lyfta i DIF. Men det är såklart ett önsketänkande med KG vid rodret.
Jag gissar att ni som tror att schilling är värd en topplön och kommer vara en gigant för oss i vinter, kommer ångra er, förmodligen före nyår.
Han är inte värd dom pengarna.
Lägg pengarna på två offensiva topp backar. Vi har mellanmjölks brukare så det räcker och blir över. Utfyllnaden som ska in bör istället vara den defensivt lagda. Någon av alla dessa tveksamma backar borde ju sannolikt lyfta sig något och då är ytterligare en offensiv topp back det vi behöver. Inte en. Två.
Ja litar heller inte helt på att Östergötland kommer bli en hit direkt.

Sen saknar jag helt diskussionen kring att TA IN MINST EN FW TILL . Gärna två. Att det inte arbetas hårt på att åtminstone en 13e fw säger oxå en hel del om hur begränsad KG är när det kommer till att bygga ett lag. Trots stora medel för att lösa det.
Allt är inte sannerligen inte guld och gröna skogar.
Fredrik Claessons Järnkamimer
Användarvisningsbild
DRC
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DRC »

DIF_Soldier skrev: 2022-08-08 10:51:51 Det är tydligt att alldeles för många inom organisationen har fått behålla sina jobb. Det borde givetvis ha skett en total utrensning efter ett andra misslyckande på 10 år. Dra roten ur så att säga. Nu har fanskapen fått sola och ha det bra, dags för resultat, annars börjar vi välta bord tycker jag.

Släng glassen nu KG, börja jobba!
Vad menar du ens med ovan?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Det kommer att bli målrika matcher på Hovet i höst. Förmodligen lär vi göra flest mål i ligan samtidigt som vi kanske släpper till mest också, som vanligt.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Djurgårdseken skrev: 2022-08-08 15:38:47
klintan85 skrev: 2022-08-08 15:03:28 Hur är det med Svedberg är han helt avskriven för han skulle vara perfekt förstamålvakt om han är frisk.
Nah. Det håller jag inte med om. Blivit sämre o sämre, självklart delvis beroende på skador. Och han har ju inte direkt kommit starkare ur dom.
Men visst, han får gärna försöka konkurrera med den nya amerikanska mv vi tagit in. I nov dec ?

Jag har lite svårt att se schilling som vår toppback. Efter att ha börjat bra blev han sämre ju längre säsongen gick. Ser hellre andra backar med mer offensiv spets som lyfter dom enorma summorna han skulle lyfta i DIF. Men det är såklart ett önsketänkande med KG vid rodret.
Jag gissar att ni som tror att schilling är värd en topplön och kommer vara en gigant för oss i vinter, kommer ångra er, förmodligen före nyår.
Han är inte värd dom pengarna.
Lägg pengarna på två offensiva topp backar. Vi har mellanmjölks brukare så det räcker och blir över. Utfyllnaden som ska in bör istället vara den defensivt lagda. Någon av alla dessa tveksamma backar borde ju sannolikt lyfta sig något och då är ytterligare en offensiv topp back det vi behöver. Inte en. Två.
Ja litar heller inte helt på att Östergötland kommer bli en hit direkt.

Sen saknar jag helt diskussionen kring att TA IN MINST EN FW TILL . Gärna två. Att det inte arbetas hårt på att åtminstone en 13e fw säger oxå en hel del om hur begränsad KG är när det kommer till att bygga ett lag. Trots stora medel för att lösa det.
Allt är inte sannerligen inte guld och gröna skogar.
Även fast Svedberg har blivit lite sämre de senaste åren så skulle det vara härligt med en målvakt med lite erfarenhet i från stora matcher som inte blir nervös om det börjar gå dåligt. Med dessa backar behöver man nog en målvakt som har stor erfarenhet och ett lugn.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Viktor Persson klar för Pelicans.

En till intressant spelare som antigen väljer annat eller valts bort av oss, om ryktet stämde att K-G varit där.

Vilken parodi det här kommer bli altså. En till höst med ständigt magont för att ytterligare en sportchef inte kan göra sitt jävla jobb.
Difjs

Inlägg av Difjs »

Nattuggla_ skrev: 2022-08-09 11:57:16 Viktor Persson klar för Pelicans.

En till intressant spelare som antigen väljer annat eller valts bort av oss, om ryktet stämde att K-G varit där.

Vilken parodi det här kommer bli altså. En till höst med ständigt magont för att ytterligare en sportchef inte kan göra sitt jävla jobb.
Lugn bara lugn!
Vi ska ju ha tålamod!
Vi inväntar ju rätt karaktär och spelar typ…
Oroväckande är bara förnamnet

Såg nu att Stefan Elliot som det skrivits lite här inne om ryktas till tjeckiska ligan.
Det gjorde ju också Janis Jaks, kanske talar för oss att jaks väljer oss om nu det är samma tjeckiska lag som tar Elliot som varit på Jaks?
Donkels-3.0

Inlägg av Donkels-3.0 »

Förstår inte vitsen med att köra reservlag/decimerat lag i dom närmsta träningsmatcherna nä nu får fan i mig KG steppa upp själv avslutade jag min semester förra vecka och det förväntar jag mig också att ledande personer inom Djurgården hockey också gjort
GULD

Inlägg av GULD »

KG. Hallå hallå hallå
nya ramsan !
The DIF ONE
Praetori

Inlägg av Praetori »

Nattuggla_ skrev: 2022-08-09 11:57:16 Viktor Persson klar för Pelicans.

Den var lite synd men det är väl troligtvis så att vi inte var intressanta. Svenska spelare kan ju komma med vissa motviljor för vissa lag.

Men att man hintat om att inget händer denna vecka borde ju ändå betyda att man faktiskt väntar på besked från någon hyggligt bra. Annars borde vi redan sett minst en utfyllnadsvärvning på backsidan.
Senast redigerad av Praetori den 2022-08-09 14:47:53, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Ne, gillar inte alls denna delen av sillyn, när K-G tvingas anstränga sig.
Då finns det betydligt bättre sportchefer där ute.
Tror många, mig själv inkluderat, var lite snabba att ösa beröm över honom.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Nattuggla_ skrev: 2022-08-09 14:47:13 Ne, gillar inte alls denna delen av sillyn, när K-G tvingas anstränga sig.
Det är väl lite väl snabbt att ta fram sågen nu också?
Vi är långt ifrån det enda Allsvenska laget som står med en än så länge smal trupp. Vi tillhör andrasorteringsligan i Svensk hockey just nu.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
GULD

Inlägg av GULD »

Praetori skrev: 2022-08-09 14:52:51
Nattuggla_ skrev: 2022-08-09 14:47:13 Ne, gillar inte alls denna delen av sillyn, när K-G tvingas anstränga sig.
Det är väl lite väl snabbt att ta fram sågen nu också?
Vi är långt ifrån det enda Allsvenska laget som står med en än så länge smal trupp. Vi tillhör andrasorteringsligan i Svensk hockey just nu.
Vi är huvudstaden för helvete samtliga SKA sätta stora sågen till. om han strular bort det här
När så många duktiga FW och C är här
KG Ska ha klubben s största krav i historien på sej att ro iland det här punkt slut !!!!!!!!!!!
The DIF ONE
daaviid

Inlägg av daaviid »

Det är ju uppenbart att flertalet skribenter här inne behöver ta ett sabbatsår från hockeyn. Kom igen nu, gör det. :idea:
Användarvisningsbild
Rudi

Inlägg av Rudi »

Nej, nu börjar det snart bli dags för Kurt-Georg att avgå, va?
Djurgårdseken

Inlägg av Djurgårdseken »

Fan vad glad man blir !! Människor men lite ärlighet och självrannsakan 😁👍🏻 underbart.

Min tanke kring fw sidan och KG;
Är han verkligen fine med att vi med hyfsat stor sannolikhet kommer att spela med ett halvt juniorlag under 10-15 omgångar?
Tänker KG att det är i slutspelet vi ska vara bäst. Och att första tredjedelen/ halvan av serien är mindre viktig? Det är bara ställa om...
Att inte värva in TVÅ fw till är bara så uselt. Vi kommer ha osäkerheten ständigt hängande över oss med skador. Vi har Östlund som stort frågetecken om han kommer att klara av HA/seniorhockey redan denna säsong ( eller åtminstone fram till jul).
Han är en grym talang och det kommer. Men i år ?
Vi har Nilsson, vi har Berglund. Som behöver spela på sin absoluta toppnivå varje match för att ens klara av att göra sitt jobb/roll. ( Noll noll )

Har kg verkligen en lista på tillgängliga (bra) spelare precis lagom till att våra går sönder. För tänka sig! Spelare kommer skada sig. Vem kunde ana ?
Och vilka i j 20 är så bra att de klarar av HA redan nu ?
Nej . Det är så mycket som talar för att det är direkt vansinnigt att gå in i denna säsong med ynka 12 fw.
Fredrik Claessons Järnkamimer
Låst