Splitzen skrev: ↑2022-04-18 16:05:34
Söderlund stannar så viktigt !!!
Nu är ju risken att Chicago hittar på något men tänk bara tanken att få se Tim tillsammans med våra juniorer i ordinarie uppställning. Fart, kreativitet, spelglädje. Jag hävdar att potentialen finns för att göra DIF i Allsvenskan till en mer sevärd historia från läktarna än det varit i SHL på bra många år.
Håller helt med. Räcker redan med Tim och förmodligen Brodin klara så känner jag ett större hockeysug än när Jocke valde spelare till SHL. Känns redan väldigt intressant.
Precis så. The new generation-Turbo Tim spinner vidare. Jävla kung han är!
Vågar förövrigt lova att Tim Söderlund inte lirat här om vi kört på med Tälje-muppen som SC.
Så jävla underbart!!! Tack Tim, för att du visar att det fortfarande finns hjärta för klubben på riktigt därute!!! Det där behövde verkligen min inre, jävligt nedstämda supporter!
Splitzen skrev: ↑2022-04-18 16:05:34
Söderlund stannar så viktigt !!!
Nu är ju risken att Chicago hittar på något men tänk bara tanken att få se Tim tillsammans med våra juniorer i ordinarie uppställning. Fart, kreativitet, spelglädje. Jag hävdar att potentialen finns för att göra DIF i Allsvenskan till en mer sevärd historia från läktarna än det varit i SHL på bra många år.
Håller helt med. Räcker redan med Tim och förmodligen Brodin klara så känner jag ett större hockeysug än när Jocke valde spelare till SHL. Känns redan väldigt intressant.
Precis så. The new generation-Turbo Tim spinner vidare. Jävla kung han är!
Vågar förövrigt lova att Tim Söderlund inte lirat här om vi kört på med Tälje-muppen som SC.
Det finns många fler som inte valde oss pga vår förra SC.
Kanske därför det blev så många legoknektar
Tim Söderlund 4 månader i klubben - ” Världens finaste förening ska inte vara i HockeyAllsvenskan, vi ska upp till finrummet igen. Det fanns erbjudanden från SHL, men det var här som jag ville vara. Jag har ett stort Djurgårdshjärta och det här är bäst för min långsiktiga utveckling”
Tom Nilsson 5 år i klubben - ”Allting har en början och ett slut”
Det finns folk med klubbkänsla och så finns det folk med klubbkänsla.
Klart med Söderlund, nära med Brodin och Krüger och Ludvig Rensfeldt ska vara nära en förlängning också. Och in med en auktoritär ledare med DIF hjärta i form av Ragnarsson. Och också juniorerna Backen Calle Odelius, samt de tre forwardarna Noah Östlund, Liam Öhgren och inte minst Jonathan Lekkerimäki har tackat ja. Ser mycket bättre ut nu i jämfört med för en vecka sedan.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
De är sådär någon som säger sig vara Djurgårdare gör !!
Så jävla underbart vilken jävla kille
Skillnad på Tom och Tim. Den ena är bara DIF utåt. Den andra är DIF hela vägen in i själen.
Var inte för snabb med att döma. Tom skulle inte säga ett ont ord om DIF, och dessutom låta DIF sköta kommunikationen. Det finns inget ont groll.
Actions speaks louder than words.
Ja då kan du såga Hank med samma motivering.
Du verkar ha en väldigt förkärlek till att försvara spelare som väljer bort att spela för skölden
Att du sen jämför Hanks situation med Nilssons är lite som att jämföra äpplen med päron…
Nu släpper vi Tom att spelare försvinner när man åker ut är ingen nyhet direkt och helt ärligt så är jag inte säker på att jag skulle vilja lägga så pass mycket pengar för en spelare som främst är en defensiv back i Allsvenskan