Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg
Har vi något ”rykte” gällande toppbackarna? Nu när sthlms-kopplingen är borta, vad ska vi förvänta oss? Har vi försökt på någon annan ”utomstående” back?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
-
Inget rykte gällande spets vad jag vet, antar att Viktor Persson, som det ryktas om, är tänkt till den sista positionen.
https://www.eliteprospects.com/player/3 ... or-persson
Vi är ute efter Shilling
Vi har även varit på Linus Högberg men han verkar ska signa nytt i Ahl
https://hockeynews.se/articles/25264/
-
"Djurgården kommer troligen att värva utländska backar för att fylla luckorna i defensiven.Difjs skrev: ↑2022-08-02 09:03:25 Vi är ute efter Shilling
– Kvalitativt är det nog mest importer som finns tillgängliga om det inte skulle dyka upp något (svenskt) i elfte timmen. Vi tittar ganska brett. Det viktigaste vi känner är att vi får med karaktärsdragen, att det är spelare som inte har avvikande beteende utan är vana att träna och tävla."
Låter både positivt och lite oroande. Kan inte bestämma mig.
Skönt att han verkar vara noggrann, men här hoppas jag verkligen vi löser Schilling, det är en back vi känner till och kan.
Ja det hade fint med Shilling, bara inte någon av våra toppbackar ansluter på något j*vla artist kontrakt i oktober/november!Nattuggla_ skrev: ↑2022-08-02 09:14:29"Djurgården kommer troligen att värva utländska backar för att fylla luckorna i defensiven.Difjs skrev: ↑2022-08-02 09:03:25 Vi är ute efter Shilling
– Kvalitativt är det nog mest importer som finns tillgängliga om det inte skulle dyka upp något (svenskt) i elfte timmen. Vi tittar ganska brett. Det viktigaste vi känner är att vi får med karaktärsdragen, att det är spelare som inte har avvikande beteende utan är vana att träna och tävla."
Skönt att han verkar vara noggrann, men här hoppas jag verkligen vi löser Schilling, det är en back vi känner till och kan.
-
Precis, de båda två ska naturligtvis vara här redan innan september för mest optimalt.Difjs skrev: ↑2022-08-02 09:21:31Ja det hade fint med Shilling, bara inte någon av våra toppbackar ansluter på något j*vla artist kontrakt i oktober/november!Nattuggla_ skrev: ↑2022-08-02 09:14:29"Djurgården kommer troligen att värva utländska backar för att fylla luckorna i defensiven.Difjs skrev: ↑2022-08-02 09:03:25 Vi är ute efter Shilling
Och det är ju detta som är lite synd med importer, att de ofta ansluter sent.
Låter ändå positivt med Schilling. Han borde fått kontrakt redan om han var påväg bort, så pass bra som han var.
Killgissar på 65/35 att han stannar.
- Jim Morrison
– Det börjar dyka upp lite alternativ för oss som vi känner är intressanta. Det har funnits mycket, men jag har känt mig tveksam till alla de här spelarna som har fladdrat mellan AHL och ECHL. Det kan vara ”heaven or hell”. Man vet alldeles för lite om dem. Ofta är de inte några fysiska praktexemplar heller. Där har vi haft lite tålamod.
Märkligt citat. Gör jobbet då och undersök huruvida spelaren har bra karaktär samt är en bra spelare? Kolla fysiken? Det går inte att bara värva svenska sure-things som varenda supporter också har koll på är bra. Många av den här ligans absolut bästa spelare har kommit från gränslandet AHL/ECHL. Handlar om att göra jobbet såpass bra att det blir en kalkylerad chansning som väger över till att spelaren är bra snarare än dålig.
Alltså - ett vanligt sportchefsjobb.
Märkligt citat. Gör jobbet då och undersök huruvida spelaren har bra karaktär samt är en bra spelare? Kolla fysiken? Det går inte att bara värva svenska sure-things som varenda supporter också har koll på är bra. Många av den här ligans absolut bästa spelare har kommit från gränslandet AHL/ECHL. Handlar om att göra jobbet såpass bra att det blir en kalkylerad chansning som väger över till att spelaren är bra snarare än dålig.
Alltså - ett vanligt sportchefsjobb.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Schilling och sen gärna Nardella så blir det bra !
The DIF ONE
- Klaudius21
Sam Lofquist är väl ledig. Där finns det en rejäl bössa från blålinjen iallafall 

- Philly Flu
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nä, inte Sam. Han hade väl tendenser till ”avvikande beteende” tidigare?Klaudius21 skrev: ↑2022-08-02 10:12:27 Sam Lofquist är väl ledig. Där finns det en rejäl bössa från blålinjen iallafall![]()
Ja han vill säkert komma tillbaka!Klaudius21 skrev: ↑2022-08-02 10:12:27 Sam Lofquist är väl ledig. Där finns det en rejäl bössa från blålinjen iallafall![]()

Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Äh det var väl bara det att han inte kom överens med Nyman så jag vet inte hur mycket "avvikande beteende" som det fanns därPhilly Flu skrev: ↑2022-08-02 11:56:46Nä, inte Sam. Han hade väl tendenser till ”avvikande beteende” tidigare?Klaudius21 skrev: ↑2022-08-02 10:12:27 Sam Lofquist är väl ledig. Där finns det en rejäl bössa från blålinjen iallafall![]()
Älskade NymanAndspe skrev: ↑2022-08-02 12:33:23Ja han vill säkert komma tillbaka!Klaudius21 skrev: ↑2022-08-02 10:12:27 Sam Lofquist är väl ledig. Där finns det en rejäl bössa från blålinjen iallafall![]()
![]()
![]()
Bara slanta upp. Vi har valt att chansa på målvaktssidan. Aldrig i helvete att jag accepterar fler sådana ryska rouletter med nyckelpositioner. Shilling skulle logga 30 min per match och spela alla former. Pengar måste finnas då vi väntat in EG och Adam om knappast skulle tjänat en back läsk vardera.
Direkt förbannad om vi torskar Shilling på snålhet just nu. Ös på! Han ska ha en ledande stjärnlön.
Instämmer helt, bara att lätta på lädret! Som jag skrev tidigare, hade gärna behållit både honom och Rhett!Manijock skrev: ↑2022-08-02 14:51:42Älskade NymanAndspe skrev: ↑2022-08-02 12:33:23Ja han vill säkert komma tillbaka!Klaudius21 skrev: ↑2022-08-02 10:12:27 Sam Lofquist är väl ledig. Där finns det en rejäl bössa från blålinjen iallafall![]()
![]()
![]()
Bara slanta upp. Vi har valt att chansa på målvaktssidan. Aldrig i helvete att jag accepterar fler sådana ryska rouletter med nyckelpositioner. Shilling skulle logga 30 min per match och spela alla former. Pengar måste finnas då vi väntat in EG och Adam om knappast skulle tjänat en back läsk vardera.
Direkt förbannad om vi torskar Shilling på snålhet just nu. Ös på! Han ska ha en ledande stjärnlön.
-
Mike Kesselring, nämndes som ett potentiellt nyförvärv för oss ganska tidigt, har repostat Örebro Hockeys senaste Insta-story med "

".
Han följer oss, Örebro och Skellefteå.
Har ingen aning vad som sker där.
Han följer oss, Örebro och Skellefteå.
Har ingen aning vad som sker där.