Typ att dom har lite kontakt och att det är en intressant lösning när han är frisk. Men att han har en lång rehabilitering framför sig först så man får se.Nattuggla_ skrev: ↑2022-07-23 10:18:40Stod de något konkret om Vejdemo?Jim Morrison skrev: ↑2022-07-23 10:11:32Jag kan köpa en spelare som typ William Lagesson som nog ändå skulle ses som ”defensiv” back av KG men som ändå låg på PPG när han var inlånad till HockeyAllsvenskan senast. Helst av allt vill jag ha in tvåvägsbackar som kan äta mycket istid som våra två förstabackar. Behöver inte ha några 40-50 poäng men spelare som kan bära puck och göra smarta avvägningar i både offensiv, mitt och defensiv zon.mb81 skrev: ↑2022-07-23 09:34:27KG är lite motsatsen till Jocke. På gott och ont. En varm inkännande socialt begåvad person. Det jag kände Jocke saknade mest. Vi får väl se vad han löser på sista platserna innan jag blir för besviken på backsidan. Ser ma spelare utan någon koppling till oss sedan tidigare så är det bara Kevin och Liss han har tagit in och det känns som rätt spelartyp. Sen gillar jag ändå att vi går efter gamla Djurgårdare och då får man kanske lite köpa snedsteget att ta in Falk. Blev väl en för mycket av renodlade defensiva backar med lite spelskicklighet. Ser gärna att en sådan back iaf har lite skills också.Jim Morrison skrev: ↑2022-07-23 08:08:07 Djurgården har i dagsläget fem backar på kontrakt och planen är att plocka in ytterligare tre.
– En offensiv back som kan tillföra i powerplay samt en stabil defensiv back som jag känner att vi behöver. Och en tredje där vi går mer efter tycke och och smak utifrån vad som dyker upp för att hitta en bra balans till backarna vi har i dag.
HUR kan man fortfarande anse att vi behöver ytterligare defensiva backar? Och tänket att det bara finns ”offensiva” backar för power-play eller ”defensiva” backar? KG är en dinosaurie och utöver hemvändarna han lyckosamt råkat vara på plats för när dom ville hem har jag inte mycket förtroende till honom. Förstår dock att jag är rätt ensam om den åsikten.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... djurgarden
Vad tror ni om Vejdemo som nämns i artikeln? Lång rehab men kan nog spetsa i vinter?
Vejdemo tror jag kommer och spelar på ett kort kontrakt när han är skadefri. Perfekt lösning för honom som varit borta från spel länge och perfekt för oss.
Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg
- Jim Morrison
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Låter ändå positivt.
Men känns som att en målvakt måste vara på g? Ska vi spela Trygg i första träningsmatchen i Augusti?
Edit. Hade helt missat att han inte ens är kvar. Vi står altså med en målvakt totalt i J20 och A-laget, det är Lindbom, och han spelar JVM i Augusti.
Men känns som att en målvakt måste vara på g? Ska vi spela Trygg i första träningsmatchen i Augusti?
Edit. Hade helt missat att han inte ens är kvar. Vi står altså med en målvakt totalt i J20 och A-laget, det är Lindbom, och han spelar JVM i Augusti.
Senast redigerad av Nattuggla_ den 2022-07-23 11:11:24, redigerad totalt 1 gånger.
Offensiva backar eller tvåvägsbackar på allsvensk nivå behöver inte vara jättedyra. Lyckåsen som gnaget tog in lär knappast kostat multum. Fröland, Bouramann med flera lär legat i paritet med Falk men större uppsida.Sen tänker jag inte mig någon av dessa som förstaback men skulle varit fin bredd istället för Falk och ännu en defensiv back.Jim Morrison skrev: ↑2022-07-23 10:11:32Jag kan köpa en spelare som typ William Lagesson som nog ändå skulle ses som ”defensiv” back av KG men som ändå låg på PPG när han var inlånad till HockeyAllsvenskan senast. Helst av allt vill jag ha in tvåvägsbackar som kan äta mycket istid som våra två förstabackar. Behöver inte ha några 40-50 poäng men spelare som kan bära puck och göra smarta avvägningar i både offensiv, mitt och defensiv zon.mb81 skrev: ↑2022-07-23 09:34:27KG är lite motsatsen till Jocke. På gott och ont. En varm inkännande socialt begåvad person. Det jag kände Jocke saknade mest. Vi får väl se vad han löser på sista platserna innan jag blir för besviken på backsidan. Ser ma spelare utan någon koppling till oss sedan tidigare så är det bara Kevin och Liss han har tagit in och det känns som rätt spelartyp. Sen gillar jag ändå att vi går efter gamla Djurgårdare och då får man kanske lite köpa snedsteget att ta in Falk. Blev väl en för mycket av renodlade defensiva backar med lite spelskicklighet. Ser gärna att en sådan back iaf har lite skills också.Jim Morrison skrev: ↑2022-07-23 08:08:07 Djurgården har i dagsläget fem backar på kontrakt och planen är att plocka in ytterligare tre.
– En offensiv back som kan tillföra i powerplay samt en stabil defensiv back som jag känner att vi behöver. Och en tredje där vi går mer efter tycke och och smak utifrån vad som dyker upp för att hitta en bra balans till backarna vi har i dag.
HUR kan man fortfarande anse att vi behöver ytterligare defensiva backar? Och tänket att det bara finns ”offensiva” backar för power-play eller ”defensiva” backar? KG är en dinosaurie och utöver hemvändarna han lyckosamt råkat vara på plats för när dom ville hem har jag inte mycket förtroende till honom. Förstår dock att jag är rätt ensam om den åsikten.
Vad tror ni om Vejdemo som nämns i artikeln? Lång rehab men kan nog spetsa i vinter?
Vejdemo tror jag kommer och spelar på ett kort kontrakt när han är skadefri. Perfekt lösning för honom som varit borta från spel länge och perfekt för oss.
-
Har en stark känsla att det blir Svedberg till slut. Vilket oroar mig pga att han fortfarande rehabar.Nattuggla_ skrev: ↑2022-07-23 11:09:29 Låter ändå positivt.
I Expressen sägs det att vi pratar med Viktor Persson som är en ung back ursprungligen från Brynäs. Jag tror inte det är en helt dum värvning men det är ett ganska oprövat kort. Dock hyfsat spelskicklig och kan föra pucken ur egen zon med kontroll genom både passningar och genom att bära pucken själv. En typisk ung svensk back med utvecklingspotential helt enkelt. Lite risky men kan vara en vettig allsvensk värvning.
Kan inte minnas att jag sett honom tidigare som junis. Det kan iofs vara ett gott tecken när det kommer till backar att de inte sticker ut i negativ bemärkelse.Bogart skrev: ↑2022-07-23 13:51:23 I Expressen sägs det att vi pratar med Viktor Persson som är en ung back ursprungligen från Brynäs. Jag tror inte det är en helt dum värvning men det är ett ganska oprövat kort. Dock hyfsat spelskicklig och kan föra pucken ur egen zon med kontroll genom både passningar och genom att bära pucken själv. En typisk ung svensk back med utvecklingspotential helt enkelt. Lite risky men kan vara en vettig allsvensk värvning.

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Jim Morrison skrev: ↑2022-07-23 08:08:07 Djurgården har i dagsläget fem backar på kontrakt och planen är att plocka in ytterligare tre.
Nej Absolut inte
vi är MÅNGA som är av uppfattningen att KG fått ett dukat bord. Och egentligen inte lyckats med någonting
The DIF ONE
KG skulle säkert själv skriva under på att han inte har samma kunskaper som en fullfjädrad sportchef - han är här för att stabilisera föreningen. Både i förhållande till fans och sponsorer, men kanske framförallt i förhållande till spelarna. Har hyfsat god källa på att åtminstone en del av våra återvändare såg bytet av Jocke mot KG som den avgörande faktorn för att känna sig trygga i att ta steget hem. På sikt kommer vi att behöva någon annan i rollen, men att kalla den totala shitstorm KG tog över under för ett dukat bord är att glömma bort vilken skit vi stod i alldeles nyligen. Det är klart att det vore skönt för själen att få en komplett backsida snart, men KG har sagt sen veckor tillbaka att det kommer dröja till slutet av juli/början av augusti innan vi får in backar. Vi har deg kvar, vi vet att KG letar 2x spets + 1x bredd och tack vare de värvningar som redan gjorts är vi ett med allsvenska mått attraktivt alternativ.GULD skrev: ↑2022-07-23 15:05:59Jim Morrison skrev: ↑2022-07-23 08:08:07 Djurgården har i dagsläget fem backar på kontrakt och planen är att plocka in ytterligare tre.
Nej Absolut inte
vi är MÅNGA som är av uppfattningen att KG fått ett dukat bord. Och egentligen inte lyckats med någonting
Jag väntar med paniken ett par veckor till och passar på att njuta över att Djurgården börjar kännas som Djurgården igen.
- Jim Morrison
För några dagar sedan kom den här tweeten;
Och alldeles nyligen
Någon har meddelat sin familj sitt beslut ut att spela i KHL nästa säsong? Vi kan väl således räkna bort Reideborn från laget och räkna in honom till Claesson-skaran.
Och alldeles nyligen
Någon har meddelat sin familj sitt beslut ut att spela i KHL nästa säsong? Vi kan väl således räkna bort Reideborn från laget och räkna in honom till Claesson-skaran.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jocke gjorde en hel del bra värvningar som SC även om helheten och tränarsidan var total katastrof förra säsongen.
Men att påstå att KG fick dukat bord är ju helt uppåt väggarna i och med att vi hade NOLL spelare på kontrakt i samma stund som vi degraderades till Allsvenskan.
Samtliga spelare vi har nu är sajnade på helt andra premisser än de som var påtänkta för SHL och det är KG&Co som löst det.
Men att påstå att KG fick dukat bord är ju helt uppåt väggarna i och med att vi hade NOLL spelare på kontrakt i samma stund som vi degraderades till Allsvenskan.
Samtliga spelare vi har nu är sajnade på helt andra premisser än de som var påtänkta för SHL och det är KG&Co som löst det.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Hej hej hallå,
Förlåt mig, men snälla snälla alla djurgårds älskare,
Ge er nu,
Vem har sakt att Reideborn, eller Claesson skulle spela med oss i vinter??,
Dom har kontrakt i Ryssland, så är det,
Å våran sportchef gör nog det han kan, vi har fortfarande inga miljoner å miljoner att spendera på super spelare, han å DIF Hockey gör nog allt som finns i deras makt att fixa ett bra lag att ställa på isen när sesongen börjar,
Jag betvivlar inte för en sekund att dom kommer att göra rätt saker å bra saker,
Snälla vänner, vänta å se å tryck inte en massa skit på dom,
Älskar Djurgården alltid oavsett
Mvh zpy65
Förlåt mig, men snälla snälla alla djurgårds älskare,
Ge er nu,
Vem har sakt att Reideborn, eller Claesson skulle spela med oss i vinter??,
Dom har kontrakt i Ryssland, så är det,
Å våran sportchef gör nog det han kan, vi har fortfarande inga miljoner å miljoner att spendera på super spelare, han å DIF Hockey gör nog allt som finns i deras makt att fixa ett bra lag att ställa på isen när sesongen börjar,
Jag betvivlar inte för en sekund att dom kommer att göra rätt saker å bra saker,
Snälla vänner, vänta å se å tryck inte en massa skit på dom,
Älskar Djurgården alltid oavsett
Mvh zpy65
-
Vad stod i den andra Tweeten? Borttagen.Jim Morrison skrev: ↑2022-07-23 16:49:10 För några dagar sedan kom den här tweeten;
Och alldeles nyligen
- Jim Morrison
Att han ska vara med på CSKA Moskvas träningsläger imorgon.Nattuggla_ skrev: ↑2022-07-23 17:54:15Vad stod i den andra Tweeten? Borttagen.Jim Morrison skrev: ↑2022-07-23 16:49:10 För några dagar sedan kom den här tweeten;
Och alldeles nyligen
-
Aha okej. Otroligt segt med Adam. Men det var ju ett långskott iom kontrakt.
Vilka målvakter finns tillgängliga som ev skulle kunna vara aktuella?
Vilka målvakter finns tillgängliga som ev skulle kunna vara aktuella?
Härligt med ett rykte på backsidan.
Så länge inte Viktor Persson är tänkt som back ett eller två så tycker jag det blir en spännande värvning!
Så länge inte Viktor Persson är tänkt som back ett eller två så tycker jag det blir en spännande värvning!