DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av Praetori »

Mattias_87 skrev: 2022-07-23 20:26:26 Man tittar på tabellen i Allsvenskan och blir ändå lite avundsjuk. En kamp mellan de tre största städerna. Önskar hockeyn kunde vara så.
2xStockholm, Uppsala och Södertälje är inte fy skam.
Släng in Västerås och Norrköping inom bortarese-avstånd så är det inte så illa.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

DIF Fotboll

Inlägg av Mattias_87 »

Praetori skrev: 2022-07-23 21:02:502xStockholm, Uppsala och Södertälje är inte fy skam.
Släng in Västerås och Norrköping inom bortarese-avstånd så är det inte så illa.
Nu syftade jag på att dessa lag har guldchans och tillhör toppen i Sverige.
Avskaffa tre mot tre.
Praetori

DIF Fotboll

Inlägg av Praetori »

Fotbollen känns fan mer deprimerande än hockeyn när det kommer till spelarövergångar. Vi gnäller över NHL men vårat eget kära fotbollslag är som nåt gammalt Malmskillnadsgatan-luder som måste släppa till varje gång det kommer en sluskig snubbe från kontinenten med en tillräckligt stor plånbok. Och det kan gälla tongivande spelare mitt i säsongen.
Missförstå mig rätt. Hien har gjort det grymt bra och förtjänar en chans ute i Europa men det är tajmingen mitt i säsongen som känns rutten.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori

DIF Fotboll

Inlägg av Praetori »

Hien är en sån jävla kung (apropå onödigt bra backar).
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Fin bortamatch igen, DIF gör många saker bra nu.
Sedan är motståndet blekt, varken Räjka eller Strepsil känns tillräckligt bra för att ens få kvala till Europa

Två saker som inte är så bra i DIF och kanske kommer kosta när vi ställs mot bättre motstånd.
Bengtssons felmarginal i sitt passningsspel, väldigt mycket går på chans där

WZ insparkar, 100% till fel adress, vi ger bort bollen varje gång vi tvingas till inspark.
Vi måste gå ner och möta upp och spela upp bollen inom laget, iaf ibland, som omväxling
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori

DIF Fotboll

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev: 2022-08-04 21:16:34 Fin bortamatch igen, DIF gör många saker bra nu.
Sedan är motståndet blekt, varken Räjka eller Strepsil känns tillräckligt bra för att ens få kvala till Europa

Två saker som inte är så bra i DIF och kanske kommer kosta när vi ställs mot bättre motstånd.
Bengtssons felmarginal i sitt passningsspel, väldigt mycket går på chans där

WZ insparkar, 100% till fel adress, vi ger bort bollen varje gång vi tvingas till inspark.
Vi måste gå ner och möta upp och spela upp bollen inom laget, iaf ibland, som omväxling
+1 Schüller är lite för osynlig för startelvan och högersidan i försvaret skulle vara ett strimlat korthus utan Hien som korsett.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

DIF Fotboll

Var bara en tidsfråga, ganska väntat att det kom ett poängtapp idag.
Banda som startpelare är aldrig bra, Haris ovanligt trög idag och Schüller fortsatt stabbig och en rejäl temposänkare i sitt ständiga alibipassande.
2:a halvlek bara försvann ut i ingenting, otroligt taffligt

Jävligt typiskt att vi inte tar 3p nu när både aik och mff torskade
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori

DIF Fotboll

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev: 2022-08-07 18:31:27 Var bara en tidsfråga, ganska väntat att det kom ett poängtapp idag.
Banda som startpelare är aldrig bra, Haris ovanligt trög idag och Schüller fortsatt stabbig och en rejäl temposänkare i sitt ständiga alibipassande.

Och vraken fick rejäl utdelning.
Jag vidhåller att de är vår största konkurrent om guldet i år. Offensivt är det som gäller 2022.
Oden bli nådig över beslutet att att vila spelare om det inte går vägen på torsdag eller Playoff, för jag kommer inte att vara det.
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

DIF Fotboll

Inlägg av Donkels-3.0 »

Praetori skrev: 2022-08-07 22:20:19
Lee Harvey Oswald skrev: 2022-08-07 18:31:27 Var bara en tidsfråga, ganska väntat att det kom ett poängtapp idag.

Jag vidhåller att de är vår största konkurrent om guldet i år. Offensivt är det som gäller 2022.
Oden bli nådig över beslutet att att vila spelare om det inte går vägen på torsdag eller Playoff, för jag kommer inte att vara det.
Ja mot amatörerna från Sundsvall ska tilläggas och vill minnas att dom torskade borta mot Värnamo endast råtta om vi ska räkna in dom i guldstriden som gått ifrån där med 3 poäng och det endast efter att mutkolven Thihihi klivit in i handlingen
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

DIF Fotboll

Donkels-3.0 skrev: 2022-08-08 07:02:29
Praetori skrev: 2022-08-07 22:20:19

Ja mot amatörerna från Sundsvall ska tilläggas och vill minnas att dom torskade borta mot Värnamo endast råtta om vi ska räkna in dom i guldstriden som gått ifrån där med 3 poäng och det endast efter att mutkolven Thihihi klivit in i handlingen
Jag är inte konspiratoriskt lagd, men även jag har min gräns.
Det var genant att se Tihi-pojken så uppenbart ge bort bollen....och två gånger dessutom :evil:
Praetori

DIF Fotboll

Inlägg av Praetori »

Så...jävla...enkelt.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

DIF Fotboll

Ja, en match kvar förvisso, meeen...
Detta är nog historiskt, att i match efter i ECL spelet hålla en så hög koncentrationsnivå och att sätta lägena som dyker upp.
Imponerande lagmaskin, verkligen!

Edvardsens 1-0 är det XBOX-klass på, det komiska är att han gjorde likadan för ett år sedan, mot DIF :) .
Så otroligt iskallt att uppfatta läget och smeka in den
Praetori

DIF Fotboll

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev: 2022-08-17 20:19:12 Ja, en match kvar förvisso, meeen...
Detta är nog historiskt, att i match efter i ECL spelet hålla en så hög koncentrationsnivå och att sätta lägena som dyker upp.
Imponerande lagmaskin, verkligen!

Edvardsens 1-0 är det XBOX-klass på, det komiska är att han gjorde likadan för ett år sedan, mot DIF :) .
Så otroligt iskallt att uppfatta läget och smeka in den
Det sjuka är att det är förhållandevis tidigt på säsongen och att samspelet lär bli ännu bättre vart det lider.
Motståndarna är ändå ett lag som frekventerat CL det senaste decenniet och torde därmed vara det bästa lag vi mött på ett tag. Ja Tele2s konstgräs osv men 3-0 är ett sjukt bra resultat att ta med sig i returen.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

DIF Fotboll

Danielsson är ungefär hälften så bra som under 2019

Dagens startelva skulle på sin höjd vara ett mittenlag i Allsvenskan, saknas både kreativitet, tyngd och spets.
Kändes lika givet som mot Värnamo att det skulle bli poängtapp/förlust här

Vi går verkligen all in i Europaspelet och energin räcker inte för att ta SM-guld.
Känner mig kluven, det är kul med Europa, men inte på bekostnad att Bajen vinner, som det lär bli nu
Användarvisningsbild
Vikas

DIF Fotboll

Inlägg av Vikas »

Känns som vi vaskar den här matchen från början.
Skriv svar