Rätt få platser kvar i Schweiz också. Sen måste han komma ur hans kontrakt i KHL först.Nattuggla_ skrev: ↑2022-06-09 11:49:17 Linus Söderström klar för Skellefteå.
De som skulle ha plats för Reideborn i SHL är väl Malmö just nu. Resterande känns för långsökt då de antigen har en klar första eller två godkända.
Blir det Sverige så tror jag det är helt klart med Djurgården. Svårt att se han väljer Malmö före huvudstaden och oss, även med lägre lön.
Men blir väl förmodligen Schweiz antar jag.
Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg
- Jim Morrison
Har för mig att jag läste tidigt någonstans att det snarare stod mellan en sista NHL-chans eller oss. Inte Schweiz eller SHL. Kan minnas fel dock.mb81 skrev: ↑2022-06-09 13:08:01Rätt få platser kvar i Schweiz också. Sen måste han komma ur hans kontrakt i KHL först.Nattuggla_ skrev: ↑2022-06-09 11:49:17 Linus Söderström klar för Skellefteå.
De som skulle ha plats för Reideborn i SHL är väl Malmö just nu. Resterande känns för långsökt då de antigen har en klar första eller två godkända.
Blir det Sverige så tror jag det är helt klart med Djurgården. Svårt att se han väljer Malmö före huvudstaden och oss, även med lägre lön.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Det stämmer. Nu var det ju ett tag sedan man hörde något men "då" var det NHL eller DIF som gällde om situationen med KHL/IIHF gick att lösa.Jim Morrison skrev: ↑2022-06-09 14:16:37Har för mig att jag läste tidigt någonstans att det snarare stod mellan en sista NHL-chans eller oss. Inte Schweiz eller SHL. Kan minnas fel dock.mb81 skrev: ↑2022-06-09 13:08:01Rätt få platser kvar i Schweiz också. Sen måste han komma ur hans kontrakt i KHL först.Nattuggla_ skrev: ↑2022-06-09 11:49:17 Linus Söderström klar för Skellefteå.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Jim Morrison
Ska man chansa att Reideborn är ”klar” för oss med en NHL-klausul/öppning i kontraktet? Som när Högström gick till Calgary Flames i sista sekund t.ex.Praetori skrev: ↑2022-06-09 14:17:37Det stämmer. Nu var det ju ett tag sedan man hörde något men "då" var det NHL eller DIF som gällde om situationen med KHL/IIHF gick att lösa.Jim Morrison skrev: ↑2022-06-09 14:16:37Har för mig att jag läste tidigt någonstans att det snarare stod mellan en sista NHL-chans eller oss. Inte Schweiz eller SHL. Kan minnas fel dock.mb81 skrev: ↑2022-06-09 13:08:01Rätt få platser kvar i Schweiz också. Sen måste han komma ur hans kontrakt i KHL först.Nattuggla_ skrev: ↑2022-06-09 11:49:17 Linus Söderström klar för Skellefteå.
Den 13 juli öppnar NHL sin Free Agency. Därefter lär marknaden definitivt bli mer tydlig.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Extremt ovanligt att målvakter går till schweiz. Brukar vilja fylla sina kvoter med offensiv spets.Nattuggla_ skrev: ↑2022-06-09 11:49:17 Linus Söderström klar för Skellefteå.
Risken finns ju alltid men det gäller ju samtliga spelare som har den nivån i sig.Jim Morrison skrev: ↑2022-06-09 14:37:46Ska man chansa att Reideborn är ”klar” för oss med en NHL-klausul/öppning i kontraktet? Som när Högström gick till Calgary Flames i sista sekund t.ex.Praetori skrev: ↑2022-06-09 14:17:37Det stämmer. Nu var det ju ett tag sedan man hörde något men "då" var det NHL eller DIF som gällde om situationen med KHL/IIHF gick att lösa.Jim Morrison skrev: ↑2022-06-09 14:16:37Har för mig att jag läste tidigt någonstans att det snarare stod mellan en sista NHL-chans eller oss. Inte Schweiz eller SHL. Kan minnas fel dock.mb81 skrev: ↑2022-06-09 13:08:01Rätt få platser kvar i Schweiz också. Sen måste han komma ur hans kontrakt i KHL först.Nattuggla_ skrev: ↑2022-06-09 11:49:17 Linus Söderström klar för Skellefteå.
Den 13 juli öppnar NHL sin Free Agency. Därefter lär marknaden definitivt bli mer tydlig.
Jag tänker varken ojja mig eller ropa hej förrän säsongen startar. Sen vet vi ju inte hur det blir med junisarna i och med träningsläger mm (plus draften och JVM som säkert kan skaka om lite).
En stabil keeper och två klassbackar känns ändå som ett litet "måste" för att ha det tyngsta/bästa Allsvenska laget även vid skador/bortfall (vi kommer inte kunna kriga oss tillbaka till SHL på direkten på en räkmacka) och gärna något halvspetsigt till framåt för att utmana juniorerna om speltid och som filler när det är träningsläger och dylikt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Vet inte vad som riktigt är rimligt, men Michael haga lämnar finska ligan?
Skulle hellre sett Haga hos oss än hos Mora iallafall, tror han skulle hålla en bra nivå i HA.
Bra kreativ med skills
Hoppas det är oss det rör!
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Never mind. Center till Modo.
Fortfarande helt fucking stendött...
Fortfarande helt fucking stendött...
Wikegårds järnkaminer
-
Vad sugen man är på att se DIF Västerås.... 
Vi kommer inte , precis som förra säsongen, komma ur egen zon på ett kontrollerat sätt med dom """""""""""""klass""""""""""""" backarna vi har.
Vi kommer inte , precis som förra säsongen, komma ur egen zon på ett kontrollerat sätt med dom """""""""""""klass""""""""""""" backarna vi har.
Fredrik Claessons Järnkamimer
Är väll roligare att kolla mot Västerås än tex Oskarshamn, Linköping eller VäxjöDjurgårdseken skrev: ↑2022-06-11 12:04:53 Vad sugen man är på att se DIF Västerås....
Klassbackar kommer komma.
Annars blir det körigt men det fattar nog KG också.
KHK nysatsar och har kommit med bud, det saknas inte alternativ på bordet.Jim Morrison skrev: ↑2022-06-09 14:16:37Har för mig att jag läste tidigt någonstans att det snarare stod mellan en sista NHL-chans eller oss. Inte Schweiz eller SHL. Kan minnas fel dock.mb81 skrev: ↑2022-06-09 13:08:01Rätt få platser kvar i Schweiz också. Sen måste han komma ur hans kontrakt i KHL först.Nattuggla_ skrev: ↑2022-06-09 11:49:17 Linus Söderström klar för Skellefteå.