Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diftobbe89 »

Jim Morrison skrev: 2022-04-14 21:35:34 Rasmus Bengtsson klar för HV71 - oavsett division.

https://www.expressen.se/sport/hockey/h ... -for-hv71/

Mörkt!
Tycker han kommer undan med godkänt med en erkänt svag defensiv. Skulle jag kunna tänka mig att behålla honom? Ja.

Men att det skulle kännas mörkt att tappa honom. Knappast. Kunde inte bry mig mindre. Han berör inte på något plan.
Spela fult
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

diftobbe89 skrev: 2022-04-15 00:00:24
Jim Morrison skrev: 2022-04-14 21:35:34 Rasmus Bengtsson klar för HV71 - oavsett division.

https://www.expressen.se/sport/hockey/h ... -for-hv71/

Mörkt!
Tycker han kommer undan med godkänt med en erkänt svag defensiv. Skulle jag kunna tänka mig att behålla honom? Ja.

Men att det skulle kännas mörkt att tappa honom. Knappast. Kunde inte bry mig mindre. Han berör inte på något plan.
Är väl en av HockeyAllsvenskans bästa backar som eventuellt hade kunnat stanna. Men skönt att du inte bryr dig :)

Känslan just nu - det är inte särskilt attraktivt att varken spela, sponsra eller jobba inom DIF just nu. Väldigt mycket arbete att göra. Mörkt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Difjs

Inlägg av Difjs »

Krugers Zürich slog igår ut Brodins Fribourg med 4-0 i matcher i semi i Schweiz , förhoppningsvis presenteras väll Brodin nudå inom närmsta tiden när han spelat klart.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Potentiell målvakt: Filip Larsson, Mv HV71.
Värvad som backup till Gunnarsson, redo att ta steget nu?
Fostrad i Djurgården innan han åkte över till Detroit.
Utlånad dock, men kan likväl fortsätta att lånas ut om han skulle få en roll som första hos oss.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Nattuggla_ skrev: 2022-04-15 08:24:42 Potentiell målvakt: Filip Larsson, Mv HV71.
Utlånad dock, men kan likväl fortsätta att lånas ut om han skulle få en roll som första hos oss.
Inga direkt imponerande siffror på den målvakten. Nä, då ställer jag hellre Lindbom.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

daaviid skrev: 2022-04-15 10:13:49
Nattuggla_ skrev: 2022-04-15 08:24:42 Potentiell målvakt: Filip Larsson, Mv HV71.
Inga direkt imponerande siffror på den målvakten. Nä, då ställer jag hellre Lindbom.
Om man ska gå på endast siffror när man rekryterar spelare så hade inte många värvningar gjorts för Hockeyallsvenska lag.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Nattuggla_ skrev: 2022-04-15 10:23:45
daaviid skrev: 2022-04-15 10:13:49
Om man ska gå på endast siffror när man rekryterar spelare så hade inte många värvningar gjorts.
Det är ju sant, men dom där siffrorna var verkligen inte bra. Almtuna och något danskt lag. 88%? Nja. Det krävs nog ett SHL-mässigt lag som HV framför denna målvakt om han ska ha bra siffror. Men jag har aldrig sett människan spela, så visst kan det kanske vara en bra värvning.
Oraklet

Inlägg av Oraklet »

Jag tycker inte tappet av Rasmus Bengtsson känns tufft. Totalt oduglig och vek i egen zon likt många av våra offensiva backar iår. Finns en anledning till att målen rasade in bakom oss igår. Tycker vi behöver mer driv och mer attityd helst som andas Dif. Inte så mkt finlir i Allsvenskan så man kommer långt med driv och kämpaglöd. Sen om man kan man kombinera detta med en handfull spelarare som faktiskt kan göra sin gubbe och stänka dit den har man kommit långt.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

HV går med stormsteg mot SHL. Hur ska DIF kunna göra för att göra lika nästa säsong. Det bir nog väldigt svårt när man inte har en kommun som stödjer lika bra som andra lag. Jag tror risken är större att DIF kan bli ett nytt MODO om man inte börjar få hjälp av Stockholm stad. Snart kanske den ända möjligheten är att flytta DIF från Stockholm till en mindre ort för att få hjälp.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

klintan85 skrev: 2022-04-15 18:12:47 HV går med stormsteg mot SHL. Hur ska DIF kunna göra för att göra lika nästa säsong. Det bir nog väldigt svårt när man inte har en kommun som stödjer lika bra som andra lag. Jag tror risken är större att DIF kan bli ett nytt MODO om man inte börjar få hjälp av Stockholm stad. Snart kanske den ända möjligheten är att flytta DIF från Stockholm till en mindre ort för att få hjälp.
Det kan gå om vi värvar rätt. Går HV upp så kommer vi att ha högst budget i ligan nästa säsong. Sedan blir det svårare. Sedan får faktiskt HV inte så mycket hjälp längre. Ja vi kan bli som Modo eller råttorna om vi har otur. Men värvar vi rätt så ska vi kunna gå upp inom 1-2 år.
Avskaffa tre mot tre.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Adam Brodecki då?
Har aldrig lyckats i SHL men gjorde bra ifrån sig i finska JYP säsongen 21/22.
Börjar komma upp i åren, kommer inte få kontrakt i Schweiz, och KHL är nog uteslutet för de flesta svenskar, är ursprungligen från Stockholm.

https://www.eliteprospects.com/player/3 ... m-brodecki
Praetori

Inlägg av Praetori »

Chansa på Svedberg och ge Lindbom förtroendet. Om 2 år har vi en till kanon på väg uppåt som vi borde vara beredda att ge plats för och då är Svedberg förmodligen pensionsfärdig och Lindbom utflugen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Jag förstår att saker tar tid. Men jag hoppas verkligen inte att KG väntar på något monstersläpp med 4-5 spelare på en gång.

Om någon är klar, snälla, gå ut med det.
Just nu är känslan att ingen vill lira med oss
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Morwiin

Inlägg av Morwiin »

Daniel942 skrev: 2022-04-14 23:57:01 Olle Alsing lägger alltså ut detta efter att vi åker ur, han har ett påskrivet avtal med DIF som gäller endast i SHL.

Bild

Nu är ju inget klart än men ryktet säger ju att han ska vara klar för Leksand istället. Jag tycker att Olle var en fantastisk spelare för oss sist men här tycker jag det stinker. Om det nu är 💛❤️💙 som gäller, inte fan signar du med Leksand då istället efter vi åkt ur? Kan inte någon jävel nån gång visa lite hjärta? Visst det suger att spela i AS, men med hjälp från dessa 💛❤️💙 så kan vi göra sejouren ettårig.

Dyker det upp officiellt snart att Olle är klar för Leksand så har han tappat all respekt från min sida, då är man legoknekt.
Värsta är ju oxå att han var i princip i frysboxen hos dem innan han kom till oss. Varför skulle man vilja åka till ett lag som man inte ens fått spela i knappt :/
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Morwiin skrev: 2022-04-16 03:16:05
Daniel942 skrev: 2022-04-14 23:57:01 Olle Alsing lägger alltså ut detta efter att vi åker ur, han har ett påskrivet avtal med DIF som gäller endast i SHL.

Bild

Nu är ju inget klart än men ryktet säger ju att han ska vara klar för Leksand istället. Jag tycker att Olle var en fantastisk spelare för oss sist men här tycker jag det stinker. Om det nu är 💛❤️💙 som gäller, inte fan signar du med Leksand då istället efter vi åkt ur? Kan inte någon jävel nån gång visa lite hjärta? Visst det suger att spela i AS, men med hjälp från dessa 💛❤️💙 så kan vi göra sejouren ettårig.

Dyker det upp officiellt snart att Olle är klar för Leksand så har han tappat all respekt från min sida, då är man legoknekt.
Värsta är ju oxå att han var i princip i frysboxen hos dem innan han kom till oss. Varför skulle man vilja åka till ett lag som man inte ens fått spela i knappt :/
Money, money, money
Must be funny
In the rich man's world
Låst