Ja, jag fattar inte hur man inte kan ha det. Strutsen?
Engqvist, Josef, Guter, Högström, Fällström, Fernholm, Tom, Strandberg, Svedberg... The list goes fucking on.
Ja, jag fattar inte hur man inte kan ha det. Strutsen?
Fast man måste ju vara struts om man tror att det kommer fortsätta i all evighet. Vi har varit exceptionellt skadedrabbade i rena oflytsgrejer. Det är likasom inget systematiskt eller konspiratoriskt som gör att folk fastnar med skridskon, får körtelfeber, får huvudtackling, bryter handen eller vrider ett knä.DIF_Soldier skrev: ↑2022-05-07 17:23:42Ja, jag fattar inte hur man inte kan ha det. Strutsen?
Engqvist, Josef, Guter, Högström, Fällström, Fernholm, Tom, Strandberg, Svedberg... The list goes fucking on.
Och du är Oraklet som vet exakt NÄR slumpen vänder för oss förstår jag. Skönt, då kan vi alla sova gott om nätterna.Praetori skrev: ↑2022-05-07 17:36:01Fast man måste ju vara struts om man tror att det kommer fortsätta i all evighet. Vi har varit exceptionellt skadedrabbade i rena oflytsgrejer. Det är likasom inget systematiskt eller konspiratoriskt som gör att folk fastnar med skridskon, får körtelfeber, får huvudtackling, bryter handen eller vrider ett knä.DIF_Soldier skrev: ↑2022-05-07 17:23:42Ja, jag fattar inte hur man inte kan ha det. Strutsen?
Vi kommer få perioder med skador men slumpen kommer inte för evigt vara mot oss.
Nej men vi kommer inte att vara skadedrabbade på samma extrema sätt som förra säsongen. Det var fullständigt galet mycket skador på bärande spelare. Så pass att tom media och motståndare snackade om det vilket får anses rätt abnormt.DIF_Soldier skrev: ↑2022-05-08 04:47:42Och du är Oraklet som vet exakt NÄR slumpen vänder för oss förstår jag. Skönt, då kan vi alla sova gott om nätterna.Praetori skrev: ↑2022-05-07 17:36:01Fast man måste ju vara struts om man tror att det kommer fortsätta i all evighet. Vi har varit exceptionellt skadedrabbade i rena oflytsgrejer. Det är likasom inget systematiskt eller konspiratoriskt som gör att folk fastnar med skridskon, får körtelfeber, får huvudtackling, bryter handen eller vrider ett knä.DIF_Soldier skrev: ↑2022-05-07 17:23:42Ja, jag fattar inte hur man inte kan ha det. Strutsen?
Vi kommer få perioder med skador men slumpen kommer inte för evigt vara mot oss.
Den här spåkulan du sitter och gnider om dagarna, går en sån att köpa nånstans eller finns det bara ett ex? Om detta har du förstås ingen aning.Praetori skrev: ↑2022-05-08 12:13:42Nej men vi kommer inte att vara skadedrabbade på samma extrema sätt som förra säsongen. Det var fullständigt galet mycket skador på bärande spelare. Så pass att tom media och motståndare snackade om det vilket får anses rätt abnormt.DIF_Soldier skrev: ↑2022-05-08 04:47:42Och du är Oraklet som vet exakt NÄR slumpen vänder för oss förstår jag. Skönt, då kan vi alla sova gott om nätterna.Praetori skrev: ↑2022-05-07 17:36:01Fast man måste ju vara struts om man tror att det kommer fortsätta i all evighet. Vi har varit exceptionellt skadedrabbade i rena oflytsgrejer. Det är likasom inget systematiskt eller konspiratoriskt som gör att folk fastnar med skridskon, får körtelfeber, får huvudtackling, bryter handen eller vrider ett knä.DIF_Soldier skrev: ↑2022-05-07 17:23:42Ja, jag fattar inte hur man inte kan ha det. Strutsen?
Eller vad är alternativet planeringsmässigt enl dig? Vi ger upp och lämnar WO eftersom vi ändå kommer ha så mycket skador att vi inte kan lira hockey?
Eller värva 3st A-lags trupper för trippel budget så att vi har ersättningslag när 60% av manskapet står på den extrema DIF-skadelistan som är OUNDVIKLIG?
Bemström verkar ha tappat allt klipp i skridskoåkningen där borta.
Viktigare med kilon än speed där borta.
Kändes innan som att Claesson var mest troligt av de två, skiftades hos mig till att Erik kanske är mest trolig trots allt. Lirar ju VM utan kontrakt också. Brukar väl inte ske? Enligt artikeln är det en anledning att det kanske blir Djurgården.Jim Morrison skrev: ↑2022-05-09 10:27:44 Visste inte att Erik var trebarnsfarsa. Kan inte vara kul att lira på tryout-kontrakt då och flytta varje år. Har ju tjänat en del pengar redan dessutom.
Tvivlar fortfarande på värvningen men det ovan talar väl inte emot den i alla fall.
Framförallt måste väl även de mest neurotiska av oss förstå att vi jagar riktig spets och att Jens Olsson/Eddie Larsson vore tilltänkta för en annan roll om vi signar någon av dem. Jag tycker att det börjar se rätt spännande ut efter Kevin Karlsson-värvningen, under förutsättning att vi faktiskt hittar en till förstklassig back.Jim Morrison skrev: ↑2022-05-09 10:27:44 Visste inte att Erik var trebarnsfarsa. Kan inte vara kul att lira på tryout-kontrakt då och flytta varje år. Har ju tjänat en del pengar redan dessutom.
Tvivlar fortfarande på värvningen men det ovan talar väl inte emot den i alla fall.
Chansen att vi hade landat Erik Gustafsson som allsvenskt lag vore ju absolut 0% om det inte vore för att han är Djurgårdare, nu ökar chanserna nååågot. Den spetsen de besitter kommer vi aldrig ha råd med om de inte är Djurgårdare.Puckey skrev: ↑2022-05-09 10:46:37Framförallt måste väl även de mest neurotiska av oss förstå att vi jagar riktig spets och att Jens Olsson/Eddie Larsson vore tilltänkta för en annan roll om vi signar någon av dem. Jag tycker att det börjar se rätt spännande ut efter Kevin Karlsson-värvningen, under förutsättning att vi faktiskt hittar en till förstklassig back.Jim Morrison skrev: ↑2022-05-09 10:27:44 Visste inte att Erik var trebarnsfarsa. Kan inte vara kul att lira på tryout-kontrakt då och flytta varje år. Har ju tjänat en del pengar redan dessutom.
Erik har dessutom tjänat riktiga pengar och haft bra NHL-kontrakt till skillnad från Claesson. Han klarar sig om han skulle vilja stadga sig i Stockholm så att säga.Nattuggla_ skrev: ↑2022-05-09 10:45:31Kändes innan som att Claesson var mest troligt av de två, skiftades hos mig till att Erik kanske är mest trolig trots allt. Lirar ju VM utan kontrakt också. Brukar väl inte ske? Enligt artikeln är det en anledning att det kanske blir Djurgården.Jim Morrison skrev: ↑2022-05-09 10:27:44 Visste inte att Erik var trebarnsfarsa. Kan inte vara kul att lira på tryout-kontrakt då och flytta varje år. Har ju tjänat en del pengar redan dessutom.