Är väl inte många i Djurgården som blivt erbjudna nya bättre betalda jobb varje år i andra klubbar?
Är inte de flesta läkare idag "hyrläkare" eller så är de på genomgående. Ta tandläkare som exempel, de jobbar allt som oftast åt ett "stort företag" efter nåt år då de fått bra erfarenhet så startar de eget för att kunna tjäna bättre pengar.
Jag kan ta mig själv som exempel, Bytte jobb från ett företag där jag varit i många år, gillade min chef och alla i min grupp, skulle kunna säga att jag hade hjärta för företaget, men så vart jag erbjuden bättre förmåner, avsevärt bättre lön och framför allt bättre utvecklingsmöjligheter, Jag tog det nya jobbet så klart, att jag får pendla 10 mil enkel väg varje dag är värt var enda sekund för mig. Eller skulle jag varit lojal mot mina kollegor och gamla företaget?
Man är alltid sig själv närmast, pengar + karriär kommer alltid vara avgörande Jag har i alla fall stake att säga att jag respekterar Toms beslut, jag behöver däremot inte gilla det, men för mig är det så djäkla långt till att jag skall böra hata nån för det
Jag fattar såklart din synpunkt och kan absolut hålla med om den, mycket är frustration.
Dock... Hade du varit med och kört företaget i skiten och bara någon månad tidigare skrivit på avtal om anställning i ytterligare två år hade det såklart varit en annan sak? Det blir ju såklart en obekväm faktor?
Och nej, de flesta idag är inte hyrläkare. De flesta är faktiskt anställd av regionen. Det finns dock en del som arbetar som sk. Stafettläkare. De jobbar då en kortare tid som just hyrläkare för en betydligt högre lön. Dock med mindre ansvar. Vilket betyder att de som är anställda måste ta än mer ansvar för lägre lön.
Kan man dra paralleller till en hockeyspelare? Kanske, kanske inte.
Oavsett så skaver det något i mitt DIF-hjärta.
Men som sagt, ge mig ett år och lite perspektiv så kommer jag säkert hålla med dig.
Jag menar så klar att man har all rätt i världen att vara besviken, men att döma nångon idivudellt i ett kollektiv känns fel tycker jag och Tom är väl ändå en av få som faktiskt gjort det bra.
Det finns andra i mina ögon som gjort det avsevärt sämre. Det finns så många fel i Djurgården idag, men har man skit bakom ratten så kommer bilen aldrig att gå bra och då spelar det ingen roll om man byter varenda komponent i den när felet är nån annanstans.
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Skidlöparn skrev: ↑2022-04-18 08:53:49
Herregud, stämmer Expressens uppgifter kommer forward- och centersidan hålla en ruggig nivå! Kontraktera en stabil förstaslips med Lindbom som tvåa och några stabila backar så känns det som att det kan bli ett riktigt roligt år!
Känns som att det är lättare sagt än gjort om inte Classe eller nån annan får för sig att vända hemåt för skojs skull.
Nu menade jag stabila på HA-nivå, kryddat med ett par toppbackar varav en gärna är på en helt okej SHL. Keps-Classe vore såklart en utopi, men antagligen bara just en utopi.
Här är ett par namn utan kontrakt från HA som fungerar utan att vara för dyra:
Det känns otroligt skönt att vi har ett rejält ledarteam redan innan försäsongen drar igång.
Jag är dock skeptiskt till alla dessa spelare som ryktas till oss. Har vi verkligen råd med dessa fem spelare med en halverad budget? Brodin,Krüger,Rensfeldt,Norman,Söderlund
2/5 är det bra.
3/5 sjukt bra.
4/5 Shl är 1 år bort.
5/5 Skriftlig ursäkt till samtliga allsvenska konkurrenter bör skickas ut.
wardo skrev: ↑2022-04-18 11:34:41
Det känns otroligt skönt att vi har ett rejält ledarteam redan innan försäsongen drar igång.
Jag är dock skeptiskt till alla dessa spelare som ryktas till oss. Har vi verkligen råd med dessa fem spelare med en halverad budget? Brodin,Krüger,Rensfeldt,Norman,Söderlund
2/5 är det bra.
3/5 sjukt bra.
4/5 Shl är 1 år bort.
5/5 Skriftlig ursäkt till samtliga allsvenska konkurrenter bör skickas ut.
En viktig detalj du glömmer där är att det där är forwards.
Våra backar sänkte oss till HA. Vi kan inte lägga allt krut framåt en gång till.
Med lite tur är samtliga fem med på resan utan att vi ska stå med en fallfärdig defensiv.
Eriksson skrev: ↑2022-04-17 11:55:04
Oavsett skäl, vem fan vill spela i Djurgården idag? Sponsorer drar, spelare sticker, interna stridigheter, styrelsen drar ner skallen i sanden och duckar för allt.
Om man skulle resonera på erat vis så håller det inte heller att nån drar till NHL, där kan man snacka om pengakåt.
Tror knappast nån av er skulle harva i ett företag med halverad lön, och en massa idioter i ledningen om ni vart erbjudna en bättre framtid och mera pengar någon annanstans, det är djävligt lätt att döma då man själv inte är i den sitsen, ni båda kan komma och jobba för mig, jag erbjuder 10.000 i månaden, 10 timmars arbetsdag, ni kommer att få skit och bli utskällda varje dag. Har ni tur så kan ni få en löneförhöjning om 10 år, typ 100 spänn
Även om en hockeyspelare har sitt hjärta i den klubb han representerar så skall man inte glöma att det är ett jobb för honom också
Jag skulle nog göra det. För att inte göra alla 10000-tals som lever för Pelles bageri besvikna. Speciellt om jag hade sagt att jag var Pelles bageri och lade ut en massa bageri-smilyes på sociala medier för att få alla som gillar pelle att gilla mig ännu mer.
Jag begriper inte den där återkommande företagsliknelsen. Klubbtillhörighet borde vara så mycket mer än så.
Det är där problemet ligger "tror" jag, bara för att man utgår från sig själv så betyder det inte att nån annan känner eller agerar likadant.
Jag gjorde det inte, och skulle heller inte göra det om tillfälle bjöds igen. Jag lever och bor efter en viss standard och är inte beredd att ändra det bara för att visa "klubb/företagshjärta" Speciellt inte där det sitter en massa dj**** idioter och styr. Finns ingen som kommer att tacka mig om 20 år för det
Kasta hellre skit på alla legoknektarna som rekryterades till klubben och den som tog in dom, att hoppa på en kille som gjort det bra i klubben under fem år och nu tänker på sin egen karriär i stället för klubben känns bara så fel
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Skidlöparn skrev: ↑2022-04-18 08:53:49
Herregud, stämmer Expressens uppgifter kommer forward- och centersidan hålla en ruggig nivå! Kontraktera en stabil förstaslips med Lindbom som tvåa och några stabila backar så känns det som att det kan bli ett riktigt roligt år!
Känns som att det är lättare sagt än gjort om inte Classe eller nån annan får för sig att vända hemåt för skojs skull.
Nu menade jag stabila på HA-nivå, kryddat med ett par toppbackar varav en gärna är på en helt okej SHL. Keps-Classe vore såklart en utopi, men antagligen bara just en utopi.
Här är ett par namn utan kontrakt från HA som fungerar utan att vara för dyra:
Flood är klar för råttorna. Han är också bara född i Stockholm, är uppvuxen i Dalarna. Bouramman vore intressant. Hasa har jag för mig är klar för Frölunda.
Tom hade ju dominerat i HA naturligtvis. Det suger ur en sportslig aspekt. Den enda i årets lag som kan räkna till 2 i egen zon. Bra passningar men framförallt värderingschef. Men som sagt han är ändå 28. Måste tänka karriärsmässigt. Men jävla Örebro? Är det steget att ta? Betala kan dem, men för satan, snacka om döden för karriären...
Ragge får inte bli en ny Falk bara. Annars älskar man ju den värvningen. Men hög fallhöjd från legendstatusen.
Krüger, Lekkerimäki, Östlund, Öhgren, Odelius, Brodin och Rensfeldt.... Lägg till JEs motsats i KG som sportchef på heltid! Kan man vara upprörd över det? Nej, fantastiska nyheter. Kan man på så sätt locka Söderlund att stanna så är jag i sjunde himlen.
Enligt Svensson & Lindström på sportexpressen så säger dom ju att spelartruppen kommer att ligga på 20 mille+ och det är en riktigt bra budget det är i stort sett HV-klass så att det kommer att bli en riktigt bra trupp det kommer det att bli
wardo skrev: ↑2022-04-18 11:34:41
Ser det hellre så här - det finns riktiga hjältar som tar sig råd att välja klubb med hjärtat.
K-G har en helt annan typ av relation med hockeyfolk än den onämnbare.... bästa värvning vi gjort på många år att han tackat ja till att bli permanent... sen kommer glädjetårarna för fullt av att Ragge är hemma igen.
Daven skrev: ↑2022-04-18 13:03:30
Tror att Alexander Falk är klar.
Nått du hört eller bara magkänslan?
Utgående kontrakt med Hästen men har väll inte gjort nått större avtryck där?
Känner mig tveksam till den värvningen om den blir av, visst killen är Dif. Men nu har vi tre backar i Odelius,Hedström och Arnesson som jag tycker är back 5, 6 och 7.
Möjligtvis om han är värvad som bredd och skapa konkurrens bland våra backar.