Vet vi vad statusen är på Svedberg?Nattuggla_ skrev: ↑2022-07-21 15:40:34Lindbom, Öhgren och Lekkerimäki borta 10 Aug på JVM.Nattuggla_ skrev: ↑2022-07-20 21:38:01 3 veckor kvar till första matchen och vi står utan förstamålvakt och en komplett backsida.
Parodi.
En silly som började så spännande och bra har blivit sjukt nervös och dessutom ganska deppig till säsongsstart. Ska vi börja säsongen med seriens bästa forwardssida och en väldigt medioker backsida/mv?
Så just nu går vi in i första matchen med 0 målvakter och 10 forwards, och en inkomplett backsida.
Vilken kul start.
Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Den officiella informationen som finns är väl att han rehabar och förväntas bli klar i höst, typ Oktober/November om jag minns rätt.Praetori skrev: ↑2022-07-21 20:40:22Vet vi vad statusen är på Svedberg?Nattuggla_ skrev: ↑2022-07-21 15:40:34Lindbom, Öhgren och Lekkerimäki borta 10 Aug på JVM.Nattuggla_ skrev: ↑2022-07-20 21:38:01 3 veckor kvar till första matchen och vi står utan förstamålvakt och en komplett backsida.
Parodi.
En silly som började så spännande och bra har blivit sjukt nervös och dessutom ganska deppig till säsongsstart. Ska vi börja säsongen med seriens bästa forwardssida och en väldigt medioker backsida/mv?
Så just nu går vi in i första matchen med 0 målvakter och 10 forwards, och en inkomplett backsida.
Vilken kul start.
Har vi ens tackat av honom? Minns inte, haha.
Jag hade inte haft några problem att ha Svedberg som ett alternativ om vi hade haft en annan meriterad målvakt bredvid. Men att gå in i säsongen med en JVM-målvakt och förvänta oss att han ska axla rollen direkt, tills Svedberg kommer tillbaka. Det vore katastrof.
Lindbom må vara en talang och han kommer säkert bli en duktig målvakt, så inget ont om honom på det sättet.
Ni fattar.
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Skulle vilja ha en djupintervju med K-G nu. Juli är snart till ända o det känns minst lite svajigt. Visst K-G har uttryckt klart om vår plats i näringskedjan. Men det börjar bli lite akut snart. Skulle inte våga satsa på Svedberg. Vi behöver en rutinerad kraft som står stadigt när det börjar fläkta motgång.
Såååå lite klarhet NU.. VAD HÄNDER..i truppen…
Stort TACK på förhand…
Stort TACK på förhand…
Det är ju sommarlov för föreningen nu. Det lär inte kommuniceras något på ett tag helt oavsett.Doyle skrev: ↑2022-07-22 10:02:31 Skulle vilja ha en djupintervju med K-G nu. Juli är snart till ända o det känns minst lite svajigt. Visst K-G har uttryckt klart om vår plats i näringskedjan. Men det börjar bli lite akut snart. Skulle inte våga satsa på Svedberg. Vi behöver en rutinerad kraft som står stadigt när det börjar fläkta motgång.
Stort TACK på förhand…
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- DIF_Soldier
Lov? Det ska inte has några jävla lov! De ska JOBBA 365 dagar om året tills de upprättat skiten de ställt till med.Praetori skrev: ↑2022-07-22 14:39:27Det är ju sommarlov för föreningen nu. Det lär inte kommuniceras något på ett tag helt oavsett.Doyle skrev: ↑2022-07-22 10:02:31 Skulle vilja ha en djupintervju med K-G nu. Juli är snart till ända o det känns minst lite svajigt. Visst K-G har uttryckt klart om vår plats i näringskedjan. Men det börjar bli lite akut snart. Skulle inte våga satsa på Svedberg. Vi behöver en rutinerad kraft som står stadigt när det börjar fläkta motgång.
Stort TACK på förhand…
Säg den glädje som varar
- Doyle
Håller meee till 100%
- Jim Morrison
Djurgården har i dagsläget fem backar på kontrakt och planen är att plocka in ytterligare tre.
– En offensiv back som kan tillföra i powerplay samt en stabil defensiv back som jag känner att vi behöver. Och en tredje där vi går mer efter tycke och och smak utifrån vad som dyker upp för att hitta en bra balans till backarna vi har i dag.
HUR kan man fortfarande anse att vi behöver ytterligare defensiva backar? Och tänket att det bara finns ”offensiva” backar för power-play eller ”defensiva” backar? KG är en dinosaurie och utöver hemvändarna han lyckosamt råkat vara på plats för när dom ville hem har jag inte mycket förtroende till honom. Förstår dock att jag är rätt ensam om den åsikten.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... djurgarden
– En offensiv back som kan tillföra i powerplay samt en stabil defensiv back som jag känner att vi behöver. Och en tredje där vi går mer efter tycke och och smak utifrån vad som dyker upp för att hitta en bra balans till backarna vi har i dag.
HUR kan man fortfarande anse att vi behöver ytterligare defensiva backar? Och tänket att det bara finns ”offensiva” backar för power-play eller ”defensiva” backar? KG är en dinosaurie och utöver hemvändarna han lyckosamt råkat vara på plats för när dom ville hem har jag inte mycket förtroende till honom. Förstår dock att jag är rätt ensam om den åsikten.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Har inte plus så vet inte vad det står, men kan på det du skriver ändå hålla med dig. En ren defensiv back behövs inte. Två tvåvägsbackar och en offensiv duger gott. Men framförallt gärna en "skäggig" erfaren general som kan logga mycket istid. Det tror jag är viktigast.Jim Morrison skrev: ↑2022-07-23 08:08:07 Djurgården har i dagsläget fem backar på kontrakt och planen är att plocka in ytterligare tre.
KG är lite motsatsen till Jocke. På gott och ont. En varm inkännande socialt begåvad person. Det jag kände Jocke saknade mest. Vi får väl se vad han löser på sista platserna innan jag blir för besviken på backsidan. Ser ma spelare utan någon koppling till oss sedan tidigare så är det bara Kevin och Liss han har tagit in och det känns som rätt spelartyp. Sen gillar jag ändå att vi går efter gamla Djurgårdare och då får man kanske lite köpa snedsteget att ta in Falk. Blev väl en för mycket av renodlade defensiva backar med lite spelskicklighet. Ser gärna att en sådan back iaf har lite skills också.Jim Morrison skrev: ↑2022-07-23 08:08:07 Djurgården har i dagsläget fem backar på kontrakt och planen är att plocka in ytterligare tre.
Vad tror ni om Vejdemo som nämns i artikeln? Lång rehab men kan nog spetsa i vinter?
-
Stod det något om Dominik Furch? Tyckte mig se en bild på honom i artikeln men har ej plus.
- Doyle
Furch verkar tyvärr inte aktuell..
En potentiell drömvärvning vore Färjestads guldmålvakt Dominik Furch som har ersatts av Matt Tomkins i Karlstadsklubben.
Men är det ett realistiskt namn?
– Jag tror inte det. Inte enligt de signaler vi har fått i alla fall. Men man ska aldrig säga aldrig, poängterar Stoppel.
En potentiell drömvärvning vore Färjestads guldmålvakt Dominik Furch som har ersatts av Matt Tomkins i Karlstadsklubben.
Men är det ett realistiskt namn?
– Jag tror inte det. Inte enligt de signaler vi har fått i alla fall. Men man ska aldrig säga aldrig, poängterar Stoppel.
- Jim Morrison
Jag kan köpa en spelare som typ William Lagesson som nog ändå skulle ses som ”defensiv” back av KG men som ändå låg på PPG när han var inlånad till HockeyAllsvenskan senast. Helst av allt vill jag ha in tvåvägsbackar som kan äta mycket istid som våra två förstabackar. Behöver inte ha några 40-50 poäng men spelare som kan bära puck och göra smarta avvägningar i både offensiv, mitt och defensiv zon.mb81 skrev: ↑2022-07-23 09:34:27KG är lite motsatsen till Jocke. På gott och ont. En varm inkännande socialt begåvad person. Det jag kände Jocke saknade mest. Vi får väl se vad han löser på sista platserna innan jag blir för besviken på backsidan. Ser ma spelare utan någon koppling till oss sedan tidigare så är det bara Kevin och Liss han har tagit in och det känns som rätt spelartyp. Sen gillar jag ändå att vi går efter gamla Djurgårdare och då får man kanske lite köpa snedsteget att ta in Falk. Blev väl en för mycket av renodlade defensiva backar med lite spelskicklighet. Ser gärna att en sådan back iaf har lite skills också.Jim Morrison skrev: ↑2022-07-23 08:08:07 Djurgården har i dagsläget fem backar på kontrakt och planen är att plocka in ytterligare tre.
Vad tror ni om Vejdemo som nämns i artikeln? Lång rehab men kan nog spetsa i vinter?
Vejdemo tror jag kommer och spelar på ett kort kontrakt när han är skadefri. Perfekt lösning för honom som varit borta från spel länge och perfekt för oss.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Nej nej. Du är inte ensam om din åsikt kring KG.
Givetvis var det slumpen att våra hemvändande spelare ville komma just nu, dessutom när vi spelar i HA.
Kg har plockat in Falk. Inget att brutalt hylla.
Karlsson har haft en bra säsong i HA och har mycket att bevisa.
Förlängt med Berglund. Se Falk.
Det är väl Liss som på förhand är en spännade värvning där hemvändarna spelat större roll än KG.
En backsida där han vill plocka in MER defensiva backar !?? Det är lika smart som uttaladet om att vi ska vara """jävligt svåra att slå över sju matcher"" i kvalserien.
Valet att fortsätta med Fagervall, som även fast han hade en sämre grupp, visade gång på gång att han var abslout sämst när det gäller. Både i slutet av serien och i kvalet.
Valet att trots mycket god ekonomi välja att gå in i säsongen med tolv fw och där vi oxå har frågetecken kring Lekki och Öhgren.
Valet att hoppas på att dom stannar för att slippa göra mer eller mindre panik värvningar för att ersätta dom.
Det är en hel del som man kan ifrågasätta på förhand. Visst återstår det att se, men tillåt mig tvivla. Personligen tvivlar jag mest på att vi aldrig går upp, oavsett lag, med Fagervall i båset.
Givetvis var det slumpen att våra hemvändande spelare ville komma just nu, dessutom när vi spelar i HA.
Kg har plockat in Falk. Inget att brutalt hylla.
Karlsson har haft en bra säsong i HA och har mycket att bevisa.
Förlängt med Berglund. Se Falk.
Det är väl Liss som på förhand är en spännade värvning där hemvändarna spelat större roll än KG.
En backsida där han vill plocka in MER defensiva backar !?? Det är lika smart som uttaladet om att vi ska vara """jävligt svåra att slå över sju matcher"" i kvalserien.
Valet att fortsätta med Fagervall, som även fast han hade en sämre grupp, visade gång på gång att han var abslout sämst när det gäller. Både i slutet av serien och i kvalet.
Valet att trots mycket god ekonomi välja att gå in i säsongen med tolv fw och där vi oxå har frågetecken kring Lekki och Öhgren.
Valet att hoppas på att dom stannar för att slippa göra mer eller mindre panik värvningar för att ersätta dom.
Det är en hel del som man kan ifrågasätta på förhand. Visst återstår det att se, men tillåt mig tvivla. Personligen tvivlar jag mest på att vi aldrig går upp, oavsett lag, med Fagervall i båset.
Fredrik Claessons Järnkamimer
-
Stod de något konkret om Vejdemo?Jim Morrison skrev: ↑2022-07-23 10:11:32Jag kan köpa en spelare som typ William Lagesson som nog ändå skulle ses som ”defensiv” back av KG men som ändå låg på PPG när han var inlånad till HockeyAllsvenskan senast. Helst av allt vill jag ha in tvåvägsbackar som kan äta mycket istid som våra två förstabackar. Behöver inte ha några 40-50 poäng men spelare som kan bära puck och göra smarta avvägningar i både offensiv, mitt och defensiv zon.mb81 skrev: ↑2022-07-23 09:34:27KG är lite motsatsen till Jocke. På gott och ont. En varm inkännande socialt begåvad person. Det jag kände Jocke saknade mest. Vi får väl se vad han löser på sista platserna innan jag blir för besviken på backsidan. Ser ma spelare utan någon koppling till oss sedan tidigare så är det bara Kevin och Liss han har tagit in och det känns som rätt spelartyp. Sen gillar jag ändå att vi går efter gamla Djurgårdare och då får man kanske lite köpa snedsteget att ta in Falk. Blev väl en för mycket av renodlade defensiva backar med lite spelskicklighet. Ser gärna att en sådan back iaf har lite skills också.Jim Morrison skrev: ↑2022-07-23 08:08:07 Djurgården har i dagsläget fem backar på kontrakt och planen är att plocka in ytterligare tre.
Vejdemo tror jag kommer och spelar på ett kort kontrakt när han är skadefri. Perfekt lösning för honom som varit borta från spel länge och perfekt för oss.