Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg
Man får värva in lite bra backar och så nu och sen får man väl fylla på och bredda under säsongen gång om det behövs som HV har gjort.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
En spets till förstakedjan hade ju kunnat vara Kevin Stenlund som har utgående kontrakt i Ahl. Har för mig att vi var på honom för några säsonger sedan. Dock är han Center men lär väll kunna gå som vinge, Stockholmskille med bra storlek.
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... n-stenlund
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Han skulle vara en väldigt speciell och udda kille om han som på gränsen till en NHL-plats väljer att flytta hem till Sverige och till.... Allsvenskan... Till en klubb han inte har någon koppling till...Difjs skrev: ↑2022-05-10 20:18:15 En spets till förstakedjan hade ju kunnat vara Kevin Stenlund som har utgående kontrakt i Ahl. Har för mig att vi var på honom för några säsonger sedan. Dock är han Center men lär väll kunna gå som vinge, Stockholmskille med bra storlek.
Bara glöm sånna värvningar så länge det inte handlar om spelare som har oerhört starka känslor för klubben och vill specifikt till DIF.
Spela fult
Axel Ottosson lämnar Björklöven för spel i annan klubb. En av HA bästa spelare men han ska väl till SHL. Samma gäller Jesper Lindgren.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- diftobbe89
Hur många spelare vill du ha hit? Du har ju för fan föreslagit hela eliteprospects vid det här laget inklusive Richard Gynge. Bara det borde leda till spöstraff.
Spela fult
-
- Soedergren22
David Bernhardt kanske är sugen på att flytta hem?
- reservjesus
Har kontrakt med modo om han inte går till något lag i shl.
clowns to the left of me, jokers to the right
Jag menar inte att man ska ta hit alla, Bara de bästa. Och björklöven spelarna var inte på elitprospect det var på hockeynews.se som de flesta andra. Och bara för att man har AIK som favoritklubb så är man inte förbjuden att spela i DIF. Att hata spelare för att de tycker om andra Stockholm klubbar eller har spelat för andra är ju bara barnsligt.diftobbe89 skrev: ↑2022-05-10 23:32:18Hur många spelare vill du ha hit? Du har ju för fan föreslagit hela eliteprospects vid det här laget inklusive Richard Gynge. Bara det borde leda till spöstraff.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Ja jag såg det nu, ändå för bra för att spela kvar i HA.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
- Säsongskort: Ja
Hata och hata vissa spelare får dock ALDRIG dra på sig skölden och då tänker jag närmast på spelare som Kovacs etc. som totalt saknar värdegrundklintan85 skrev: ↑2022-05-11 13:40:00Jag menar inte att man ska ta hit alla, Bara de bästa. Och björklöven spelarna var inte på elitprospect det var på hockeynews.se som de flesta andra. Och bara för att man har AIK som favoritklubb så är man inte förbjuden att spela i DIF. Att hata spelare för att de tycker om andra Stockholm klubbar eller har spelat för andra är ju bara barnsligt.diftobbe89 skrev: ↑2022-05-10 23:32:18Hur många spelare vill du ha hit? Du har ju för fan föreslagit hela eliteprospects vid det här laget inklusive Richard Gynge. Bara det borde leda till spöstraff.
-
För bra för allsvenskan ? Det håller jag inte med om.klintan85 skrev: ↑2022-05-11 13:45:16Ja jag såg det nu, ändå för bra för att spela kvar i HA.
Så bra är han inte. Har han gjort en hel del poäng i HA mer än en säsong? Tyckte han var relativt osynlig mot hv i den serien.
Men visst kan han få skolas om i en defensiv roll hos oss , han är resor bättre än våra nuvarande 4/5 Centrar. Östlund ursäktad pga hans ålder.
---_---------------------------
Får vi dras med Karlsson och Arneson som andra backpar månne?
Blir det så, och vi då får en skada på en av toppbackarna så har vi en högst medioker backsida på en sekund.
Frågan är då, är det bra nog för att gå upp ?
Tror vi behöver tre backar som är stabilt bättre än Arneson för att kunna vara bäst i HA med en skada då och då.
Och vilka backar blir 7/8 ?
Odelius, Falk, Hedström, Karlsson.
Tror dom unga kommer visa framfötterna och skicka Falk och Karlsson till frysboxen..Det är min förhoppning åtminstone.
Om nu inte Karlsson ska spela med Arneson....
Fredrik Claessons Järnkamimer
-
KG ring Thoresen nu. Du ville ha honom för en kvart sen. Han är inte en sämre spelare nästa säsong än han varit dom två senaste han spelat.
Han skulle vara grym i trötta HA. Skulle känna sig som hemma i den serien
Han skulle vara grym i trötta HA. Skulle känna sig som hemma i den serien
Fredrik Claessons Järnkamimer
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Tror inte Thoresen är sugen på att flytta familjen till Stockholm för ett helt år igen.Djurgårdseken skrev: ↑2022-05-11 20:32:58 KG ring Thoresen nu. Du ville ha honom för en kvart sen. Han är inte en sämre spelare nästa säsong än han varit dom två senaste han spelat.
Han skulle vara grym i trötta HA. Skulle känna sig som hemma i den serien![]()
Det rörda ju sig om ett äventyr på 2-3 månader för att hålla kvar DIF i vintras, annan grej.
Expert.
KG permanent SC i 2 år till. Stort!