Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Efter ha varit långt ner i grottan har jag fått upp hoppet en smula. Att knyta åt sig Ragge och på det Brodin o Kruger vad det verkar? Det borgar för att vi iaf på pappret kan börja drömma om ett jävligt BRA DIF i allsvenskan. Hoppas nu bara vi får till en bra målvakt och ett riktigt SHL-stabilt backpar. Vi får inte gå i fällan igen o bara rusta forwardsidan. Måste återigen credda KG vilken hjälte han är. Trots motgång med det mesta står karln där mitt i kaoset o levererar när man känner att hoppet sviktar. Du är GRYM KG, just saying..

- Doyle
- Säsongskort: Ja
Skeptisk till Falk.. Måste kunna gå att hitta skäggbackar som kan stänga ner framför slottet..
Såg någon screenshot från Instagram DM där det var någon som skrivit åt honom ungefär ”Blir det Djurgården igen?”, vilket då han svarat ”Har en förhoppningDifjs skrev: ↑2022-04-18 13:10:21Nått du hört eller bara magkänslan?
Utgående kontrakt med Hästen men har väll inte gjort nått större avtryck där?
Känner mig tveksam till den värvningen om den blir av, visst killen är Dif. Men nu har vi tre backar i Odelius,Hedström och Arnesson som jag tycker är back 5, 6 och 7.
Möjligtvis om han är värvad som bredd och skapa konkurrens bland våra backar.
Arnesson är väl ändå en stabil SHL-back, nu var ju hela laget under isen förra säs men ser honom som en topp 4 back i HA. Att ha honom lägre ner känns enligt mig helt fel.Difjs skrev: ↑2022-04-18 13:10:21Nått du hört eller bara magkänslan?
Känner mig tveksam till den värvningen om den blir av, visst killen är Dif. Men nu har vi tre backar i Odelius,Hedström och Arnesson som jag tycker är back 5, 6 och 7.
Arnesson tyckte jag vår sämsta back efter Warg, hoppas han får en nystart i Allsvenskan.difanda skrev: ↑2022-04-18 13:30:01Arnesson är väl ändå en stabil SHL-back, nu var ju hela laget under isen förra säs men ser honom som en topp 4 back i HA. Att ha honom lägre ner känns enligt mig helt fel.Difjs skrev: ↑2022-04-18 13:10:21Nått du hört eller bara magkänslan?
Om Svedberg stannar och är hel och frisk så har man en riktig bra målvakt.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Tror Odelius kommer vara en top 3 back nästa år, gillar det jag sett av honomDifjs skrev: ↑2022-04-18 13:43:23Arnesson tyckte jag vår sämsta back efter Warg, hoppas han får en nystart i Allsvenskan.difanda skrev: ↑2022-04-18 13:30:01Arnesson är väl ändå en stabil SHL-back, nu var ju hela laget under isen förra säs men ser honom som en topp 4 back i HA. Att ha honom lägre ner känns enligt mig helt fel.Difjs skrev: ↑2022-04-18 13:10:21Nått du hört eller bara magkänslan?
-
Inte helt fel tycker jag. Vi kommer inte ha råd med 4 spetspar. Speciellt inte om Krüger och Brodin kommer. Får värva smart.Daven skrev: ↑2022-04-18 13:22:38Såg någon screenshot från Instagram DM där det var någon som skrivit åt honom ungefär ”Blir det Djurgården igen?”, vilket då han svarat ”Har en förhoppningDifjs skrev: ↑2022-04-18 13:10:21Nått du hört eller bara magkänslan?
Möjligtvis om han är värvad som bredd och skapa konkurrens bland våra backar.” eller liknande.
Falk har erfarenhet av ligan, förmodligen ganska billig och känner till föreningen väldigt bra. Han kan dessutom spela sådär härligt elakt som vi saknat i flera år.
Om denna stämmer, så ska det väl bara in spets sen däremot. Eller åtminstone 1-2 spets och kanske en outsider.
NY - NY
Hedström - Odelius
Arnesson - NY
Falk
Dröm med Ragge. Vågar inte tro på Krüger och Brodin förrän det är officiellt. Frågan är om man i så fall även vågar hoppas på Norman och Englund/Claesson?
Falk och Blomstrand låter som fina komplement.
Falk och Blomstrand låter som fina komplement.
Mika borde komma hem. Menar han har ju Brödernas att falla tillbaka på så han behöver ju inge NHL pengar 

Man kan nog lyckas att locka till sig fler bra spelar när de ser vilka spelare som stannar kvar. Man får en annan tro på det. DIF får ju bättre spets än va Hv haft under den här säsongen, nu gäller det bara få till resten av laget också.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Söderlund stannar så viktigt !!!
- diftobbe89
Jag var aldrig orolig. Fan vad underbar han är Tim Söderlund.
Spela fult
Nu är ju risken att Chicago hittar på något men tänk bara tanken att få se Tim tillsammans med våra juniorer i ordinarie uppställning. Fart, kreativitet, spelglädje.
Jag hävdar att potentialen finns för att göra DIF i Allsvenskan till en mer sevärd historia från läktarna än det varit i SHL på bra många år.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.