Ser det mörkare ut nu? Bättre ekonomi nu än sist. Fallskärm och Kaarel har avgått. Nu har väl de flesta mörka nyheter kommit.
Flera spelare ska vara klara och borde väl presenteras snart. Vet ej vilka det är dock.
Ser det mörkare ut nu? Bättre ekonomi nu än sist. Fallskärm och Kaarel har avgått. Nu har väl de flesta mörka nyheter kommit.
Du missar min poäng, kan pengar köpa Djurgårdshjärta?
Jag lovar att ingen svävar på moln just nu. Men jag känner iaf att nu har vi fallit så djupt så jag tror och hoppas det värsta är över. Gå på årsmötet och rösta bort resten av styrelsen nu!Buford skrev: ↑2022-04-17 09:59:47Du missar min poäng, kan pengar köpa Djurgårdshjärta?
Jag väntar med att sväva på moln innan jag sett dessa!
Vi sitter i en sits vi inte varit i på evigheter. Enormt mycket bra juniorer i samtliga 3 av de högsta lagstegarna och en tabula rasa kontraktsmässigt i A-laget. De bästa kommer köpas av SHL och NHL men det finns en chans att bygga en riktig DIF-stomme.
Oavsett skäl, vem fan vill spela i Djurgården idag? Sponsorer drar, spelare sticker, interna stridigheter, styrelsen drar ner skallen i sanden och duckar för allt.Buford skrev: ↑2022-04-17 07:18:14Exakt så, stinker pengakåt om hela skiten! För mig är han persona non grata...Jim Morrison skrev: ↑2022-04-17 07:04:54Tveksamt att det skulle ha med något annat att göra än pengarna med tanke på att han förlängde med två nya år för cirka två månader sen.Eriksson skrev: ↑2022-04-17 07:00:44 Folk verkar ha nån snevriden bild av att man måste ställa upp för sitt lag oavsett vad som händer.
Visst, sätter man massa hjärtan i Djurgårdens färger och säger att det är klubben i ens hjärta så klingar det illa, ja det håller jag med om.
Men man kanske skall ha i åtanke att har man spelat i ett lag som är så illa skött att det luktar värre än en surströmming så kanske man inte är toksugen på att följa med i en lägre division till avsevärt lägre penning i lönekuvertet. I Toms fall så tror jag nog att det är mera än pengar som spelar roll.
Vem här inne skulle stanna i ett företag där chefen är slut i hela hjärnkontoret, där ledningen fattar beslut som får en femåring att framstå som en kärnfysiker, där folk kastar massa skit på dig för din prestation, och som grädde på moset så förväntas du stanna kvar där med en rejäl lönesänkning och få jobba med mindre avancerade saker.
Släpp hatet mot de som lämnar, Tom har gjort det bra, och är i mina ögon välkommen åter. Ser ingen här inne som säger att Brodin skall dra åt hvete, han lämnade ju också vid förra degraderingen
Tveksamt att det skulle ha med något annat att göra än pengarna med tanke på att han förlängde med två nya år för cirka två månader sen.Eriksson skrev: ↑2022-04-17 11:55:04 [quote=Buford post_id=504776 time=<a href="tel:1650176294">1650176294</a> user_id=5627]
[quote="Jim Morrison" post_id=504775 time=<a href="tel:1650175494">1650175494</a> user_id=6264]
[quote=Eriksson post_id=504774 time=<a href="tel:1650175244">1650175244</a> user_id=7625]
Folk verkar ha nån snevriden bild av att man måste ställa upp för sitt lag oavsett vad som händer.
Visst, sätter man massa hjärtan i Djurgårdens färger och säger att det är klubben i ens hjärta så klingar det illa, ja det håller jag med om.
Men man kanske skall ha i åtanke att har man spelat i ett lag som är så illa skött att det luktar värre än en surströmming så kanske man inte är toksugen på att följa med i en lägre division till avsevärt lägre penning i lönekuvertet. I Toms fall så tror jag nog att det är mera än pengar som spelar roll.
Vem här inne skulle stanna i ett företag där chefen är slut i hela hjärnkontoret, där ledningen fattar beslut som får en femåring att framstå som en kärnfysiker, där folk kastar massa skit på dig för din prestation, och som grädde på moset så förväntas du stanna kvar där med en rejäl lönesänkning och få jobba med mindre avancerade saker.
Släpp hatet mot de som lämnar, Tom har gjort det bra, och är i mina ögon välkommen åter. Ser ingen här inne som säger att Brodin skall dra åt hvete, han lämnade ju också vid förra degraderingen
Fast så lätt är det väl inte?Eriksson skrev: ↑2022-04-17 11:55:04Oavsett skäl, vem fan vill spela i Djurgården idag? Sponsorer drar, spelare sticker, interna stridigheter, styrelsen drar ner skallen i sanden och duckar för allt.Buford skrev: ↑2022-04-17 07:18:14Exakt så, stinker pengakåt om hela skiten! För mig är han persona non grata...Jim Morrison skrev: ↑2022-04-17 07:04:54Tveksamt att det skulle ha med något annat att göra än pengarna med tanke på att han förlängde med två nya år för cirka två månader sen.Eriksson skrev: ↑2022-04-17 07:00:44 Folk verkar ha nån snevriden bild av att man måste ställa upp för sitt lag oavsett vad som händer.
Om man skulle resonera på erat vis så håller det inte heller att nån drar till NHL, där kan man snacka om pengakåt.
Tror knappast nån av er skulle harva i ett företag med halverad lön, och en massa idioter i ledningen om ni vart erbjudna en bättre framtid och mera pengar någon annanstans, det är djävligt lätt att döma då man själv inte är i den sitsen, ni båda kan komma och jobba för mig, jag erbjuder 10.000 i månaden, 10 timmars arbetsdag, ni kommer att få skit och bli utskällda varje dag. Har ni tur så kan ni få en löneförhöjning om 10 år, typ 100 spänn
Även om en hockeyspelare har sitt hjärta i den klubb han representerar så skall man inte glöma att det är ett jobb för honom också
Nu är jag inte med alls i ditt resonemang, mänsklig rättighet att tjäna grova pengar i SHL, En förmån? Idag kan du tjäna grova pengar oavsett om du satsar på en hockeykarriär eller en "normla karriär" allt är upp till dig själv, nån djäkla förmån är det definitivt inte.EspenK skrev: ↑2022-04-17 12:48:07Fast det är ingen mänsklig rättighet att tjäna de grova pengar som man gör i SHL jämfört med att knega. Det är en förmån som givits dig tack vare en viss talang. Att ställa upp för dem som de har närmast hjärtat är däremot en fråga om moral. Pengar är ingenting. Familjen är allt.Eriksson skrev: ↑2022-04-17 11:55:04 Oavsett skäl, vem fan vill spela i Djurgården idag? Sponsorer drar, spelare sticker, interna stridigheter, styrelsen drar ner skallen i sanden och duckar för allt.
Om man skulle resonera på erat vis så håller det inte heller att nån drar till NHL, där kan man snacka om pengakåt.
Tror knappast nån av er skulle harva i ett företag med halverad lön, och en massa idioter i ledningen om ni vart erbjudna en bättre framtid och mera pengar någon annanstans, det är djävligt lätt att döma då man själv inte är i den sitsen, ni båda kan komma och jobba för mig, jag erbjuder 10.000 i månaden, 10 timmars arbetsdag, ni kommer att få skit och bli utskällda varje dag. Har ni tur så kan ni få en löneförhöjning om 10 år, typ 100 spänn
Även om en hockeyspelare har sitt hjärta i den klubb han representerar så skall man inte glöma att det är ett jobb för honom också
Är väl inte många i Djurgården som blivt erbjudna nya bättre betalda jobb varje år i andra klubbar?DIFLuWi skrev: ↑2022-04-17 18:40:12Fast så lätt är det väl inte?Eriksson skrev: ↑2022-04-17 11:55:04
Oavsett skäl, vem fan vill spela i Djurgården idag? Sponsorer drar, spelare sticker, interna stridigheter, styrelsen drar ner skallen i sanden och duckar för allt.
Inom vilka andra branscher jobbar man ett år på ett företag, blir erbjuden mer pengar, flyttar hem och familj för att göra om samma sak två år senare?
En läkare anställd av regionen skulle tjäna betydligt mer som hyrläkare. Men det innebär att man inte har samma känsla av meningsfullhet, kollegial samhörighet och gör vad som är rätt, i det här fallet inte suga ut regionen på pengar.
Tom var en av flera ansvariga för det haveri som vi bevittnade under säsongen. Tom har flera gånger aviserat sina känslor för föreningen. Han vet att han kan bidra till att ta oss tillbaka. Ändå väljer han att lämna för att kunna tjäna lite mer pengar under ett år, det innebär att antingen måste hans partner riva upp sitt liv i Stockholm för hans skull, eller så måste han pendla 4 timmar varje dag.
Tydligen var det värt det.
Han har alltså nu visat att pengarna betyder mest.
Tråkigt. Hoppas att han är ödmjuk inför att hans val kommer få de konsekvenser vi nu ser.
Jag fattar såklart din synpunkt och kan absolut hålla med om den, mycket är frustration.Eriksson skrev: ↑2022-04-17 19:16:27Är väl inte många i Djurgården som blivt erbjudna nya bättre betalda jobb varje år i andra klubbar?DIFLuWi skrev: ↑2022-04-17 18:40:12Fast så lätt är det väl inte?Eriksson skrev: ↑2022-04-17 11:55:04
Oavsett skäl, vem fan vill spela i Djurgården idag? Sponsorer drar, spelare sticker, interna stridigheter, styrelsen drar ner skallen i sanden och duckar för allt.
Inom vilka andra branscher jobbar man ett år på ett företag, blir erbjuden mer pengar, flyttar hem och familj för att göra om samma sak två år senare?
En läkare anställd av regionen skulle tjäna betydligt mer som hyrläkare. Men det innebär att man inte har samma känsla av meningsfullhet, kollegial samhörighet och gör vad som är rätt, i det här fallet inte suga ut regionen på pengar.
Tom var en av flera ansvariga för det haveri som vi bevittnade under säsongen. Tom har flera gånger aviserat sina känslor för föreningen. Han vet att han kan bidra till att ta oss tillbaka. Ändå väljer han att lämna för att kunna tjäna lite mer pengar under ett år, det innebär att antingen måste hans partner riva upp sitt liv i Stockholm för hans skull, eller så måste han pendla 4 timmar varje dag.
Tydligen var det värt det.
Han har alltså nu visat att pengarna betyder mest.
Tråkigt. Hoppas att han är ödmjuk inför att hans val kommer få de konsekvenser vi nu ser.
Är inte de flesta läkare idag "hyrläkare" eller så är de på genomgående. Ta tandläkare som exempel, de jobbar allt som oftast åt ett "stort företag" efter nåt år då de fått bra erfarenhet så startar de eget för att kunna tjäna bättre pengar.
Jag kan ta mig själv som exempel, Bytte jobb från ett företag där jag varit i många år, gillade min chef och alla i min grupp, skulle kunna säga att jag hade hjärta för företaget, men så vart jag erbjuden bättre förmåner, avsevärt bättre lön och framför allt bättre utvecklingsmöjligheter, Jag tog det nya jobbet så klart, att jag får pendla 10 mil enkel väg varje dag är värt var enda sekund för mig. Eller skulle jag varit lojal mot mina kollegor och gamla företaget?
Man är alltid sig själv närmast, pengar + karriär kommer alltid vara avgörande Jag har i alla fall stake att säga att jag respekterar Toms beslut, jag behöver däremot inte gilla det, men för mig är det så djäkla långt till att jag skall böra hata nån för det
Jag skulle nog göra det. För att inte göra alla 10000-tals som lever för Pelles bageri besvikna. Speciellt om jag hade sagt att jag var Pelles bageri och lade ut en massa bageri-smilyes på sociala medier för att få alla som gillar pelle att gilla mig ännu mer.Eriksson skrev: ↑2022-04-17 11:55:04Oavsett skäl, vem fan vill spela i Djurgården idag? Sponsorer drar, spelare sticker, interna stridigheter, styrelsen drar ner skallen i sanden och duckar för allt.Buford skrev: ↑2022-04-17 07:18:14Exakt så, stinker pengakåt om hela skiten! För mig är han persona non grata...Jim Morrison skrev: ↑2022-04-17 07:04:54Tveksamt att det skulle ha med något annat att göra än pengarna med tanke på att han förlängde med två nya år för cirka två månader sen.Eriksson skrev: ↑2022-04-17 07:00:44 Folk verkar ha nån snevriden bild av att man måste ställa upp för sitt lag oavsett vad som händer.