Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

mb81 skrev: 2022-05-24 12:10:11
jensa öhling #11 skrev: 2022-05-24 08:19:34 Är väl tydligt i lagbygget på denna sida att 1 målvakt, 3 backar samt 2 forwards till ska in. Så förstår inte paniken här.

En riktigt bra och pålitlig målvakt. 2 spetsbackar och en till habil back samt 2 fysiska gnuggare på forwardssidan och jag är nöjd.
Folk blir galna så fort det inte händer nåt på några dagar. Forwardssidan kan vi få in vad som helst på de sista platserna och den är yppersta toppklass. På backsidan behöver vi iaf få in ett par duktiga spelande backar och en stabil målvakt.
Nu talar jag för mig själv men jag reagerade mest på att en person med väldigt bra insyn sa att vår ambition var att gå in i säsongen med 12 forwards på A-lagskontrakt. Efter vår mest skadedrabbade säsong någonsin uppfattade jag detta som rätt naivt bara. Men väldigt bra om det nu inte skulle bli så.

Tycker också det är är ett glapp mellan 04orna och 06orna apropå juniorer. Ingen i 05-kullen jag tycker är riktigt redo att spela kontinuerligt men mycket kan hända på en sommar. Stockselius eller Wersäll kanske? David Blomgren kommer säkert få spela en del.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Jim Morrison skrev: 2022-05-24 12:24:35
jensa öhling #11 skrev: 2022-05-24 08:19:34 Är väl tydligt i lagbygget på denna sida att 1 målvakt, 3 backar samt 2 forwards till ska in. Så förstår inte paniken här.

En riktigt bra och pålitlig målvakt. 2 spetsbackar och en till habil back samt 2 fysiska gnuggare på forwardssidan och jag är nöjd.
Folk blir galna så fort det inte händer nåt på några dagar. Forwardssidan kan vi få in vad som helst på de sista platserna och den är yppersta toppklass. På backsidan behöver vi iaf få in ett par duktiga spelande backar och en stabil målvakt.
Nu talar jag för mig själv men jag reagerade mest på att en person med väldigt bra insyn sa att vår ambition var att gå in i säsongen med 12 forwards på A-lagskontrakt. Efter vår mest skadedrabbade säsong någonsin uppfattade jag detta som rätt naivt bara. Men väldigt bra om det nu inte skulle bli så.

Tycker också det är är ett glapp mellan 04orna och 06orna apropå juniorer. Ingen i 05-kullen jag tycker är riktigt redo att spela kontinuerligt men mycket kan hända på en sommar. Stockselius eller Wersäll kanske? David Blomgren kommer säkert få spela en del.
Jag vet inte vilka som blir de sista forwardsen. Kanske man flyttar upp några juniorer till. Som du är inne på så är det inte jättemånga som går in och producerar direkt men kan nog avlasta som trettondeforward och bredda truppen. Blomgren kan mycket väl bli en av de.

Det är väl tyvärr val vi får göra i allsvenskan. Ska vi ha Krüger som kostar som typ 3 bra allsvenska spelare får man göra avkall nån annanstans. Framförallt om man ska ha in Brodin, Norman, Rensfeldt osv också.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

mb81 skrev: 2022-05-24 12:45:54
Jim Morrison skrev: 2022-05-24 12:24:35

Jag vet inte vilka som blir de sista forwardsen. Kanske man flyttar upp några juniorer till. Som du är inne på så är det inte jättemånga som går in och producerar direkt men kan nog avlasta som trettondeforward och bredda truppen. Blomgren kan mycket väl bli en av de.

Det är väl tyvärr val vi får göra i allsvenskan. Ska vi ha Krüger som kostar som typ 3 bra allsvenska spelare får man göra avkall nån annanstans. Framförallt om man ska ha in Brodin, Norman, Rensfeldt osv också.
Ja och då har man väl gjort avvägningen att hålla i pengarna till andra eventuella hemvändare och/eller spets närmare mot slutspelet och gå all-in på juniorer som bredd snarare än typ division 1-spelare/okända HA-spelare.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Just nu är det svårt att sitta still i båten…

Nervöst!

Ska det bli en nagelbitare ända inpå säsongstart med backsida och målvakt. Usch!

Minst två topp backar och en pålitlig förstakeeper behövs.

Enligt rykten går vi in med det vi har på fw sidan. Hade inte gjort ont med en up and coming från HA eller elitettan. Kunde konkurrerat med junisarna och hade varit billig.
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av GULD »

Konstigt

Når Åberg utalat 4 gånger hur gärna han vill till DIF
The DIF ONE
vr6power

Inlägg av vr6power »

GULD skrev: 2022-05-24 16:37:12 Konstigt

Han ska inte hit, varför ens nämna han då det skulle splittra supportrarna och DIF förlora på det i längden.
Foppas78

Inlägg av Foppas78 »

Det enda som är konstigt är ditt inlägg samt att äcklet själv ens vågar uttala sig om DIF. Säger en hel del om hur vidrig den där jävla snubben är och hur enorm hans totala brist på känsla är.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Foppas78 skrev: 2022-05-24 18:11:08

Det enda som är konstigt är ditt inlägg samt att äcklet själv ens vågar uttala sig om DIF. Säger en hel del om hur vidrig den där jävla snubben är och hur enorm hans totala brist på känsla är.
Påberg är en djupt störd människa. Hoppas han får den vård han behöver
Säg den glädje som varar
Djurgårdseken

Inlägg av Djurgårdseken »

Vad trevligt . Då får vi damma av en 20 årig ramsa som först var tillägnaded M Gärden i slutspelet 00.
Efter varje mål..

Inga armar inga ben - Endre! Endre !!
Minns det som rätt bra drag när 7-8000 sjöng med

https://hockeynews.se/articles/24699/
Klapprutten
Fredrik Claessons Järnkamimer
Djurgårdseken

Inlägg av Djurgårdseken »

EspenK skrev: 2022-05-24 14:47:26 Just nu är det svårt att sitta still i båten…

Nervöst!

Ska det bli en nagelbitare ända inpå säsongstart med backsida och målvakt. Usch!

Minst två topp backar och en pålitlig förstakeeper behövs.

Enligt rykten går vi in med det vi har på fw sidan. Hade inte gjort ont med en up and coming från HA eller elitettan. Kunde konkurrerat med junisarna och hade varit billig.
Två räcker inte.
Får vi en skada på en av hoppbackarna så har vi då en högst medioker backsida. Snudd på usel. Extremt trött. Alla tre som ska in MÄSTE vara bättre än samtliga i nuvarande trupp.
Fredrik Claessons Järnkamimer
Användarvisningsbild
Tooga

Inlägg av Tooga »

DIF_Soldier skrev: 2022-05-24 22:17:21

Vad är det här för nivå på inläggen egentligen? Skräp er.
"Min princip är att ge igen. Om nån ger mej falska sedlar ska han ha tillbaka dem. Enda sättet att klara sig i ishockey är att ge igen så att den som klippt till aldrig gör om det." - Lasse Björn
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Tooga skrev: 2022-05-25 08:12:15
DIF_Soldier skrev: 2022-05-24 22:17:21

Vad är det här för nivå på inläggen egentligen? Skräp er.
Han skickade oss i HA. Han skall späkas tills tidens ände. Handlingar har konsekvenser förstår du, livet är inget Tooga-party
Säg den glädje som varar
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

En del av er här inne måste fan chilla.
"Äckel", "Djupt störd".

Ibland tror jag ni pratar om Putin och det pågående kriget i Ukraina men det visar sig att ni pratar om Pontus Åberg?

Att han inte är välkommen för vissa av er, ja, det räcker så. Men ni tar det alldeles för långt.
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

Robin Figren lämnar sin klubb i Schweiz. Skulle vara ett fint tillskott, även om forwards inte är högsta prio just nu.

Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Nattuggla_ skrev: 2022-05-25 09:06:57 En del av er här inne måste fan chilla.
"Äckel", "Djupt störd".

Ibland tror jag ni pratar om Putin och det pågående kriget i Ukraina men det visar sig att ni pratar om Pontus Åberg?

Att han inte är välkommen för vissa av er, ja, det räcker så. Men ni tar det alldeles för långt.
Väljer man en konkurrent MYCKET VÄL medveten om vad det har för konsekvenser för det andra laget, ser sedan till att de konsekvenserna verkställs och föreningen lämlästas, för att sedan, när ens marknadsvärde är kört i botten bekymmerslöst gaffla om att man vill spela för den förening man just stuckit kniven i...

Då är man, åtminstone i en hockeymässig mening, tyvärr inget annat än djupt störd. Att han själv inte tycks begripa, inte tar in, oförmögen. Då har man sjuka vanföreställningar.
Säg den glädje som varar
Låst