Vem är Djurgårdens VIKTIGASTE spelare?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Djurgårn´s Viktigaste spelare

Omröstningen slutade 2007-12-07 20:26:57

Daniel Larsson
23
20%
Stefan Ridderwall
1
1%
David Printz
0
Inga röster
Ossi Väänänen
30
26%
Jiri Marusak
0
Inga röster
Kristofer Ottoson
4
3%
Dick Axelsson
2
2%
Niklas Anger
2
2%
Niklas Falk
26
22%
Jimmie Ölvestad
8
7%
Fredrik Bremberg
20
17%
Pär Bäcker
0
Inga röster

Antal röster: 116

difaren94

Inlägg av difaren94 »

DIF_Soldier skrev:Daniel Larsson har räddat oss i många matcher. Självklart är han viktigast, han är ju målvakt. Med en dålig målvakt vinner man inga matcher, bortsett från HV, med elitseriens mest överskattade målvakt Stefan D... Liv.

Just nu är INTE Linkan viktigast. Offensiven klarar sig faktiskt som det visat sig bra utan honom.
håller me om LIV han är nog Sveriges osäkraste målvakt !! han är ute ca 3 meter från buren i vissa lägen ! ibland bakom buren och håller på ! ibland blir man nästan FÖRBANNAD när dom tar med honom i tre kronor !! men de känns ju lite tryggare me Larsson som är med iår :) men jag tycker att han har börjat och halka efter nu på slutet , som te.x när han fick en puck från sargen i ryggen och in och när han va bakom buren så passa han helt fel och öppen kasse ? men i början va han NHL-KLASS....Han e grym säger inget annat ! men han spelar lite mer osäkert ! ska gå på Djurgården-SSK nu på tisdag 18/12 :D nu måste vi fan vinna ! ;) :D :D
Användarvisningsbild
dif rules
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av dif rules »

och när han va bakom buren så passa han helt fel och öppen kasse ?
det var en helt otrolig sargstuds, helt utanför larssons kontroll, inget annat.
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
wallander
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av wallander »

Ottosson är årets kung!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Detta är svårt att svara på då alla spelare måste vara med och bidra för framgång men...

....Linkan.

Var på plats och såg honom på egen hand vända matchen borta mot Skellefteå. Det var en grym uppvisning, att man kan vara så överlägsen i Elitserien är ofattbart.

Sedan är jag honom evigt tacksam för fjolåret, utan honom hade det blivit en nervig kvalserie.

Men jag håller med tidigare skribenter, även solen har fläckar.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Jag nöjer mig med att citera mig själv beträffande det jag skrev den 7/11 -07:
Bautabröl skrev:Onekligen är Falken en av våra mer viktiga spelare. Jag la min röst på honom.

Att han inte får fler röster beror förmodligen på att hans arbete är svårt att uppskatta för ett otränat öga.
Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Tycker det är jävligt svårt att säga vem som är viktigast när alla spelare är nästan lika viktiga. Visst är Larsson, Ottosson, Linkan och Danielsson viktiga men är inte Fimpen och Ölvestad minst lika viktiga? Ronnie Pettersson som ständigt spelar bra och lugnt defensivt. Jiri Marusak som kommit igång nu och fixar mål i PP, liksom Printz. Stefan Ridderwall är också viktig, en lovande backupmålvakt som vet att hans tid kommer. Johan Ryno och Engqvist som också väntar på sina chanser, men får lira i fjärdekedjan bortsett från Ryno idag. Timmy P och Tompa är också viktiga med sin rutin osv. Bengan med sitt målsinne och egenskap att aldrig ge sig. Jag har inte glömt att ta med några, mer att ni fattar min poäng. Alla i årets DIF är viktiga, bara att inte alla gör mål och får rubriker ...
jjonas

Inlägg av jjonas »

Man vinner inga matcher utan en bra målvakt, därför får Daniel Larsson min röst.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Crashmash skrev:Tycker det är jävligt svårt att säga vem som är viktigast när alla spelare är nästan lika viktiga. Visst är Larsson, Ottosson, Linkan och Danielsson viktiga men är inte Fimpen och Ölvestad minst lika viktiga? Ronnie Pettersson som ständigt spelar bra och lugnt defensivt. Jiri Marusak som kommit igång nu och fixar mål i PP, liksom Printz. Stefan Ridderwall är också viktig, en lovande backupmålvakt som vet att hans tid kommer. Johan Ryno och Engqvist som också väntar på sina chanser, men får lira i fjärdekedjan bortsett från Ryno idag. Timmy P och Tompa är också viktiga med sin rutin osv. Bengan med sitt målsinne och egenskap att aldrig ge sig. Jag har inte glömt att ta med några, mer att ni fattar min poäng. Alla i årets DIF är viktiga, bara att inte alla gör mål och får rubriker ...
Självklar är alla spelare i Djurgår´n viktiga. Frågan är kanske fel ställt!? Frågan skulle kanske vara "Vem är Djurgårn´s viktigaste spelare just nu?".

Om man å andra sidan ställer frågan utifrån andra parametrar och lägger till och blandar faktorer såsom kontinuitet, assist, mål, +/-, pp, sh m.m. så är det trojänaren som vinner! Och i detta fall - FALKEN!
Bild

Dèlmar

Inlägg av Dèlmar »

Oerhört svårtippat att bedöma vem som är den viktigaste spelaren då det finns ett par i varje position. Det kan vara alltifrån en målvakt som gör en svettig reflexräddning, en back som täcker skott, forwards som öser in med poäng, tränarnas beslut och taktik.

Daniel Larsson har haft säsongens mest betydelsefulla roll då han varit matchavgörande i flertalet matcher.
När backarna har sviktat har sista utposten agerat som lungast och räddat poängen. Utan tvekan en av de allra viktigaste spelarna.

I backbesättningen är det nog inte föga förvånande att rösten går till Ossi då han varit skillnaden mellan kvalserien och slutspel. Har verkligen gett stabilitet ett nytt signum. Samtidigt vill jag ge ett starkt ord till Tompa då han betyder mycket i omklädningsrummet med sitt sätt att vara. Naturligt för de yngre att luta sig till när det blåser i motvind.

Bland forwards vill jag framförhålla två spelare som verkligen bidrar på två olika sätt. Till att börja med Falken så är det svårt att hitta en annan spelare som gör sådan nytta. Falkens roll kan vara sällsynt då man oftast kollar in spelaren med puck, men försök att spana in Falkens skridskoåkning och på det sätt han hittar passningsvägar och nya alternativ till sina medspelare. Gör ett gediket jobb i BP, visar härlig kämpanda och framförallt dessa slarv som kan ses bland spelare som går upp i åldern finns i inte i Falken. Komplett hockeyspelare.

Fredrik Bremberg har tillfallit titeln som den stora artisten de senaste 3 säsongerna. Många glömmer bort hur enormt viktig Linkan var 05/06 då han ensam räddade oss kvar från kvalserien med en trupp som var i allsvensk klass. Årets säsong har varit bra, långt ifrån ifjol men då ska man veta att Linkan överpresterade. Gör inte lika stor nytta som Falken då det finns brister defensivt, och ibland kan jag ställa mig frågan hur hans inställning kan vara.

Linkan är stundtals en klass för sig då han ensam kan vända matcher (Skellefteå borta) och hittar passningar som näst intill är ogenomförbara. Linkan kommer alltid vara en poängproduktiv spelare och sådana har alltid en nyckelroll då de har kapacitet att vända matcher och göra matchavgörande insatser. Då Linkan besitter dessa egenskaper får han betraktas som en av de absolut viktigaste.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Dèlmar skrev:Oerhört svårtippat att bedöma vem som är den viktigaste spelaren då det finns ett par i varje position. Det kan vara alltifrån en målvakt som gör en svettig reflexräddning, en back som täcker skott, forwards som öser in med poäng, tränarnas beslut och taktik.

Daniel Larsson har haft säsongens mest betydelsefulla roll då han varit matchavgörande i flertalet matcher.
När backarna har sviktat har sista utposten agerat som lungast och räddat poängen. Utan tvekan en av de allra viktigaste spelarna.

I backbesättningen är det nog inte föga förvånande att rösten går till Ossi då han varit skillnaden mellan kvalserien och slutspel. Har verkligen gett stabilitet ett nytt signum. Samtidigt vill jag ge ett starkt ord till Tompa då han betyder mycket i omklädningsrummet med sitt sätt att vara. Naturligt för de yngre att luta sig till när det blåser i motvind.

Bland forwards vill jag framförhålla två spelare som verkligen bidrar på två olika sätt. Till att börja med Falken så är det svårt att hitta en annan spelare som gör sådan nytta. Falkens roll kan vara sällsynt då man oftast kollar in spelaren med puck, men försök att spana in Falkens skridskoåkning och på det sätt han hittar passningsvägar och nya alternativ till sina medspelare. Gör ett gediket jobb i BP, visar härlig kämpanda och framförallt dessa slarv som kan ses bland spelare som går upp i åldern finns i inte i Falken. Komplett hockeyspelare.

Fredrik Bremberg har tillfallit titeln som den stora artisten de senaste 3 säsongerna. Många glömmer bort hur enormt viktig Linkan var 05/06 då han ensam räddade oss kvar från kvalserien med en trupp som var i allsvensk klass. Årets säsong har varit bra, långt ifrån ifjol men då ska man veta att Linkan överpresterade. Gör inte lika stor nytta som Falken då det finns brister defensivt, och ibland kan jag ställa mig frågan hur hans inställning kan vara.

Linkan är stundtals en klass för sig då han ensam kan vända matcher (Skellefteå borta) och hittar passningar som näst intill är ogenomförbara. Linkan kommer alltid vara en poängproduktiv spelare och sådana har alltid en nyckelroll då de har kapacitet att vända matcher och göra matchavgörande insatser. Då Linkan besitter dessa egenskaper får han betraktas som en av de absolut viktigaste.
Bra skrivet och väl motiverat! Jag vidhåller dock att Línkan får rubrikerna för att han syns i statistiken, vilket Falken inte gör i samma utsträckning.
Bild

Användarvisningsbild
kaunisto
Kontakt:

Inlägg av kaunisto »

Djurgårdens viktigaste spelare är i mina ögon Thomas Johansson och Daniel Larsson.
---------------
MÅL FÖRTJÄNAR MAN INTE - MÅL GÖR MAN!
FEFF_DIF

Inlägg av FEFF_DIF »

Alla är viktiga i DIF om vi ska kunna kunna vinna sm-guldet
Älska DIF
Skriv svar