Amen på det! Det blir ingen lätt resa och tro att vi kommer att segla lugnt och stilla upp igen. HV fick verkligen kämpa, trots truppen dom har.klintan85 skrev: ↑2022-05-04 22:42:58 Något som den här finalen har visat är att det är inte lätt att gå upp i SHL direkt. Det gäller inte bara att få in bra spelare men också ett lag som arbetar tillsammans som Hv har lyckats med i år. Och sen att man får en målspruta som kliver fram när de viktiga målen ska göras. Som Fredrik Forsberg har gjort för HV hela den här säsongen.
Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Är ni seriösa eller? För det första är det väl inte ett dugg konstigt att Hultström går till LHC, han har väl knappast svurit evig lojalitet mot DIF oavsett division, för det andra så är det ju Linköping som fostrat honom, inte vi.
Expert.
Kan man få in några bra backar nu och en bra målvakt så har man nästan lika bra lag som HV har haft under den här säsongen.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Hur blir det med Daniel Blomgren, Samuel Lindencrantz, Joel Kjellberg, Nils Strandberg? De var tongivande spelare i J20. Borde de inte få kontrakt? Blomgren och Lindencrantz som tretton och fjortonde forward, Kjellberg och Strandberg som sjunde och åttonde back?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nej dom ska inte få a-lags kontrakt då det maligna virusets misstag att ge kontrakt till allt för många och framförallt inte tillräckligt bra juniorer inte ska upprepas och dom av dessa herrar som du nämner som är 03 och yngre får till att börja med köra i J20 nästa år är väl Strandberg som ev kan tänkas erbjudas ett kontrakt då
- Jim Morrison
Fick dom verkligen det då? Var väl fullständigt överlägsna hela grundserien och slutspelet. Kunde ju inte slutat på något annat sätt egentligen.Buford skrev: ↑2022-05-04 23:20:05Amen på det! Det blir ingen lätt resa och tro att vi kommer att segla lugnt och stilla upp igen. HV fick verkligen kämpa, trots truppen dom har.klintan85 skrev: ↑2022-05-04 22:42:58 Något som den här finalen har visat är att det är inte lätt att gå upp i SHL direkt. Det gäller inte bara att få in bra spelare men också ett lag som arbetar tillsammans som Hv har lyckats med i år. Och sen att man får en målspruta som kliver fram när de viktiga målen ska göras. Som Fredrik Forsberg har gjort för HV hela den här säsongen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
nja alltså nu höjer du hiv lite väl mycket ändå. dem har fått kämpa hårt hela säsongen.
skulle nog säga Kruger Brodin Norman skulle gått in som topproll i hiv.
Han har precis som många andra stått i intervjuer och snackat om att han varit Djurgårdare sen födsel, bla bla bla...SirDIFalot skrev: ↑2022-05-05 00:39:36Är ni seriösa eller? För det första är det väl inte ett dugg konstigt att Hultström går till LHC, han har väl knappast svurit evig lojalitet mot DIF oavsett division, för det andra så är det ju Linköping som fostrat honom, inte vi.
Inget konstigt alls med Lhc faktiskt. Det har jag aldrig antydit något annat heller. Det är längden som är tråkig. Precis som med Ljungh! Spelare som säkerställer att de aldrig kommer att återvända till DIF. Tråkigt!
Men det är dags att sluta lägga vikt på dessa intervjuer som görs. De är inte värda luften. Jag är alldeles för naiv och lättlurad, det är det enda jag lär mig med åren

-
Tycker Björklöven körde över dem när det väl gällde igår, men sen fick HV marginalerna med sig med ribbträff, tveksamma domslut och flera öppna lägen. Dock rättvist med tanke på att de varit bäst sätt till hela säsongen och även slutspelet.Jim Morrison skrev: ↑2022-05-05 05:03:06Fick dom verkligen det då? Var väl fullständigt överlägsna hela grundserien och slutspelet. Kunde ju inte slutat på något annat sätt egentligen.Buford skrev: ↑2022-05-04 23:20:05Amen på det! Det blir ingen lätt resa och tro att vi kommer att segla lugnt och stilla upp igen. HV fick verkligen kämpa, trots truppen dom har.klintan85 skrev: ↑2022-05-04 22:42:58 Något som den här finalen har visat är att det är inte lätt att gå upp i SHL direkt. Det gäller inte bara att få in bra spelare men också ett lag som arbetar tillsammans som Hv har lyckats med i år. Och sen att man får en målspruta som kliver fram när de viktiga målen ska göras. Som Fredrik Forsberg har gjort för HV hela den här säsongen.
Sen tycker jag inte alls att HV vann för att de spelade som ett lag. Både, Björklöven, MODO och Karlskoga hade bättre samspel. HV levde hundraprocent på sin spets.
- Jim Morrison
Nja, ärligt talat var HV lika dominanta i finalen som mot övriga lagen i slutspelet. Om inte Björklövens målvakt stulit match 2 så hade det nog blivit 4-0 i serien. Jag tror inte heller på att tre lag egentligen var bättre än HV71? HV hade väl det bästa laget någonsin i HockeyAllsvenskan och konstigt vore det väl annars med den budgetskillnaden.Skidlöparn skrev: ↑2022-05-05 06:59:56Tycker Björklöven körde över dem när det väl gällde igår, men sen fick HV marginalerna med sig med ribbträff, tveksamma domslut och flera öppna lägen. Dock rättvist med tanke på att de varit bäst sätt till hela säsongen och även slutspelet.Jim Morrison skrev: ↑2022-05-05 05:03:06Fick dom verkligen det då? Var väl fullständigt överlägsna hela grundserien och slutspelet. Kunde ju inte slutat på något annat sätt egentligen.Buford skrev: ↑2022-05-04 23:20:05Amen på det! Det blir ingen lätt resa och tro att vi kommer att segla lugnt och stilla upp igen. HV fick verkligen kämpa, trots truppen dom har.klintan85 skrev: ↑2022-05-04 22:42:58 Något som den här finalen har visat är att det är inte lätt att gå upp i SHL direkt. Det gäller inte bara att få in bra spelare men också ett lag som arbetar tillsammans som Hv har lyckats med i år. Och sen att man får en målspruta som kliver fram när de viktiga målen ska göras. Som Fredrik Forsberg har gjort för HV hela den här säsongen.
Sen tycker jag inte alls att HV vann för att de spelade som ett lag. Både, Björklöven, MODO och Karlskoga hade bättre samspel. HV levde hundraprocent på sin spets.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Trams, HV var överlägsna alla andra lagSkidlöparn skrev: ↑2022-05-05 06:59:56Tycker Björklöven körde över dem när det väl gällde igår, men sen fick HV marginalerna med sig med ribbträff, tveksamma domslut och flera öppna lägen. Dock rättvist med tanke på att de varit bäst sätt till hela säsongen och även slutspelet.Jim Morrison skrev: ↑2022-05-05 05:03:06Fick dom verkligen det då? Var väl fullständigt överlägsna hela grundserien och slutspelet. Kunde ju inte slutat på något annat sätt egentligen.Buford skrev: ↑2022-05-04 23:20:05Amen på det! Det blir ingen lätt resa och tro att vi kommer att segla lugnt och stilla upp igen. HV fick verkligen kämpa, trots truppen dom har.klintan85 skrev: ↑2022-05-04 22:42:58 Något som den här finalen har visat är att det är inte lätt att gå upp i SHL direkt. Det gäller inte bara att få in bra spelare men också ett lag som arbetar tillsammans som Hv har lyckats med i år. Och sen att man får en målspruta som kliver fram när de viktiga målen ska göras. Som Fredrik Forsberg har gjort för HV hela den här säsongen.
-
Baserat på det jag såg i kvalfinalen så tycker jag inte vi ska gå för bröderna Davidsson. De är varken tillräckligt vassa eller rätt spelartyper.
Vi behöver komplettera fw-sidan med lite tyngd och fränhet.
Bröderna ”uppvaktas hårt av klubbar i Finland” enligt Sportbladet i alla fall.jensa öhling #11 skrev: ↑2022-05-05 07:38:28 Baserat på det jag såg i kvalfinalen så tycker jag inte vi ska gå för bröderna Davidsson. De är varken tillräckligt vassa eller rätt spelartyper.
Björklöven kunde lika gärna ha vunnit igår, dom var närmare flera gånger i Sudden och HV var pressade. En sjunde och avgörande kunde satt nerverna i gungning hos HV. Jag tycker inte HV hade någon fördel av att varit dominanta i grundserien och tidigare i slutspelet, dom fick kämpa i finalen!Jim Morrison skrev: ↑2022-05-05 07:20:57Nja, ärligt talat var HV lika dominanta i finalen som mot övriga lagen i slutspelet. Om inte Björklövens målvakt stulit match 2 så hade det nog blivit 4-0 i serien. Jag tror inte heller på att tre lag egentligen var bättre än HV71? HV hade väl det bästa laget någonsin i HockeyAllsvenskan och konstigt vore det väl annars med den budgetskillnaden.Skidlöparn skrev: ↑2022-05-05 06:59:56Tycker Björklöven körde över dem när det väl gällde igår, men sen fick HV marginalerna med sig med ribbträff, tveksamma domslut och flera öppna lägen. Dock rättvist med tanke på att de varit bäst sätt till hela säsongen och även slutspelet.Jim Morrison skrev: ↑2022-05-05 05:03:06Fick dom verkligen det då? Var väl fullständigt överlägsna hela grundserien och slutspelet. Kunde ju inte slutat på något annat sätt egentligen.Buford skrev: ↑2022-05-04 23:20:05Amen på det! Det blir ingen lätt resa och tro att vi kommer att segla lugnt och stilla upp igen. HV fick verkligen kämpa, trots truppen dom har.klintan85 skrev: ↑2022-05-04 22:42:58 Något som den här finalen har visat är att det är inte lätt att gå upp i SHL direkt. Det gäller inte bara att få in bra spelare men också ett lag som arbetar tillsammans som Hv har lyckats med i år. Och sen att man får en målspruta som kliver fram när de viktiga målen ska göras. Som Fredrik Forsberg har gjort för HV hela den här säsongen.