Djurgården IF - Linköping HC, 26/1 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Riktigt skönt med ännu en storseger. Alltid lika kul med så mycket publik och så bra stämning också. Vi kanske måste inse att om vi ska rädda upp ekonomin ska Globen stå som arena i slutet av serien.

Spelet är periodvis alldeles för dåligt dock, vi har fortfarande väldigt djupa svackor i matcherna, speciellt i PP. Men nu ska vi inte prata om det en dag som denna.

David Printz var sjukligt bra idag. Missade inte ett uppspel och stod för några härliga tryckare. Är han på gång på allvar?

Åh en sådan härlig dag!
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Så jävla härligt att Printz börjar visa det spel som gjorde att han ens var över i NHL. Minns hur jag fick försvara honom när han värvades.

Det är alltid skönt att krossa linköping. Börjar lite en trevlig liten vana denna säsong.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

Jävligt bra att backarna producerar ( stavning ) mål också. TYcker att vårat spel nu är jävligt bra.

Mot slutspel vi tågar och guld är vårat mål :D:D
En råtta svart och gul fy fan va han e ful
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Många frågetecken har börjat bli utropstecken.

Rompen och Printz var mycket bra idag. Ryno kompletterade Anger och Otto på ett utmärkts sätt. Marusak har spelat upp sig bredvid Timmy.

Intressant att se om Ryno tagit Övestads plats och spelar med Otto och Anger nästa match. Annars är kombinationen Ölvestad, Axelsson och Engqvist en intressant.

Min enda kritik är att jag gärna skulle se Eklund tillsammans med Ossi i en match för att se om han skulle vara bättre en Tjomme som fortsätter att göra det lite för svårt i PP. Rompen och Printz spelar enkelt i PP med skott på mål istället för dribblingar på blå såsom Tjomme.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

jjonas skrev:
Jockmaniac skrev:Jag vet att man inte ska njuta av andras skador, men fyfan vad jag njöt när jag läste på hockeyligan.se att SSK:s nr 44 Kristian Kudroc haltade av isen mot Frölunda.
Hyser du ett speciellt agg mot honom eller? :D
Kudroc är en en typisk slovak. Vågar inte slåss om det inte är en domare ivägen eller fyra SSK-spelare i ryggen. Då är han jävligt tuff.

Absolut ingen får underkänt idag. Tompa, Jiri, Printz, Ronnie (som vanligt :D ), Ryno och Bengan var de som var allra bäst.

Och givetvis Daniel Larsson, förlåt mig. Hur kunde jag glömma det. Glädjerus kanske :D
Senast redigerad av Jockmaniac den 2008-01-26 18:05:26, redigerad totalt 1 gånger.
100% DJURGÅRDSJ***L
Bängan

Inlägg av Bängan »

Som jag sade efter SSK matchen, det är bra det börjar vända för Marusak, han gjorde en bra insats idag och sköt ännu en kanon. Printz ska även ha mycket beröm, han spelar mer stabilt och dräller mycket mindre. Hela laget ska plussas, och Larsson gjorde en bra insats - kul han fick hålla nollan. Nu sliter vi skallarna av HV på måndag!!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

OK, grattis alla ni som tippade LHC-kross!
Dumstrut på mig som trodde på en jämn historia.

Det första 15min i 1:a perioden är det bästa jag sett ett DIFlag prestera sedan lockoutsäsongen.
DIF sköljde över LHC i våg efter våg......& håll i dig nu Caveman:
-Det var INTE LHC som var trötta & sega utan dom hade helt enkelt inget att sätta emot DIFs höga press & intensitet.
Såg ut som att dom gjorde sitt bästa för hålla siffrorna nere
(jämfört med FBK i 6-1 matchen)

Som man mös från läktarplats!

Utpsykningen av Fernholm blir en klassiker.
Från 2:a perioden mitt hade Daniel inte ett rätt, slog bort varje uppspelsförsök.
Tyckte nästan synd om killen på slutet:)
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

jjonas skrev:Förresten nån som vet hur mycket folk som har tagit sig till globen idag?
Kom just hem från matchen, och det var ca. 9200 pers i Globen idag. Sicken härlig dag!
oswä0216

Inlägg av oswä0216 »

FAN VA HÄRLIGT MED SEGER!

Det var underbart att se och jag vill ge en eloge (stavning) till Printz, Eklund, Marusak och Hörnqvist. Alla var extremt bra och det roliga är att man ser hur mycket dessa utvecklas, speciellt Printz. Hörnqvist var kul och se tror inte han var tvåa på en enda puck.

Sen måste jag ändå säga att det saknas lite i klacken, ibland är det underbart men jag tycker vi behöver en riktig ledare som kan dirigera (stavning) klacken typ Särkijärvis/Johanssons, alt höger vänster. eller att alla drar igång ole ole ole. Dom två ramsorna som jag nämde tycker jag inte att vi fått igång.
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

ÄNTLIGEN fick Fernholm det mottagande han förtjänar, jag njöt av varenda sekund av psykningarna mot honom.

En fantastisk laginsats i övrigt, med extra utropstecken för Printz, Marusak, Daniel Larsson och Patric Hörnqvist.

När Nichlas Falk åkte mot oss och kysste klubbmärket efter matchen förstår man varför han spelat 588 matcher för det här laget. Hjälte!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

oswä0216 skrev:FAN VA HÄRLIGT MED SEGER!

Det var underbart att se och jag vill ge en eloge (stavning) till Printz, Eklund, Marusak och Hörnqvist. Alla var extremt bra och det roliga är att man ser hur mycket dessa utvecklas, speciellt Printz. Hörnqvist var kul och se tror inte han var tvåa på en enda puck.

Sen måste jag ändå säga att det saknas lite i klacken, ibland är det underbart men jag tycker vi behöver en riktig ledare som kan dirigera (stavning) klacken typ Särkijärvis/Johanssons, alt höger vänster. eller att alla drar igång ole ole ole. Dom två ramsorna som jag nämde tycker jag inte att vi fått igång.
Dagens bästa ramsa som tyvärr bara kördes en gång & inte uppfattades av så många var:
VI SKA HOSTA PÅ LAHTI!

stor komik :lol:
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Danielsson levererar varje match. Känns som han är överallt på banan och rör alltid på benen. Med tanke på att han producerat i alla kedjor och på egen hand faktiskt lyft sin omgivning så tycker jag han är vår bästa forward sett över hela säsongen.
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Trevligt med den här uppslutningen till de senaste matcherna också vilket jag tror bara kommer bli bättre och bättre!
Ge oss Globen om vi kommer till slutspel säger jag bara, man får ju inte ens in så här många i Hovet!
Användarvisningsbild
Pinnen

Inlägg av Pinnen »

melker skrev:Trevligt med den här uppslutningen till de senaste matcherna också vilket jag tror bara kommer bli bättre och bättre!
Ge oss Globen om vi kommer till slutspel säger jag bara, man får ju inte ens in så här många i Hovet!
Håller med. Nu efter 2 storvinster hemma kan det inte bli annat än bra publik framöver tycker man, är det kul att kolla på matcherna kommer folket igen såklart.. Nu är det HIV71 nästa, kan bli tufft, men spelar vi som vi gjorde idag tror jag inte att serieledarna har så stor chans att gå från globen med glada miner!

Angående Globen/hovet frågan, så har vi haft uppemot 10.000 i 2 matcher i rad nu, de extra tusen åskådarna behövs verkligen! Även om det kanske blir sämre stämning för klackfolket så klirrar det skönt i kassan, och med tanke på DIFs ekonomiska situation behövs det mer än mycket!
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Så härlig seger och bra stämning i Globen idag. 6-0 :)
Skriv svar