Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Bogart skrev: 2022-04-25 15:03:39 Jag skulle säga att ingen av juniorerna är i farozonen att försvinna till Nordamerika efter draften. Odelius fanns det en liten risk då han var draftad av ett OHL-lag redan men iom att han nu skrivit på för två år så är det lugnt. Jag har inte heller stenkoll men det nya avtalet som NHL och hockeyförbundet skrivit på säger att om spelare har kontrakt med en svensk klubb så ska de inte skickas ned i AHL, har jag för mig. Ingen av Lekkerimäki, Odelius, Östlund eller Öhgren är redo för NHL redan i höst. Så det känns rätt spikat att de är klara för spel hos oss om inte något helt oförutsett händer.
Säger varken bu eller bä om Lekkerimäki. Börjar få Mika/Wille-vibbar då han gått kraftigt framåt i utvecklingen väldigt fort. Kan lätt få dom där 9 matcherna i alla fall. Vilket jag själv tycker är idiotisk spelarutveckling av NHL-klubbarna eftersom hela säsongen blir sönderryckt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Bogart

Inlägg av Bogart »

Jim Morrison skrev: 2022-04-25 15:05:16
Bogart skrev: 2022-04-25 15:03:39 Jag skulle säga att ingen av juniorerna är i farozonen att försvinna till Nordamerika efter draften. Odelius fanns det en liten risk då han var draftad av ett OHL-lag redan men iom att han nu skrivit på för två år så är det lugnt. Jag har inte heller stenkoll men det nya avtalet som NHL och hockeyförbundet skrivit på säger att om spelare har kontrakt med en svensk klubb så ska de inte skickas ned i AHL, har jag för mig. Ingen av Lekkerimäki, Odelius, Östlund eller Öhgren är redo för NHL redan i höst. Så det känns rätt spikat att de är klara för spel hos oss om inte något helt oförutsett händer.
Säger varken bu eller bä om Lekkerimäki. Börjar få Mika/Wille-vibbar då han gått kraftigt framåt i utvecklingen väldigt fort. Kan lätt få dom där 9 matcherna i alla fall. Vilket jag själv tycker är idiotisk spelarutveckling av NHL-klubbarna eftersom hela säsongen blir sönderryckt.
Lekkerimäki har utvecklats kraftigt men spelet 5-mot-5 lämnar mycket att önska fortfarande. Om han inte tar 4-5 kliv under sommaren så tror jag att han inte kommer spela i NHL. Men han kanske draftas av ett lag med klappkasst front office som plockar över honom ändå.

Mika var ju extremt fysiskt utvecklat redan som 18-åring och Eklund var ju en sen 02:a, så tekniskt sett hade han ett års längre utveckling än de flesta andra spelarna i förra årets draft. Eklund var ju också en av seriens bästa spelare i vissa stunder, riktigt där är inte Lekkerimäki i mina ögon. Även om han har en sanslös talang.
Senast redigerad av Bogart den 2022-04-25 15:10:37, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Bogart skrev: 2022-04-25 15:08:49
Jim Morrison skrev: 2022-04-25 15:05:16
Lekkerimäki har utvecklats kraftigt men spelet 5-mot-5 lämnar mycket att önska fortfarande. Om han inte tar 4-5 kliv under sommaren så tror jag att han inte kommer spela i NHL. Men han kanske draftas av ett lag med klappkasst front office som plockar över honom ändå.
Ja, dom kör ofta sitt egna lilla race och fansen vill se dom skinande nya leksakerna. Speciellt om han gör ett bra camp. Men troligtvis spelar alla i DIF nästa säsong.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
EspenK
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av EspenK »

Vi kommer att behöva lita på utveckling i de två nedre kedjorna. Det fattar man ju när kedja 1 och 2 har så pass tunga namn.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Finnar i Djurgården? Vem har lyckats förutom Ossi?

Tar gärna Davidssons men då måste de ha en bra och lika fartig kedjekompis annars är det fjärde för dem.

Hoppas stenhårt på att vi presenterar minst ett toppnamn ikväll på medlemsmötet.

Reideborn är väl inte klar med säsongen men gärna Claesson eller Gustafsson
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

EspenK skrev: 2022-04-25 15:46:33 Hoppas stenhårt på att vi presenterar minst ett toppnamn ikväll på medlemsmötet.

NHL har minst 2 omgångar kvar innan slutspelet så även dessa herrar har en del av säsongen kvar...
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

EspenK skrev: 2022-04-25 15:46:33 Finnar i Djurgården? Vem har lyckats förutom Ossi?

Tar gärna Davidssons men då måste de ha en bra och lika fartig kedjekompis annars är det fjärde för dem.

Hoppas stenhårt på att vi presenterar minst ett toppnamn ikväll på medlemsmötet.

Sallinen var väl okej men sen är det ju totalhaveri, Kousa och Ikonen är väl de med färskast i minnen. Nej, finnar kan man vara utan.
Såg någon statistik för övrigt, DIF har genom alla år haft 78 utländska spelare. Växjö har sedan de gick upp 2011 haft fler.

Reideborn har väl spelat klart såg jag någon skriva tidigare?
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

https://www.expressen.se/sport/hockey/n ... -miljoner/

Jag skulle säga att alla är i farozonen. För det finns mig veteligen ingenting som säger att en 04a inte kan gå i sommarens CHLdraft. Däremot är jag inte säker på att man får lånas från NHL-klubb till CHL om man har ett gällande avtal med en svensk klubb. Men det kan ju finnas en OUT för CHL-spel i kontrakten Om NHL-klubbarna vill det. Det kan ju agenterna och spelarna ha sett till att det finns med, vi vet ju inte hur kontrakten ser ut.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

AlltidoavsettDIF skrev: 2022-04-25 16:10:45
EspenK skrev: 2022-04-25 15:46:33 Finnar i Djurgården? Vem har lyckats förutom Ossi?

Sallinen var väl okej men sen är det ju totalhaveri, Kousa och Ikonen är väl de med färskast i minnen. Nej, finnar kan man vara utan.
Såg någon statistik för övrigt, DIF har genom alla år haft 78 utländska spelare. Växjö har sedan de gick upp 2011 haft fler.
Haha, en bra spelare är en bra spelare oavsett nationalitet. Sen är Kokkonen främst finsk i passet. Född och uppvuxen i Sverige och spelat pojklagsåren i DIF.
DIF_1891
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIF_1891 »

Finns det någon möjlighet att vi kan få in William Eklund på lån eller signa?
Användarvisningsbild
ken1968

Inlägg av ken1968 »

DIF_1891 skrev: 2022-04-25 16:24:34 Finns det någon möjlighet att vi kan få in William Eklund på lån eller signa?
Nej det blir nog till 99% AHL för William
Hillberry blue

Inlägg av Hillberry blue »

Nio platser kvar att fylla…
Forza DIF 💪
Djurgårdseken

Inlägg av Djurgårdseken »

Återigen, Det W. Nilsson visade upp på hovet de matcher han fick förra året tycker jag verkade mer än lovande. Jag sticker ut hakan och säger att Nilsson kommer lyckas bättre i sin roll i en fjärde kedja hos oss än tex Östlund. Jag är rädd att Östlund är alldeles för svag fysiskt för att lyckas nästa år i HA. Han får gärna motbevisa mig för han är en talang utan dess like, och borde hur som helst, oavsett! satsas på som 4e center.
Vi ska nu f.n ta till vara på dessa lovade spelare. Inga mellanmjölk spelare ska gå före.

Wiktor Nilsson har bra fart, hyfsat storlek, spelar fysiskt ( åtminstone i J20) och har ett rappt skott.
Jag tror många kommer bli överraskade över honom likt folk blev över Hedström i år. Det var inte många som höll med mig då om att han var den som förmodligen skulle spela mest stabilt i shl, både defensivt och offensivt, av de tre fyra jr backat vi hade förra säsongen.

Kokkonen in - Ja tack.
Davidssons är ett troligt projekt till nästa år? Känslan är väl att det är lite fullt för dom.
Senast redigerad av Djurgårdseken den 2022-04-25 19:05:20, redigerad totalt 1 gånger.
Fredrik Claessons Järnkamimer
Djurgårdseken

Inlägg av Djurgårdseken »

Jim Morrison skrev: 2022-04-25 16:12:36
AlltidoavsettDIF skrev: 2022-04-25 16:10:45

Haha, en bra spelare är en bra spelare oavsett nationalitet. Sen är Kokkonen främst finsk i passet. Född och uppvuxen i Sverige och spelat pojklagsåren i DIF.
Kiösti Karjalainen bärande spelare som vann SM guld. Dessutom lite av en kult figur för oss som stod i klacken under vår senaste era 00-01.
Senast redigerad av Djurgårdseken den 2022-04-25 19:21:27, redigerad totalt 1 gånger.
Fredrik Claessons Järnkamimer
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Gustaf Possler har gjort en bra säsong i Björklöven. Kokkonen har väl inte haft så bra säsong i HV i år.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Låst