Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

supreme skrev: 2022-04-12 11:07:49 Axel Brage känns inte som den målvakt man vill förlita sig på när det blåser... Förvisso har jag mest sett honom i SHL (Örebro) men då har han inte imponerat.
Tyckte Brage var snuskigt stabil för några år sedan. Nu? Nej då tycker jag nog att Svedberg har mer usp.
Mac1990

Inlägg av Mac1990 »

Med K-Gs (som jag uppfattar det) positivitet i uttalandena hittills, i kombination med vilka vi ej tackat av, kan man hoppas att man jobbar på något sånt här?

Söderlund - Krüger - Brodin
Cederqvist - Rensfeldt - Lekkerimäki
Öhgren - Östlund - August Berg
Forsberg - Berglund - NY

NY - Nilsson
Bengtsson - NY
Arnesson - Hedström
Odelius

NY
Lindbom

Det som ska in är i så fall två topp-4 backar (en med uppsida offensivt och en med uppsida defensivt), en fysiskt stark forward med grit samt en erfaren förstamålvakt. Troligtvis blir detta i dyraste laget, och att vi får behålla både Söderlund och Cederqvist känns som en dröm för bra för att vara sann, men detta lag tror jag skulle spela upp oss i finrummet rätt komfortabelt. Ut och jaga cash K-G!! :D
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Mac1990 skrev: 2022-04-12 13:42:14 Med K-Gs (som jag uppfattar det) positivitet i uttalandena hittills, i kombination med vilka vi ej tackat av, kan man hoppas att man jobbar på något sånt här?

Öhgren - Östlund - August Berg
Forsberg - Berglund - NY

NY - Nilsson
Bengtsson - NY
Arnesson - Hedström
Odelius

NY
Lindbom

Det som ska in är i så fall två topp-4 backar (en med uppsida offensivt och en med uppsida defensivt), en fysiskt stark forward med grit samt en erfaren förstamålvakt. Troligtvis blir detta i dyraste laget, och att vi får behålla både Söderlund och Cederqvist känns som en dröm för bra för att vara sann, men detta lag tror jag skulle spela upp oss i finrummet rätt komfortabelt. Ut och jaga cash K-G!! :D
August Berg är först och främst back och jag tror han är menad till att användas som en sådan. Han har spelat FW några matcher hit och dit. Och ja, Cederqvist känns som den mest osannolika spelaren att fortsätta i DIF. Lär sajna NHL-kontrakt med Buffalo snart och försöka ta en tröja där nästa säsong - annars lånar dom ut honom till en toppklubb i SHL.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Bogart

Inlägg av Bogart »

Lekkerimäki - Krüger - Brodin
Öhgren - Rensfeldt - Söderlund
LW - Östlund - Jellvik
Forsberg - Berglund - RW

Bengtsson - RD
Odelius - Nilsson
Engström - A. Berg
Hedström

G
Lindbom

Något sånt här skulle jag kunna tänka mig om jag bygger vidare på min post om J20-spelarna som kan tänkas flytta upp. Förstakedjan påminner om Bemström - Josefson - Brodin från 2018-19, inte för att de spelade särskilt mycket tillsammans det året. Andrakedjan är rivig men besitter också väldigt mycket skills i Öhgren och Söderlund. En rutinerad pjäs in som vinge till junisarna i tredje och en till speedkula in i fjärde så tycker jag att detta lag borde klara allsvenskan rätt bra offensivt i alla fall. Backsidan är väl inte superbra och man skulle nog kunna flytta ner Engström som 7:e/8:e-back. Jag tycker inte Hedström är bra alls och är osäker på om han ens klarar allsvensk nivå då han var seriöst usel på SHL-nivå. Hoppas han funkar, då ledningen verkar gilla honom och för att han har klubbhjärta men jag är inte alls säker.

Målvaktspositionen är ett frågetecken. Har ingen aning om vad som finns tillgängligt men där kanske man ska sitta lugnt i båten och se vad som händer med KHL m.m.
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

Fritt önskat, och alldeles för hårt spänd båge (antagligen)...

Ludwig Blomstrand - Berglund - Forsberg
Öhgren - Östlund - Tobias Liljendahl
Jellvik

Bengtsson - A. Berg
Arnesson - Nilsson
Wilhelm Westlund- Hedström
Odelius

Linus Söderström
Lindbom
Mac1990

Inlägg av Mac1990 »

supreme skrev: 2022-04-12 14:59:41 Fritt önskat, och alldeles för hårt spänd båge (antagligen)...

Jellvik

Bengtsson - A. Berg
Arnesson - Nilsson
Odelius

Linus Söderström
Lindbom
Blomstrand hade varit riktigt fin att få in - men han sitter väl på kontrakt över nästa säsong?
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

Mac1990 skrev: 2022-04-12 15:25:30
supreme skrev: 2022-04-12 14:59:41 Fritt önskat, och alldeles för hårt spänd båge (antagligen)...

Jellvik

Bengtsson - A. Berg
Arnesson - Nilsson
Odelius

Linus Söderström
Lindbom
Blomstrand hade varit riktigt fin att få in - men han sitter väl på kontrakt över nästa säsong?
Fan, det hade jag missat. Du har helt rätt...
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Jellvik är klar för Boston College också
Manijock

Inlägg av Manijock »

Nattuggla_ skrev: 2022-04-12 12:44:02 Från SvenskaFans:
https://www.svenskafans.com/hockeyzon/s ... rna-643230

– Brodin kommer med största sannolikhet komma, säger han till Hockey Tutto.

"Stor möjlighet att ett antal är med på resan"
När det gäller de andra tänkbara hemvändarna – likt Marcus Krüger – pågår diskussioner.
– Vi för diskussioner med alla de som var klara för spel i SHL hur de ser på att vara med och starta om i Hockeyallsvenskan. Det är positiva tongångar, säger Stoppel.
– Vi diskuterar. Naturligtvis finns det ett starkt intresse från dem att komma tillbaka. Men de vill också följa resan för att se hur vi bygger och hur vi tänker. Osvuret är bäst, men jag ser en stor möjlighet att ett antal av dem är med på resan tillbaka.

Detta har jag tryckt på innan, jag tror att en stor del i om Krüger kommer eller inte beror på hur K-G bygger.
Men någon måste ju också ta första steget. Alla kan ju inte gå och vänta på vilka andra vi tar in. Därför man hoppas på en presentation av Brodin för att förhoppningsvis ge lite ringar på vattnet.
AirQ

Inlägg av AirQ »

Jellvik

Bengtsson - A. Berg
Arnesson - Nilsson
Odelius

Linus Söderström
Lindbom
Är inte Söderström körd i DIF ?
Grabben hade ju den största offerkoftan man kunde hitta spydde galla om hur taskiga DIF var i varenda blaska som intervjuade honom...
Sen kan man dra med asperger och allt som det tillför, men de verkade inte va någon föräldrar/lagledning/agent med flera som försökte stoppa honom utan han läts ju joddla i tid och tid
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

Manijock skrev: 2022-04-12 18:37:41
Nattuggla_ skrev: 2022-04-12 12:44:02 Från SvenskaFans:
https://www.svenskafans.com/hockeyzon/s ... rna-643230

– Brodin kommer med största sannolikhet komma, säger han till Hockey Tutto.

"Stor möjlighet att ett antal är med på resan"
När det gäller de andra tänkbara hemvändarna – likt Marcus Krüger – pågår diskussioner.
– Vi för diskussioner med alla de som var klara för spel i SHL hur de ser på att vara med och starta om i Hockeyallsvenskan. Det är positiva tongångar, säger Stoppel.
– Vi diskuterar. Naturligtvis finns det ett starkt intresse från dem att komma tillbaka. Men de vill också följa resan för att se hur vi bygger och hur vi tänker. Osvuret är bäst, men jag ser en stor möjlighet att ett antal av dem är med på resan tillbaka.

Detta har jag tryckt på innan, jag tror att en stor del i om Krüger kommer eller inte beror på hur K-G bygger.
Men någon måste ju också ta första steget. Alla kan ju inte gå och vänta på vilka andra vi tar in. Därför man hoppas på en presentation av Brodin för att förhoppningsvis ge lite ringar på vattnet.
Exakt så! Signa och hjälp till och bygg den rätta mentaliteten och påverka spelare, så dom också vill komma, som passar in i det laget du själv vill vara en del av!
Difjs

Inlägg av Difjs »

Leksand en av flera Shl klubbar som vill knyta åt sig Cederqvist inför nästa säsong enligt hockeynews.
Ska väll mycket till om han stannar i HA vilket jag förmodar att han inte gör.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Difjs skrev: 2022-04-13 08:28:13 Leksand en av flera Shl klubbar som vill knyta åt sig Cederqvist inför nästa säsong enligt hockeynews.
Ska väll mycket till om han stannar i HA vilket jag förmodar att han inte gör.
Stod väl att han meddelat att han inte följer med oss ner i HA
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

När Djurgården ramlade ur SHL bröts kontrakten per automatik med en rad importspelare och Tre Kronor-debuterande Filip Cederqvist ska ha meddelat Djurgården att det inte blir någon fortsättning i Stockholmsklubben.
Cederqvist kan vi räkna bort.

https://hockeynews.se/articles/24029/
Manijock

Inlägg av Manijock »

supreme skrev: 2022-04-13 08:34:11
När Djurgården ramlade ur SHL bröts kontrakten per automatik med en rad importspelare och Tre Kronor-debuterande Filip Cederqvist ska ha meddelat Djurgården att det inte blir någon fortsättning i Stockholmsklubben.
Cederqvist kan vi räkna bort.

https://hockeynews.se/articles/24029/
Också en oerhörd självklarhet. Ett jävla idiotbeslut karriärsmässigt att spela HA för honom. Precis som för Bengtsson.
Låst