Djurgården IF - Linköping HC, 26/1 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Paerka
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Paerka »

Jag tror på seger denna match.
3-1 är mitt tips..

Hoppas på mycket folk i klacken idag!
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Re: vad sades?

Inlägg av Diffe89 »

djurgårdarn3 skrev:om du ovan är så förbannad på att dom stängde av ölvestad så kanske du vet vad han sa åxå? lr?

mitt tipps mot idag är 7-2 till DIF
Jag vet inte vad Jimmie sade, har bara läst om "könsord" i Aftonbladet. Vad jag däremot är bombsäker på är att dessa ord hörs i stort sett varje match och då aldrig eller väldigt sällan genererar i AVSTÄNGNING. Nu var det ju dock Jimmie Ölvestad, som alldeles för ofta blir utvisad enbart för att han är just Jimmie Ölvestad.
Bäst-i-stan

Inlägg av Bäst-i-stan »

Idag ska Nichlas Falk hyllas! Han har ofattbart jobb i Djurgården Hockey under alla dessa 13 säsonger. En sann Djurgårdshjälte.
Lika mycket som Falk ska hyllas ska fernholm få känna att man inte byter klubb bara sådär.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Bäst-i-stan skrev:Idag ska Nichlas Falk hyllas! Han har ofattbart jobb i Djurgården Hockey under alla dessa 13 säsonger. En sann Djurgårdshjälte.
Lika mycket som Falk ska hyllas ska fernholm få känna att man inte byter klubb bara sådär.
Härligt! Kan bara hålla med nu, man är ju tyvärr inte närvarande. Men ge Falk den hyllning han behöver nu! KROSSA LHC!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Caveman skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Kall-El skrev:Matchens utgång hänger i mångt och mycket på LHCs niställning. Detta lag gör med jämna mellanrum totala bottennapp och vi kan ju alltid hoppas på ett sådant under lördagen. Kommer båda lagen upp i "normal standard" vinner nog tyvärr LHC för de känns något starkare.

Mitt tips är att denna match slutar med ett kryss; 2-2 känns som ett gångbart resultat.
Bara att instämma.

Så fort DIF vinner en eller två matcher i rad så skränas det genast här inne
-ÅÅH DIF KOMMER KROSSA PACKET!

LHC har en högsta nivå som DIF inte är i närheten av, bara dom själva bestämmer hur jämn/ojämn denna match kommer bli.
Har dom däremot en dålig dag så kan det bli skoj för oss andra.
LHC vann väl borta sist mot MoDo, så vi får väl hoppas på ett räjält snedtramp från deras sida idag

Tips:
DIF-LHC 3-2
Eller förlorar dem några matcher i rad så ska alla avgå.... Sedan finns det några här inne som alltid ska vara negativa. Lhc har en bra första femma, men bedrövligt försvar. Det är INTE bara upp till Lhc hur jämn/ojämn denna match kommer att bli, löjligt uttalande. Lhc vann borta senast, men vi har väl slagit Lhc borta?

Om DIF vinner två matcher i rad så blir folk positiva vilket inte är så konstigt. Ni andra kan väl sitta i ett mörkt rum och gnälla.
Om vi nu ska prata okunskap & löjliga uttalanden så....

Man behöver inte vara ett hockeyorakel för att se en tydlig kvalitetsskillnad mellan LHC & DIF.
Båda lagen har bytt ut några spelare jämfört med säsongen 06/07 & är väl i år snäppet bättre.
Förra säsongen spelade LHC SM-final, vad DIF gjorde kommer du säkert ihåg.

Spelar LHC på topp så vinner inte DIF, så enkelt är det.
Men välj du att blunda för verkligheten inne i din grotta om du mår bättre av det.

Kan inte se något negativt med att tippa DIFvinst med 3-2.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Domare: Robert Lahti
Tony Carlsson, Peter Sabelström
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

warrant skrev:Domare: Robert Lahti
Tony Carlsson, Peter Sabelström
Fan, då blir det många felbeslut idag då.

Man ska inte fokusera på domaren men Lahti är ju så bedrövlig att man bara vill gå hem när han dömer. Kan inte han få jobb på något sågverk i Västerås istället?
Rådgivaren

Inlägg av Rådgivaren »

Skulle sitta jäkligt skönt med tre poäng idag. Synd att Ölvestad saknas när det kändes som att vi hittat en bra kedja där med Ölvestad-Otto-Anger. Nu är det istället upp till bevis för Ryno, en värvning det är dags att börja ifrågasätta.... :?
Rådgivaren

Inlägg av Rådgivaren »

Och så vill jag passa på att gratulera Falk! Det känns som att han har varit med jämt och det har han ju nästan också. Tack Falken för många fina år! Nr 16 är ett heligt nummer i mina ögon.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

02:58 DIF Mål 1-0 Pär Bäcker (Fredrik Bremberg) EQ
Djurgården<33

Inlägg av Djurgården<33 »

1-0 , fan vad härligt :D:D
Djurgården<33

2-0 :D , fan va skönt ;d
Djurgården<33

någon som vet var man kan följa matchen på internet och samtidigt chatta? , kommer ihåg att det fanns någon sådan sida, men kommer inte ihåg namnet. tacksam vid svar.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

09:16 DIF Mål 2-0 Jiri Marusak (Timmy Pettersson, Kristofer Ottosson) PP1
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Djurgården<33 skrev:någon som vet var man kan följa matchen på internet och samtidigt chatta? , kommer ihåg att det fanns någon sådan sida, men kommer inte ihåg namnet. tacksam vid svar.

Prova www.hockeyligan.se
Skriv svar