Tobbe ansvarar du för att alla nya spelare för en egen ramsa?diftobbe89 skrev: ↑2022-07-11 17:44:36Mjo, håller egentligen med och gillar vad Brodin, Krüger, Norman står för på isen. Söderlund och Norman hade varit intressant tillsammans, ettriga och skickliga som fan. Men jag förstår vad ”cykelpåköpet” menar och det blir viktigt att lära sig hantera allsvenskan och att bondgängen inte är så dåliga som dom låter.DIF_Soldier skrev: ↑2022-07-11 17:08:28Har extremt svårt att tro att det händer. Skadan är redan skedd så att säga och våra tre "stjärnor" är inte bara stjärnor, de är i grunden hårt jobbade killar med pannben. Det som sticker ut med en sån som Norman tex är hur han redan som junior jobbade extremt hårt i alla situationerdiftobbe89 skrev: ↑2022-07-11 16:18:50Det återstår ju att se. En ny liga är en ny liga, bara ingen tror det är en barnlek att åka ner till Kristanstad och sno 3 poäng och gå på 80 % bara för att man spelat i ligor högt över HA tidigare. Underskattning = kört.mb81 skrev: ↑2022-07-11 09:19:11Är Brodin, Krüger, Norman mindre säkra kort för de inte spelat i allsvenskan?Cykelpåköpet skrev: ↑2022-07-09 22:43:43
Tycker vi har för få spelare som har (nylig) erfarenhet av att ha varit etablerad på HA-nivå. Liss är en sådan värvning, men tycker han är lite för mycket humörspelare av det jag sett (glömde Kevin K, det är en bra värvning. Dock lite oroväckande att han bara presterat en säsong). Målet är ju att gå upp direkt, och då är det ju klokt om man tittar på ett lag som lyckats med just det, HV. De förstod verkligen att de behövde anpassa sig för serien, och satsade därav på flera spelare som presterat bra / spelat i HA nyligen (Davidsson X2, Forsberg, Kokkonen, Vesel, Lindbäck, Ytterell osv osv). Är rädd att för många spelare inte riktigt vet vad som väntar...
Mixen yngre - äldre är mycket spännande, men hade som sagt velat ha in lite mer "säkra kort".
Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg
Det där tenderar att vara ett större problem hos återvändande NHL-spelare som överskattar NHL och underskattar de bredare europeiska rinkarna.diftobbe89 skrev: ↑2022-07-11 17:44:36 Mjo, håller egentligen med och gillar vad Brodin, Krüger, Norman står för på isen. Söderlund och Norman hade varit intressant tillsammans, ettriga och skickliga som fan. Men jag förstår vad ”cykelpåköpet” menar och det blir viktigt att lära sig hantera allsvenskan och att bondgängen inte är så dåliga som dom låter.
Hockeyallsvenskan är fan ingen dålig liga.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skulle vara gravt orolig för en sådan som keps-Classe om han skulle komma. Just av anledningen du beskriver! Tror han kan få rejäla bekymmer med spelstilen här efter alla dessa år i Nordamerika.Praetori skrev: ↑2022-07-11 20:26:14Det där tenderar att vara ett större problem hos återvändande NHL-spelare som överskattar NHL och underskattar de bredare europeiska rinkarna.diftobbe89 skrev: ↑2022-07-11 17:44:36 Mjo, håller egentligen med och gillar vad Brodin, Krüger, Norman står för på isen. Söderlund och Norman hade varit intressant tillsammans, ettriga och skickliga som fan. Men jag förstår vad ”cykelpåköpet” menar och det blir viktigt att lära sig hantera allsvenskan och att bondgängen inte är så dåliga som dom låter.
Hockeyallsvenskan är fan ingen dålig liga.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det får Morrison lösa.Boeman skrev: ↑2022-07-11 19:32:44Tobbe ansvarar du för att alla nya spelare för en egen ramsa?diftobbe89 skrev: ↑2022-07-11 17:44:36Mjo, håller egentligen med och gillar vad Brodin, Krüger, Norman står för på isen. Söderlund och Norman hade varit intressant tillsammans, ettriga och skickliga som fan. Men jag förstår vad ”cykelpåköpet” menar och det blir viktigt att lära sig hantera allsvenskan och att bondgängen inte är så dåliga som dom låter.DIF_Soldier skrev: ↑2022-07-11 17:08:28Har extremt svårt att tro att det händer. Skadan är redan skedd så att säga och våra tre "stjärnor" är inte bara stjärnor, de är i grunden hårt jobbade killar med pannben. Det som sticker ut med en sån som Norman tex är hur han redan som junior jobbade extremt hårt i alla situationerdiftobbe89 skrev: ↑2022-07-11 16:18:50Det återstår ju att se. En ny liga är en ny liga, bara ingen tror det är en barnlek att åka ner till Kristanstad och sno 3 poäng och gå på 80 % bara för att man spelat i ligor högt över HA tidigare. Underskattning = kört.
Spela fult
-
Ja Classe lär inte få det helt enkelt. Får väl se hur det går och om han ens kommer till oss.
För mig är det en prioritering längre ner.
Säg att vi bara värvar in en ny offensiv back. Då har vi honom och ??? Truppen har redan ett överflöd av (mediokra) defensiva backar. Ska vi då gå för Tom och Claesson, och bara en offensiv back.. Medveten om killen från Östergötland men va fan. Skada på någon och, sen då ? Vi måste bara ha fler spelande backar som på riktigt kan bidra offensivt.
Hur kommer det sig att KG är så klarsynt vad gäller det mesta ( finns redan ett par undantag) men inte på hur backsidan ska byggas. Vill inte ha fler Arne,Falk, Hedström mm. Möjligtvis en efter vi signat två skickliga offensiva backar.
KG !!!?????
Säg att vi bara värvar in en ny offensiv back. Då har vi honom och ??? Truppen har redan ett överflöd av (mediokra) defensiva backar. Ska vi då gå för Tom och Claesson, och bara en offensiv back.. Medveten om killen från Östergötland men va fan. Skada på någon och, sen då ? Vi måste bara ha fler spelande backar som på riktigt kan bidra offensivt.
Hur kommer det sig att KG är så klarsynt vad gäller det mesta ( finns redan ett par undantag) men inte på hur backsidan ska byggas. Vill inte ha fler Arne,Falk, Hedström mm. Möjligtvis en efter vi signat två skickliga offensiva backar.
KG !!!?????
Fredrik Claessons Järnkamimer
Arnesson, Falk och Hedström är inte defensivt mediokra backar på allsvensk nivå, för bövelen.... Deras facit säger något helt annat. Sen kan man tycka att vi har för många defensiva, det är något helt annat.Djurgårdseken skrev: ↑2022-07-12 10:39:01 Ja Classe lär inte få det helt enkelt. Får väl se hur det går och om han ens kommer till oss.
KG !!!?????
Kusin Morrison. Eller bara Morris som vi säger.diftobbe89 skrev: ↑2022-07-12 09:48:23Det får Morrison lösa.Boeman skrev: ↑2022-07-11 19:32:44Tobbe ansvarar du för att alla nya spelare för en egen ramsa?diftobbe89 skrev: ↑2022-07-11 17:44:36Mjo, håller egentligen med och gillar vad Brodin, Krüger, Norman står för på isen. Söderlund och Norman hade varit intressant tillsammans, ettriga och skickliga som fan. Men jag förstår vad ”cykelpåköpet” menar och det blir viktigt att lära sig hantera allsvenskan och att bondgängen inte är så dåliga som dom låter.DIF_Soldier skrev: ↑2022-07-11 17:08:28Har extremt svårt att tro att det händer. Skadan är redan skedd så att säga och våra tre "stjärnor" är inte bara stjärnor, de är i grunden hårt jobbade killar med pannben. Det som sticker ut med en sån som Norman tex är hur han redan som junior jobbade extremt hårt i alla situationerdiftobbe89 skrev: ↑2022-07-11 16:18:50
Det återstår ju att se. En ny liga är en ny liga, bara ingen tror det är en barnlek att åka ner till Kristanstad och sno 3 poäng och gå på 80 % bara för att man spelat i ligor högt över HA tidigare. Underskattning = kört.
- Jim Morrison
Det finns tillräckligt av mig så det räcker till er båda pojkar
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Du är en bra fin människa duJim Morrison skrev: ↑2022-07-12 18:16:15Det finns tillräckligt av mig så det räcker till er båda pojkar![]()
Synd att det är så pass tyst? När måste EG senast bestämma sig? Är det nu helt kört med Adam?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
- Jim Morrison
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Yikes, faktiskt ännu värre än Press med tanke på vad han tjänat i karriären.Jim Morrison skrev: ↑2022-07-13 13:39:46 Claesson på g till KHL.
https://hockeysverige.se/2022/07/13/upp ... hl-for-khl
- Jim Morrison
Jag vet inte om det är ignorans eller att folk helt enkelt inte bryr sig men det verkar inte bli någon stigma att spela där. Enligt mig är det vidrigt men sett till den generiske hockeyspelaren kanske inte så chockerande trots allt.Puckey skrev: ↑2022-07-13 13:44:24Yikes, faktiskt ännu värre än Press med tanke på vad han tjänat i karriären.Jim Morrison skrev: ↑2022-07-13 13:39:46 Claesson på g till KHL.
https://hockeysverige.se/2022/07/13/upp ... hl-for-khl
Att frivilligt skriva på för en KHL-klubb efter allt som hänt är att vara direkt bidragande till krig och folkmord.
Samtliga spelare bör därmed vara personae non gratae i svensk hockey för all framtid.
Samtliga spelare bör därmed vara personae non gratae i svensk hockey för all framtid.
Verkligen usch , som ni nämner ovan de spelare som går till KHL frivilligt borde bli portade från svensk hockey i framtiden. Finns väl en rad andra ligor för att tjäna en hacka.