Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
EspenK
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av EspenK »

Doyle skrev: 2022-04-16 17:20:07 Fy FAAAN sånt SVEK Tom😡😡😡😡😡
Kom inte tillbaka!!!!!
mille_pilsner
Säsongskort: Ja

Inlägg av mille_pilsner »

Vet inte vad jag ska tro om kommande säsong. Jag såg framför mig att åtminstone en rakryggad Djurgårdare, en Järnkamin, kanske ett kaptensämne hade burit grishuvudet och trotsat stormen i Hockeyallsvenskan. En spelare som själv vet att den kan göra den skillnad som behövs och som man kan bygga ett lag omkring. En som kan locka fram moralen hos andra Djurgårdare att komma och hjälpa till.

Vart är alla nu?
Orszagh

Inlägg av Orszagh »

Exakt samma reaktion här, small av totalt. Tolv veckor efter påskriften av ett nytt tvåårskontrakt. Och nu bär det av till råttan Kovacs Örebro av alla ställen? Förvånad. Men jag är väl förmodligen naiv och korkad som tror att ord och handlingar betyder något.

Nu återstår det att se åt vilket håll vågskålen tippar för Rensfeldt och Söderlund.

Lycka till i skitklubben med två duellerande Linus på linjen-figurer som logotyp. Kom inte tillbaka när gräset är grönare på Hovet.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Vad gjorde Nichlas Torp inför säsongen, han hade kontrakt i SHL med Oskarshamn. Men valade att bryta det för att följa med HV 71 ner i allsvenskan. Det kallas klubbhjärta.

Det är lätt att snacka som sagt..
Spela fult
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

"Allting har en början och ett slut, för nu."

Lämna det sjunkande skeppet men på något sätt så får du för dig att du ska tillbaka hit en annan gång? Är jag bara cynisk eller gör det där verkligen avskedet bättre?
Senast redigerad av jsson den 2022-04-16 19:43:28, redigerad totalt 1 gånger.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Nu får fan KG komma med lite positiva nyheter snart. Påsken är förstörd.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

jsson skrev: 2022-04-16 17:45:10

"Allting har en början och ett slut, för nu.

Lämna det sjunkande skeppet men på något sätt så får du för dig att du ska tillbaka hit en annan gång? Är jag bara cynisk eller gör det där verkligen avskedet bättre?
"För gott" säger jag! Detta är ett gigantiskt svek från en som säger sig ha ett Djurgårdshjärta.

Varför inte ge tillbaka lite, en jävla säsong i Allsvenskan kan han fan leva med!
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Helt ärligt så ser jag inte detta som svek, brinner man inte för klubben och vill spela upp laget är det bättre att dra, har man varit med om att ta oss ner och hjärtat inte finns där, så vill jag inte att dessa äntrar isen med vårt emblem på bröstet.
Vi måste nu hitta spelare som brinner för att ta oss tillbaka, tydligen var inte Tom en av dem så tack för ingenting.
Kanske på sikt bra att bli av med spelare som inte lyckas vara hela en hel säsong.
Värva nu spelare som vill spela i Djurgården oavsett vad, men lyckas vi ta oss tillbaka så hoppas jag klubben aldrig glömmer dessa herrar och bemöter dem med respekt, inte går in i samma tänk som har gjort att vi har hamnat där vi är idag, släpp aldrig hjärta, Tom var tydligen inte det så tack och hej lycka till i din framtida karriär.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Alltså förstår verkligen att han lämnar. Vettigt för hans karriär! Men för Örebro? Alltså vafan Tom :lol: Jävla klantskalle.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Räkna inte med att vi går upp på många många år, tror det kan vara dödsstöten det som skedde i vår
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Emil Berglund på Tele 2 idag. Visar med glädje upp en Asoro-tröja efter matchen i sin story på Insta. Killen älskar verkligen Djurgården.

Och visst behöver vi gå på mer än så för att få ihop ett bra lag i Hockeyallsvenskan. Men här har vi en spelare med 7 säsonger i ligan, kapten/ass.kapten material, och hjärta för föreningen.

En utmärkt tredjecenter.
Hoppas han är kvar.
Användarvisningsbild
Jitenu

Inlägg av Jitenu »

"Stockholmssonen och Djurgårdaren Tom Nilsson förlänger med klubben i sitt hjärta. Försvarsklippan, som är inne på sin femte raka säsong i Djurgårdströjan, har skrivit på för spel på Hovet fram till 2024."

Ytterligare en anledning till att slopa dessa jävla citat och klyschor från spelare. Vatten värt när det verkligen gäller.

För nu? Du har gjort ditt i denna förening. Att aktivt välja Örebro före DIF... Persona non grata.

Klubben duger enbart i finrummet, fyfan.
jensa öhling #11

Inlägg av jensa öhling #11 »

Förvånad över att Nilsson lämnar men tror han hade kostat mer än han hade smakat i HA. Mest skadad och inte typen som dominerar spelet precis, mer en stabil pjäs. Bättre lägga pengar på spelare med mer skicklighet och större spel i sig.

Han kan köra sarg ut i Örebro karriären ut.
Obelix

Inlägg av Obelix »

Det finns alltså inte ens ett enda rykte in än så länge?
DIF023

Inlägg av DIF023 »

Vilken jävla sopa. Kom aldrig tillbaka🤮
Låst