Djurgårdseken skrev: ↑2022-05-11 20:32:58
KG ring Thoresen nu. Du ville ha honom för en kvart sen. Han är inte en sämre spelare nästa säsong än han varit dom två senaste han spelat.
Han skulle vara grym i trötta HA. Skulle känna sig som hemma i den serien
Trötta HA stämmer bättre in på fotbollen, då Superettans tempo är klart lägre än Allsvenskans
HA går inte så mycket långsammare än SHL, det brister inte i tempot, snarare att i att vara konstruktiv i uppsatt tempot.
Sedan delar jag DIF-alottens tanke.
Att gå in kortsiktigt och bli hjälte i ett Mission Impossible-uppdrag (rädda kvar DIF) lockar ju klar mer än att harva runt i Tingsryd, Ljungby och andra orter Gud gav fan i
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Mvildma skrev: ↑2022-05-12 08:46:08
KG permanent SC i 2 år till. Stort!
Synd bara att Kraft lyckas rida på KG vågen och ta till sig äran för nånting som han och jocke satte igång från första början.
Dra inte in Kraft i den ekvationen. Jocke med styrelse tillät den där lekstugan. Kraft har känts bakbunden och satt utanför.
JE kunde på något sätt heller inte hjälpa att han var värdelös. Att be vaktmästaren på sjukhuset att genomföra hjärnkirurgi. Det är ju inte vaktmästaren fel...... Men ack vilken misslyckad SC, usch!
Synd bara att Kraft lyckas rida på KG vågen och ta till sig äran för nånting som han och jocke satte igång från första början.
Dra inte in Kraft i den ekvationen. Jocke med styrelse tillät den där lekstugan. Kraft har känts bakbunden och satt utanför.
JE kunde på något sätt heller inte hjälpa att han var värdelös. Att be vaktmästaren på sjukhuset att genomföra hjärnkirurgi. Det är ju inte vaktmästaren fel...... Men ack vilken misslyckad SC, usch!
Kraft backade upp jocke och hade minst lika mycket i fiaskot göra som jocke och lehisten hur det nu stavas.
men vänder nu kappan efter vinden och håller med KG som han gjorde med jocke.
Kraft backade upp jocke och hade minst lika mycket i fiaskot göra som jocke och lehisten hur det nu stavas.
Stämmer inte.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Stämmer inte.
han höll med jocke om visionen och hade fullt förtroende var rörande överens hur DIF skulle se ut på lång och kort sikt, exakt det han nu håller med om med KG. det räcker då för mig.
Stämmer inte.
han höll med jocke om visionen och hade fullt förtroende var rörande överens hur DIF skulle se ut på lång och kort sikt, exakt det han nu håller med om med KG. det räcker då för mig.
Tycker du VD ska gå ut officiellt och såga sin anställda?
Kraft kommer in och har vissa anställda att arbeta med. Och då måste han ju göra det bästa av situationen. Vad som händer på kanslier och mötesrum vet vi inte, men att som VD för ett stort företag såga sina anställda chefer kommer ju göra betydligt mer skada än vad Jocke någonsin gjorde.
Gjort är gjort, ingenting som Kraft kommer säga kan ändra på det.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
– Djurgården står mig alltid närmast hjärtat när man är hemma i Sverige. Just nu känns det som jag inte är klar där borta. NHL är högst upp på listan. Sedan får man se efter det vad som händer. Kommer jag hem så är Djurgården jag ska spela för. Men just nu är inte kroppen och huvudet där, säger Gustafsson.
Jim Morrison skrev: ↑2022-05-12 10:43:53 – Djurgården står mig alltid närmast hjärtat när man är hemma i Sverige. Just nu känns det som jag inte är klar där borta. NHL är högst upp på listan. Sedan får man se efter det vad som händer. Kommer jag hem så är Djurgården jag ska spela för. Men just nu är inte kroppen och huvudet där, säger Gustafsson.
Jim Morrison skrev: ↑2022-05-12 10:43:53 – Djurgården står mig alltid närmast hjärtat när man är hemma i Sverige. Just nu känns det som jag inte är klar där borta. NHL är högst upp på listan. Sedan får man se efter det vad som händer. Kommer jag hem så är Djurgården jag ska spela för. Men just nu är inte kroppen och huvudet där, säger Gustafsson.
Varken EG eller Claesson känns längre troliga. Bara jobba vidare med andra namn och hoppas att den första blir utan anbud. Fredrik sägs väl vara klar för Schweiz?
Känns inte superpositivt.
Men på något sätt väldigt rimligt, han kan ju fortfarande spela till sig en ordinarie plats i NHL.
Tveksam till att han får ett flerårskontrakt i NHL men han kan nog få ett år någonstans om han fortfarande är villig att flytta runt och spela på det sättet. Sen tror jag inte att han får ett envägskontrakt heller och lönerna skiljer ju sig ganska kraftigt beroende på om du spelar i NHL eller AHL.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2022-05-12 11:10:17, redigerad totalt 2 gång.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Stämmer inte.
Tycker du VD ska gå ut officiellt och såga sin anställda?
Kraft kommer in och har vissa anställda att arbeta med. Och då måste han ju göra det bästa av situationen. Vad som händer på kanslier och mötesrum vet vi inte, men att som VD för ett stort företag såga sina anställda chefer kommer ju göra betydligt mer skada än vad Jocke någonsin gjorde.
Gjort är gjort, ingenting som Kraft kommer säga kan ändra på det.
Just så...
Jag ska vara jävligt enkelspårig här, men helt ärligt, så länge JK är nöjda med Kraft så är jag det. Den nedåtgående spiralen som varit vår supporterkultur senaste åren måste brytas. Där är samarbetet DIF - JK en nyckelfaktor. Om nu JK tycker att Kraft visat en stort sådant intresse, och varit tillmötesgående, så känner jag att han är på rätt plats. Sen känns han oerhört mycket mer kompatibel med våran nuvarande sportchef, vilket naturligtvis inte skadar.
Både Tom Nilsson och Olle Alsing hade skrivit på för oss inför kommande säsong, men båda väljer spel i andra SHL-lag efter vår degradering. Fine, det kan jag köpa. Men båda skriver på två år med Örebro resp. Leksand. Det gör mig jävligt irriterad. Om vi lyckas ta oss upp direkt ska vi alltså möta dessa spelare som alldeles nyligen hade kontrakt med oss. Smakar surt...