Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg
-
Skönt att dom som inte tror på att vi har (och hade) en riktigt stark ekonomi nu förstår att vi har det, och att vi hade bra medel även förra året.
Vilket gör fjolårets säsong ännu mer fjaskoartad. Fullständigt otroligt hur man lyckades ta så extremt många usla beslut under lång tid.
Så nu kan vi gasa och plocka in tre BRA backar.
Två duger inte, är en av dom borta har vi en Otrolig mellanmjölk backsida på en sekund.
Vi lär dessutom behöva plocka in en forward till väldigt tidigt på säsongen. Tänka sig ! att nyckelspelare kan vara frånvarande ibland. vem kunde ana..
Vilket gör fjolårets säsong ännu mer fjaskoartad. Fullständigt otroligt hur man lyckades ta så extremt många usla beslut under lång tid.
Så nu kan vi gasa och plocka in tre BRA backar.
Två duger inte, är en av dom borta har vi en Otrolig mellanmjölk backsida på en sekund.
Vi lär dessutom behöva plocka in en forward till väldigt tidigt på säsongen. Tänka sig ! att nyckelspelare kan vara frånvarande ibland. vem kunde ana..
Fredrik Claessons Järnkamimer
Här är det tyst som i graven. Och på sillyfronten är det lika tomt som i LHC:s prisskåp. Bra val där Hulta btw.
Har KG gått i ide över sommaren. Kurt-Georg vakna och ge oss en vettig backsida och en målvakt.
Har KG gått i ide över sommaren. Kurt-Georg vakna och ge oss en vettig backsida och en målvakt.
Oroväckande faktiskt. Nog hade man räknat med åtminstone en back klar till nu... Typ Jens Olsson eller något! Känns som hypen om att skriva på för "återtåget" totalt klingat av.
Finns ju inte ett enda rykte ens en gång. GÄÄÄSP!
Hört från en ganska säker källa att Tom Nilsson kommer återvända.
Det som drar ut på tiden är att parterna (han och Örebro)ska komma överens om att bryta hans kontrakt först.
Det som drar ut på tiden är att parterna (han och Örebro)ska komma överens om att bryta hans kontrakt först.
Klumpen i magen första intervjun "tillbaka i laget"...

Men på riktigt. Jag gillar Tom. Vi tog tyvärr in Falk för att Tom stack (antar jag).
Hoppas K-G har lite utlåningar på G isåfall. Tom får helst inte vara en av två "toppbackar" som ska in.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
- Jim Morrison
Jag ber till gudarna att vi lånar ut Alexander Falk till någon annan klubb om detta är fallet.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
T o m jag tycker det ser stabbigt ut om Tom kommer.
För övrigt får väl Gabbe va nöjd nu o komma hem va
För övrigt får väl Gabbe va nöjd nu o komma hem va

Min spaning efter stanley cup avgörandet igår.
Ingen schweizisk klubb har presenterat Claesson.
Vilket ska sägas är otroligt onormalt då schweiziska klubbarna brukar gå ut betydligt tidigare med det även om agent samt nämnd spelare inte vill det.
Han kommer bli presenterad av oss inom närmsta dagarna alternativt medlemsmötet 6 juli.
Kort därpå kommer Gustafsson.
Sen är det bara att vänta på situationen med reideborn och se hur det blir, annars kan nog mycket väl furch vara ett alternativ som KG Tittar på.
Och jag har inga problem alls med att Tom kommer tillbaka isåfall.
Sen skulle jag inte skriva av Philip Holm helt heller
Vilket ska sägas är otroligt onormalt då schweiziska klubbarna brukar gå ut betydligt tidigare med det även om agent samt nämnd spelare inte vill det.
Han kommer bli presenterad av oss inom närmsta dagarna alternativt medlemsmötet 6 juli.
Sen är det bara att vänta på situationen med reideborn och se hur det blir, annars kan nog mycket väl furch vara ett alternativ som KG Tittar på.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Innan Tom ev kommer tillbaka vill jag att minst tre oberoende läkare till DIF Hockey kommer med ett medicinskt utlåtande om hans eventuella fysiska status vägrar ett till Josefgate tack!Mvildma skrev: ↑2022-06-27 13:35:56 Min spaning efter stanley cup avgörandet igår.
Skulle dock säga att Toms vara eller icke vara är en betydligt större skillnad jämfört med JJ, JJ var så otroligt viktig för laget, på en helt annan nivå, det jag menade är att tar man in 2 stycken topp topp backar så har jag inga problem med att tom kommer hem då man isåfall har täckning för det.Donkels-3.0 skrev: ↑2022-06-27 13:46:37Innan Tom ev kommer tillbaka vill jag att minst tre oberoende läkare till DIF Hockey kommer med ett medicinskt utlåtande om hans eventuella fysiska status vägrar ett till Josefgate tack!Mvildma skrev: ↑2022-06-27 13:35:56 Min spaning efter stanley cup avgörandet igår.
Drog iväg ett Mail till Mrmadhawk angående Tom Nilsson.
Han svarade och sa att även han hört att han är på gång tillbaka. Han skulle återkomma när han fick mer kött på benen i frågan.
Han svarade och sa att även han hört att han är på gång tillbaka. Han skulle återkomma när han fick mer kött på benen i frågan.
-
Loui Eriksson på marknaden, Frölunda tackat nej, enligt Leman (https://rakapuckar.com/blixtsnabbe-grec ... -frolunda/). Hade givetvis varit en dundervärvning för en allsvensk klubb.
Kan vi landa Classe och EG är det ju fantastiskt. Hoppas att vi ligger lågt med annat för att chansen är högst realistisk. Om jag tolkat uttalanden i media rätt är vi 2a alternativ för båda bakom Schweiz i Classes fall och ett längre kontrakt i NHL för EG. Helt ovetenskapliga gissningar: 80% chans på Classe (platser börjar ta slut på allvar i alperna) 50% chans på EG givet förutsättningarna ovan.Mvildma skrev: ↑2022-06-27 13:35:56 Min spaning efter stanley cup avgörandet igår.
Sen Tom på det sponsrat av Örebro.
Helt ärligt, defensiva platserna i alperna e nog till 99% redan slut.. mer attraktivt å ta in offensiv spets.
Båda två har otroligt mycket hjärta för dif.
Båda två har otroligt mycket hjärta för dif.